Gå til innhold

Mail til psykologen.. var det dumt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Så bra de tok på seg ansvaret. Det vil føles bedre for deg ❤️ 
ja jeg føler i grunn at tilliten er brutt. Hun kaster meg på en måte under bussen.. det er nå jeg ser hvor kaldt dette systemet er. Kjenner jeg er litt ferdig med den psykolog verden.. men fint å vite at han andre kan ta meg inn.. trenger bare en henvisning fra lege. Det jeg trenger å jobbe med er noe jeg ikke klarer å ta fatt på nå mens pappa er så syk og jeg har så mye annet som presser. Så jeg får ta det ved en senere anledning om behovet er der. 
Synes det er rart at hun bare vil avslutte, uten å spørre meg hva jeg tenker om det, og at det er en dialog rundt det. 
da hun tok det opp var det så vidt jeg kom meg på timen da jeg hadde angst.. så tar hun opp avslutning. Sa jeg ikke orket å forholde meg til det i tillegg til angsten.. hun lo av meg, og fortsatte å snakke om det. Til slutt sa jeg at hun måtte respektere at jeg ikke ønsket å snakke om det da jeg satt der full i angst. Hun gav seg ikke.. og fortsatte å snakke om det. Sa til henne.. nå setter jeg ei grense, og den respekterer du ikke. Dette kan vi snakke om neste gang, bare ikke i dag.. hun fortsatte å snakke om avslutning. Jeg tok veksa mi å gikk.. hun kom etter meg i gangen.. da sa jeg at vi kommuniserer ikke særlig bra når hun ikke respekterer grensene mine.. så sier hun.. jeg respekterer deg jeg.. hvordan kan du si det når du bare fortsetter etter jeg har sagt flere ganger at jeg klarer ikke dette i dag? 
endte med at jeg ble med inn igjen, og vi snakket om det jeg trengte.. men fikk en dårlig følelse av hele timen. 
 

Anonymkode: 2ab0d...33c

Utrolig trist å lese at du har blitt behandlet slik. Dette var vondt å lese. Tydelig at hun ikke respekterte deg, og når hun i tillegg kaster deg ut i den situasjonen du står i så kan jeg absolutt forstå de vonde følelsene av svik og tillitsbrudd. Sender deg gode og varme tanker i denne tiden. Du har all min medfølelse. 💔❤️
 

  • Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uatskillelig skrev (22 minutter siden):

Utrolig trist å lese at du har blitt behandlet slik. Dette var vondt å lese. Tydelig at hun ikke respekterte deg, og når hun i tillegg kaster deg ut i den situasjonen du står i så kan jeg absolutt forstå de vonde følelsene av svik og tillitsbrudd. Sender deg gode og varme tanker i denne tiden. Du har all min medfølelse. 💔❤️
 

Tusen takk ❤️ Endelig noen som forstår. Jeg skal klare meg, ingenting skal få knekke meg nå 

Anonymkode: 2ab0d...33c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uatskillelig skrev (28 minutter siden):

Dette synes jeg var fryktelig stygt sagt av deg. Hva vet du om hvordan situasjonen oppleves for TS? Har du hatt sterk angst eller mistet en person som betydde mye for deg? Kan du si at det ikke føltes ille? Det tviler jeg på.

Et familiemedlem var utsatt for en kritisk ulykke for mange år siden og havnet momentant i koma. Det sitter i meg enda, selv om det tilslutt gikk bra og personen overlevde. Det å måtte ta innover seg at et familiemedlem faktisk kan dø når som helst kan være jævla traumatisk.

 

Ja det var veldig stygt sagt.. men kan ikke forvente så mye av enkelte på KG.. mange skjebner her inne, og mange syke folk som svarer... disse svarene tar jeg ikke til meg. Mange som ikke klarer å sette seg inn i andres situasjon dessverre. 
skjønner godt opplevelsen din.. slike ekstreme hendelser kan sette seg i sinnet og gi traumer. Bra det gikk bra med familiemedlemmet ditt.. slike ting er forferdelig, og kroppen går inn iner overlevelses modus, som bare de som har opplevd kan forstå ❤️

Anonymkode: 2ab0d...33c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker som du driver litt passiv-aggressiv dobbeltkommunikasjon her, og at du egentlig ikke var ærlig mot psykologen din, selv om du påstår at du var det. Særlig dette med at du er opprørt over å bli avvist samtidig som du sier at det ikke bryr deg. Og du sier at du ikke kan åpne deg opp med psykologen din fordi du føler deg avvist, samtidig som du ser ut til å ville ha henne som samtalepartner selv om du har en dyktig annen psykolog som er klar til å ta deg inn nå.

Anonymkode: 260a3...5ab

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis du leser tråden så ser du at jeg går til privat psykolog. Uansett har det ingenting med deg og gjøre! 
stempel?? Hva snakker du om? 
om jeg er i ei krise eller ei vet du ingenting om.. råder deg til å unngå å svare i tråder der du ikke har peiling på hva du snakker om! 
 

Anonymkode: 2ab0d...33c

Hvorfor laget du denne tråden? Det kan virke som om det utelukkende var for å få medlidelse, men da synes jeg du burde valgt en annen tittel. Du spør om det var dumt, og når folk her mener det var dumt, så hopper du i forsvar, forteller oss alle hvor utrolig oppegående du er og kritiserer de som mener noe annet enn deg.

Du bruker ord som å bli kastet på dør, slengt under en buss ol. Det er virkelig ikke det som skjer basert på hva du har sagt - du blir avsluttet. Punktum. Ikke kastet under en buss.

Videre er det også svært merkelig å forstå, selv om det delvis er forklart, hva du egentlig ville oppnå med å sende mailen.

Du sier du ikke bryr deg om dette, men alt annet du sier forteller det motsatte.

Det kan være greit å ha et litt åpent sinn når det kommer til seg selv, og ikke tenke at man er bedre enn de fleste her inne.

Anonymkode: 89cbe...f16

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uatskillelig skrev (9 timer siden):

Klage vedrørende feildiagnostisering er nylig sendt, så der er det ikke noe svar foreløpig, men de andre to forholdene har blitt besvart med at de har tatt ansvar for situasjonen og beklaget seg. Det setter jeg pris på. 

Jeg kan veldig godt forstå at du føler at tilliten er brutt. Jeg hadde kjent på akkurat det samme, så jeg forstår deg bedre enn du aner. Ville kanskje vurdert å ta kontakt med den andre psykologen når du orker å tenke på det igjen. ❤️
 

 

Kan jeg spørre hvorfor du har sendt klage vedrørende feildiagnostisering? Var ikke klar over at det va noe man kunne gjøre. 

Anonymkode: fd4d9...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker psykologen lar deg gå , slik at du skal kunne kjenne på utfordringene og ta til nytte det verktøyet du har fått.

Går det ikke så kan  du søke deg tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor laget du denne tråden? Det kan virke som om det utelukkende var for å få medlidelse, men da synes jeg du burde valgt en annen tittel. Du spør om det var dumt, og når folk her mener det var dumt, så hopper du i forsvar, forteller oss alle hvor utrolig oppegående du er og kritiserer de som mener noe annet enn deg.

Du bruker ord som å bli kastet på dør, slengt under en buss ol. Det er virkelig ikke det som skjer basert på hva du har sagt - du blir avsluttet. Punktum. Ikke kastet under en buss.

Videre er det også svært merkelig å forstå, selv om det delvis er forklart, hva du egentlig ville oppnå med å sende mailen.

Du sier du ikke bryr deg om dette, men alt annet du sier forteller det motsatte.

Det kan være greit å ha et litt åpent sinn når det kommer til seg selv, og ikke tenke at man er bedre enn de fleste her inne.

Anonymkode: 89cbe...f16

Oppfordrer deg til å lese tråden så slipper jeg å gjenta meg selv x antall ganger 😉

Anonymkode: 2ab0d...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg synes det virker som du driver litt passiv-aggressiv dobbeltkommunikasjon her, og at du egentlig ikke var ærlig mot psykologen din, selv om du påstår at du var det. Særlig dette med at du er opprørt over å bli avvist samtidig som du sier at det ikke bryr deg. Og du sier at du ikke kan åpne deg opp med psykologen din fordi du føler deg avvist, samtidig som du ser ut til å ville ha henne som samtalepartner selv om du har en dyktig annen psykolog som er klar til å ta deg inn nå.

Anonymkode: 260a3...5ab

Det går an å kjenne på flere følelser på samme tid.. eller føles det fjernt for deg?   Anbefaler deg å lese tråden en gang til.. 

ser ut som du har misset noen poeng underveis. 
det er ikke bare bare å starte opp en prosess på nytt med en ny psykolog, bli kjent og trygg.. derfor er det best å fortsette der en er, når en har behov for hjelp. Hadde jeg ikke trengt hjelp hadde jeg heller ikke vurdert å starte med ny psykolog.. da hadde jeg bare avsluttet og gått videre. 
 

Anonymkode: 2ab0d...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når har du neste time, ts? 

Anonymkode: 78088...aa2

Til uka

Anonymkode: 2ab0d...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flygefisk1 skrev (10 minutter siden):

Tenker psykologen lar deg gå , slik at du skal kunne kjenne på utfordringene og ta til nytte det verktøyet du har fått.

Går det ikke så kan  du søke deg tilbake.

Søker meg ikke tilbake til henne, når hun vet jeg trenger hjelp, og velger å avslutte. 
nå er det ikke det samme i psykolog verden som i somatikken.. er tilliten brutt er det ingen hensikt å fortsette. Alt som skjer mellom psykolog og pasient handler om tillit trygghet, er det borte har det ingenting effekt å fortsette. 
 

Anonymkode: 2ab0d...33c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Søker meg ikke tilbake til henne, når hun vet jeg trenger hjelp, og velger å avslutte. 
nå er det ikke det samme i psykolog verden som i somatikken.. er tilliten brutt er det ingen hensikt å fortsette. Alt som skjer mellom psykolog og pasient handler om tillit trygghet, er det borte har det ingenting effekt å fortsette. 
 

Anonymkode: 2ab0d...33c

Nå som den mailen er sendt, blir du avsluttet uansett. Man skal ikke ta kontakt med psykologen på privat nr og mail, da sier dem ifra til ledelsen og du blir automatisk avsluttet og får ikke komme tilbake.

Har en venn som gjorde det, og han ble avsluttet på dagen og fikk tilbud om evt bytte psykolog - men han dro isteden. Det viser jo bare hvor ustabil man er, når man velger å kontakte psykologen på den måten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

flygefisk1 skrev (7 minutter siden):

Nå som den mailen er sendt, blir du avsluttet uansett. Man skal ikke ta kontakt med psykologen på privat nr og mail, da sier dem ifra til ledelsen og du blir automatisk avsluttet og får ikke komme tilbake.

Har en venn som gjorde det, og han ble avsluttet på dagen og fikk tilbud om evt bytte psykolog - men han dro isteden. Det viser jo bare hvor ustabil man er, når man velger å kontakte psykologen på den måten.

Haha... jeg har avtale med psykologen at  jeg kan sende Mail til henne om jeg vil fortelle om ting som er vanskelig å snakke om.. det kan være alt mulig. Dette har vi gjort i snart 4 år.. 

det er jobbmail 

Anonymkode: 2ab0d...33c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Oppfordrer deg til å lese tråden så slipper jeg å gjenta meg selv x antall ganger 😉

Anonymkode: 2ab0d...33c

Jeg har lest tråden. Står fremdeles ved mitt innlegg.

Anonymkode: 89cbe...f16

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Søker meg ikke tilbake til henne, når hun vet jeg trenger hjelp, og velger å avslutte. 
nå er det ikke det samme i psykolog verden som i somatikken.. er tilliten brutt er det ingen hensikt å fortsette. Alt som skjer mellom psykolog og pasient handler om tillit trygghet, er det borte har det ingenting effekt å fortsette. 
 

Anonymkode: 2ab0d...33c

For min del tenker jeg det meste kan snakkes om. De gangene jeg har reagert på noe min behandler har sagt eller gjort, som gjorde meg utrygg, har vi snakket om det. Det som i utgangspunktet var vanskelig for meg, og gjorde at jeg følte tilliten ble brutt ble til en god samtale og styrking av relasjonen.
 

Det virker som om dere snakker forbi hverandre og du ikke klarer å se andre versjoner av hva som skjer enn din egen. Jeg forstår at du føler deg avvist, men det kan ligge faglige vurderinger i bunn som psykologen ikke forklarer på en måte du klarer å ta i mot. Hun kaster deg ikke under bussen, hun avslutter en terapikontakt. Jeg har vanskelig for å se tillitsbruddet her. Hun har forsøkt å forberede deg på dette i flere måneder.

Anonymkode: 5a3c4...07f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har lest tråden. Står fremdeles ved mitt innlegg.

Anonymkode: 89cbe...f16

Hva får deg til å tro at jeg tenker jeg er bedre enn de fleste her inne?

Anonymkode: 2ab0d...33c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva får deg til å tro at jeg tenker jeg er bedre enn de fleste her inne?

Anonymkode: 2ab0d...33c

Måten du svarer folk og fremstår i dine svar i denne tråden

Anonymkode: 025e3...d2e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For min del tenker jeg det meste kan snakkes om. De gangene jeg har reagert på noe min behandler har sagt eller gjort, som gjorde meg utrygg, har vi snakket om det. Det som i utgangspunktet var vanskelig for meg, og gjorde at jeg følte tilliten ble brutt ble til en god samtale og styrking av relasjonen.
 

Det virker som om dere snakker forbi hverandre og du ikke klarer å se andre versjoner av hva som skjer enn din egen. Jeg forstår at du føler deg avvist, men det kan ligge faglige vurderinger i bunn som psykologen ikke forklarer på en måte du klarer å ta i mot. Hun kaster deg ikke under bussen, hun avslutter en terapikontakt. Jeg har vanskelig for å se tillitsbruddet her. Hun har forsøkt å forberede deg på dette i flere måneder.

Anonymkode: 5a3c4...07f

Hva hun faktisk gjør og hva jeg føler er to ulike ting.. jeg føler jeg blir kastet under bussen i situasjonen jeg nå står i.. 

hun må bare avslutte terapien.. hadde ikke regnet med pappa skulle bli alvorlig syk og jeg skulle få meg en knekk ved avslutnings tidspunktet.. men hun får gjøre hva hun vil.. 

jeg skal klare meg. Jeg er sterk 

Anonymkode: 2ab0d...33c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Måten du svarer folk og fremstår i dine svar i denne tråden

Anonymkode: 025e3...d2e

Eksempel?

Anonymkode: 2ab0d...33c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...