Gå til innhold

Panama-mysteriet. Der ligger bevisene på bildene...


Gjest MadameDeRosa

Anbefalte innlegg

2 timer siden, opprørsk skrev:

Ja, det er massevis av planter og vekster man absolutt ikke bør innta i en jungel. Feks en te laget på planter fra Sør-Amerika som kalles ayahuasca, for å gå inn i transe. Av sjamaner brukes det som medisin. Jeg har fått tilbudet, men takket pent nei. Ønsket ikke å ligge bevisstløs i mange timer. Dette var dog i Peru.


«For å gå i transe» tror du har misforstått poenget med ayahuasca. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, Elsk skrev:

Fantasien er utrolig, og jeg har nok sett meg helt blind på disse bildene nå. Likevel klarer jeg bare ikke slå fra meg at det står en mann her på dette bildet. Jeg får skikkelig grøss av å se på det.. 

552342EF-B4FA-49EC-BA04-447E6167ED97.jpeg

Ser bare apa på toppen, jeg 🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frøyamor said:


«For å gå i transe» tror du har misforstått poenget med ayahuasca. 

Men det er nå uansett det som skjer når man inntar det, uavhengig av om det er poenget eller ikke

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, La Divan skrev:

Ser bare apa på toppen, jeg 🤨

Nå ser jeg plutselig apen og torsoen forsvant. Tror jeg bør gå å legge meg😂

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lirah
1 time siden, Bix skrev:

Flott at engasjementet her er stort, og det er svært interessant å lese om de som har hatt personlige erfaringer med både jungel og stammefolk, men ettersom noen få av kommentarene her begynner å repetere ting som er blitt nevnt tidligere i tråden, tenkte jeg at det kanskje ikke kunne skade med litt struktur - slik man ville ha gjort det i en vanlig politietterforskning.

Aller først - lenker; for de av dere som kanskje enda ikke har satt dere helt inn i saken eller lest hele tråden; Koude Kaas-bloggen er en glimrende kilde til informasjon - her er lenkene til de fire delene:

Koude Kaas: 1. del

Koude Kaas: 2. del

Koude Kaas: 3. del

Koude Kaas: 4. del

Så lurte jeg på om det kanskje kunne være en idé å finne noen grunnleggende spørsmål som man i fellesskap kunne besvare - slik man gjør det i en standard krim-serie der tavlen er full av bilder, piler, og notater, og etterforskeren sitter til langt på natt og klør seg i hodet før han klokken halv fire om natten ringer til en kollega for å fortelle hva han har funnet ut.

Har dere noen spørsmål dere føler er essensielle her, der svaret på disse kan lede frem til et svar på mysteriet?

Jeg har ikke lest alt, men holder på - og dette er god lesing. Fy for en forferdelig tragisk sak. Jeg er delt angående hva jeg tror og syns. Samtidig som det virker logisk at de gikk seg ville i regnskogen (ingen av de var erfarne turgåere), så er det så mange rare ting! Hvorfor tok de ikke flere bilder/videoer? Var det fordi de var redde for at kameraet skulle gå tomt for batteri? Kameraet hadde veldig god batteritid, men det kan være de ikke visste det. Hvor er nøklene til rommet deres? De lå ikke i sekken. Hvorfor lå bh'ene deres i sekken? Jeg kjøper ikke helt den med at man tar av seg bh'en fordi det er mer komfortabelt - om de ble utsatt for en ulykke eller gikk seg ville så tror jeg ikke første tanken ville vært å ta av seg bh'en og putte den i sekken. Da kan man like så ta trusa også for å gjøre det enda mer behagelig... Om de gikk seg ville, hvorfor gikk de ikke bare tilbake? Kan det være at (jeg blander navnene deres) den ene ble skadet og den andre dro for å finne hjelp? Og så fant de ikke tilbake til hverandre? Men hvem slo da inn feil kode på mobilen til Kris? Og hvorfor ble sekken funnet tørr, hvorfor var alt tørt, når det hadde regnet så mye? Kan det være at de som fant sekken, tok vare på den en stund, rengjorde den og innholdet og ga det til politiet? 

Hvorfor er der ikke bilde av hunden som var med dem? Jeg tror faktisk ikke på at de hadde med seg en hund. Jeg vet ikke hvorfor noen skulle lyve om det. Om de virkelig hadde med seg en hund så er det rart at den dro tilbake alene. Om de hadde gått seg bort, hvorfor kunne de ikke bare følge hunden? Løp den fra dem? Hadde de den i bånd? Om disse jentene ble tatt av en sekt, hvorfor tok de ikke hunden også? 

Og det er myyyyye mer..... Så mange spørsmål, så få svar. Jeg tror også at her har politiarbeidet vært altfor dårlig, med tanke på sekken som ble funnet. Er det noen her inne som vet noe om stammer og urbefolkning i Panama, i dette området hvor jentene forsvant? Er det sannsynlig eller er det vas? @opprørsk kanskje du vet? 

En del av meg tror det var en tragisk ulykke, men en annen del av meg tror at de ble tatt av noen. Ikke en av de nederlandske guttene som de møtte, men heller en stamme eller mennesker som oppholder seg i regnskogen. 

Syns også disse spekulasjonene angående bildene er superteite. Øyne, naken torso, altså.... Man ser det man vil se og det man blir ledet til å se. Det er godt det er forskjell på etterforskere og Ola Nordmann, skulle KG funnet ut av dette så hadde det aldri blitt noe. :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Lirah said:

Jeg har ikke lest alt, men holder på - og dette er god lesing. Fy for en forferdelig tragisk sak. Jeg er delt angående hva jeg tror og syns. Samtidig som det virker logisk at de gikk seg ville i regnskogen (ingen av de var erfarne turgåere), så er det så mange rare ting! Hvorfor tok de ikke flere bilder/videoer? Var det fordi de var redde for at kameraet skulle gå tomt for batteri? Kameraet hadde veldig god batteritid, men det kan være de ikke visste det. Hvor er nøklene til rommet deres? De lå ikke i sekken. Hvorfor lå bh'ene deres i sekken? Jeg kjøper ikke helt den med at man tar av seg bh'en fordi det er mer komfortabelt - om de ble utsatt for en ulykke eller gikk seg ville så tror jeg ikke første tanken ville vært å ta av seg bh'en og putte den i sekken. Da kan man like så ta trusa også for å gjøre det enda mer behagelig... Om de gikk seg ville, hvorfor gikk de ikke bare tilbake? Kan det være at (jeg blander navnene deres) den ene ble skadet og den andre dro for å finne hjelp? Og så fant de ikke tilbake til hverandre? Men hvem slo da inn feil kode på mobilen til Kris? Og hvorfor ble sekken funnet tørr, hvorfor var alt tørt, når det hadde regnet så mye? Kan det være at de som fant sekken, tok vare på den en stund, rengjorde den og innholdet og ga det til politiet? 

Hvorfor er der ikke bilde av hunden som var med dem? Jeg tror faktisk ikke på at de hadde med seg en hund. Jeg vet ikke hvorfor noen skulle lyve om det. Om de virkelig hadde med seg en hund så er det rart at den dro tilbake alene. Om de hadde gått seg bort, hvorfor kunne de ikke bare følge hunden? Løp den fra dem? Hadde de den i bånd? Om disse jentene ble tatt av en sekt, hvorfor tok de ikke hunden også? 

Og det er myyyyye mer..... Så mange spørsmål, så få svar. Jeg tror også at her har politiarbeidet vært altfor dårlig, med tanke på sekken som ble funnet. Er det noen her inne som vet noe om stammer og urbefolkning i Panama, i dette området hvor jentene forsvant? Er det sannsynlig eller er det vas? @opprørsk kanskje du vet? 

En del av meg tror det var en tragisk ulykke, men en annen del av meg tror at de ble tatt av noen. Ikke en av de nederlandske guttene som de møtte, men heller en stamme eller mennesker som oppholder seg i regnskogen. 

Syns også disse spekulasjonene angående bildene er superteite. Øyne, naken torso, altså.... Man ser det man vil se og det man blir ledet til å se. Det er godt det er forskjell på etterforskere og Ola Nordmann, skulle KG funnet ut av dette så hadde det aldri blitt noe. :P 

 

Ingen anelse. Jeg har som sagt mest studert stammer i Papua New Guinea. Men det er ikke usannsynlig - slik som alle andre spekulasjoner (som er alt vi kan gjøre).

Edit: fant denne artikkelen som ble linket til på Koude Kaas: «The Ngobe tribe were the people to discover the backpack and would have been the first contact for the girls had they come into trouble and looking for a way out according to the reports.»

https://www.journeyera.com/el-pianista-trail-boquete/

Endret av opprørsk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lirah

Dere er forresten ikke alene om spekulasjonene.... Bildene er hentet fra Koude Kaas bloggen. 

KrisKremer+head_Gloves_02.jpg

dood+gezicht2.jpg

Nese, åpen munn. Akkurat det ser jeg. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juan, som har levert mye materiale til bloggen, mener bildene er trikset med i etterkant. Fant han på Twitter. Han holder på fortsatt med denne saken. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lirah skrev:

Dere er forresten ikke alene om spekulasjonene.... Bildene er hentet fra Koude Kaas bloggen. 

KrisKremer+head_Gloves_02.jpg

dood+gezicht2.jpg

Nese, åpen munn. Akkurat det ser jeg. :P 

Ser jo faktisk ut som man kan se tenner på det siste bilde der også.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kflu said:

Ser jo faktisk ut som man kan se tenner på det siste bilde der også.

Ja.... 😮

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kflu skrev:

Ser jo faktisk ut som man kan se tenner på det siste bilde der også.

Jeg tenkte akkurat det samme! Ser nese, munnen som er åpen og tennene. Er det hjernen min eller øyene mine som tuller med meg? 😮

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange morsomme teorier her, men det var nok en ulykke. Mye rart, dog. Og hjernen gjør mye rart. Mange her som ser ting jeg ikke klarer å se i det hele tatt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
Akkurat nå, kflu skrev:

Ser jo faktisk ut som man kan se tenner på det siste bilde der også.

Ser ut som et fjes, med øyne, nese og munn under alt det håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, mammahjarte skrev:

Ja.... 😮

 

1 minutt siden, Ti.09 skrev:

Jeg tenkte akkurat det samme! Ser nese, munnen som er åpen og tennene. Er det hjernen min eller øyene mine som tuller med meg? 😮

Ja! Creepy. Mulig bilde er redigert då 🤷‍♀️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
Akkurat nå, kflu skrev:

 

Ja! Creepy. Mulig bilde er redigert då 🤷‍♀️

Hvem redigerer slike bilder? Det er bare sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lin11 skrev:

Hvem redigerer slike bilder? Det er bare sykt.

Aner ikke, litt satt ut 😳 var så tydelig 😅

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, kflu skrev:

Aner ikke, litt satt ut 😳 var så tydelig 😅

Men man ser det ikke på det andre bildet som ble lagt ut tidligere i tråden. Tror noen photoshoppa bildet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MonicaM skrev:

Men man ser det ikke på det andre bildet som ble lagt ut tidligere i tråden. Tror noen photoshoppa bildet.

Ser bilde er snudd og lysnet 🤷‍♀️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kflu skrev:

Ser bilde er snudd og lysnet 🤷‍♀️ 

Nå må jeg se på bildet igjen 😩😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MonicaM skrev:

Nå må jeg se på bildet igjen 😩😂

Ser det på de andre også. Bare at det er snudd. Hvis du tilter hodet til venstre 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...