Gå til innhold

Panama-mysteriet. Der ligger bevisene på bildene...


Gjest MadameDeRosa

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, kflu skrev:

Ser det på de andre også. Bare at det er snudd. Hvis du tilter hodet til venstre 😅

Ser det fortsatt ikke😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, Lirah skrev:

Dere er forresten ikke alene om spekulasjonene.... Bildene er hentet fra Koude Kaas bloggen. 

KrisKremer+head_Gloves_02.jpg

dood+gezicht2.jpg

Nese, åpen munn. Akkurat det ser jeg. :P 

Har holdt meg ganske nøktern til denne saken hele veien, fordi jeg vet at vi er programmerte til å lete etter ansikter og kjente former, men FY FAEN det her ble jeg redd av. Ser jo et ansikt, og det ansiktet ser redd ut. Får helt blair witch vibber av det greiene her.
 

Utrolig trist uansett hva som har skjedd! 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
Akkurat nå, fotballjenta skrev:

Har holdt meg ganske nøktern til denne saken hele veien, fordi jeg vet at vi er programmerte til å lete etter ansikter og kjente former, men FY FAEN det her ble jeg redd av. Ser jo et ansikt, og det ansiktet ser redd ut. Får helt blair witch vibber av det greiene her.
 

Utrolig trist uansett hva som har skjedd! 

Enig, dette var creepy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ser det jeg har ringt rundt i oransje ut som øyner, men veldig tette. Dette høres jo helt absurd ut men det første jeg tenkte var en ape. Håper noen andre ser og skjønner hva jeg mener. Ser også (jeg ihvertfall) tydelig brunt hår under de oransje ringene som kan tyde på at de ligger oppå hverandre. 

Samtidig tenker jeg at det er mange syke som redigerer bilder der ute nettopp fordi vi skal konspirere som vi gjør nå. 

Screenshot_20200701_000659.jpg

Endret av Annie19
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lin11
Akkurat nå, Annie19 skrev:

For meg ser det jeg har ringt rundt i oransje ut som øyner, men veldig tette. Dette høres jo helt absurd ut men det første jeg tenkte var en ape. Håper noen andre ser og skjønner hva jeg mener. Ser også (jeg ihvertfall) tydelig brunt hår under de oransje ringene som kan tyde på at de ligger oppå hverandre. 

Samtidig tenker jeg at det er mange syke som redigerer bilder der ute nettopp fordi vi skal konspirere som vi gjør nå. 

Screenshot_20200701_000659.jpg

Nå skjønner jeg hva dere mener med at det ligger en person under håret, som har brunt hår. Hvis dette er redigert inn i etterkant så er det vel for at man skal spekulere. Ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun med oransje hår faller ned en skrent eller lignende og blir hardt skadet. Hun med mørkt hår tar masse bilder av veien hun går for å finne hjelp slik at de forhåpentlig skal finne tilbake igjen. Hun legger ut spor slik at det skal bli lettere å kjenne seg igjen, slik som kvisten med biter av en plastpose. Dessverre finner hun ikke veien ned. Noen som kan fylle ut flere brikker i denne teorien? Hva passer og hva mangler?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ser det same på fremheva bilder og bilder publisert av TV2. Eg trur ikkje bildene er redigert utover lys og kontrast... 

Rart at detta ikkje har blitt fremhevet før. 

....

Veit ikkje heilt kva eg ser på her. Øyne og tenner... Proposjonene gir ikkje meining. 

IMG_20200701_005656.png

Endret av mammahjarte
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det brunetta som er avbildet i høgre hjørne? 

Trur det nærme seg leggetid... 

Anna ting eg finner rart er det med pengene. Sekken hadde 83 dollar, kvifor vart ikkje det tatt? Det er ein del penger for dei fattige. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, mammahjarte skrev:

Er det brunetta som er avbildet i høgre hjørne? 

Trur det nærme seg leggetid... 

Anna ting eg finner rart er det med pengene. Sekken hadde 83 dollar, kvifor vart ikkje det tatt? Det er ein del penger for dei fattige. 

Hvis han guiden hadde noe med dette å gjøre tenker jeg at han kanskje ikke hadde behov for akkurat disse pengene. Virker som at han har en del kunder som turguide.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Hinkelpinkel said:

Kort oppsummering av alle spørsmålene jeg har i denne saken: 😄 Ser det er noen som syntes å ha alle svarene! 🙂

 

*Who erased data from Lisanne Froon’s camera—and why?
*Why won’t Panamanian national authorities release the Holandesas’ full autopsies? Full? De hadde jo kun noen ganske å benrester å jobbe med. Umulig å si med sikkerhet hvordan de døde.
*Why haven’t they followed up on the leads produced by their own forensic examiners, the Chiriquí police force, and local reporters? Or launched a thorough investigation into the other unsolved deaths and missing person cases in the area?
*Why do we not know whose fingerprints were on the digital camera and the phones? We really do need to know who made the last phone calls to 911 and 112, fingerprint analysis could help with that.
*How about the water bottle and its water remnants; were the water molecules found in the small plastic water bottle from supermarket quality water? Or was it water from a local river? Or local tap water perhaps that was last in it?
*Why were there no DNA samples taken from possible saliva remnants?
*The girls had warned other youngsters in Bocas del Toro to not venture out alone without a guide and they were known to be meticulous planners, so why did they themselves did decide to go out alone on a wilderness hike? (Perhaps because it was touted to be just a 'pleasant day hike' by Lonely Planet?) Or were they not alone after all?
*Why was Blue the dog who supposedly walked along with them never seen in any of their photographs? Hunden følgte ofte etter turister og det er usikkert hvor langt den faktisk fulgte jentene.
*Why didn’t the girls turn back after they placed their 1st emergency call? 
*Since they got into trouble so early in the trip, as evidenced by their emergency calls, how could they have fallen into a river 12 hours away? 
*There are many wooden sheds and small wooden cabins along the river and scattered around the terrain where Kris and Lisanne could have ended up, going by the location where their remains were scattered: why wouldn't they have hidden in there if they truly were lost? Waiting for the rescue teams to find them there? 
*Why do the statements of all the witnesses contradict the photo time evidence? 
*Why has the exact location of the 90 nighttime photos never been thoroughly investigated and established? 
*Why are so many witness statements off with the time at which they stated to have seen the girls on April 1st? 
*Why have the video recordings of them in Boquete that day never been released or even fully investigated, and why do we not know therefore what time they were still in Boquete on April 1st?
*How could they get 'lost' on a one way, easy road, and in an inhabited world where Ngobe natives walk the mountain trails daily with their cattle, on top of it all?
*Why did we hear nothing about the drugs- and gang wars going on in Boquete around 2014, with at least 15 local gangs rivaling for power? 
*How is it possible for the Dutch forensics to conclude that the 90 nighttime photos were all dark, when at least five photos have since turned up and out to have a clear landscape on them once the photo settings were slightly altered? In fact: why do they and the families lie about this?
*And why are the other 85 or so nighttime photos so closely guarded and do officials and family refuse to make them public, claiming they also show 'nothing but blackness' (a lie)? 
*Why have we not been shown all the photos on the photo memory card? Alle bildene fra turen er lekket, muligens utenom ett eller to som viser jentene i dårlig forfatning.
*How come nobody could retrieve even a few percent of photo 509, despite this being the norm when a photo is just manually deleted? 
*How was it possible for Kris and Lisanne to switch their phones on so methodically at set times, without having a watch or means to know the time in the jungle? 
*WHY were there no more photos or even videos made of the girls and by the girls for EIGHT WHOLE DAYS AND NIGHTS after April 1st? umulig å si, de kan ha prøvd å signalisere på andre måter for å spare batteri.
*Why did they not once try to call their parents at home, or their host family nearby? de hadde ikke dekning og prioriterte å ringe nødnummert, forstålig nok.
*Why were there no draft messages or other signs of life for their loved ones found back? 
*How come after 5 days alone in the wild (supposedly), the girls seemingly didn't memorize each others telephones pin codes? umulig å si i hvilken mental og fysisk tilstand jentene var i.
*Did Lisanne's Samsung phone ever get a correct PIN code entered or not, considering all that phone ever tried to call were the two emergency numbers, which could be reached without entering a PIN code... 
*If they were lost and realized this, why cross two big rivers, leading further into the wilderness? (Because their remains were found in an area where you had to cross those rivers). de var unge, naive og håpet sannsynligvis at de ville finne hjelp før eller senere.
*If they were lost for 11 days, how come nobody found them despite local natives living there and many people using the area behind the Pianista, not to mention the legions of searchers? hvor har du det fra? De fleste kildene sier det motsatte, området de befant seg i ble ikke brukt av mange, det var farlig terreng og tett jungel. 
*Why have we never seen or been given the exact location where they supposedly fell and 'perished'?Fordi det er umulig å vite med sikkerhet.
*Where is that ravine with photo proof of their remains, or parts of clothes, or even markings of their shoes? Plus an explanation from the rescue teams about why they were never found on that spot, despite weeks of thorough searches and a team leader declaring they were not there as every stone was turned?
*Why did the Prosecutor declare the girls were dragged to their deaths in the river when the pathologists say the bones show no sign of abrasion or injury markings whatsoever? fordi de ville ha saken ute av verden asap 
*What was the real reason that the taxi driver died?
*Did Osman Valenzuela die by accident or was he murdered? And is it true that he had photos on his phone of girls matching the description of Kris and Lisanne?
*What made Lisanné's foot break off at the ankle and how come her foot still had flesh on it while Kris' bone remnants were bleached? ingenting rart med det, når nedbrytningen begynner er det ganske lett for ankelen og bli separert fra resten av kroppen. og nedbrytningen gikk sakte fordi skoen beskyttet foten. INGENTING rart med det. bare å google alle føttene som har blitt skylt opp på kysten i Canada.
*Why was there bleach on one Kris' bones? det står på engelsk at beina var bleket, som i bleket av sola, ikke ved hjelp av kjemikalier.
*Where are alll their other remains, aside from the handful of small bones found? 
*Why were their remains found so far from the summit of the Pianista trail, and scattered around?
*How come the cheap backpack is said to have been floating in a 'wild river' for weeks, but the electronics inside had no water damage and was in full functioning order? And the cheap sunglasses in it were in perfect state?noen mener at urbefolkingen kan ha funnet sekken og brukt innholdet. kommer an på hvor man leser, det har også blitt hevdet at solbrillene så ut til å ha blitt brukt.
*If the backpack had been in the water, why weren’t the contents decayed and why were they in such good condition? 
*Was the backpack planted? Prosecutor Pitti calls such insinuations “Irresponsible” and “without foundation.” (Panama News) 
*How did the jeans shorts from Kris get off and why were their bra's folded up and packed in their backpack? DID they in fact go for a swim after their Pianista hike, as some sources claim, and is that why they folded up their bra's and shorts voluntarily, by themselves?
*From who was the blue shoe found? 
*Why were their shorts and underpants never found back?
 
 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk at bildet av håret er en screenshot av et polaroid bilde av det originale bildet, og ikke det faktiske bildet. Alle bilder som finnes på nett er lekkede og publisert i aviser. Slik at format og oppløsning etc bærer preg av dette. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Lirah skrev:

Dere er forresten ikke alene om spekulasjonene.... Bildene er hentet fra Koude Kaas bloggen. 

KrisKremer+head_Gloves_02.jpg

dood+gezicht2.jpg

Nese, åpen munn. Akkurat det ser jeg. :P 

Jeg ser det jeg og, men samtidig så ser det ut som nesa er en flekk på bildet, og munnen er skygge i håret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Mynona said:

Også har apen lagt kameraet tilbake i sekken?

Dette høres sannsynlig ut for meg, dersom det var helikoptersøk den natten da. 

Det er jo tatt bilde hver andre minutt i snitt den natten. Så hensikten må være enten å varsle noen, skremme noe eller få lyskilde. 

 

11 hours ago, kflu said:

 

Det fløy helikoptre der i forbindelse med forsvinningen. Vet ikke om helikoptertrafikken ellers i det området. 

Vet det ble fløyet sent på kvelden også, men hvor seint på natten det ble søkt vet jeg ikke.

Ikke helt ulogisk at dem har knipset når de hører helikopter i håp om at lyset skal sees.

 

10 hours ago, kflu said:

Ja, det var både mannskap og helikopter den aktuelle natten. 

Helikopteret og mannskapet var ute mye tidligere enn da bildene ble tatt, så tror ikke det var for å signalisere

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, IkkeAnonymBruker skrev:

 

 

Helikopteret og mannskapet var ute mye tidligere enn da bildene ble tatt, så tror ikke det var for å signalisere

Etter så mange dager med dehydrering og ren utmattelse så kan være da Lisanne var ved sine fulle fem (såvidt det er..) og kom derfor på at hun kunne bruke blitsen til å sende signaler til helikopterne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, IkkeAnonymBruker skrev:

 

 

Helikopteret og mannskapet var ute mye tidligere enn da bildene ble tatt, så tror ikke det var for å signalisere

Enig. Mente jeg leste at helikoptrene gav seg 23.00-00.00, mens bildene var tatt senere, helt til klokken 03.00.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det bildet av henne foran hulen (?).. Det stedet må da gå an å lokalisere? Med greinene som er montert som en inngang/burlignende sak... Kan man ikke finne lokaliseringen til de andre bildene med utgangspunkt i dette? Eller er det langt tidsrom mellom disse? 

Endret av Snabeltann
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Snabeltann skrev:

Og det bildet av henne foran hulen (?).. Det stedet må da gå an å lokalisere? Med greinene som er montert som en inngang/burlignende sak... Kan man ikke finne lokaliseringen til de andre bildene med utgangspunkt i dette? Eller er det langt tidsrom mellom disse? 

Det er ikke et bur. Husk at det er polaroid av ekte bilder som så er lagt ut i aviser. Dette stedet har de besøkt under letingen. Det finnes det flere bilder på. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...