Gå til innhold

Mail til psykologen.. var det dumt?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva er det du skal fram til her?

hvor har jeg skrevet at jeg har presset henne?? Eller skifte mening??

Håper du slipper å ha en dødende i nær familie, samtidig som du sliter med angst.. og samtidig som hjelpen du får kaster deg under bussen på samme tidspunkt😉

Anonymkode: 2ab0d...33c

Du har skrevet at du er uenig i avslutningen og har vært ærlig og tydelig til henne om det. Du skriver at du stenger av og at dere drar i hver deres retning. Jeg klarer ikke forstå hva du får ut av det. Jeg håper for din del at du klarer å løfte blikket og fokusere på å få en god avslutning med henne. Selvom du har en vanskelig livssituasjon trenger ikke det bety at du trenger oppfølging av spesialist. Selvom det ikke er det du vil høre eller er åpen for å vurdere. 

Anonymkode: 5a3c4...07f

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Du har skrevet at du er uenig i avslutningen og har vært ærlig og tydelig til henne om det. Du skriver at du stenger av og at dere drar i hver deres retning. Jeg klarer ikke forstå hva du får ut av det. Jeg håper for din del at du klarer å løfte blikket og fokusere på å få en god avslutning med henne. Selvom du har en vanskelig livssituasjon trenger ikke det bety at du trenger oppfølging av spesialist. Selvom det ikke er det du vil høre eller er åpen for å vurdere. 

Anonymkode: 5a3c4...07f

NÅ stenger jeg av da pappa er så syk som han er. NÅ klarer jeg ikke forholde meg til de ambivalente følelsene med tanke på en avslutning. Når hun tok opp avslutning, og hadde 4-5 timer etter det, så begynte jeg å stenge henne ute.. sol et salgs forsvar. For jeg klarer ikke å åpne opp om noe jeg ikke får avsluttet. Når hun sier vi skal avslutte, er jeg på en måte ferdig. Da ser jeg ingen hensikt i å fortsette de siste timene, da jeg føler det blir vondt. 
nå er det ikke slik med psykiske helseplager som i somatikken. 
det er sjelden en får bort alt, og en viss sårbarhet må en leve med. Ved livskriser kan det blusse opp igjen ting. 
når du har gått til en person i 4 år så blir du godt kjent. Spesialist eller ei. Hun kunne vært en sykepleier for min del, men det å bryte opp med noen som kjenner deg og historien din er tøft når en står i en slik krise. 
slik er det for meg. Samtidig kjenner jeg at jeg stenger litt av, fordi jeg har en tøff tid foran meg med pappa. Vil hun avslutte så må hun bare gjøre det. 

Skrevet

Du har muligheten nå til å runde av 4 år med denne terapeuten på en måte som ikke etterlater deg med vonde følelser. Du kan velge å bruke de siste timene med henne til å prate ut om følelsene du sitter med mht avslutningen. Hvorfor gir du ikke deg selv den muligheten, tror du. Den eneste du rammer ved å stenge av, å "ikke bry deg", er deg selv. Du skader bare deg selv ved å ikke gripe muligheten til å være autentisk. 

• Liker 5
Skrevet
Wolff skrev (11 timer siden):

Du har muligheten nå til å runde av 4 år med denne terapeuten på en måte som ikke etterlater deg med vonde følelser. Du kan velge å bruke de siste timene med henne til å prate ut om følelsene du sitter med mht avslutningen. Hvorfor gir du ikke deg selv den muligheten, tror du. Den eneste du rammer ved å stenge av, å "ikke bry deg", er deg selv. Du skader bare deg selv ved å ikke gripe muligheten til å være autentisk. 

Jeg har jo fortalt henne hva jeg føler om det. Jeg blir ikke møtt på det, og bi skal avslutte det hele. Er vel ikke så mye mer å snakke om egentlig. 

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har jo fortalt henne hva jeg føler om det. Jeg blir ikke møtt på det, og bi skal avslutte det hele. Er vel ikke så mye mer å snakke om egentlig. 

Du kan bruke de siste timene til å ta ditt ansvar i relasjonen, for pasienter bør, for sin egen del, ikke redusere seg til en passiv, hjelpeløs rolle i relasjon til psykologen. Dere kunne brukt tiden på å oppsummere terapien, hva du har fått ut av det, hva du fortsatt trenger hjelp til fremover osv. Du kan også si at du ønsker bruke de siste timene til å tematisere at du ikke føler du blir møtt på følelsene og behovene dine nå, av psykologen, og hva dette reflekterer av dine vansker. Opp til deg. 

Ønsker deg lykke til!

• Liker 8
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og brukerdebatt. 

Perelandra, mod. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er sider ved deg selv som du ikke er deg bevisst, men som tydelig skinner igjennom for utenforstående, noe flere i tråden har påpekt. Stikkord: forventninger til andre, projiseringer og fornektelse.

Tilbakemeldingene du har fått er velmente , men fånyttes, så lenge du ikke skjønner det/er blind for eget bidrag og ansvaret du selv har - for deg selv. Kanskje en dag gjør du det, og DA kan livet gå mot det bedre. Enn så lenge, ta så godt vare på deg du bare kan. 

Anonymkode: 0f496...6e6

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Wolff skrev (6 timer siden):

Du kan bruke de siste timene til å ta ditt ansvar i relasjonen, for pasienter bør, for sin egen del, ikke redusere seg til en passiv, hjelpeløs rolle i relasjon til psykologen. Dere kunne brukt tiden på å oppsummere terapien, hva du har fått ut av det, hva du fortsatt trenger hjelp til fremover osv. Du kan også si at du ønsker bruke de siste timene til å tematisere at du ikke føler du blir møtt på følelsene og behovene dine nå, av psykologen, og hva dette reflekterer av dine vansker. Opp til deg. 

Ønsker deg lykke til!

Ja, mulig jeg gjør det. Jeg kommer til å være ærlig på hvordan jeg føler meg, og hva jeg tenker rundt dette. Det har jeg jo vært allerede. Har fått mye god hjelp, absolutt. Problemet er at jeg vet hva som er riktig å tenke/ ikke tenke, og jeg har sunne tanker og refleksjoner som psykologen sier.
Poenget er at selv om jeg vet at jeg ikke skal ta meg nær av en fjollete kommentar av f eks en kollega, og jeg vet at det både er urimelig og dumt, blir jeg allikevel veldig såret.. det hjelper ikke at jeg vet hva som er rett og galt når kroppen likevel reagerer.. skjønner? 

Skrevet

Har du fått svar fra psykologen?

• Liker 2
Skrevet
Uatskillelig skrev (9 timer siden):

Har du fått svar fra psykologen?

Hun svarer aldri på Mail. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.11.2020 den 23.02):

Du føler virkelig for å forsvare hvor oppegående du er. Da synes jeg det er rart ut du ikke selv ser hvor barnslig den mailen er. 

Du ba om våres mening, du har fått min, men den tålte du ikke å høre. 

Anonymkode: d150b...51e

Hun tålte da å høre den, har ikke rullet seg sammen og dødd. Hva må til for at du tenker andre tåler å høre din mening? Må de si seg enige? Veldig rart å slutte at folk som er uenige med deg ikke tåler å høre din mening 😂

Anonymkode: 50137...032

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.11.2020 den 20.13):

Men uansett så bryr du deg ikke, og du har en annen psykolog i bakhånd så jeg skjønner ikke helt hva som er problemet. Hadde du brydd deg om det hadde jeg skjønt situasjonen, men jeg skjønner ikke hva du ber om hjelp til her inne for? Hva vil du med tråden?

For ordens skyld: jeg er ikke den du siterte.

Anonymkode: e6a9f...6be

Jeg synes det er helt greit å gi psykologen tilbakemelding om forbedringspunkter. Hvem ser hva psykologen gjør, om ikke pasientene?

Jeg oppfatter det slik at ts mente det var feil å avslutte behandlingen. Hun har ikke kapasitet til å bry seg om det nå, pga situasjonen med den syke faren. Hun tenker at hun får gå over til ny psykolog senere, når hun har kapasitet til den oppstarten. Hun mener likevel at det var en feilvurdering av psykologen å avslutte, og sender tilbakemelding om dette. Hun opplyser at hun har en ny psykolog etterhvert, for henvendelsen er jo ikke for å tigge seg tilbake. Poenget er å gjøre psykologen oppmerksom på at dette ikke er riktig og god behandling slik ts ser det.

Det er ikke annerledes enn å klage på service i en butikk eller restaurant, eller arbeid utført av en håndverker. Ts klager jo ikke på at psykologen ikke har gjort henne ‘frisk’, hun klager på at behandlingen ble avbrutt.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg synes det er helt greit å gi psykologen tilbakemelding om forbedringspunkter. Hvem ser hva psykologen gjør, om ikke pasientene?

Jeg oppfatter det slik at ts mente det var feil å avslutte behandlingen. Hun har ikke kapasitet til å bry seg om det nå, pga situasjonen med den syke faren. Hun tenker at hun får gå over til ny psykolog senere, når hun har kapasitet til den oppstarten. Hun mener likevel at det var en feilvurdering av psykologen å avslutte, og sender tilbakemelding om dette. Hun opplyser at hun har en ny psykolog etterhvert, for henvendelsen er jo ikke for å tigge seg tilbake. Poenget er å gjøre psykologen oppmerksom på at dette ikke er riktig og god behandling slik ts ser det.

Det er ikke annerledes enn å klage på service i en butikk eller restaurant, eller arbeid utført av en håndverker. Ts klager jo ikke på at psykologen ikke har gjort henne ‘frisk’, hun klager på at behandlingen ble avbrutt.

Nettopp!! Bra noen i tråden har skjønt poenget. Kommer til å kjøpe en blomster til henne når jeg er ferdig. For jeg har virkelig satt pris på den hjelpen jeg har fått. Men det går an å være fornøyd, samtidig som en er misfornøyd med en avslutning på feil tidspunkt.. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nettopp!! Bra noen i tråden har skjønt poenget. Kommer til å kjøpe en blomster til henne når jeg er ferdig. For jeg har virkelig satt pris på den hjelpen jeg har fått. Men det går an å være fornøyd, samtidig som en er misfornøyd med en avslutning på feil tidspunkt.. 

Kan du vennligst signere postene dine med "TS". Det er vanskelig å finne dine svar i tråden om du ikke signerer. Slitsomt å måtte gå tilbake til hovedinnlegget for å sjekke AB koden hver gang noen poster. 

Er mange måter å signere på. TS eller - TS er fint i slutten av innleggene dine. Eller først "TS her". 

Anonymkode: 025e3...d2e

Skrevet

Ærlig talt Ts. Denne psykologen begynte å snakke om avslutning før sommeren. Det er over et halvt år siden! Du blir ikke «plutselig kastet på dør». Du har fått drøye denne prosessen i mange måneder og tilslutt må psykologen være bestemt. Du skriver jo selv at du er oppegående og i full jobb. Du kan ikke forvente å få gå i behandling på det offentliges regning så lenge du vil. Og nei, du er ikke i en krise nå. Prøv å oppføre deg litt voksent nå, du vil ikke ha dette stempelet i den offentlige journalen din.

Anonymkode: b3b0e...ffc

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ærlig talt Ts. Denne psykologen begynte å snakke om avslutning før sommeren. Det er over et halvt år siden! Du blir ikke «plutselig kastet på dør». Du har fått drøye denne prosessen i mange måneder og tilslutt må psykologen være bestemt. Du skriver jo selv at du er oppegående og i full jobb. Du kan ikke forvente å få gå i behandling på det offentliges regning så lenge du vil. Og nei, du er ikke i en krise nå. Prøv å oppføre deg litt voksent nå, du vil ikke ha dette stempelet i den offentlige journalen din.

TS går til privatpraktiserende psykolog og betaler alt selv.

Og hva vet du om TS er i en krise eller ikke? At en nær person ligger for døden er en livskrise.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du leser tråden så ser du at jeg går til privat psykolog. Uansett har det ingenting med deg og gjøre! 
stempel?? Hva snakker du om? 
om jeg er i ei krise eller ei vet du ingenting om.. råder deg til å unngå å svare i tråder der du ikke har peiling på hva du snakker om! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvis du leser tråden så ser du at jeg går til privat psykolog. Uansett har det ingenting med deg og gjøre! 
stempel?? Hva snakker du om? 
om jeg er i ei krise eller ei vet du ingenting om.. råder deg til å unngå å svare i tråder der du ikke har peiling på hva du snakker om! 

Det høres rart ut at en privat psykolog uten refusjonsavtale vil avslutte behandlingen. Du betaler henne over 1000kr timen ut av egen lomme og hu vil avslutte behandlingen? Da er det mer forståelig at du reagerer slik. 

Anonymkode: fd4d9...56c

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det høres rart ut at en privat psykolog uten refusjonsavtale vil avslutte behandlingen. Du betaler henne over 1000kr timen ut av egen lomme og hu vil avslutte behandlingen? Da er det mer forståelig at du reagerer slik. 

Hun er privat med refusjonsavtale 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Spiller ingen rolle om psykologen er hel privat, refusjonsavtale eller annet. Har en behov for hjelp har en behov for hjelp.. uavhengig psykologens arbeidssted. 
om hun vil avslutte er det helt opp til henne.. og jeg har lov å være uenig i den bestemmelsen.. men det er vel ikke opp til meg, men har lov å si noe om hva jeg mener om det. 
sier bare mye om hvordan dette systemet fungerer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...