Gå til innhold

Panama-mysteriet. Der ligger bevisene på bildene...


Gjest MadameDeRosa

Anbefalte innlegg

54 minutter siden, Lakeni skrev:

Noen som har tips til en podcast som snakker om denne saken? 

Truecrimepodden har en episode om det, «Mysteriet i Panama». Episoden er ganske kort, så den går naturligvis ikke særlig i dybden, men er et greit sted å starte 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere lest på Kaas-bloggen om bildene som er tatt på toppen av stien og at himmelen er forskjellig på bildene? Tipper det har skjedd noe allerede der, ca to timer etter de begynte å gå.

Så ringte de 112? Men jeg skjønner ikke hvorfor de gikk videre innover skogen. De hadde ikke med seg mye vann og selv om det finnes elver/bekker i jungelen, så er det ikke sikkert det er trygt å drikke. Lurer på om de støtte på noen på veien.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lakeni skrev:

Noen som har tips til en podcast som snakker om denne saken? 

Truecrimepodden. Tror det er episode 48.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bienvilleparish
16 timer siden, LittleBabyNothing skrev:

Det er en litt åpen munn under håret. Det er jeg ganske sikker på. Det vises også når man zoomer uten å bli for taggete. Plis snu bildet så ser du. Selvfølgelig er det ikke øyne og tenner og aper overalt, men den åpne munnen er ikke bare hår eller en skade.

Det er snakk om Kremers jordbær blonde hår over Froon sitt ansikt, ikke Kremers hår over eget ansikt. 

Husk at Kremers hadde hår ned til brystet så hodebunnen hennes trenger ikke vises for at håret hennes skal dekke ansiktet til Froon. Men det er nok litt hodebunn i det bildet.

Ja jeg ser det dere mener er tenner og nesebor. Hvis man ser tennene i underkjeven ovenifra så må kjeven være knekt og helt ute av posisjon for at det skal stemme med vinkelen nesa er i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor de skal angivelig ha gått så langt inn jungelen. Kan de ha møtt på den tvilsomme guiden på toppen, som tilbydde de videre guiding? Å så hva skjedde? Ble de tatt til fange, og klarte å rømme og blitzen vilt den natten? Mtp tørt hår og tørr sekk. 

Om så det var disse kidnapperne som ringte nødtelefon med mobilene deres, hvorfor? Hvorfor gjøre seg så mye arbeid ut av en "enkel" kidnapping? Om politiet der er så korrupt, hadde de ikke trengt dette puslespillet? 

Om det hele var en tragisk ulykke, så synes jeg det er veldig rart de ikke har filmet eller skrevet noe som helst til avskjed. De hadde trolig god tid på seg, om de gikk seg vill i dagesvis? Og hvordan greide de å gå så mange timer feil vei? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Hinkelpinkel said:

Det du sier om blekingen stemmer ikke. Det var funnet blekeMIDLER som i KJEMIKALIER. Alle disse spørsmålene er tatt fra Koude Kaas bloggen. Scarlet, som har satt seg inn i saken har skrevet ned alle spørsmålene hun har.

På noen av spørsmålene svarer du bare "umulig å si....".... det er nettopp disse merkelige tingene som gjør saken så spesiell, og som også hentyder til at de ikke døde på "egen hånd".

Nei, du får lese de orginale artikklene til Daily Beast, rettsmedisineren (Reich?) husker ikke navnet i farten, sa det sannsynligvis var solen som hadde bleket skjelettrestene, men at det ikke kunne utelukkes at kjemiske blekemidler ble brukt. Mao, man vet ikke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyi, folk forsvinner hele tiden i villmarken. I USA var det en dame som gikk seg vill da hun gikk noen meter vekk fra turgruppen for å gå på do, hun ble funnet død etter et par uker. Ikke undervurder hvor fort man kan miste retningssansen  ute i skogen. Saken om panamajentene er tragisk, og umulig å si med sikkerhet hva som skjedde. Personlig tror jeg at jentene døde fordi dem var uerfarne, ikke hadde mat, klær eller utstyr til å klare seg over lengre tid i jungelen. De må ha vært dehydrerte, sultne, utmattede og mangler helt sikkert søvn. Det er ikke rart at de ikke klarte seg. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bienvilleparish
48 minutter siden, Hotwife skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor de skal angivelig ha gått så langt inn jungelen. Kan de ha møtt på den tvilsomme guiden på toppen, som tilbydde de videre guiding? Å så hva skjedde? Ble de tatt til fange, og klarte å rømme og blitzen vilt den natten? Mtp tørt hår og tørr sekk. 

Om så det var disse kidnapperne som ringte nødtelefon med mobilene deres, hvorfor? Hvorfor gjøre seg så mye arbeid ut av en "enkel" kidnapping? Om politiet der er så korrupt, hadde de ikke trengt dette puslespillet? 

Om det hele var en tragisk ulykke, så synes jeg det er veldig rart de ikke har filmet eller skrevet noe som helst til avskjed. De hadde trolig god tid på seg, om de gikk seg vill i dagesvis? Og hvordan greide de å gå så mange timer feil vei? 

På den bloggen står det at de var nær den opprinnelige stien på pianista og nettopp hadde gått utforbi området der mobildekingen sluttet når de begynte å ringe nødnummeret. Også rett etter de siste bildene av selve jentene ble tatt. Og som bloggen påpeker, hvorfor ikke gå samme veien tilbake? Virker som noen tok innpå dem og de måtte rømme i motsatt retning av pianista stien 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tanuki skrev:

Fyi, folk forsvinner hele tiden i villmarken. I USA var det en dame som gikk seg vill da hun gikk noen meter vekk fra turgruppen for å gå på do, hun ble funnet død etter et par uker. Ikke undervurder hvor fort man kan miste retningssansen  ute i skogen. Saken om panamajentene er tragisk, og umulig å si med sikkerhet hva som skjedde. Personlig tror jeg at jentene døde fordi dem var uerfarne, ikke hadde mat, klær eller utstyr til å klare seg over lengre tid i jungelen. De må ha vært dehydrerte, sultne, utmattede og mangler helt sikkert søvn. Det er ikke rart at de ikke klarte seg. 

Det er mulig det er slik. Det som er vanskelig å forklare her er jo at det gikk mange dager før noen plutselig har tatt titalls bilder i løpet av en natt. Hvis de tok bildet av grenen med plastikk på for å huske hvor de hadde gått eller noe, hvorfor ikke gjøre det på dagen?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye som ikke stemmer. Guiden, hva gjorde han på rommet deres før politiet kom? Hvorfor ryktes det at han er ekkel rundt europeiske jenter.

#han fant plutselig bena?

#hvorfor nekter politiet for at det badebildet er av jentene?

#Hvorfor stemmer ikke klokkeslettene med vitnebeskrivelser?

Jeg tror at det har skjedd noe kriminelt, og når foreldrene fløy inn for å lete og det ble mye oppstyr, så ble disse tingene plassert ut for å få avsluttet leteaksjonen. 

De bildene på natten tror jeg ikke er tatt av jentene. 

 

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, PoisonIwy skrev:

Det er så mye som ikke stemmer. Guiden, hva gjorde han på rommet deres før politiet kom? Hvorfor ryktes det at han er ekkel rundt europeiske jenter.

#han fant plutselig bena?

#hvorfor nekter politiet for at det badebildet er av jentene?

#Hvorfor stemmer ikke klokkeslettene med vitnebeskrivelser?

Jeg tror at det har skjedd noe kriminelt, og når foreldrene fløy inn for å lete og det ble mye oppstyr, så ble disse tingene plassert ut for å få avsluttet leteaksjonen. 

De bildene på natten tror jeg ikke er tatt av jentene. 

 

 

Jeg tror noen tilknyttet skolen var involvert. Gir ingen mening at de skal ha planlagt et halvt år i forveien at de skulle jobbe der for plutselig å få beskjed om at de ikke fikk begynne før en uke senere. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi snakker her om to unge kvinner fra Nederland, et land strippet for villmark, så at disse kvinnene var erfarne turgåere har jeg vanskelig for å tro. Nå er ikke det og ferdes i jungel det samme som og ferdes i europeisk skog og mark, men mange av prinsippene er de samme. De var heller ikke spesielt erfarne med tanke på alder, så at disse kan ha gått seg bort er langt i fra utenkelig. 

Noen parterte kroppsdeler, mystiske øyne, nese, tenner, tattoerte armer osv. ser ikke jeg. Jeg ser ville vekster som former ulike mønstre, og som sikkert kan sette fantasien i spill hos enkelte. Hadde man derimot ikke oppgitt omstendighetene som bildene ble tatt under, og spurt 10 vilkårlige mennesker om hva de så på bildene, så tror jeg vi ville fått 10 ganske like svar: busker, vekster, trær. 

Kan det ha skjedd noe kriminelt? Ja, det er ting som kan indikere det, men uten mer konkrete bevis er ikke det den mest plausible forklaringen. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Newbeginnings said:

Det er mulig det er slik. Det som er vanskelig å forklare her er jo at det gikk mange dager før noen plutselig har tatt titalls bilder i løpet av en natt. Hvis de tok bildet av grenen med plastikk på for å huske hvor de hadde gått eller noe, hvorfor ikke gjøre det på dagen?

det kan være at Lisanne prøvde å markere stedet der Kris døde, hvis hun forlot Kris for å finne hjelp. Umulig å si, de var neppe ved sine fulle fem etter å a tilbrakt flere netter i jungelen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, The Kitten said:

Jeg tror noen tilknyttet skolen var involvert. Gir ingen mening at de skal ha planlagt et halvt år i forveien at de skulle jobbe der for plutselig å få beskjed om at de ikke fikk begynne før en uke senere. 

sånn skjer hele tiden, det kan ha vært en misforståelse. Jeg har jobbet på språkskoler flere steder i verden, og det har hendt at skolestart har blitt forsinket av diverse grunner. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

42 minutter siden, HalldirV2 said:

Vi snakker her om to unge kvinner fra Nederland, et land strippet for villmark, så at disse kvinnene var erfarne turgåere har jeg vanskelig for å tro. Nå er ikke det og ferdes i jungel det samme som og ferdes i europeisk skog og mark, men mange av prinsippene er de samme. De var heller ikke spesielt erfarne med tanke på alder, så at disse kan ha gått seg bort er langt i fra utenkelig. 

Noen parterte kroppsdeler, mystiske øyne, nese, tenner, tattoerte armer osv. ser ikke jeg. Jeg ser ville vekster som former ulike mønstre, og som sikkert kan sette fantasien i spill hos enkelte. Hadde man derimot ikke oppgitt omstendighetene som bildene ble tatt under, og spurt 10 vilkårlige mennesker om hva de så på bildene, så tror jeg vi ville fått 10 ganske like svar: busker, vekster, trær. 

Kan det ha skjedd noe kriminelt? Ja, det er ting som kan indikere det, men uten mer konkrete bevis er ikke det den mest plausible forklaringen. 

nettopp, i tillegg er jungelen noe helt annet på natten. I en vettskremt og utmattet tilstand kan man ta dumme besluttninger og innbille seg ting. Det tragiske er at jentene ikke stoppet opp det øyeblikket de skjønte at de hadde gått seg bort. Hadde dem holdt seg i ro er det godt mulig dem hadde blitt funnet av letemannskaper. I stedet gikk de videre, sannsynligvis i tro at de kunne møte noen som kunne hjelpe dem. 
Det er flere hundre saker hvor folk forsvinner "i løse luften" i skogen, bare å google å se hvor mange som forvinner i nasjonalparker i USA, og i fjor eller noe omkom en britisk jente i Malaysia, ikke langt fra hotellet hun bodde på. 

Ja, noe kriminelt kan ha skjedd, men det er ingen konkrete bevis som tyder på det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De døde nok eller ble frarøvet frihet enten den første April eller 6./7.

Oppførselen stemmer ikke overens med noen som har gått seg vill og det er det. Noen som har TID til å tenke ut løsninger og en plan. Spart på strøm, prøve gjenfinne stien og snu. 

Om ting ble totalt håpløst så kunne de i det minste dokumentert og forklart hva som skjedde enten med kamera eller notatblokk (på telefon). 

Klart man kan gjøre feil om man får panikk, men når man har gått seg vill så er man jo ikke plutselig konstant irrasjonell og håpløs slik mange av «uhell»-teoriene sikter til. 

Jeg tror det problemet de fikk var langt utover deres kontroll og ikke bare at de gikk seg vill. De fikk aldri tid eller sjanse til å komme med noen planer eller fremgangsmåte. Problemet var intenst og kjapt og de ble frarøvet utstyr og bevegelsesfrihet. 

At folk ikke greier å se at det mest sannsynlig er et kvinnelig ansikt under håret, også med zoom, virker uærlig for meg. 

Det er som at folk VIL at alle unge eventyrlystne kvinner skal være dumdristige hyperirrasjonelle idioter. Akkurat som Marokko saken; der kvinnene fikk skyld for i det hele tatt å ha reist til det landet.

Endret av LittleBabyNothing
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, LittleBabyNothing skrev:

De døde nok eller ble frarøvet frihet enten den første April eller 6./7.

Oppførselen stemmer ikke overens med noen som har gått seg vill og det er det. Noen som har TID til å tenke ut løsninger og en plan. Spart på strøm, prøve gjenfinne stien og snu. 

Om ting ble totalt håpløst så kunne de i det minste dokumentert og forklart ha som skjedde med kamera eller notatblokk (på telefon). 

Klart man kan gjøre feil om man får panikk, men når man har gått seg vill så er man jo ikke plutselig konstant irrasjonell og håpløs slik mange av «uhell»-teoriene sikter til. 

Jeg tror det problemet de fikk var langt utover deres kontroll og ikke bare at de gikk seg vill. De fikk aldri tid eller sjanse til å komme med noen planer eller fremgangsmåte. Problemet var intenst og kjapt og de ble frarøvet utstyr og bevegelsesfrihet. 

At folk ikke greier å se at det mest sannsynlig er et kvinnelig ansikt under håret, også med zoom, virker uærlig for meg. 

Det er som at folk VIL at alle unge eventyrlystne kvinner skal være dumdristige hyperirrasjonelle idioter. Akkurat som Marokko saken; der kvinnene dikk skyld for i det hele tatt å ha reist til det landet.

Nå synes jeg du blir ganske barnslig i argumentasjonen din, spesielt når du trekker inn Marokko saken som en slags paralell til denne diskusjonen, og videre spekulerer i motivene til de av oss som foreløbig ikke er overbevist om at noe kriminelt har funnet sted. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HalldirV2 skrev:

Nå synes jeg du blir ganske barnslig i argumentasjonen din, spesielt når du trekker inn Marokko saken som en slags paralell til denne diskusjonen, og videre spekulerer i motivene til de av oss som foreløbig ikke er overbevist om at noe kriminelt har funnet sted. 

Gå på kommentarfeltet til nyhetene om Marokko saken på YouTube så ser du hvem som er barnslig. Lignende kommentarer er noen ganger å finne på videoer om denne saken. «Det er bare slikt som skjer med slike kvinner i sånne land». Det er litt sannhet i det, men det for det til å virke som at kvinner er irrasjonelle og ikke har overlevelsesinstinkt.

Det var overhode ikke snakk om KÅGE. Det er video kommentarfelt og nyhetsartikler jeg snakker om. Ikke forum. Det er haugevis av sånne kommentarer om Marokko på YouTube. 

Man kan godt analysere og spekulere ut ifra informasjonen som er offentliggjort. Hvorfor svarer dere kun på Marokko sammenligningen? Det er flere brukere som allerede har nevnt den saken her i tråden.

Endret av LittleBabyNothing
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...