Gå til innhold

Panama-mysteriet. Der ligger bevisene på bildene...


Gjest MadameDeRosa

Anbefalte innlegg

Er det slik at det hårbildet, og det med hulen (Kris bøyd foran) er released nylig? Siden ingen av dokumentaren eller podkastene eller videoen med moren fokuserer på disse? Det er jo de man på en måte kan se mest på? Har ennå ikke kommet igjennom hele cold case-bloggen, så mulig det kommer mer om disse der? Er ennå på del 1...mye lesing, men ble helt hekta her jeg "kjeder meg" på ferie! :)

Endret av Snabeltann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, MonicaM skrev:

Sikkert to kropper (hodeskaller?) henslengt over hverandre..

Syns det ser ut som en annen person.

3 minutter siden, Snabeltann skrev:

Er det slik at det hårbildet, og det med hulen (Kris bøyd foran) er released nylig? Siden ingen av dokumentaren eller podkastene eller videoen med moren fokuserer på disse? Det er jo de man på en måte kan se mest på? Har ennå ikke kommet igjennom hele cold case-bloggen, så mulig det kommer mer om disse der? Er ennå på del 1...mye lesing, men ble helt hekta her jeg "kjeder meg" på ferie! :)

Foreldrene har vel fått sett alle bildene fra kameraet, tipper jeg. De fokuserer sikkert ikke på dem siden det er relativt lite å hente ut i fra dem.  Men i en av YT-videoene postet her, om han fyren som hadde prøvd å lokalisere bildene, så mente han at bildet med de røde plastbitene på kvisten stemte med noen pyntegreier fra en resort (?) ved den byen som er på andre siden av fjellet fra Bouqete.
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, heavyheart skrev:

Syns det ser ut som en annen person.

Foreldrene har vel fått sett alle bildene fra kameraet, tipper jeg. De fokuserer sikkert ikke på dem siden det er relativt lite å hente ut i fra dem.  Men i en av YT-videoene postet her, om han fyren som hadde prøvd å lokalisere bildene, så mente han at bildet med de røde plastbitene på kvisten stemte med noen pyntegreier fra en resort (?) ved den byen som er på andre siden av fjellet fra Bouqete.
 

 

Kunne du linket til den igjen, det var plutselig så mange sider her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes foresten de røde plastgreiene så ut som helt vanlige poser, at det ikke er en kvist, men greiner, altså litt større. Ser jo flere snakker om det som biter av rød plast og candywrappers, men man ser jo tydelig at det er poser med hanker som greinene er tredd inn på. Eller er jeg helt på jordet? 

Endret av Snabeltann
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Snabeltann skrev:

Jeg syntes foresten de røde plastgreiene så ut som helt vanlige poser, at det ikke er en kvist, men greiner, altså litt større. Ser jo flere snakker om det som biter av rød plast og candywrappers, men man ser jo tydelig at det er poser med hanker som greinene er tredd inn på. Eller er jeg helt på jordet? 

Leste en teori om at de er montert slik for å samle regnvann. Virker logisk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, miss summers skrev:

Leste en teori om at de er montert slik for å samle regnvann. Virker logisk. 

Ja det så jeg også, så jeg stusset på at alle omtalte det som plastikkbiter, og kvister... Ser du også poser og greiner??? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Snabeltann skrev:

Ja det så jeg også, så jeg stusset på at alle omtalte det som plastikkbiter, og kvister... Ser du også poser og greiner??? :)

Ja, en plastpose der hankene er festet til greiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være de gikk seg vill og døde en naturlig død, så ble kroppene deres funnet og organene stjålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snabeltann skrev:

Kunne du linket til den igjen, det var plutselig så mange sider her?

 

På 1.7.2020 den 15.39, opprørsk skrev:

Jeg leste nettopp dette: This Boquete side of the Pianista trail also has phone reception, so it would be very unlikely that they were in that area, yet couldn’t make phone contact for the entirety of their disappearance despite them trying dozens of times (only on day 2 a meager 1 to 2 seconds connection was made to 112 before it broke off again).

 https://www.quora.com/What-likely-happened-to-Kris-Kremers-and-Lisanne-Froon-after-getting-lost-in-the-Panamanian-jungle

Kan dette indikere at de har gått seg (vill) og gått lenger enn stien går? Eller at noen har ført dem til et sted uten dekning? Denne lenken inneholder også en video, der en fyr har funnet lokasjonen til en del av bildene de har tatt. Og han matcher enkelte av landemerkene til steder som ligger flere timer unna Boquete (ca 9 timer med bil iflg Google maps).

Dette er videoen: 

 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, The Kitten skrev:

Kan det være de gikk seg vill og døde en naturlig død, så ble kroppene deres funnet og organene stjålet?

Hva skal de evt. med organer fra en kropp de ikke er sikre på om har vært død lenge eller ikke?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MonicaM skrev:

Hva skal de evt. med organer fra en kropp de ikke er sikre på om har vært død lenge eller ikke?

Kan jo være noen fulgte etter dem og viste når de døde. Men da kunne jo denne personen sikkert bare slått dem ihjel lenge før det hadde gått 10 dager. Det er ingenting som gir mening i denne saken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, The Kitten skrev:

Kan jo være noen fulgte etter dem og viste når de døde. Men da kunne jo denne personen sikkert bare slått dem ihjel lenge før det hadde gått 10 dager. Det er ingenting som gir mening i denne saken.

Enig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som vist på dokumentaren er dette et område der det bor mange mennesker. Lokalbefolkningen bruker området, det er ikke så øde at dersom de ropte etter hjelp i flere dager i strekk, at ingen ville hørt dem. (Ifg. Tidslinjen er det umulig at de klarte å komme så langt som påstått av myndighetene.) Det ble ganske tydelig for meg meg etter at jeg så videoen der de går samme rute som jentene gjorde, at de ble utsatt for noe kriminelt. 
Bildene og telefonsamtalene gir overhodet ingen mening! Dersom de har gått seg vill i flere dager så hadde de prøvd å ringe hjem!! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, The Kitten skrev:

Kan jo være noen fulgte etter dem og viste når de døde. Men da kunne jo denne personen sikkert bare slått dem ihjel lenge før det hadde gått 10 dager. Det er ingenting som gir mening i denne saken.

Skal man ta organer trenger man rett utstyr og oppbevaring osv, om organene skal overleve. Så det virker ikke sannsynlig å bli frarøvet organer tilfeldig. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, BloodyMaryFairy said:

Som vist på dokumentaren er dette et område der det bor mange mennesker. Lokalbefolkningen bruker området, det er ikke så øde at dersom de ropte etter hjelp i flere dager i strekk, at ingen ville hørt dem. (Ifg. Tidslinjen er det umulig at de klarte å komme så langt som påstått av myndighetene.) Det ble ganske tydelig for meg meg etter at jeg så videoen der de går samme rute som jentene gjorde, at de ble utsatt for noe kriminelt. 
Bildene og telefonsamtalene gir overhodet ingen mening! Dersom de har gått seg vill i flere dager så hadde de prøvd å ringe hjem!! 

Hvilen dokumentar?

Hvis de ble utsatt for noe kriminelt, hvordan klarte de å beholde ikke bare en, men to mobiltelefoner i mange dager dersom de ble utsatt for noe kriminelt? Eller tenker du at de har gått seg vill, prøvd å ringe, og så blitt utsatt for noe kriminelt?

Jeg tenker at det ikke er noen selvfølge å ringe hjem, når de 1) har lite batteri og 2) har så dårlig dekning at de ikke en gang når gjennom til nødetatene. Da når de i hvert fall ikke hjem til Nederland. Førstepri er å få hjelp der man er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

46 minutter siden, The Kitten skrev:

Kan jo være noen fulgte etter dem og viste når de døde. Men da kunne jo denne personen sikkert bare slått dem ihjel lenge før det hadde gått 10 dager. Det er ingenting som gir mening i denne saken.

Hæ? Virkelig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, opprørsk skrev:

Hvilen dokumentar?

Hvis de ble utsatt for noe kriminelt, hvordan klarte de å beholde ikke bare en, men to mobiltelefoner i mange dager dersom de ble utsatt for noe kriminelt? Eller tenker du at de har gått seg vill, prøvd å ringe, og så blitt utsatt for noe kriminelt?

Jeg tenker at det ikke er noen selvfølge å ringe hjem, når de 1) har lite batteri og 2) har så dårlig dekning at de ikke en gang når gjennom til nødetatene. Da når de i hvert fall ikke hjem til Nederland. Førstepri er å få hjelp der man er.

Jeg tenker at de telefonsamtalene er foretatt av noen andre for å dekke over. Bildene er også noe som er gjort av noen andre, det er ganske typisk å ta bilde oppover og random ting om du ikke er vant til å bruke kamera (jamfør barn som leker med kamera f eks). Det er bare helt usannsynlig å gå rundt i den delen av jungelen i mange dager i strekk uten at noen hører jentene skrike og rope etter hjelp. 
 

Jeg snakker om dokumentaren der moren til hu ene går samme rute som jentene gjorde. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i tillegg jo, dersom du ikke klarer å må igjennom til nødetater ville det vært forsøkt å ringe hjem eller sende SMS. Alle roper på mamma når de er redde.. dette er to unge jenter som antagelig, og mest sannsynlig ville vært livredde der ute aleine. Med god grunn. Det er for meg usannsynlig at de IKKE prøvde å nå hjem vis telefonene (som forøvrig ikke kunne hatt så lite batteri mtp tiden telefonen varte). 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Hotwife skrev:

Er det vanlig for hunder å løpe hjem under en tur? Trodde de var happy go Lucky så lenge de var med jeg. Derfor jeg synes det skurrer allerede i starten av denne turen

Har tenkt litt på den hunden som fulgte etter dem.. Ble den skremt? Eller valgte hunden å snu på toppen, siden det liksom er der alle har snudd og gått ned igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...