Gå til innhold

Panama-mysteriet. Der ligger bevisene på bildene...


Gjest MadameDeRosa

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, LittleBabyNothing skrev:

Gå på kommentarfeltet til nyhetene om Marokko saken så ser du hvem som er barnslig. Lignende kommentarer er noen ganger å finne på videoer om denne saken. «Det er bare slikt som skjer med slike kvinner i sånne land». Det er litt sannhet i det, men det for det til å virke som at kvinner er irrasjonelle og ikke har overlevelsesinstinkt.

Det er ingen her, så vidt jeg kan se, som har skrevet noe som kan minne om: "Det er bare slikt som skjer med slike kvinner i sånne land". Korriger meg om jeg tar feil, og vis da gjerne til den/de konkrete postene. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk hvor ille de må ha følt seg den gangen nødanropet gikk gjennom for å bli brutt etter et par sekunder. De må jo ha blitt fylt av håp for så å få det revet vekk.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Det er ingen her, så vidt jeg kan se, som har skrevet noe som kan minne om: "Det er bare slikt som skjer med slike kvinner i sånne land". Korriger meg om jeg tar feil, og vis da gjerne til den/de konkrete postene. 

Det var overhode ikke snakk om KÅGE. Det er video kommentarfelt og nyhetsartikler jeg snakker om. Ikke forum. Det er haugevis av sånne kommentarer om Marokko på YouTube. 

Endret av LittleBabyNothing
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, LittleBabyNothing said:

De døde nok eller ble frarøvet frihet enten den første April eller 6./7.

Oppførselen stemmer ikke overens med noen som har gått seg vill og det er det. Noen som har TID til å tenke ut løsninger og en plan. Spart på strøm, prøve gjenfinne stien og snu. 

Om ting ble totalt håpløst så kunne de i det minste dokumentert og forklart ha som skjedde med kamera eller notatblokk (på telefon). 

Klart man kan gjøre feil om man får panikk, men når man har gått seg vill så er man jo ikke plutselig konstant irrasjonell og håpløs slik mange av «uhell»-teoriene sikter til. 

Jeg tror det problemet de fikk var langt utover deres kontroll og ikke bare at de gikk seg vill. De fikk aldri tid eller sjanse til å komme med noen planer eller fremgangsmåte. Problemet var intenst og kjapt og de ble frarøvet utstyr og bevegelsesfrihet. 

At folk ikke greier å se at det mest sannsynlig er et kvinnelig ansikt under håret, også med zoom, virker uærlig for meg. 

Det er som at folk VIL at alle unge eventyrlystne kvinner skal være dumdristige hyperirrasjonelle idioter. Akkurat som Marokko saken; der kvinnene fikk skyld for i det hele tatt å ha reist til det landet.

Ærlig talt, det er ingen som VIL det. Jeg sier at mange her undervurderer hvor lett det er å gå seg vill og at vi som sitter bak PC'n ikke er i stand til å analysere hvorfor de ikke ringte til foreldrene, hvorfor de tok merkelige bilder, etc. Man kan bare forestille seg hvor jævlig de må hatt det, selv uten noen innblanding fra andre. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, The Kitten skrev:

Tenk hvor ille de må ha følt seg den gangen nødanropet gikk gjennom for å bli brutt etter et par sekunder. De må jo ha blitt fylt av håp for så å få det revet vekk.

Det ble ikke brutt opp. Personen som ringte med telefonen tredje April la på og forsøkte aldri å ringe igjen. Kvinnene hadde ikke kontroll over eiendelene sine etter første April. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, LittleBabyNothing said:

Det ble ikke brutt opp. Personen som ringte med telefonen tredje April la på og forsøkte aldri å ringe igjen. Kvinnene hadde ikke kontroll over eiendelene sine etter første April. 

Det er ren spekulasjon fra din side.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, Tanuki skrev:

Ærlig talt, det er ingen som VIL det. Jeg sier at mange her undervurderer hvor lett det er å gå seg vill og at vi som sitter bak PC'n ikke er i stand til å analysere hvorfor de ikke ringte til foreldrene, hvorfor de tok merkelige bilder, etc. Man kan bare forestille seg hvor jævlig de må hatt det, selv uten noen innblanding fra andre. 

Man kan godt analysere og spekulere ut ifra informasjonen som er offentliggjort. Hvorfor svarer dere kun på Marokko sammenligningen? Det er flere brukere som allerede har nevnt den saken her i tråden.

Endret av LittleBabyNothing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Tanuki skrev:

Det er ren spekulasjon fra din side.

Det at det ble brutt opp er også spekulasjon. Det er mye som vi aldri får hele sannheten om. Mesteparten i denne tråden og saken er spekulasjon. Totalt unødvendig kommentar fra din side.

Endret av LittleBabyNothing
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, LittleBabyNothing skrev:

Det var overhode ikke snakk om KÅGE. Det er video kommentarfelt og nyhetsartikler jeg snakker om. Ikke forum. De er haugevis av sånne kommentarer om Marokko på YouTube. 

Ja, oki, my bad. Men for ordens skyld, at jeg og andre ikke ser grunnlag for å konkludere med noe kriminelt, betyr ikke at vi ser på disse unge kvinnene som irrasjonelle, eller at de fikk som fortjent. Jeg tror de var uerfarne i den konteksten de befant seg i, ikke ulikt alle de kontinentale og uerfarne fjellturistene i Norge som årlig må reddes ut av fjellheimen.

 

 

Endret av HalldirV2
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, LittleBabyNothing skrev:

Det ble ikke brutt opp. Personen som ringte med telefonen tredje April la på og forsøkte aldri å ringe igjen. Kvinnene hadde ikke kontroll over eiendelene sine etter første April. 

Hvis dette stemmer, så virker det for meg iallefall, at dette tyder på «foul play» og at det ikke er jentene som bruker tlf etter 1 april. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lirah
1 time siden, PoisonIwy skrev:

Det er så mye som ikke stemmer. Guiden, hva gjorde han på rommet deres før politiet kom? Hvorfor ryktes det at han er ekkel rundt europeiske jenter.

#han fant plutselig bena?

#hvorfor nekter politiet for at det badebildet er av jentene?

#Hvorfor stemmer ikke klokkeslettene med vitnebeskrivelser?

Jeg tror at det har skjedd noe kriminelt, og når foreldrene fløy inn for å lete og det ble mye oppstyr, så ble disse tingene plassert ut for å få avsluttet leteaksjonen. 

De bildene på natten tror jeg ikke er tatt av jentene. 

 

 

Sant. De bildene som er tatt på natten gir ikke mening. Og hvorfor kun den ene natten? Hva er folks forklaring på det? Hva brukte de som lyskilde de andre nettene? Iallefall ikke telefonene. Blitz på mobilen bruker mye strøm, også lommelykt (regner med det var det på telefonene i 2014 også), så de kan ikke ha brukt det. 

Alt er jo lagt opp til at det kan være en tragisk ulykke. Det gir mening også når noen med sterk logisk sans forklarer, men så utelukker de å forklare mange små detaljer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, LittleBabyNothing skrev:

Det ble ikke brutt opp. Personen som ringte med telefonen tredje April la på og forsøkte aldri å ringe igjen. Kvinnene hadde ikke kontroll over eiendelene sine etter første April. 

La på eller mistet signalet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, LittleBabyNothing skrev:

Det ble ikke brutt opp. Personen som ringte med telefonen tredje April la på og forsøkte aldri å ringe igjen. Kvinnene hadde ikke kontroll over eiendelene sine etter første April. 

Dette stemmer vel ikke helt. Lisanne sin telefon ble brutt da de/en av dem ringte til 911 (og kom gjennom) 3. april. Den aktuelle telefonen ble brukt igjen for å sjekke etter signal, men gikk permanent tom for strøm den 5. april. Kris sin telefon ble brukt helt frem til den 11. april, med flere forsøk på å få dekning til å kontakte 911. Ut i fra mobilbruken er det ingenting som tyder på at de ikke hadde kontroll over sine egne eiendeler, slik du hevder. 

 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Saph skrev:

La på eller mistet signalet? 

Det vet man ikke sikkert. 911 operatoren kan ikke nødvendigvis vite forskjellen. Telefonen ble brutt eller lagt på etter ett sekund tredje April og det ble aldri forsøkt en samtale igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bienvilleparish

Dere som har lest hele bloggen til kaas, hvor lang tid brukte dere? Ser jeg bare har kommet omtrent halvveis på del 1 og jeg føler jeg har lest i evigheter 👀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Annabel skrev:

Dette stemmer vel ikke helt. Lisanne sin telefon ble brutt da de/en av dem ringte til 911 (og kom gjennom) 3. april. Den aktuelle telefonen ble brukt igjen for å sjekke etter signal, men gikk permanent tom for strøm den 5. april. Kris sin telefon ble brukt helt frem til den 11. april, med flere forsøk på å få dekning til å kontakte 911. Ut i fra mobilbruken er det ingenting som tyder på at de ikke hadde kontroll over sine egne eiendeler, slik du hevder. 

 

Det ble aldri forsøkt å ringe etter tredje, kun signal sjekk. Denne atferden er ikke forenelig med noen er forvillet i skogen over flere døgn.

Telefon atferden er unik den første April i forhold til de andre dagene. 

De to første anropene ble forsøkt med cirka tolv minutters mellomrom. Noe skjedde da.

De andre anropene er mer systematiske med tre fire timers mellomrom. 

Da de endelig kommer gjennom så legges det på røret og aldri blir det ringt på nytt. 

Dette er ikke atferden til noen som lider av sult og dehydrering og synger på siste vers i jungelen. 

De ville forsøkt andre anrop etter de kom gjennom med det 911 anropet. De ville filmet eller skrevet ned om det som har skjedd eller kom til å skje. Tatt avskjed. 

Når man er forvillet er man ikke i konstant panikk, ikke etter man innser og aksepterer sin angivelige «skjebne».

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, LittleBabyNothing skrev:

Det ble aldri forsøkt å ringe etter tredje, kun signal sjekk. Denne atferden er ikke forenelig med noen er forvillet i skogen over flere døgn.

Telefon atferden er unik den første April i forhold til de andre dagene. 

De to første anropene ble forsøkt med cirka tolv minutters mellomrom. Noe skjedde da.

De andre anropene er mer systematiske med tre fire timers mellomrom. 

Da de endelig kommer gjennom så legges det på røret og aldri blir det ringt på nytt. 

Dette er ikke atferden til noen som lider av sult og dehydrering og synger på siste vers i jungelen. 

De ville forsøkt andre anrop etter de kom gjennom med det 911 anropet. De ville filmet eller skrevet ned om det som har skjedd eller kom til å skje. Tatt avskjed. 

Når man er forvillet er man ikke i konstant panikk, ikke etter man innser og aksepterer sin angivelige «skjebne».

De innså vel at de måtte spare strøm, og forsøke ringe mer systematisk og med større tidsintervaller ettersom de beveget seg fra punkt til punkt i landskapet i håp om å nå et sted med bedre dekning. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var en tredjepart involvert, så er det jo egentlig veldig ulogisk at denne personen har ringt nødnummeret. Hvis jeg skulle planlagt et drap eller kidnapping (noe jeg ikke skal) så ville ikke «ring nødnummeret» vært en del av planen. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, The Kitten skrev:

Hvis det var en tredjepart involvert, så er det jo egentlig veldig ulogisk at denne personen har ringt nødnummeret. Hvis jeg skulle planlagt et drap eller kidnapping (noe jeg ikke skal) så ville ikke «ring nødnummeret» vært en del av planen. 

Når de allerede hadde forsøkt den første dagen og tredjepart merket at det ikke gikk gjennom. Brukte mobilene for å fortsette mønsteret; så snart det kom gjennom ble det for mye og risikabelt og forsøke på nytt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, LittleBabyNothing skrev:

Når de allerede hadde forsøkt den første dagen og tredjepart merket at det ikke gikk gjennom. Brukte mobilene for å fortsette mønsteret; så snart det kom gjennom ble det for mye og risikabelt og forsøke på nytt.

Hva skulle poenget med det være? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...