Gå til innhold

Panama-mysteriet. Der ligger bevisene på bildene...


Gjest MadameDeRosa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 minutter siden, Ludo12 skrev:

 

Er det denne videosnutten du tenker på? Jeg har spolt gjennom den (fordi han prater så innmari mye - veldig irriterende!), men kan ikke se at han hadde lagt til noen bilder?

Hvem er egentlig denne Juan siden han sitter på så mye informasjon og bilder av jentene? Ser at han har vært bidragsgiver når det kommer til den koude kaas bloggen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, bordogstol said:

Dette skjedde ikke i samme region, men 4 timer unna med bil. 

Men ja, skulle ikke forundre meg meg at jentene ble utsatt for seksuelt relatert vold. I fjor ble to norske jenter gruppevoldtatt på en seilbåt som ble ranet i Nombre de Dios.

 Men synes det er veldig rart at alle eiendelene til jentene ikke ble stjålet. 80 dollar er en del penger tross alt, og mobiltelefoner er veldig vanlig å bli frastjålet når man først blir ranet. 

Er det denne saken du tenker på? https://www.nrk.no/urix/norsk-vennegjeng-pa-jordomseiling-angrepet-av-pirater-1.14779472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MonicaM skrev:

Er det denne videosnutten du tenker på? Jeg har spolt gjennom den (fordi han prater så innmari mye - veldig irriterende!), men kan ikke se at han hadde lagt til noen bilder?

Hvem er egentlig denne Juan siden han sitter på så mye informasjon og bilder av jentene? Ser at han har vært bidragsgiver når det kommer til den koude kaas bloggen.

Linken til Google-albumet ligger i infoen han har skrevet under videoen:-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lin11

Slike ting skjer overlat i verden, men man bør være ekstra forsiktig i enkelte deler av verden. Skjer slikt i vesten også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Annie19 skrev:

For meg ser det jeg har ringt rundt i oransje ut som øyner, men veldig tette. Dette høres jo helt absurd ut men det første jeg tenkte var en ape. Håper noen andre ser og skjønner hva jeg mener. Ser også (jeg ihvertfall) tydelig brunt hår under de oransje ringene som kan tyde på at de ligger oppå hverandre. 

Samtidig tenker jeg at det er mange syke som redigerer bilder der ute nettopp fordi vi skal konspirere som vi gjør nå. 

Screenshot_20200701_000659.jpg

Jeg ser absolutt en ape også!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Luckiness skrev:

Jeg ser absolutt en ape også!

Om det så er en ape: hva om denne apen hadde begynt å angripe/spise på Kris og Lisanne som også hadde blitt hardt skadet i ettertid gjorde et febrilsk forsøk på å dokumentere det eller skremme bort apen med blitzen?🙈😩

Endret av MonicaM
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humbro
1 time siden, Snabeltann skrev:

Kjenner at det ikke frister å reise til Panama... Mye rart som rører seg i landet! Her er en fersk sak:

 https://www.tv2.no/a/11147257/

Panama er den beste plassen jeg noensinne har reist til. De har alt. Fra skyskrapere til gammel by, jungel og fantastiske øyer og strender du bare har drømt om. Men er viktig å ikke rote seg bort i feile plasser og folk, og vite hva man gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest YtreYtterst
1 minutt siden, MonicaM said:

Om det så er en ape: hva om denne apen hadde begynt å angripe/spise på Kris og Lisanne som også hadde blitt hardt skadet i ettertid gjorde et febrilsk forsøk på å dokumentere det eller skremme bort apen med blitzen?🙈😩

Dokumentere at man blir spist av en ape? Du tuller nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest store deler av tråden, mange gode innspill. 
 

Vedr. Bh som ble funnet i en veske, kunne ikke dette ha vært skiftetøy? Jeg bruker ofte ta med ren tørr overdel på tur for å skifte. Skal man gå i jungelen mer eller mindre alene kan det være naturlig at de går i bare bh/sportsbh i områder de anser seg selv alene, og derfor har en tørr klar til skifte. 
 

Jeg skjønner heller ikke helt dette med vesken som ble funnet med penger og mobil/kamera. Altså, er alle bildene tatt med samme mobil, eller hadde de med et ekstra kamera..? 
 

Om de innser at de har gått seg vill er det ikke utenkelig at de kan legge fra seg en veske med innhold de mener selv de ikke lenger har bruk for (de fleste vil ha minst mulig å bære på om de plutselig befinner seg i et terreng som er vanskelig å navigere i. 80 dollars blir plutselig veldig verdiløst da..) 

(Et annet alternativ er at om de plutselig fikk følge med noen uønsket kunne de jo bevisst lagt fra seg veska en skjult plass fordi de mistenkte at de ville bli ranet lengre frem i tid.) 

Om mobilen med bildene befant seg i veska faller begge disse to utfallene bort, såklart. 
 

Bildene som er tatt mot himmelen antar jeg som mange andre er tatt for å signalisere til helikopter hvor de er. De kan ha skiftet melllom å ta bilde opp mot himmelen og omgivelsene rundt seg for å forsøke ulike teknikker som ville gi best resultat (tiltrekke mest mulig oppmerksomhet) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, YtreYtterst skrev:

Dokumentere at man blir spist av en ape? Du tuller nå?

Bare en tanke jeg fikk. Folk gjør de mest irrasjonelle tingene når de har vært uten mat og vann i flere dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, MonicaM skrev:

Om det så er en ape: hva om denne apen hadde begynt å angripe/spise på Kris og Lisanne som også hadde blitt hardt skadet i ettertid gjorde et febrilsk forsøk på å dokumentere det eller skremme bort apen med blitzen?🙈😩

Haha så langt har ikke jeg tenkt enda😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sett dokumentaren fra Travel Channel som ligger på youtube? Der de går stien som jentene gikk, overnatter ute, snakker med kvinnen som fant sekken, og snakker også med andre som har vært involvert i saken. De nevner organhandel som et alternativ til hva som har skjedd, og som noe som foregår i landet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Minerwa skrev:

Har dere sett dokumentaren fra Travel Channel som ligger på youtube? Der de går stien som jentene gikk, overnatter ute, snakker med kvinnen som fant sekken, og snakker også med andre som har vært involvert i saken. De nevner organhandel som et alternativ til hva som har skjedd, og som noe som foregår i landet. 

Der har du det. Det kan forklare kjemikaliene på beinrestene også

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Luckiness skrev:

Haha så langt har ikke jeg tenkt enda😅

Man vet aldri 🙈 Når man er i pressede eller syke situasjoner så gjør man de merkeligste tingene.

Jeg kan ikke forestille meg hvor traumatisk det kan ha vært for hun som levde lengst å miste sin venninne for og så føle seg fortapt og alene i en jungel som kan ha virket som uendelig stor. Stakkars jente.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Minerwa skrev:

Har dere sett dokumentaren fra Travel Channel som ligger på youtube? Der de går stien som jentene gikk, overnatter ute, snakker med kvinnen som fant sekken, og snakker også med andre som har vært involvert i saken. De nevner organhandel som et alternativ til hva som har skjedd, og som noe som foregår i landet. 

Har du link til den? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bienvilleparish
1 time siden, bordogstol skrev:

Dette skjedde ikke i samme region, men 4 timer unna med bil. 

Men ja, skulle ikke forundre meg meg at jentene ble utsatt for seksuelt relatert vold. I fjor ble to norske jenter gruppevoldtatt på en seilbåt som ble ranet i Nombre de Dios.

 Men synes det er veldig rart at alle eiendelene til jentene ikke ble stjålet. 80 dollar er en del penger tross alt, og mobiltelefoner er veldig vanlig å bli frastjålet når man først blir ranet. 

Fordi myndighetene har plantet sekken der og det skal se ut som en ulykke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...