Gå til innhold

Mail til psykologen.. var det dumt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva hun faktisk gjør og hva jeg føler er to ulike ting.. jeg føler jeg blir kastet under bussen i situasjonen jeg nå står i.. 

hun må bare avslutte terapien.. hadde ikke regnet med pappa skulle bli alvorlig syk og jeg skulle få meg en knekk ved avslutnings tidspunktet.. men hun får gjøre hva hun vil.. 

jeg skal klare meg. Jeg er sterk 

Anonymkode: 2ab0d...33c

Har dere klart å ha en samtale om det der ingen av dere går i forsvar og begge er helt åpne? Det er det jeg mener med at det er lurt å snakke om. Ikke med en agenda for å endre resultatet, men å forstå hverandre og finne en løsning.

Anonymkode: 5a3c4...07f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

flygefisk1 skrev (1 time siden):

Nå som den mailen er sendt, blir du avsluttet uansett. Man skal ikke ta kontakt med psykologen på privat nr og mail, da sier dem ifra til ledelsen og du blir automatisk avsluttet og får ikke komme tilbake.

Har en venn som gjorde det, og han ble avsluttet på dagen og fikk tilbud om evt bytte psykolog - men han dro isteden. Det viser jo bare hvor ustabil man er, når man velger å kontakte psykologen på den måten.

Dette er jo feil. Kanskje det gjelder for noen, men ikke for alle. 
 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tusen takk ❤️ Endelig noen som forstår. Jeg skal klare meg, ingenting skal få knekke meg nå 

Anonymkode: 2ab0d...33c

Jeg har troen på deg. ❤️

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja det var veldig stygt sagt.. men kan ikke forvente så mye av enkelte på KG.. mange skjebner her inne, og mange syke folk som svarer... disse svarene tar jeg ikke til meg. Mange som ikke klarer å sette seg inn i andres situasjon dessverre. 
skjønner godt opplevelsen din.. slike ekstreme hendelser kan sette seg i sinnet og gi traumer. Bra det gikk bra med familiemedlemmet ditt.. slike ting er forferdelig, og kroppen går inn iner overlevelses modus, som bare de som har opplevd kan forstå ❤️

Anonymkode: 2ab0d...33c

Det er bra du ikke tar til deg stygge kommentarer. ❤️

Helt enig med deg. Slike opplevelser fester seg og slipper ikke taket før de blir ordentlig forløst. 💔
 

  • Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Har dere klart å ha en samtale om det der ingen av dere går i forsvar og begge er helt åpne? Det er det jeg mener med at det er lurt å snakke om. Ikke med en agenda for å endre resultatet, men å forstå hverandre og finne en løsning.

Anonymkode: 5a3c4...07f

Jeg har snakket om hvordan jeg føler det.. men hun er noe vinglete opplever jeg.. hun kan i forbindelse med avslutnings temaet si at terapi ikke funker på meg.. og i neste time si at hun ser jeg har nyttegjort meg terapi. 
så kan hun si jeg har gått der lenge nok... og da tenker jeg - Lenge nok ? Er det målt ut ifra tid eller behov ?

hun tar gjerne opp avslutning da jeg er på vei ut døra, og timen er ferdig.. så jeg skjønner meg ikke helt på henne. 
har også spurt henne hvorfor hun ikke spør meg om hva jeg tenker om det.. for meg er det naturlig å forklare hva hun tenker ang en avslutning og spør meg hva jeg tenker om det.. 

Anonymkode: 2ab0d...33c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uatskillelig skrev (2 minutter siden):

Jeg har troen på deg. ❤️

Det er bra du ikke tar til deg stygge kommentarer. ❤️

Helt enig med deg. Slike opplevelser fester seg og slipper ikke taket før de blir ordentlig forløst. 💔
 

Takk ❤️ En må forløse slike vonde opplevelser, det kan både ta tid og en må føle noen både har tid og lyst å hjelpe seg. 
hun jeg går til er utålmodig og har hverken tid eller lyst.. og da blir jo ikke så lett da 

Anonymkode: 2ab0d...33c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor laget du denne tråden? Det kan virke som om det utelukkende var for å få medlidelse, men da synes jeg du burde valgt en annen tittel. Du spør om det var dumt, og når folk her mener det var dumt, så hopper du i forsvar, forteller oss alle hvor utrolig oppegående du er og kritiserer de som mener noe annet enn deg.

Du bruker ord som å bli kastet på dør, slengt under en buss ol. Det er virkelig ikke det som skjer basert på hva du har sagt - du blir avsluttet. Punktum. Ikke kastet under en buss.

Videre er det også svært merkelig å forstå, selv om det delvis er forklart, hva du egentlig ville oppnå med å sende mailen.

Du sier du ikke bryr deg om dette, men alt annet du sier forteller det motsatte.

Det kan være greit å ha et litt åpent sinn når det kommer til seg selv, og ikke tenke at man er bedre enn de fleste her inne.

Anonymkode: 89cbe...f16

Jeg kommer ikke til å dra tilbake til siste time har jeg bestemt. Jeg har ingen nytte av det. Så lenge hun vil avslutte, og jeg tenker det ikke er riktig å avslutte, så er vi ikke enig. Enten må hun føye seg etter meg, eller så må jeg føye meg etter henne. Hun har bestemt seg , og da må jeg respektere det. Men da jeg jeg ingen nytte av å reise 12 mil tur/ r for å ikke få noe ut av det. For meg er det bedre å sette en strek og ikke bruke mer energi på dette. 

Anonymkode: 2ab0d...33c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg kommer ikke til å dra tilbake til siste time har jeg bestemt. Jeg har ingen nytte av det. Så lenge hun vil avslutte, og jeg tenker det ikke er riktig å avslutte, så er vi ikke enig. Enten må hun føye seg etter meg, eller så må jeg føye meg etter henne. Hun har bestemt seg , og da må jeg respektere det. Men da jeg jeg ingen nytte av å reise 12 mil tur/ r for å ikke få noe ut av det. For meg er det bedre å sette en strek og ikke bruke mer energi på dette. 

Anonymkode: 2ab0d...33c

12 mil faktisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

flygefisk1 skrev (1 minutt siden):

12 mil faktisk.

Jepp. 6 mil hver vei.. så det er ikke en liten svipptur. 

Anonymkode: 2ab0d...33c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

flygefisk1 skrev (3 minutter siden):

12 mil faktisk.

Norge er mer enn Oslo.. her oppe er det lange avstander, og skal du til spesialisthelsetjenesten er det 6 mil en vei.. slik er det bare. 

Anonymkode: 2ab0d...33c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du virker både manipulerende og passiv-aggressiv Ts. Du har mistet tilliten til psykologen, men vil fortsette hos henne? Det er det samme for deg om hun avslutter, men det er likevel helt krise? Er du borderline? Du sier du har en ny fin behandler som står klar, så hvorfor lage sånn drama?

Det er ekstremt vanlig at behandler vil avslutte før pasienten føler seg klar. Går du helprivat er det ikke noe problem, for da fortsetter du så lenge du vil. Men på statens regning må de psykeste prioriteres. For det handler dessverre ikke bare om at pasienten fortsatt trenger noen å snakke med. Men om de har en alvorlig diagnose som blir bedre av den behandlingen du får.

Anonymkode: b3b0e...ffc

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg kommer ikke til å dra tilbake til siste time har jeg bestemt. Jeg har ingen nytte av det. Så lenge hun vil avslutte, og jeg tenker det ikke er riktig å avslutte, så er vi ikke enig. Enten må hun føye seg etter meg, eller så må jeg føye meg etter henne. Hun har bestemt seg , og da må jeg respektere det. Men da jeg jeg ingen nytte av å reise 12 mil tur/ r for å ikke få noe ut av det. For meg er det bedre å sette en strek og ikke bruke mer energi på dette. 

Anonymkode: 2ab0d...33c

Tidligere i tråden skrev du at neste time var videotime. Nå skriver du avstand på 12 mil.  Jeg tenker dere kan ha en samtale for å få en avslutning. Det handler ikke om at en av dere skal føye dere. Mange har skrevet om det i denne tråden, men det virker som om du helt blokkerer for denne muligheten. 

Anonymkode: 5a3c4...07f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tidligere i tråden skrev du at neste time var videotime. Nå skriver du avstand på 12 mil.  Jeg tenker dere kan ha en samtale for å få en avslutning. Det handler ikke om at en av dere skal føye dere. Mange har skrevet om det i denne tråden, men det virker som om du helt blokkerer for denne muligheten. 

Anonymkode: 5a3c4...07f

Ja det blir video samtale, da jeg har feber og ikke skal ut å kjøre buss.. 

ellers er det 12 mil til sammen fram og tilbake ja. Jo så enkelt er det.. enten går jeg dit eller ikke.. er ikke noe mellomting her. Poenget er at hun må gjøre det hun vil. Jeg er ikke enig at en avslutning er det beste for meg nå. Og jeg er helt uenig med henne.. kommer ikke til å skifte mening om at avslutning for meg er topp nå.. når vi ikke har felles forståelse så er det lite å snakke om. Da kan heller noen andre ta den siste timen min

Anonymkode: 2ab0d...33c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg syns du virker både manipulerende og passiv-aggressiv Ts. Du har mistet tilliten til psykologen, men vil fortsette hos henne? Det er det samme for deg om hun avslutter, men det er likevel helt krise? Er du borderline? Du sier du har en ny fin behandler som står klar, så hvorfor lage sånn drama?

Det er ekstremt vanlig at behandler vil avslutte før pasienten føler seg klar. Går du helprivat er det ikke noe problem, for da fortsetter du så lenge du vil. Men på statens regning må de psykeste prioriteres. For det handler dessverre ikke bare om at pasienten fortsatt trenger noen å snakke med. Men om de har en alvorlig diagnose som blir bedre av den behandlingen du får.

Anonymkode: b3b0e...ffc

Du kan spare deg for å kaste rundt deg med diagnoser på folk på nett.. hvilke diagnose har du? 
skal prøve en gang til.. nei, jeg er ikke ening om at tidspunktet for avslutning er det beste nå. Men hva kan jeg gjøre med det? Det er hun som bestemmer og det er hennes valg. Når hun har kommet dit at hun har bestemt dette, har hun hverken lyttet til meg, eller vi begge har en felles forståelse. Da er tilliten min borte, og da har ikke jeg noe mer nytte av henne. Hvertfall 4 av mine kollegaer går til psykolog av det offentlige, men er i full jobb og klarer seg godt i hverdagen, sett utenfra.. du vet ikke alt med meg da jeg ikke har lagt ut om min helse her inne.. så der skal du ikke uttale deg. 
Jeg har ptsd og har følt behandlingen hjelper.

når hun velger å avslutte står jeg fritt til å benytte meg av den andre psykologen.. det er opp til meg. 
 

Anonymkode: 2ab0d...33c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle behandlingssteder har sine egne rutiner for inntak og utskriving, men generelt er det sånn at man ikke skriver ut noen som man ikke tenker kan avsluttes. Det er også vanlig at man har en dialog om når det passer å stoppe kontakten, og at man legger en plan for hvor det går an å få hjelp igjen dersom det skulle være behov.

Anonymkode: 2ab0d...33c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne behandleren tok opp allerede i sommer at det er på tide å runde av. Da har hun forsøkt å behandle deg i flere år. Du tolker dette som en avvisning på et personlig plan. Du sammenligner det med å miste en god venninne. Du bruker sterke uttrykk som «kastet under bussen» og «hivd ut døra». Og når du skjønner at det virkelig går mot slutten, så sender du en passiv aggressiv Mail (og ikke kom og si at den ikke er passiv aggressiv, du sier du er vokst opp med to psykologer, så dum er du ikke!)

Jeg lurer på om du har fått et usunt forhold til terapeuten din? Foreldrene dine har sikkert erfaring med dette. Pasienter som legger mer i relasjonen enn hva det faktisk er. Det er forståelig, du har jo gått til henne i en evighet og ser på henne som et trygt element i livet. Men når en psykolog opplever dette kan de ikke gjøre annet enn å avslutte. Det er fullt mulig at du kunne hatt nytte av profesjonell støtte i tiden fremover, men denne psykologen kan ikke ta den rollen, da hun risikerer at du knytter deg enda sterkere til henne. Dette er for din skyld, hun hjelper deg. 
 

 

Anonymkode: e4967...122

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Denne behandleren tok opp allerede i sommer at det er på tide å runde av. Da har hun forsøkt å behandle deg i flere år. Du tolker dette som en avvisning på et personlig plan. Du sammenligner det med å miste en god venninne. Du bruker sterke uttrykk som «kastet under bussen» og «hivd ut døra». Og når du skjønner at det virkelig går mot slutten, så sender du en passiv aggressiv Mail (og ikke kom og si at den ikke er passiv aggressiv, du sier du er vokst opp med to psykologer, så dum er du ikke!)

Jeg lurer på om du har fått et usunt forhold til terapeuten din? Foreldrene dine har sikkert erfaring med dette. Pasienter som legger mer i relasjonen enn hva det faktisk er. Det er forståelig, du har jo gått til henne i en evighet og ser på henne som et trygt element i livet. Men når en psykolog opplever dette kan de ikke gjøre annet enn å avslutte. Det er fullt mulig at du kunne hatt nytte av profesjonell støtte i tiden fremover, men denne psykologen kan ikke ta den rollen, da hun risikerer at du knytter deg enda sterkere til henne. Dette er for din skyld, hun hjelper deg. 
 

 

Anonymkode: e4967...122

Jeg er enig med deg, og jeg har nevnt tidligere i tråden at en behandler er bare det, det skal ikke være en nær relasjon. Jeg forstår at det er vanskelig å bli avsluttet, men ts har fått veldig god tid til å bearbeide avgjørelsen og lang behandling i forhold til mange andre (4 år). Privat med refusjonsavtale er også offentlig og må ta hensyn til ventelistene. 

Anonymkode: 5dae5...dd7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg er enig med deg, og jeg har nevnt tidligere i tråden at en behandler er bare det, det skal ikke være en nær relasjon. Jeg forstår at det er vanskelig å bli avsluttet, men ts har fått veldig god tid til å bearbeide avgjørelsen og lang behandling i forhold til mange andre (4 år). Privat med refusjonsavtale er også offentlig og må ta hensyn til ventelistene. 

Anonymkode: 5dae5...dd7

Ser ikke på behandler som nær relasjon.. 

Anonymkode: 2ab0d...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Denne behandleren tok opp allerede i sommer at det er på tide å runde av. Da har hun forsøkt å behandle deg i flere år. Du tolker dette som en avvisning på et personlig plan. Du sammenligner det med å miste en god venninne. Du bruker sterke uttrykk som «kastet under bussen» og «hivd ut døra». Og når du skjønner at det virkelig går mot slutten, så sender du en passiv aggressiv Mail (og ikke kom og si at den ikke er passiv aggressiv, du sier du er vokst opp med to psykologer, så dum er du ikke!)

Jeg lurer på om du har fått et usunt forhold til terapeuten din? Foreldrene dine har sikkert erfaring med dette. Pasienter som legger mer i relasjonen enn hva det faktisk er. Det er forståelig, du har jo gått til henne i en evighet og ser på henne som et trygt element i livet. Men når en psykolog opplever dette kan de ikke gjøre annet enn å avslutte. Det er fullt mulig at du kunne hatt nytte av profesjonell støtte i tiden fremover, men denne psykologen kan ikke ta den rollen, da hun risikerer at du knytter deg enda sterkere til henne. Dette er for din skyld, hun hjelper deg. 
 

 

Anonymkode: e4967...122

Ingen usunt forhold til psykologen.. ser på henne som ei som hjelper.. og ikke som en venn nei.. for meg er det samme hvem jeg snakker med, men noen som har kunnskap og er flink. 

Anonymkode: 2ab0d...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ingen usunt forhold til psykologen.. ser på henne som ei som hjelper.. og ikke som en venn nei.. for meg er det samme hvem jeg snakker med, men noen som har kunnskap og er flink. 

Anonymkode: 2ab0d...33c

Hadde du skjønt det selv om du la for mye i relasjonen? Du virker å være i full fornektelse i alt annet som er åpenbart for de aller fleste.

Å sammenligne henne med en god venninne og bruke kraftuttrykk når du blir avvist tyder på at hun betyr mer for deg enn hva en terapeut skal.

Anonymkode: e4967...122

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hadde du skjønt det selv om du la for mye i relasjonen? Du virker å være i full fornektelse i alt annet som er åpenbart for de aller fleste.

Å sammenligne henne med en god venninne og bruke kraftuttrykk når du blir avvist tyder på at hun betyr mer for deg enn hva en terapeut skal.

Anonymkode: e4967...122

Vet hva som er en profesjonell relasjon, og hva som er en usunn relasjon. 
jeg har ingen usunn relasjon til henne.. selv om du så inderlig håper du har rett.. så må jeg skuffe deg. 
det er ikke HUN som er problemet mtp avslutning, men det å ikke få hjelp.. om det er hun eller en annen person spiller ingen rolle.. men som alle vet er det belastende å begynne med ny behandler da du må fortelle historien din på nytt, bli kjent osv. 

jeg synes fastlegen min er topp! Det er fordi jeg har hatt han i mange år. Jeg er svært skjelden hos legen, kanskje 2-3 ganger i året, men greit å ha en lege å forholde seg til. Det er null stress om jeg må til en annen lege, men enklest å gå til en fastlege. Blir på samme måte. 
 

Anonymkode: 2ab0d...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...