Silva Pluvialis Skrevet 29. november 2020 #241 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå var det bare ett eksempel, men jo, ansvaret ligger hos pasienten også. Man må si ifra om det er noe spesifikt man ønsker å jobbe med. Anonymkode: 025e3...d2e Men det er jo akkurat det hun har gjort? 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #242 Skrevet 29. november 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Har ingen problemer med å kommunisere. Har sagt gjentatte ganger at jeg ønsker å snakke om hendelsen. Vi satt av en time til det for 3 mnd siden, men på denne timen fikk jeg ikke komme pga korona oppblomstring, og da ble det tlf. Hun ville ikke ta opp dette i tlf samtale da det ikke går an å bruke emdr på tlf. Etter dette har hun ikke tatt det opp, men heller fokusert på avslutning. Ikke vits å gå inn i dette traumet på en avslutnings time.. så da vet jeg ikke hva hun tenker 🤷🏼♀️ du kaller meg umoden og er aggressiv i svarene sine.. hva forventer du tilbake? Du kjenner ikke meg eller mine problemer, så dette kan du ikke uttale deg noe om. Jo, du virker vinglete.. og bare det å engasjere deg i en tråd over flere dager som ikke omhandler deg selv en gang sier litt om livet ditt Anonymkode: 2ab0d...33c Hun har kanskje glemt det? Da kunne jo du si: "Hva med EMDR som vi snakket om? Kanskje vi skulle gjøre det før vi avslutter?" Så hadde du fått vite hva hun tenker. Anonymkode: 2a562...a8b 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #243 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nå var det bare ett eksempel, men jo, ansvaret ligger hos pasienten også. Man må si ifra om det er noe spesifikt man ønsker å jobbe med. Ja, jeg er krass fordi du trenger å få høre. Konstruktiv kritikk klarer du ikke å ta til deg. Jeg, sårbar? Enda et eksempel på hvor ufin du kan være mot oss som svarer deg. Det er ikke psykologens ansvar å legge opp en plan, det er begge sitt ansvar. Du har gått til vedkommende i 4 år. Du har hatt lang tid på å finne deg noen andre eller stilt krav til behandling. men det er først nå når du blir avsluttet at du begynner å krangle på behandlingen du har fått. Det er litt rart vil jeg si. Nei jeg hopper ikke over de svarene, ikke diskuterer jeg med dem heller. For de har rett på sin mening. Det handler ikke om at hun begynner å gråte eller ei, det er allikevel barnslig gjort. Du sier du har tilbud fra en annen psykolog, hvorfor sier du ikke da takk og farvel og bytter?! Hvorfor sender du da denne mailen og lager en tråd om det for å få beholde psykologen din? Har mye støtte og forståelse, men når folk bare tar til seg den ene siden av en diskusjon, da gir jeg opp. Anonymkode: 025e3...d2e Trenger å høre? Hva snakker du om? Når jeg spør om du er sårbar.. ja, da er jeg frekk og ufin. Men etter all den dritten du skriver til meg så er su ikke ufin, jeg bare trenge å høre 🙈 du synes det er barnslig, andre synes ikke det.. slik er det. hva vet du om krav jeg har stilt min behandler? Selv om jeg ikke utleverer alt her betyr ikke det at vi ikke har snakket om det. Du antar, og forholder deg ikke til det jeg skriver, men lar fantasien din løpe løpsk.. og da blir en fjær til ti høns i negativ forstand. Psykologer har ulike måter å jobbe på og vi setter opp mål og plan av behandlingen. Jeg avsluttet en gang tidligere da jeg ikke følte meg hørt og sto på stedet hvil. Da var det hun som ikke ville avslutte, da lyttet hun.. en stund til. du tror jeg vil holde på psykologen? Hvorfor sier du det? Jeg bryr meg ikke om at hun vil avslutte, det er opp til henne. Men er misfornøyd med resultatet av hele opplegget. Anonymkode: 2ab0d...33c
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #244 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hun har kanskje glemt det? Da kunne jo du si: "Hva med EMDR som vi snakket om? Kanskje vi skulle gjøre det før vi avslutter?" Så hadde du fått vite hva hun tenker. Anonymkode: 2a562...a8b Glemt? Hun skriver hele timen, så dette har hun.. ja, jeg kommer til å nevne det.. men begynner ikke å løse opp i ei traume på 45 min og thats it.. det er ikke forsvarlig, for en vet ikke hvordan en reagerer på emdr og hvor lang tid det tar og effekt av det. Anonymkode: 2ab0d...33c
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #245 Skrevet 29. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Glemt? Hun skriver hele timen, så dette har hun.. ja, jeg kommer til å nevne det.. men begynner ikke å løse opp i ei traume på 45 min og thats it.. det er ikke forsvarlig, for en vet ikke hvordan en reagerer på emdr og hvor lang tid det tar og effekt av det. Anonymkode: 2ab0d...33c Helt enig med deg, jeg mener heller at dette med EMDR som dere snakket om ville være et argument for hvorfor man ikke skal avslutte nå. Anonymkode: 2a562...a8b 1
Silva Pluvialis Skrevet 29. november 2020 #246 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men er misfornøyd med resultatet av hele opplegget. Anonymkode: 2ab0d...33c Om du mener at behandlingen har vært uforsvarlig og at du ikke har fått den hjelpen du har trengt, så ville jeg sendt en formell klage til en høyere instans. Det er viktig at de får en tilbakemelding slik at de ikke begår samme feil igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #247 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Helt enig med deg, jeg mener heller at dette med EMDR som dere snakket om ville være et argument for hvorfor man ikke skal avslutte nå. Anonymkode: 2a562...a8b Ja, jeg kommer til å si det ved neste samtale. Målet må jo være å komme noen lunde i mål.. hvis ikke er det jo ingen poeng å gå til psykolog. En kollega av meg har gått 2 år på dps, enda har de ikke kommet inn på barndommen hennes, som er hovedproblemet. Ting tar ofte tid, og livet skjer mellom timene også. Kompliserte saker Anonymkode: 2ab0d...33c
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #248 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Nå var det bare ett eksempel, men jo, ansvaret ligger hos pasienten også. Man må si ifra om det er noe spesifikt man ønsker å jobbe med. Ja, jeg er krass fordi du trenger å få høre. Konstruktiv kritikk klarer du ikke å ta til deg. Jeg, sårbar? Enda et eksempel på hvor ufin du kan være mot oss som svarer deg. Det er ikke psykologens ansvar å legge opp en plan, det er begge sitt ansvar. Du har gått til vedkommende i 4 år. Du har hatt lang tid på å finne deg noen andre eller stilt krav til behandling. men det er først nå når du blir avsluttet at du begynner å krangle på behandlingen du har fått. Det er litt rart vil jeg si. Nei jeg hopper ikke over de svarene, ikke diskuterer jeg med dem heller. For de har rett på sin mening. Det handler ikke om at hun begynner å gråte eller ei, det er allikevel barnslig gjort. Du sier du har tilbud fra en annen psykolog, hvorfor sier du ikke da takk og farvel og bytter?! Hvorfor sender du da denne mailen og lager en tråd om det for å få beholde psykologen din? Har mye støtte og forståelse, men når folk bare tar til seg den ene siden av en diskusjon, da gir jeg opp. Anonymkode: 025e3...d2e Du må lese hva de andre skriver og ikke være så bastant på dine egne meninger.. Anonymkode: 2ab0d...33c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå