Gå til innhold

Prøverør 2021


hjema

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mye lavere... Men jeg fikk ut 10 egg sist, nesten alle befruktet og 3 som overlevde til blasto, så jeg er håpefull! Hva med deg, har du hatt uttak før? Antall egg?

Anonymkode: 0bfcc...4cc

Nei, dette blir mitt første uttak. Men ser ut til at de får ut max 5 eggposer, så maksimalt 5 egg. Får bare håpe noen av de er modne.. jeg hadde litt forhøyes FSH, men i følge Legen var den ikke så høy at det skulle ha så mye å si.. 

Anonymkode: 2e7e3...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er på vårt første forsøk med IVF ved privat klinikk. Startet hormonbehandling 31.12, og hadde egguttak i går. Fikk ut 9 egg, og i dag fikk vi vite at 6 stk er befruktet. ❤️Forhåpentligvis blir det egg til innsett på mandag 🤞 Det blir en lang helg 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nei, dette blir mitt første uttak. Men ser ut til at de får ut max 5 eggposer, så maksimalt 5 egg. Får bare håpe noen av de er modne.. jeg hadde litt forhøyes FSH, men i følge Legen var den ikke så høy at det skulle ha så mye å si.. 

Anonymkode: 2e7e3...01b

Jeg spurte om hva som var ønskelig angående antall egg, da jeg var til egguttak i går. De sa at de er fornøyd dersom de får ut 5 egg, selv om rundt 10 er optimalt. Jeg krysser fingrene for at du får ut 5 modne egg 🤞😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet ventetider for svar på Riksen nå? Skal jo ta maks 10 virkedager fra henvisning sendes til man får svar. Ble sendt før jul her, purret på de på fredag (så de har fått den), men nå ei uke etter så har jeg fortsatt ikke hørt noe. Får lyst til å droppe hele ous og heller sende ny henvisning til st olavs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjema skrev (2 timer siden):

Noen som vet ventetider for svar på Riksen nå? Skal jo ta maks 10 virkedager fra henvisning sendes til man får svar. Ble sendt før jul her, purret på de på fredag (så de har fått den), men nå ei uke etter så har jeg fortsatt ikke hørt noe. Får lyst til å droppe hele ous og heller sende ny henvisning til st olavs...

Om du venter på et svar, så kan du be om fritt sykehusvalg 🤓. Men det er jo venteliste på andre sykehus også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjema skrev (2 timer siden):

Noen som vet ventetider for svar på Riksen nå? Skal jo ta maks 10 virkedager fra henvisning sendes til man får svar. Ble sendt før jul her, purret på de på fredag (så de har fått den), men nå ei uke etter så har jeg fortsatt ikke hørt noe. Får lyst til å droppe hele ous og heller sende ny henvisning til st olavs...

Du kan sende de en melding å spørre eller ringe 😊

Anonymkode: f004b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny her her på forumet og har i dag startet med klexane og bemfola. Blir spennende å høre hva de sier på ultralyden🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vin_fruen skrev (På 13.1.2021 den 2.35):

Jeg har hatt :) hadde i 2020. 

Måtte du vente lenge? Synes det er sykt at Haugesund har 24-68 ukers ventetid, når de andre plassen har 4-12 uker, det er så stor forskjell :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3kmilesaway skrev (50 minutter siden):

Måtte du vente lenge? Synes det er sykt at Haugesund har 24-68 ukers ventetid, når de andre plassen har 4-12 uker, det er så stor forskjell :( 

Totalt 1 år, men det var grunnet ventetid på TESA. Når vi var ferdig med dette fikk vi dato for forsamtale 8 mnd etterpå . Ringte dem så å spurte om vi kunne komme før å fikk Telefon kort tid etterpå. Så kom inn 3-4 mnd etter ferdig utredning. Men så kom corona å oppstart på medisiner  ble forskjøvet.

har dere mulighet sett dere på ringeliste.

ellers kan jeg si de er helt fantastiske i Haugesund ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vin_fruen skrev (4 minutter siden):

Totalt 1 år, men det var grunnet ventetid på TESA. Når vi var ferdig med dette fikk vi dato for forsamtale 8 mnd etterpå . Ringte dem så å spurte om vi kunne komme før å fikk Telefon kort tid etterpå. Så kom inn 3-4 mnd etter ferdig utredning. Men så kom corona å oppstart på medisiner  ble forskjøvet.

har dere mulighet sett dere på ringeliste.

ellers kan jeg si de er helt fantastiske i Haugesund ☺️

Åja 😊 har hørt at å komma på ringeliste er fint ja hvis du vil komme inn raskere, men jeg og mannen er begge i full jobb, og vi bor nesten 3 timer unna Haugesund , så det vil neppe gå å være på ringeliste :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vin_fruen skrev (6 minutter siden):

Totalt 1 år, men det var grunnet ventetid på TESA. Når vi var ferdig med dette fikk vi dato for forsamtale 8 mnd etterpå . Ringte dem så å spurte om vi kunne komme før å fikk Telefon kort tid etterpå. Så kom inn 3-4 mnd etter ferdig utredning. Men så kom corona å oppstart på medisiner  ble forskjøvet.

har dere mulighet sett dere på ringeliste.

ellers kan jeg si de er helt fantastiske i Haugesund ☺️

Ja har bare hørt om positive erfaringer i Haugesund så det høres veldig bra ut 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3kmilesaway skrev (2 minutter siden):

Åja 😊 har hørt at å komma på ringeliste er fint ja hvis du vil komme inn raskere, men jeg og mannen er begge i full jobb, og vi bor nesten 3 timer unna Haugesund , så det vil neppe gå å være på ringeliste :( 

Uff ja da er det forståelig , vi bor 1 t Så enklere for oss.

men I det minste så var de flinke og tok godt vare på oss. Og ventingen var vel verdt det 🙌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vin_fruen skrev (8 minutter siden):

Uff ja da er det forståelig , vi bor 1 t Så enklere for oss.

men I det minste så var de flinke og tok godt vare på oss. Og ventingen var vel verdt det 🙌🏼

Det er veldig bra å høre 🙏🏼☺️ Ventingen er vel verdt det ja! Får håpe tida går litt fort frem til det er vår tur hehe, året 2020 fløy vertfall forbi😊😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Førstegangsprøvene skrev (18 timer siden):

Om du venter på et svar, så kan du be om fritt sykehusvalg 🤓. Men det er jo venteliste på andre sykehus også. 

 

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Du kan sende de en melding å spørre eller ringe 😊

Anonymkode: f004b...ab9

Jeg har ringt, men de vet ikke hvor lang tid det tar... er jo helt håpløst. Men føler ikke jeg kan be om å bytte sykehus før jeg får vite ventetid på Riksen, men de har nå brutt tidsfristen på å få svar på henvisning innen 10 virkedager med hvertfall 1 uke.... 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger bare å få det ut.. Denne gangen gruer jeg meg sånn! Gruer meg til hormoner, sprøyter, reising og aller mest uttak :( Tenker på det og gruer meg hver eneste dag..

Har hatt to uttak tidligere. Forrige runde var bare en evig rekke med nedturer: ohhs, totalfrys, avbrutte forsøk, ingen overlevende egg. Alt jeg gikk gjennom for ingenting.
 

Jeg har skikkelig sprøyteskrekk. Er redd for smerter.. Redd for at det ikke skal gå.  Har ikke «given» og «gutsen» jeg har hatt de forrige rundene. Jeg gruer meg og vil aller helst bare trekke meg!! Men så MÅ jeg jo gjøre dette om jeg skal bli gravid!!
 

Verden er så urettferdig. Tenk at noen blir gravide i pp1. Tenk at noen faktisk blir gravide ved å få en orgasme trygt hjemme i sin egen seng. Tenk at idioter som vanskjøtter barna sone blir gravide gang på gang..! Tenk at folk som ikke vil bli gravide, blir det! Hva har jeg gjort for å fortjene dette? Som om livet ikke for meg nok motstand fra før av. Kjenner meg bare så lei nå for tiden.. 

Anonymkode: f56e0...81e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Trenger bare å få det ut.. Denne gangen gruer jeg meg sånn! Gruer meg til hormoner, sprøyter, reising og aller mest uttak :( Tenker på det og gruer meg hver eneste dag..

Har hatt to uttak tidligere. Forrige runde var bare en evig rekke med nedturer: ohhs, totalfrys, avbrutte forsøk, ingen overlevende egg. Alt jeg gikk gjennom for ingenting.
 

Jeg har skikkelig sprøyteskrekk. Er redd for smerter.. Redd for at det ikke skal gå.  Har ikke «given» og «gutsen» jeg har hatt de forrige rundene. Jeg gruer meg og vil aller helst bare trekke meg!! Men så MÅ jeg jo gjøre dette om jeg skal bli gravid!!
 

Verden er så urettferdig. Tenk at noen blir gravide i pp1. Tenk at noen faktisk blir gravide ved å få en orgasme trygt hjemme i sin egen seng. Tenk at idioter som vanskjøtter barna sone blir gravide gang på gang..! Tenk at folk som ikke vil bli gravide, blir det! Hva har jeg gjort for å fortjene dette? Som om livet ikke for meg nok motstand fra før av. Kjenner meg bare så lei nå for tiden.. 

Anonymkode: f56e0...81e

Så trist å lese. Jeg skjønner at det føles vanskelig og du har all grunn til å være lei deg❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 15.1.2021 den 22.43):

Trenger bare å få det ut.. Denne gangen gruer jeg meg sånn! Gruer meg til hormoner, sprøyter, reising og aller mest uttak :( Tenker på det og gruer meg hver eneste dag..

Har hatt to uttak tidligere. Forrige runde var bare en evig rekke med nedturer: ohhs, totalfrys, avbrutte forsøk, ingen overlevende egg. Alt jeg gikk gjennom for ingenting.
 

Jeg har skikkelig sprøyteskrekk. Er redd for smerter.. Redd for at det ikke skal gå.  Har ikke «given» og «gutsen» jeg har hatt de forrige rundene. Jeg gruer meg og vil aller helst bare trekke meg!! Men så MÅ jeg jo gjøre dette om jeg skal bli gravid!!
 

Verden er så urettferdig. Tenk at noen blir gravide i pp1. Tenk at noen faktisk blir gravide ved å få en orgasme trygt hjemme i sin egen seng. Tenk at idioter som vanskjøtter barna sone blir gravide gang på gang..! Tenk at folk som ikke vil bli gravide, blir det! Hva har jeg gjort for å fortjene dette? Som om livet ikke for meg nok motstand fra før av. Kjenner meg bare så lei nå for tiden.. 

Anonymkode: f56e0...81e

Verden er dessverre ikke rettferdig. Vanskeligheter fordeles ikke likt ut på oss alle 🙄. Noen av oss får tyngre sekker å bære. Jeg føler det også slik, at skulle vi få dette på topp av et sykdomshelvete de siste 5 åra. Men så tenker jeg, er jo blitt sterk av det, så skal klare dette også 💪 også tror jeg vi som må jobbe for ting, kanskje vil sette pris på resultatet enda mer enn de som får ting til med en gang 🙃? Ønsker deg lykke til, og håper det er din tur nå 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er ny i denne "kategorien" 🖤
Tidligere vært aktiv undre andre tråder. 

På fredag ble jeg/vi endelig henvist til Riksen for prøverør. 

MEN! Samme dag som jeg var hos legen som henviste meg fikk jeg allerede avslagsbrev fra Riksen grunnet manglene opplysninger. Og som det står i brevet, og jeg har lest meg frem til i  helgen,  forundrer jeg meg veldig over at ikke legen tok hensyn til dette!!, det må han jo være klar over? Rart han ikke snakket med meg om dette når jeg var der på fredag! Selvfølgelig blir henvisningen avvist når det hverken følger med samtykkeskjema, egenerklæringsskjema for par, politiattest eller sædprøve analyse. Legen spurte ikke engang hva samboers navn og personnummer var når jeg var der.. I tillegg leser jeg meg frem til at vi begge må ta blodprøver for obligatoriske infeksjonsverdier. Synes det er utrolig merkelig at legen sier han henviser oss, men mangler all denne informasjonen å sende med. Dette er en overlege på Ullevål som jobber med dette! Dessverre var jeg ikke klar over all informasjon ang. henvisning før legetimen, fordi jeg ikke visste utfallet før jeg var der. Nå venter jeg bare på at tlf-linjene skal åpne i morgen tidlig slik at jeg kan ringe å høre hvordan i all verden vi skal gjøre det videre. 

Sendte dere alle skjemaer som skulle være med i henvisning over mail eller per post? Eller kanskje dere tok de med til en legetime før henvisning ble sendt?

Følelsene går virkelig opp og ned. Reiste fra Ullevål med et positivt sinn og helgen i møte, for så å bli slått ned i bakken av en avvisning bare noen timer senere. Føler jeg må "gjøre jobben" selv, hvis dere skjønner. Synes det virkelig merkelig at jeg må ta kontakt med legen for å spørre om alle skjemaer som skulle vært legens ansvar å opplyse meg om, på en måte? Jaja, det går vel bra til slutt, men ting tar alltid unødvendig mye lenger tid føler jeg 😰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille fjasa skrev (20 minutter siden):

Hei! Er ny i denne "kategorien" 🖤
Tidligere vært aktiv undre andre tråder. 

På fredag ble jeg/vi endelig henvist til Riksen for prøverør. 

MEN! Samme dag som jeg var hos legen som henviste meg fikk jeg allerede avslagsbrev fra Riksen grunnet manglene opplysninger. Og som det står i brevet, og jeg har lest meg frem til i  helgen,  forundrer jeg meg veldig over at ikke legen tok hensyn til dette!!, det må han jo være klar over? Rart han ikke snakket med meg om dette når jeg var der på fredag! Selvfølgelig blir henvisningen avvist når det hverken følger med samtykkeskjema, egenerklæringsskjema for par, politiattest eller sædprøve analyse. Legen spurte ikke engang hva samboers navn og personnummer var når jeg var der.. I tillegg leser jeg meg frem til at vi begge må ta blodprøver for obligatoriske infeksjonsverdier. Synes det er utrolig merkelig at legen sier han henviser oss, men mangler all denne informasjonen å sende med. Dette er en overlege på Ullevål som jobber med dette! Dessverre var jeg ikke klar over all informasjon ang. henvisning før legetimen, fordi jeg ikke visste utfallet før jeg var der. Nå venter jeg bare på at tlf-linjene skal åpne i morgen tidlig slik at jeg kan ringe å høre hvordan i all verden vi skal gjøre det videre. 

Sendte dere alle skjemaer som skulle være med i henvisning over mail eller per post? Eller kanskje dere tok de med til en legetime før henvisning ble sendt?

Følelsene går virkelig opp og ned. Reiste fra Ullevål med et positivt sinn og helgen i møte, for så å bli slått ned i bakken av en avvisning bare noen timer senere. Føler jeg må "gjøre jobben" selv, hvis dere skjønner. Synes det virkelig merkelig at jeg må ta kontakt med legen for å spørre om alle skjemaer som skulle vært legens ansvar å opplyse meg om, på en måte? Jaja, det går vel bra til slutt, men ting tar alltid unødvendig mye lenger tid føler jeg 😰 

Jeg var hos gynekologen min, som sendte min mann til sædprøve taking på sykehuset. Vi var inne i september, det tok vel 6 uker fra jeg var der, til vi hadde fått svarer fra hans prøver og blodprøvene av oss begge. Da møtte vi begge opp og hadde med politiattester som vi sendte med, i tillegg til hadde hun da alle blodprøver og resultat av sædprøven som hun sendte med. To uker etter dette fikk vi svar. 5 måneder å vente 🙄. Men satt oss på ringeliste og da fikk vi telefon etter ca 4 uker. Vi kom inn etter ca 6 uker for forsamtale. Så fra vi fikk "dommen" til vi er i gang har det fort gått 3-4 måneder 🙃. Venter på mens og skal i gang med første forsøk 😏. Føler det i allefall er en sjangs for at det kan bli noe. Siste halvåret føler jeg jo at det aldri kommer til å gå 🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...