Gå til innhold

Panama-mysteriet. Der ligger bevisene på bildene...


Gjest MadameDeRosa

Anbefalte innlegg

Gjest Lirah
1 time siden, miss summers skrev:

Hvor er kildene på at du har lest noe på nett? 😂 Jeg skriver «jeg leste om...» ergo en anekdote, som referanse på at shite SKJER faktisk. Seriøst altså, Google deg til det selv. 

Jeg har kun spekulert vedrørende denne saken og brukt Koude Kaas som kilde, du påstår at noen har blitt kidnappet og mishandlet på samme sted! Og du klarer ikke engang hoste opp kilder på det, ergo har ordene dine null verdi, for alt vi vet er det noe du har funnet på?

Jeg hadde funnet det helt naturlig å legge ved kilder på en slik påstand.... Men det holder visst med å si at man har lest det på nettet, da tror alle på det. Altså.. 

Endret av Lirah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Klappe skrev:

Men vet vi egentlig at politi fra Panama lette ordentlig? Har selv bodd i et lignende land og der var politi korrupte som f. Mulig de bare satt å sniffet kokain og slappet av når de skulle lete.

Kanskje det du skriver ikke er så langt fra sannheten? At når foreldrene ankom med midler, nederlandsk politi, hunder... Da fant det lokale politiet ut at her blir de ikke å stoppe før de finner noe... Så dermed dukker sekken opp, og skoen og beinrester. Og guiden er den som leder letemannskaper, og finner sekken? Hmmm.. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Snabeltann skrev:

Kanskje det du skriver ikke er så langt fra sannheten? At når foreldrene ankom med midler, nederlandsk politi, hunder... Da fant det lokale politiet ut at her blir de ikke å stoppe før de finner noe... Så dermed dukker sekken opp, og skoen og beinrester. Og guiden er den som leder letemannskaper, og finner sekken? Hmmm.. 

Fant de ikke sekken 2 mnd etterpå? Synes jeg leste det på en av de linkene som jeg fant i denne tråden... men mulig jeg husker feil. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Lirah skrev:

Jeg har kun spekulert vedrørende denne saken og brukt Koude Kaas som kilde, du påstår at noen har blitt kidnappet og mishandlet på samme sted! Og du klarer ikke engang hoste opp kilder på det, ergo har ordene dine null verdi, for alt vi vet er det noe du har funnet på?

Jeg hadde funnet det helt naturlig å legge ved kilder på en slik påstand.... Men det holder visst med å si at man har lest det på nettet, da tror alle på det. Altså.. 

Jeg påstår ingenting. Jeg skrev at jeg LESTE det.    Jeg gir blanke i hva du syns. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, heavyheart skrev:

Ikke så veldig relevant, men det stod på Koude Kaas-bloggen at tiden på kameraet viste feil? De begynte å gå Ca kl 1400, mens første bilder viste kl 1700? Er tiden på bildet feil eller tok de første bildet lenge etter de begynte å gå? 

Tiden på kameraet kan være feil ja. På slike Canon-kameraer så må man stille inn klokka, på lik linje som andre digitale kameraer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, miss summers skrev:

Hvor er kildene på at du har lest noe på nett? 😂 Jeg skriver «jeg leste om...» ergo en anekdote, som referanse på at shite SKJER faktisk. Seriøst altså, Google deg til det selv. 

Seriøst liksom.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, MonicaM skrev:

Tiden på kameraet kan være feil ja. På slike Canon-kameraer så må man stille inn klokka, på lik linje som andre digitale kameraer.

Leste videre på bloggen og den var visst stilt inn etter europeisk tid, så den ex.antall timer foran

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, miss summers skrev:

Leste om ei jente som forsvant og ble funnet av letemannskaper på tre personer som gjemte henne og forgrep seg på henne i dagevis til hun skadet en av de og mennene oppsøkte lege. Sånn overlevde hun. Samme område. 

Leste det samme. Hun klarte å skade en av mennene med en knust flaske da de andre var ute for å skaffe forsyninger. Var noe sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
1 minutt siden, Saph skrev:

Leste det samme. Hun klarte å skade en av mennene med en knust flaske da de andre var ute for å skaffe forsyninger. Var noe sånt. 

Så det var samme område? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lin11 skrev:

Så det var samme område? 

Vet ikke. Sier bare jeg leste det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Saph skrev:

Leste det samme. Hun klarte å skade en av mennene med en knust flaske da de andre var ute for å skaffe forsyninger. Var noe sånt. 

Stemmer. Og vedkommende som skrev det antydet at det muligens reddet henne, å skade denne mannen. Husker du nasjonaliteten hennes? Har sett etter historien hennes. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, miss summers skrev:

Stemmer. Og vedkommende som skrev det antydet at det muligens reddet henne, å skade denne mannen. Husker du nasjonaliteten hennes? Har sett etter historien hennes. 

Finner den ikke noe sted. Aner ikke hvor jeg kan ha lest det, men det var i går. Har lett og lett nå. Så pussig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lirah skrev:

Jeg har kun spekulert vedrørende denne saken og brukt Koude Kaas som kilde, du påstår at noen har blitt kidnappet og mishandlet på samme sted! Og du klarer ikke engang hoste opp kilder på det, ergo har ordene dine null verdi, for alt vi vet er det noe du har funnet på?

Jeg hadde funnet det helt naturlig å legge ved kilder på en slik påstand.... Men det holder visst med å si at man har lest det på nettet, da tror alle på det. Altså.. 

Ikke meg du siterer, men jeg fant noe lignende. Men det var på reddit, og det linket til en avis fra panama(ikke oversatt) jeg orker ikke lete, for ligger sikkert 50 tråder om den saken på reddit.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, Klappe said:

Men vet vi egentlig at politi fra Panama lette ordentlig? Har selv bodd i et lignende land og der var politi korrupte som f. Mulig de bare satt å sniffet kokain og slappet av når de skulle lete.

Jeg tenker at det like gjerne kan handle om at det kan være nærmest umulig å få lett over alt i så mange mål med tett jungel, spesielt om de(n) man leter etter også er i bevegelse og flytter på seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Saph skrev:

Finner den ikke noe sted. Aner ikke hvor jeg kan ha lest det, men det var i går. Har lett og lett nå. Så pussig. 

Samme her. Googlet forøvrig «missing persons Panama» og ble forskrekket over mengden. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, bordogstol skrev:

 Jentene gikk på tur uten guide selvom de ble frarådet det.

Det henger nok kanskje sammen med at ihvertfall den ene guiden der var en creepy fyr. Det har blitt antydet i bloggen at hun ene hadde skrevet i dagboka si at han var en ekkel fyr som var glad i å tafse på damene. Kanskje de følte seg tryggere alene enn sammen med en creepy fyr?

 

4 timer siden, Snabeltann skrev:

Ok, så dette stedet er funnet... Hmmm... Merkelig at ikke de andre lar seg lokalisere, men det er nok et digert område.

Foreldrene til hun ene gikk hele stien sammen med turguiden (han creepy fyren) og filmet underveis. Filmen ligger her i tråden. De finner hulen, men ikke noe område som ligner de brunrøde steinene/bergene som er på ett (eller flere?) av bildene. De konkluderte også med at det ikke var noen steder langs stien som var bratt eller skummelt terreng der jentene kunne ha falt ned eller noe. Isåfall måtte de ha gått så langt at de hadde fortsatt inn i den farligere delen av ruta, men det stemte visst dårlig med tidspunktet for første nødanropet. Jentene hadde ringt på et tidspunkt der de ifølge foreldrene og turfølgets beregninger fremdeles skulle ha befunnet seg på den høvelig trygge delen av ruta.
Det ble også kommentert at det var et par steder underveis som er eksepsjonelt vakre, en liten elv og et sted med fin utsikt, som de stusset på hvorfor ikke jentene har tatt bilder av på turen. Det ble liksom så brå stopp på bilder av jentene som poserer for hverandre på fine steder. Det spekuleres også i at jentene ser mindre glad ut på de siste bildene, og at det kanskje kan tyde på at de ikke var alene på turen, men fikk følge underveis av noen gikk sammen med dem og insisterte på å ta bilder av dem. Noen som de kanskje ikke ville ha med seg. Turguiden, kanskje?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det offisielle bildet som har vært lekket i årevis.

Vi ser ene neseboret. En litt åpen munn med øvre tenner. Og enda flere (øvre) tenner under der haka skal være.

 

E7197A47-65DD-4679-B675-6C6FB48819DB.png

Endret av LittleBabyNothing
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Ardwinna said:

Det henger nok kanskje sammen med at ihvertfall den ene guiden der var en creepy fyr. Det har blitt antydet i bloggen at hun ene hadde skrevet i dagboka si at han var en ekkel fyr som var glad i å tafse på damene. Kanskje de følte seg tryggere alene enn sammen med en creepy fyr?

 

Foreldrene til hun ene gikk hele stien sammen med turguiden (han creepy fyren) og filmet underveis. Filmen ligger her i tråden. De finner hulen, men ikke noe område som ligner de brunrøde steinene/bergene som er på ett (eller flere?) av bildene. De konkluderte også med at det ikke var noen steder langs stien som var bratt eller skummelt terreng der jentene kunne ha falt ned eller noe. Isåfall måtte de ha gått så langt at de hadde fortsatt inn i den farligere delen av ruta, men det stemte visst dårlig med tidspunktet for første nødanropet. Jentene hadde ringt på et tidspunkt der de ifølge foreldrene og turfølgets beregninger fremdeles skulle ha befunnet seg på den høvelig trygge delen av ruta.
Det ble også kommentert at det var et par steder underveis som er eksepsjonelt vakre, en liten elv og et sted med fin utsikt, som de stusset på hvorfor ikke jentene har tatt bilder av på turen. Det ble liksom så brå stopp på bilder av jentene som poserer for hverandre på fine steder. Det spekuleres også i at jentene ser mindre glad ut på de siste bildene, og at det kanskje kan tyde på at de ikke var alene på turen, men fikk følge underveis av noen gikk sammen med dem og insisterte på å ta bilder av dem. Noen som de kanskje ikke ville ha med seg. Turguiden, kanskje?

Jeg leste nettopp dette: This Boquete side of the Pianista trail also has phone reception, so it would be very unlikely that they were in that area, yet couldn’t make phone contact for the entirety of their disappearance despite them trying dozens of times (only on day 2 a meager 1 to 2 seconds connection was made to 112 before it broke off again).

 https://www.quora.com/What-likely-happened-to-Kris-Kremers-and-Lisanne-Froon-after-getting-lost-in-the-Panamanian-jungle

Kan dette indikere at de har gått seg (vill) og gått lenger enn stien går? Eller at noen har ført dem til et sted uten dekning? Denne lenken inneholder også en video, der en fyr har funnet lokasjonen til en del av bildene de har tatt. Og han matcher enkelte av landemerkene til steder som ligger flere timer unna Boquete (ca 9 timer med bil iflg Google maps).

Dette er videoen: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...