Gå til innhold

Mail til psykologen.. var det dumt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da må du nesten forklare meg. Hvordan kan det ha seg at enkelte pasienter, til tross for tiår med utallige behandlingsformer aldri blir friske. 

Ha så i bakhodet, flere av disse pasientene (langt i fra alle) følger ikke de enkleste banale rådene til behandlerne for å bli frisk, ønsker ikke å følge opp skreddersydde opplegg, alt fra institusjonsopphold til kommunale plasser med 24 timers bemanning. 

Er det alltid sykdommen som saboterer behandlingen, eller kan det være bevisst for å slippe å ta eget ansvar? 

Tips! Les deg opp på ansvarliggjøring i psykiatrien. Hvor pasienten må ta eget ansvar for egen helse. Studie etter studie viser at dette enkle kravet dobler sjansen for at psykisk syke blir fortere friske. 

Anonymkode: a7aa2...1de

1) Behandlingsformene er stadig i utvikling 2) Det utvikles nye og mer spesialiserte behandlingsformer 3) Så har vi det medikamentelle (som også er i utvikling), diagnosesystemet og lovreguleringen 

For mange pasienter vil ikke langvarig innleggelse være gunstig, og da er jo det en behandlingsform som ikke passer for dem. Da må man forsøke noe annet. Det er helt håpløst å tenke at en pasient vil være fastlåst fordi noen forsøk på behandling ikke har fungert. Du skal også være helt sikker på at gjennom disse tiårene du snakker om har pasienten vært inn og ut av ulike instanser med titalls behandlere og pleiepersonale som ser på pasienten, sykdomsbilde og behandlingen annerledes og vil gjerne gjøre sin greie. Det er ganske håpløst. 

Det er så mange psykiatriske og somatiske sykdomstilstander som har fått en helomvending på grunn av nye behandlingsprinsipper, så man skal absolutt ikke kimse av dette. 

Anonymkode: 17027...0e3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

men setter lite pris på å bli kastet på dør i situasjonen jeg nå står i. Men at hun må gjøre som hun vil. Jeg kjenner at jeg ikke bryr meg. Jeg har vet om en dyktig psykolog som kan ta meg inn,

Hvorfor så passiv aggressiv? Er du alltid det i din kommunikasjon? Er dette noe du og psykologen har jobbet med?

Anonymkode: 94501...150

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg går til avtalespesialist.. første gang hun tok det opp begrunnet hun med at nå hadde jeg gått der en stund, og kunne ikke fortsette for alltid.. dette sa hun da jeg var på vei ut døra og det var sommerferie i 2 mnd. 
jeg går til henne pga angst, seksuelle overgrep, mobbing i barneårene og mye tankekjør. Fått mange verktøy, men det er ikke alt som fungerer for meg. 
hun kan si; ja, nå har vi snakket om det og det.. hva av dette kommer du videre med? 
for en mnd siden tok jeg opp noe som jeg aldri har fortalt til noen, noe som jeg har båret på i alle år. Jeg fikk angstanfall under samtalen da dette var så sterkt. 
Jeg fikk fortalt alt. Men det ble aldri mer snakk om temaet. 
hun stilte hverken spørsmål eller dro i tråder. Hun bare lyttet. 
hun er ferdig med meg.. og jeg ser ingen poeng med å dra dit de to siste timene bare for å snakke om at vi er ferdig.. og at jeg skal stå alene i situasjonen jeg nå står i. Kjenner jeg bare vil avslutte, og være sterk. 
 

Anonymkode: 2ab0d...33c

Dere hadde kanskje dårlig kjemi?

Isåfall kan du jo bare begynne hos denne andre psykologen og forhåpentligvis får det bedre der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke bare bare å bytte og starte på nytt og bli kjent med et menneske. 

Anonymkode: 2ab0d...33c

Nei det forstår jeg selvfølgelig, men det er jo ikke slik at denne behandlingen kan eller vil fortsette, behandleren har jo gjort det klart, så da er vi tilbake til mine tre forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver til psykologen at du ikke bryr deg, så hvorfor lager du tråd om det her da? Er det ikke bedre å bare begynne hos den andre psykologen? Eller har du alt begynt der?

Anonymkode: 6f62d...a12

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

På hvilket grunnlag kan du hevde at det ikke finnes behandlingsresistente pasienter? 

Har du studert dette faget, jobbet i faget, eller er alt selvlært gjennom Internett, prat med venner og bekjenteeller basert på egen erfaring? 

Anonymkode: a7aa2...1de

Jeg tror dere er nærmere hverandre en det kan se ut som, det handler om detaljene. Det finnes så absolutt mennesker som ikke klarer å nyttiggjøre seg av behandling, det kan selvfølgelig da argumenteres med at det er fordi vedkommende ikke har fått riktig behandling. Samfunnet skal ideelt aldri gi opp en person, men gitt begrensede ressurser og at noen saker er utrolig kompliserte og kanskje krever mye samarbeid på tvers av fagfelt, så er i praksis denne pasienten ikke mulig å behandle. Se på tilbudet for de som sliter med f.eks rus, der er det enorme sprekker i i behandlings grunnmuren, men det er også veldig komplekse saker og saker som bare blir vanskeligere og vanskeligere, jo lengre personen er i et rusmiljø.
Det er også greit å være ærlig på at noen saker som ikke egentlig er kandidater for psykologisk hjelp, det kan være mennesker som i praksis bare er ensomme og vil ha en samtalepartner eller noen å klage til, litt krast å si det sånn, men det skjer selvsagt. bare se på alle trådene på KG ang. behandling hos psykolog, det er plenty av tråder her om emnet, mange av de reflekterer helt urealistiske forventninger til hva behandling hos en psykolog kan bidra med.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det å true med "jeg har en annen dyktig psykolog i bakhånd" er barnslig. Da går du til den psykologen da, hvorfor tviholde på en psykolog som vil kaste deg ut, når du har en annen?
Denne mailen ble for dumt. Ikke alle livskriser krever psykolog, psykiatrisk sykepleier eller et lavterskeltilbud på nett. Sorg er ikke en sykdom, ei heller andre livskriser som barn som blir mobbet på skolen.  
En profesjonell psykolog sier ikke opp en pasient uten saklig og faglig grunn. 

Anonymkode: 025e3...d2e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

 

i mailen skrev jeg noe om dette, og at jeg setter pris på hjelpen jeg har fått, men setter lite pris på å bli kastet på dør i situasjonen jeg nå står i. Men at hun må gjøre som hun vil. Jeg kjenner at jeg ikke bryr meg. Jeg har vet om en dyktig psykolog som kan ta meg inn, så jeg har han i bakhånd. Det skrev jeg til psykologen. 

Men du var jo ikke ærlig. Du sier du ikke bryr deg, men du gjør jo det. Du bryr deg nok til å sende en mail og til å skrive om det på kg. Du sier også at du har en psykolog i bakhånd som du kan bruke, men det virker som at du bruker det for å demonstrere, og at du ikke egentlig mener det. Det du sier her er jo at det ikke er noe problem å avslutte fordi du har en god løsning. Det var jo ikke det du ville få frem, var det vel?

Jeg synes det er trist at du føler deg sviktet og at de avslutter behandlingen før du føler deg klar. Men en ting jeg lurer på (som du ikke trenger å svare på på kvinneguiden, men tenk på det for deg selv), er om du har kommunisert på denne måten hele veien. At du bare hinter og sier det motsatte av det du egentlig mener, og bare går rundt grøten.

Det som skjer hvis man kommuniserer på denne måten er at man ikke kommer noen vei. Behandlingen går ikke fremover, og psykologen kan få inntrykk av at du har det bedre enn du egentlig har det. Når de da må bestemme hvilke pasienter som skal fortsette om hvem som skal avslutte behandlingen vil selvsagt de som fremstår som at de har det ganske bra og de som ikke viser fremgang være de som står først i køen for å få behandlingen avsluttet. Det er ekstremt lange ventelister for å få hjelp, så de må hele tiden ta valg om hvem som skal avsluttes for å få plass til nye.

Jeg forstår at du er i en veldig vanskelig situasjon, men du bør tenke over dette til neste gang du møter henne. Si hva du faktisk mener, si akkurat hvordan du har det, vær så rett frem. Ikke vær passiv aggressiv og ikke si at du ikke bryr deg og ikke trenger henne, for åpenbart gjør du jo det. Hvis ikke hadde jo ikke dette vært et problem i det hele tatt. Hun er ikke en tankeleser, selv om det hadde vært enklere. Hun er avhengig av at du er åpen og ærlig.

Anonymkode: e6a9f...6be

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men du var jo ikke ærlig. Du sier du ikke bryr deg, men du gjør jo det. Du bryr deg nok til å sende en mail og til å skrive om det på kg. Du sier også at du har en psykolog i bakhånd som du kan bruke, men det virker som at du bruker det for å demonstrere, og at du ikke egentlig mener det. Det du sier her er jo at det ikke er noe problem å avslutte fordi du har en god løsning. Det var jo ikke det du ville få frem, var det vel?

Jeg synes det er trist at du føler deg sviktet og at de avslutter behandlingen før du føler deg klar. Men en ting jeg lurer på (som du ikke trenger å svare på på kvinneguiden, men tenk på det for deg selv), er om du har kommunisert på denne måten hele veien. At du bare hinter og sier det motsatte av det du egentlig mener, og bare går rundt grøten.

Det som skjer hvis man kommuniserer på denne måten er at man ikke kommer noen vei. Behandlingen går ikke fremover, og psykologen kan få inntrykk av at du har det bedre enn du egentlig har det. Når de da må bestemme hvilke pasienter som skal fortsette om hvem som skal avslutte behandlingen vil selvsagt de som fremstår som at de har det ganske bra og de som ikke viser fremgang være de som står først i køen for å få behandlingen avsluttet. Det er ekstremt lange ventelister for å få hjelp, så de må hele tiden ta valg om hvem som skal avsluttes for å få plass til nye.

Jeg forstår at du er i en veldig vanskelig situasjon, men du bør tenke over dette til neste gang du møter henne. Si hva du faktisk mener, si akkurat hvordan du har det, vær så rett frem. Ikke vær passiv aggressiv og ikke si at du ikke bryr deg og ikke trenger henne, for åpenbart gjør du jo det. Hvis ikke hadde jo ikke dette vært et problem i det hele tatt. Hun er ikke en tankeleser, selv om det hadde vært enklere. Hun er avhengig av at du er åpen og ærlig.

Anonymkode: e6a9f...6be

Nei, det er ikke min måte å kommunisere på. Jeg er ganske tydelig på hva jeg tror jeg trenger, og i samspill med psykologen finner vi ut sammen hva som er hensiktsmessig og jobbe med. Jeg er ikke rundt grøten person, og jeg er veldig åpen og ærlig om mine følelser. 
det at jeg har en psykolog heg vet kan ta meg inn er for meg betryggende, om jeg kommer til å benytte meg av han får tiden vise. 
akkurat nå har jeg så nok med det jeg står i, at jeg har rett og slett ikke kapasitet med det ubehaget ved en avslutning. En avslutning hadde vært helt greit om jeg følte jeg var ferdig. Men i en slik krise situasjon jeg står i nå kjenner jeg det blir en ekstra belastning på toppen. Derfor kjenner jeg på at jeg faktisk ikke bryr meg. Grunnen til det er fordi jeg har ikke kapasitet eller lyst til å ta innover meg ting som jeg ikke kan påvirke eller gjøre noe med. Jeg må velge mine kamper, og jeg må velge hva jeg vil ta inn. 
Dette er terapi i seg selv. Hva vil jeg bruke tiden min på.. hva skal få lov å påvirke meg, hva trenger jeg å bry meg med og hva kan slippes.. 

Noen skriver i tråden at sorg ikke er terapi mat, heller ei barn som blir mobbet.. 

vel,  terapi måler ikke opplevelsene i seg selv, men følelsene og tankene en får med seg selv i opplevelsen. 
jeg har kollegaer som kan gråte og knekke sammen av hendelser jeg ikke hadde kommet til å reagert på på samme måte. Vi er alle skrudd sammen ulikt med den bagasjen vi har

Anonymkode: 2ab0d...33c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig tåpelig ting å gjøre, etter min mening. Men psykologer er vandt til slike påfunn fra ustabile pasienter, så hun bryr seg neppe særlig. 

Anonymkode: d150b...51e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fryktelig tåpelig ting å gjøre, etter min mening. Men psykologer er vandt til slike påfunn fra ustabile pasienter, så hun bryr seg neppe særlig. 

Anonymkode: d150b...51e

Herregud... jeg er sikkert kjempe ustabil. 
jeg er både klok og oppegående. 
i kveld holdt jeg et 3 timers kurs om relasjons kompetanse til ansatte på et sykehjem. Jeg har holdt kurs på 4 samlinger nå. Får mye god tilbakemelding.. så så ustabil og gal er jeg ikke. 
 

Anonymkode: 2ab0d...33c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Herregud... jeg er sikkert kjempe ustabil. 
jeg er både klok og oppegående. 
i kveld holdt jeg et 3 timers kurs om relasjons kompetanse til ansatte på et sykehjem. Jeg har holdt kurs på 4 samlinger nå. Får mye god tilbakemelding.. så så ustabil og gal er jeg ikke. 
 

Anonymkode: 2ab0d...33c

Les igjennom dette en gang til og tenk deg nøye om. 

"mailen skrev jeg noe om dette, og at jeg setter pris på hjelpen jeg har fått, men setter lite pris på å bli kastet på dør i situasjonen jeg nå står i. Men at hun må gjøre som hun vil. Jeg kjenner at jeg ikke bryr meg. Jeg har vet om en dyktig psykolog som kan ta meg inn, så jeg har han i bakhånd. Det skrev jeg til psykologen.  "

Hva tenker du å oppnå her? "True" med at du har en annen psykolog i bakhånd på en slik passiv aggressiv måte. Og hvorfor opprette en tråd på kvinneguiden om det? 

For all del, innbill deg gjerne at du er oppegående og stabil. Men sett utenfra ser dette ikke bra ut. 

Anonymkode: d150b...51e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk de verktøyene du har lært av psykologen i den vanskelige situasjonen du er i nå. Du har gått der lenge og lært mye, må skal du bruke det og bli friskere.. Man kan ikke nødvendigvis gå til psykolog til man har det tipp topp, men til man har lært de verktøyene man behøver til æ bli frisk på egen hånd 😊

Anonymkode: 97063...49b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Les igjennom dette en gang til og tenk deg nøye om. 

"mailen skrev jeg noe om dette, og at jeg setter pris på hjelpen jeg har fått, men setter lite pris på å bli kastet på dør i situasjonen jeg nå står i. Men at hun må gjøre som hun vil. Jeg kjenner at jeg ikke bryr meg. Jeg har vet om en dyktig psykolog som kan ta meg inn, så jeg har han i bakhånd. Det skrev jeg til psykologen.  "

Hva tenker du å oppnå her? "True" med at du har en annen psykolog i bakhånd på en slik passiv aggressiv måte. Og hvorfor opprette en tråd på kvinneguiden om det? 

For all del, innbill deg gjerne at du er oppegående og stabil. Men sett utenfra ser dette ikke bra ut. 

Anonymkode: d150b...51e

True?  Jeg er ærlig. Jeg er ikke enig om å avslutte nå, men om hun ønsker det er det helt greit. Det står hun helt fritt til å gjøre. At jeg har vært i kontakt med en annen psykolog er helt opp til meg, om jeg føler jeg trenger det. Det er en ærlig sak. Og ingen trussel. hva mener du jeg har truet med her? 
tenker du at en oppegående person har høy utdannelse og er i full jobb, reiser rundt på ulike arbeidsplasser å holder kurs. Har familie, barn og mann, stort nettverk og familie?? 
du kjenner ikke meg. Det er helt lov å reagere på an terapi avslutning når en ikke føler tiden er der. 
Det tåler en psykolog å høre. 

 

Anonymkode: 2ab0d...33c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

True?  Jeg er ærlig. Jeg er ikke enig om å avslutte nå, men om hun ønsker det er det helt greit. Det står hun helt fritt til å gjøre. At jeg har vært i kontakt med en annen psykolog er helt opp til meg, om jeg føler jeg trenger det. Det er en ærlig sak. Og ingen trussel. hva mener du jeg har truet med her? 
tenker du at en oppegående person har høy utdannelse og er i full jobb, reiser rundt på ulike arbeidsplasser å holder kurs. Har familie, barn og mann, stort nettverk og familie?? 
du kjenner ikke meg. Det er helt lov å reagere på an terapi avslutning når en ikke føler tiden er der. 
Det tåler en psykolog å høre. 

 

Anonymkode: 2ab0d...33c

Du føler virkelig for å forsvare hvor oppegående du er. Da synes jeg det er rart ut du ikke selv ser hvor barnslig den mailen er. 

Du ba om våres mening, du har fått min, men den tålte du ikke å høre. 

Anonymkode: d150b...51e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg går til avtalespesialist.. første gang hun tok det opp begrunnet hun med at nå hadde jeg gått der en stund, og kunne ikke fortsette for alltid.. dette sa hun da jeg var på vei ut døra og det var sommerferie i 2 mnd. 
jeg går til henne pga angst, seksuelle overgrep, mobbing i barneårene og mye tankekjør. Fått mange verktøy, men det er ikke alt som fungerer for meg. 
hun kan si; ja, nå har vi snakket om det og det.. hva av dette kommer du videre med? 
for en mnd siden tok jeg opp noe som jeg aldri har fortalt til noen, noe som jeg har båret på i alle år. Jeg fikk angstanfall under samtalen da dette var så sterkt. 
Jeg fikk fortalt alt. Men det ble aldri mer snakk om temaet. 
hun stilte hverken spørsmål eller dro i tråder. Hun bare lyttet. 
hun er ferdig med meg.. og jeg ser ingen poeng med å dra dit de to siste timene bare for å snakke om at vi er ferdig.. og at jeg skal stå alene i situasjonen jeg nå står i. Kjenner jeg bare vil avslutte, og være sterk. 
 

Anonymkode: 2ab0d...33c

Hun høres ut som en dårlig psykolog, som ikke bryr seg noe særlig om pasientene - men heller om lønna si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

True?  Jeg er ærlig. Jeg er ikke enig om å avslutte nå, men om hun ønsker det er det helt greit. Det står hun helt fritt til å gjøre. At jeg har vært i kontakt med en annen psykolog er helt opp til meg, om jeg føler jeg trenger det. Det er en ærlig sak. Og ingen trussel. hva mener du jeg har truet med her? 
tenker du at en oppegående person har høy utdannelse og er i full jobb, reiser rundt på ulike arbeidsplasser å holder kurs. Har familie, barn og mann, stort nettverk og familie?? 
du kjenner ikke meg. Det er helt lov å reagere på an terapi avslutning når en ikke føler tiden er der. 
Det tåler en psykolog å høre. 

 

Anonymkode: 2ab0d...33c

Jeg er nødvendigvis ikke enig i vedkommende som kaller deg ustabil, men jeg vil anbefale deg podcasten Sinnsyn og episodene om passiv aggressivitet. Min gamle psykolog sa også en gang til meg at man kan ikke gå i terapi og bare prate, det hjelper ikke i lengden. Hun var der for å gi meg verktøy slik at jeg kunne jobbe med meg selv, og når jeg lærte å bruke de verktøyene avsluttet vi behandlingen. 95% av jobben ble gjort uten psykologen, og selv om jeg ikke var enig med henne i alt når jeg gikk der så ser jeg nå i ettertid at hun hadde rett. Jeg trengte støtte og jeg var redd for å gjøre jobben uten støtte, men det gikk bra og kanskje det er der du er nå. Selvfølgelig er det dårlig timing at du får en livskrise når du skal avsluttes, men som psykologen din sier så skjer sånne ting, man kan ikke alltid tilrettelegge for da blir det aldri rett tid. Jeg vet ikke hvor lenge du har vært i behandling, men kanskje psykologen ikke har flere verktøy å gi deg, og føler plassen bør gå til noen som mangler verktøy. Kanskje du får bedre nytte av han nye du har i bakhånd, men det har ingenting med nåværende psykolog å gjøre så det var litt unødvendig å nevne i mailen fordi det fremstår som en trussel. 

Anonymkode: 5dae5...dd7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du føler virkelig for å forsvare hvor oppegående du er. Da synes jeg det er rart ut du ikke selv ser hvor barnslig den mailen er. 

Du ba om våres mening, du har fått min, men den tålte du ikke å høre. 

Anonymkode: d150b...51e

Du svarer ikke på hva du mente med at jeg «truer»??

Anonymkode: 2ab0d...33c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du svarer ikke på hva du mente med at jeg «truer»??

Anonymkode: 2ab0d...33c

"Hvis ikke jeg får det som jeg vil, så går jeg et annet sted." 

Sier du slik til din mann også? "Vil bare informere om at hvis du ikke vil ha sex med meg, så er det andre som er interessert" 

Som voksen så snakker man ikke slik. Kanskje du kan lese deg opp litt på kommunikasjon 🙂

Anonymkode: d150b...51e

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er nødvendigvis ikke enig i vedkommende som kaller deg ustabil, men jeg vil anbefale deg podcasten Sinnsyn og episodene om passiv aggressivitet. Min gamle psykolog sa også en gang til meg at man kan ikke gå i terapi og bare prate, det hjelper ikke i lengden. Hun var der for å gi meg verktøy slik at jeg kunne jobbe med meg selv, og når jeg lærte å bruke de verktøyene avsluttet vi behandlingen. 95% av jobben ble gjort uten psykologen, og selv om jeg ikke var enig med henne i alt når jeg gikk der så ser jeg nå i ettertid at hun hadde rett. Jeg trengte støtte og jeg var redd for å gjøre jobben uten støtte, men det gikk bra og kanskje det er der du er nå. Selvfølgelig er det dårlig timing at du får en livskrise når du skal avsluttes, men som psykologen din sier så skjer sånne ting, man kan ikke alltid tilrettelegge for da blir det aldri rett tid. Jeg vet ikke hvor lenge du har vært i behandling, men kanskje psykologen ikke har flere verktøy å gi deg, og føler plassen bør gå til noen som mangler verktøy. Kanskje du får bedre nytte av han nye du har i bakhånd, men det har ingenting med nåværende psykolog å gjøre så det var litt unødvendig å nevne i mailen fordi det fremstår som en trussel. 

Anonymkode: 5dae5...dd7

Skjønner ikke hva jeg har truet med?? 
mat jeg har en psykolog i bakhånd kan jo være positivt for henne å vite. At jeg har et sikkerhetsnett om det blir behov for det. 
det kommer helt an på hva en går i behandling for.. noen timer prater vi, andre ganger jobber vi med kognitiv terapi, emdr, og en del øvelser. Også en del lekser. 
jeg har fått mye ut av behandlingen. Hun er dyktig. Men jeg føler det gjenstår en del ting. Det kan jeg ta med han andre om jeg bestemmer meg for det. 
som sagt er det helt greit at hun vil avslutte, og det er opp til henne. Men for min del synes jeg dette er noe en bør være enig i sammen. 

Anonymkode: 2ab0d...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...