Gå til innhold

Panama-mysteriet. Der ligger bevisene på bildene...


Gjest MadameDeRosa

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, mammahjarte said:

Korleis forklarer det sekken? Noen har hatt den ei stund og dumpa den. 

Virker som dei ble drept og sikkert andre ting og... så dekka myndighetene over det for å ikkje skade turismen. 

Ingen anelse. Men noe(n) må jo ha frakta sekken dit den ble funnet, sannsynligvis ikke jentene da det visstnok ville vært umulig for dem å komme seg dit pga terrenget.

4 minutter siden, kflu said:

De har nok begynt å knipse med kamera i samme periode som de har hørt helikopter. 

F.eks. bilde av SOS toalettpapir er ikke knipset i hensikt at man skal se hva det er på bilde, det er knipset mot SOS slik at helikopter skal kunne se SOS signalet. 

 

Gode poeng!

3 minutter siden, MadameDeRosa said:

Så hvorfor var beinene til hun ene bleket, og de fant spor av fosfor på de, mens hun andre sine bein ikke var bleket?

hvorfor ble 24 personer forsvunnet fra samme område i et spenn på bare få år?

Det kan jo være at den ene døde først, og den andre prøvde å få tak i hjelp eller komme seg tilbake til byen, men døde et annet sted.

Hvorfor så mange har dødd i området er vanskelig å si. Kanskje det er spesielt mange rovdyr i området, kanskje det er en bande som opererer der, kanskje det er en stamme som bor ute i skogen som ikke liker inntrengere osv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, mammahjarte said:

Korleis forklarer det sekken? Noen har hatt den ei stund og dumpa den. 

Virker som dei ble drept og sikkert andre ting og... så dekka myndighetene over det for å ikkje skade turismen. 

En liten digresjon, men kom til å tenke på reaksjonen etter drapene i Marokko - det var ikke "å, de stakkars jentene - hva måtte de ha vært gjennom", men "dette kan skade turismen i landet vårt".

Så ja - man er nok villig til å gjøre mye rart for å berge turistnæringen i et fattig land, noe som kan forklare både bilde 509 og sekken; oppmerksomheten denne saken fikk, var sikkert uventet.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, mammahjarte skrev:

Korleis forklarer det sekken? Noen har hatt den ei stund og dumpa den. 

Virker som dei ble drept og sikkert andre ting og... så dekka myndighetene over det for å ikkje skade turismen. 

Det er meget sannsynlig at det er mer til historien som er dekket over for å ikke skade turismen. 

Slikt foregår i fattige land som er dødens avhengig av turister.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper bilde som mangler var av guiden og slettet av samme person. Tror sekk og ben ble satt ut da letingen «aldri tok slutt». Bildene trenger ikke være tatt av jentene, kan være unnamanøver av feks guiden. Siden de som har gått stien etter tidspunkt ut fra de normale bildene, sier de steinene etc ikke finnes der. De samme sier også at nødanropene måtte ha begynt ved stien ut fra tidspunkt på de andre bildene. 
kan være de ble med guiden hjem? Ble dopet osv? Forklarer også at hunden bare gikk hjem. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, opprørsk skrev:

Det kan godt være. Det kan også være en ape som har tatt bilder, eller noen som bor ute i jungelen uten særlig kjennskap til teknologi og bare trykket vilt på kameraet. Eller jentene kan selv ha tatt bildene og prøvd å vise oss noe. Mulighetene er mange.

Også har apen lagt kameraet tilbake i sekken?

17 minutter siden, kflu skrev:

De har nok begynt å knipse med kamera i samme periode som de har hørt helikopter. 

F.eks. bilde av SOS toalettpapir er ikke knipset i hensikt at man skal se hva det er på bilde, det er knipset mot SOS slik at helikopter skal kunne se SOS signalet. 

 

Dette høres sannsynlig ut for meg, dersom det var helikoptersøk den natten da. 

Det er jo tatt bilde hver andre minutt i snitt den natten. Så hensikten må være enten å varsle noen, skremme noe eller få lyskilde. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kflu skrev:

Det er meget sannsynlig at det er mer til historien som er dekket over for å ikke skade turismen. 

Slikt foregår i fattige land som er dødens avhengig av turister.

..og fortsatt velger naive ungdommer å feriere i slike land på egenhånd..

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fantasien er utrolig, og jeg har nok sett meg helt blind på disse bildene nå. Likevel klarer jeg bare ikke slå fra meg at det står en mann her på dette bildet. Jeg får skikkelig grøss av å se på det.. 

552342EF-B4FA-49EC-BA04-447E6167ED97.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Elsk skrev:

Fantasien er utrolig, og jeg har nok sett meg helt blind på disse bildene nå. Likevel klarer jeg bare ikke slå fra meg at det står en mann her på dette bildet. Jeg får skikkelig grøss av å se på det.. 

552342EF-B4FA-49EC-BA04-447E6167ED97.jpeg

Hvordan klarer du å se mannen? Jeg ser ingenting.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, kflu skrev:

 

Det fløy helikoptre der i forbindelse med forsvinningen. Vet ikke om helikoptertrafikken ellers i det området. 

Vet det ble fløyet sent på kvelden også, men hvor seint på natten det ble søkt vet jeg ikke.

Ikke helt ulogisk at dem har knipset når de hører helikopter i håp om at lyset skal sees.

Hmm ja, høres jo logisk ut at de enten har falt ned ett sted eller holder seg skjult og prøver å bli oppdaga av helikopter. Men hvordan havner så da en fot under et tre og en del av bekkenet til den andre et annet sted og sekken et annet sted osv? Om de lå et sted å håpa på å bli sett og oppdaga? Var ingen tegn på blod, gnage eller skjæremerker i skjellettfunna. Så det kan kanskje ikke ha blitt oppdaget av dyr og spredd utover? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, MonicaM skrev:

..og fortsatt velger naive ungdommer å feriere i slike land på egenhånd..

Med din logikk er det rart at utenlandske turister kommer til Norge med tanke på de mystiske forsvinningene i Risør og Geiranger, drap på byfjellet i Ålesund, voldtekt og drap i Baneheia, alle fallulykkene, ja, listen er lang!

Det er flott at ungdommer ønsker å se mer enn partygata på kos/Kreta/Franks osv. Men man må ta forholdsregler, og lytte til råd fra lokalbefolkningen. Jentene gikk på tur uten guide selvom de ble frarådet det. 

I utgangspunktet hadde de en fin plan. De skulle besøke kyst, fjell, jungel, lære spansk, jobbe med barn. Dessverre tok de en forferdelig avgjørelse som kostet dem livet.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Elsk skrev:

Fantasien er utrolig, og jeg har nok sett meg helt blind på disse bildene nå. Likevel klarer jeg bare ikke slå fra meg at det står en mann her på dette bildet. Jeg får skikkelig grøss av å se på det.. 

552342EF-B4FA-49EC-BA04-447E6167ED97.jpeg

Pinnen? 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Villja

Har undersøkt litt, og det viser seg at det var letemannskaper ute den aktuelle natten alle de mørke bildene ble tatt. Det ble sendt opp "flares" (vet ikke hva det heter på norsk). Så jentene prøvde nok å signalisere til folk hvor de var, da de forstod at de ble lett etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Elsk skrev:

Fantasien er utrolig, og jeg har nok sett meg helt blind på disse bildene nå. Likevel klarer jeg bare ikke slå fra meg at det står en mann her på dette bildet. Jeg får skikkelig grøss av å se på det.. 

552342EF-B4FA-49EC-BA04-447E6167ED97.jpeg

Jeg ser ingen mann.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ikanonym skrev:

Hmm ja, høres jo logisk ut at de enten har falt ned ett sted eller holder seg skjult og prøver å bli oppdaga av helikopter. Men hvordan havner så da en fot under et tre og en del av bekkenet til den andre et annet sted og sekken et annet sted osv? Om de lå et sted å håpa på å bli sett og oppdaga? Var ingen tegn på blod, gnage eller skjæremerker i skjellettfunna. Så det kan kanskje ikke ha blitt oppdaget av dyr og spredd utover? 

Det kan jeg ikke svare på. Alt jeg sier er at det er logisk at dem har knipset i perioden helikopter (faktisk) fløy i området for å signalisere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Mynona skrev:

Pinnen? 

Mye mulig😂

Er nok fantasien som spiller meg eg puss da saken virkelig skremmer meg. Men når jeg først har sett det så klarer jeg ikke å ikke se det lengre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Villja skrev:

Har undersøkt litt, og det viser seg at det var letemannskaper ute den aktuelle natten alle de mørke bildene ble tatt. Det ble sendt opp "flares" (vet ikke hva det heter på norsk). Så jentene prøvde nok å signalisere til folk hvor de var, da de forstod at de ble lett etter.

Ja, det var både mannskap og helikopter den aktuelle natten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, La Divan said:

Noen som ser arma til høyre på bildet da? 
(Hånda med hanske)

 

2345C233-9B3C-4DEB-A045-99BC9298D8F1.jpeg

Ja! Eller jeg ser at det er noen med hansker som holder i håret. Da tar jeg tilbake det jeg sa om at det var et øye, jeg ser jo helt klart og tydelig at det et fingre tvinnet i håret nå 😮😮

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...