Gå til innhold

Panama-mysteriet. Der ligger bevisene på bildene...


Gjest MadameDeRosa

Anbefalte innlegg

Mange gode spørsmål i den spørsmålsrekken. Er det lokalbefolkningen som står bak? Når vitneutsagnene ikke stemmer tidsmessig. Og det med at sekken er blitt plantet og benrester med fosfor på. 

 

Og i tillegg dette : «How is it possible for the Dutch forensics to conclude that the 90 nighttime photos were all dark, when at least five photos have since turned up and out to have a clear landscape on them once the photo settings were slightly altered? In fact: why do they and the families lie about this?« 
 
 
Hvorfor påstod nederlandske etterforskere det? 
 
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, Bix skrev:

Tusen takk for listen - her er det mye interessant å tenke på.

For å begynne med spørsmål nummer 1:

Who erased data from Lisanne Froon’s camera—and why?

Mitt forslag er at et korrupt politi er den sterkeste kandidaten her, ettersom en kriminell ville risikere atskillig mer dersom det slettede bildet likevel ble gjenopprettet, og ville trolig ha valgt å beholde minnekortet eller ødelegge det. Hvem politiet nå enn handlet på ordre av - bildet eller videoen (litt mindre sannsynlig, da jentene bare tok bilder) var iallfall borte da etterforskerne i Nederland fikk kortet.

Hva er din mening ...?

Jeg tror det samme. Kan være at ettersom saken fikk så mye mediedekning overalt i verden så fryktet de for turistnæringen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Haakman skrev:

Hvordan vet bloggeren at det mangler et bilde? 

Jeg trodde det var det nederlandske politiet som kom frem til at et bilde manglet..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
Akkurat nå, heavyheart skrev:

Mange gode spørsmål i den spørsmålsrekken. Er det lokalbefolkningen som står bak? Når vitneutsagnene ikke stemmer tidsmessig. Og det med at sekken er blitt plantet og benrester med fosfor på. 

 

Og i tillegg dette : «How is it possible for the Dutch forensics to conclude that the 90 nighttime photos were all dark, when at least five photos have since turned up and out to have a clear landscape on them once the photo settings were slightly altered? In fact: why do they and the families lie about this?« 
 
 
Hvorfor påstod nederlandske etterforskere det? 
 

Hva var det de løy om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Bix skrev:

Tusen takk for listen - her er det mye interessant å tenke på.

For å begynne med spørsmål nummer 1:

Who erased data from Lisanne Froon’s camera—and why?

Mitt forslag er at et korrupt politi er den sterkeste kandidaten her, ettersom en kriminell ville risikere atskillig mer dersom det slettede bildet likevel ble gjenopprettet, og ville trolig ha valgt å beholde minnekortet eller ødelegge det. Hvem politiet nå enn handlet på ordre av - bildet eller videoen (litt mindre sannsynlig, da jentene bare tok bilder) var iallfall borte da etterforskerne i Nederland fikk kortet.

Hva er din mening ...?

Jeg tror at det enten er en i politiet som har slettet det ved en feil og ikke har innrømmet det i redsel for reprimander og konsekvenser. Eller en i politiet som har slettet det fordi det avslører noe de ikke ønsker skal avsløres. Enten pga frykt eller trusler (narkokarteller? familie? rykter?). 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villja

Bare et spørsmål: Ble disse vilkårlige bildene av nattemørket tatt flere dager etter bildene av håret til ene jenta? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Mynona said:

Jeg tror at det enten er en i politiet som har slettet det ved en feil og ikke har innrømmet det i redsel for reprimander og konsekvenser. Eller en i politiet som har slettet det fordi det avslører noe de ikke ønsker skal avsløres. Enten pga frykt eller trusler (narkokarteller? familie? rykter?). 

Det tror jeg og. Det har blitt påpekt flere ganger at byen er ganske avhengig av turisme. Om dette bildet avslørte noe som kunne skremt turister unna, ville det blitt et stort tap for dem. Da er det enklere å bare si det var en ulykke.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, opprørsk skrev:

Ja, det er massevis av planter og vekster man absolutt ikke bør innta i en jungel. Feks en te laget på planter fra Sør-Amerika som kalles ayahuasca, for å gå inn i transe. Av sjamaner brukes det som medisin. Jeg har fått tilbudet, men takket pent nei. Ønsket ikke å ligge bevisstløs i mange timer. Dette var dog i Peru.

For meg kan det se ut som at den/de som tar/blir tatt bilde av er påvirker av rusmidler. Masse rare bilder og «påfunn» som feks rød plastikk på pinner/greiner. Men dette er selvsagt bare et forslag. Jeg ser feks selv at disse dorullene kan se ut som SOS og da tenker jeg det er gjort med hensikt og i en tilstand hvor en klarer å tenke, hvertfall noe, rasjonelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
Akkurat nå, Luckiness skrev:

For meg kan det se ut som at den/de som tar/blir tatt bilde av er påvirker av rusmidler. Masse rare bilder og «påfunn» som feks rød plastikk på pinner/greiner. Men dette er selvsagt bare et forslag. Jeg ser feks selv at disse dorullene kan se ut som SOS og da tenker jeg det er gjort med hensikt og i en tilstand hvor en klarer å tenke, hvertfall noe, rasjonelt.

Har jentene (som er Nederlandske og er mer liberale til rusmidler) testet ut rusmidler, også har det gått galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Luckiness said:

For meg kan det se ut som at den/de som tar/blir tatt bilde av er påvirker av rusmidler. Masse rare bilder og «påfunn» som feks rød plastikk på pinner/greiner. Men dette er selvsagt bare et forslag. Jeg ser feks selv at disse dorullene kan se ut som SOS og da tenker jeg det er gjort med hensikt og i en tilstand hvor en klarer å tenke, hvertfall noe, rasjonelt.

Det kan godt være. Det kan også være en ape som har tatt bilder, eller noen som bor ute i jungelen uten særlig kjennskap til teknologi og bare trykket vilt på kameraet. Eller jentene kan selv ha tatt bildene og prøvd å vise oss noe. Mulighetene er mange.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lin11 said:

Har jentene (som er Nederlandske og er mer liberale til rusmidler) testet ut rusmidler, også har det gått galt?

Man må jo ikke være liberal når det kommer til rusmidler bare fordi man er fra Nederland da 😂 Jeg kjenner flere fra Amsterdam som aldri har inntatt andre rusmidler enn alkohol liksom

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest YtreYtterst
8 minutter siden, Luckiness said:

For meg kan det se ut som at den/de som tar/blir tatt bilde av er påvirker av rusmidler. Masse rare bilder og «påfunn» som feks rød plastikk på pinner/greiner. Men dette er selvsagt bare et forslag. Jeg ser feks selv at disse dorullene kan se ut som SOS og da tenker jeg det er gjort med hensikt og i en tilstand hvor en klarer å tenke, hvertfall noe, rasjonelt.

Tenkte på det samme. Hvis den ene ble skadet, kan den andre ha blitt bitt av noe eller spist et eller annet som gir delirium og hallusinasjoner. Vet ikke noe om dyrelivet eller plantelivet i Panama, men det er sikkert litt av hvert i jungelen som kan utløse noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
Akkurat nå, opprørsk skrev:

Man må jo ikke være liberal når det kommer til rusmidler bare fordi man er fra Nederland da 😂 Jeg kjenner flere fra Amsterdam som aldri har inntatt andre rusmidler enn alkohol liksom

Og jeg motsatt 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, YtreYtterst said:

Tenkte på det samme. Hvis den ene ble skadet, kan den andre ha blitt bitt av noe eller spist et eller annet som gir delirium og hallusinasjoner. Vet ikke noe om dyrelivet eller plantelivet i Panama, men det er sikkert litt av hvert i jungelen som kan utløse noe slikt.

Korleis forklarer det sekken? Noen har hatt den ei stund og dumpa den. 

Virker som dei ble drept og sikkert andre ting og... så dekka myndighetene over det for å ikkje skade turismen. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har nok begynt å knipse med kamera i samme periode som de har hørt helikopter. 

F.eks. bilde av SOS toalettpapir er ikke knipset i hensikt at man skal se hva det er på bilde, det er knipset mot SOS slik at helikopter skal kunne se SOS signalet. 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa

Så hvorfor var beinene til hun ene bleket, og de fant spor av fosfor på de, mens hun andre sine bein ikke var bleket?

Og hvorfor er ingen hodeskaller funnet men en arm der, en fot der...?

Hva skjulte guiden, som sa til han andre: «ikke si noe om...»

Og hvorfor døde taxisjåføren innen ett år etter forsvinningen på merkelig vis til tross for at han bare var 34 år? 

hvorfor ble 24 personer forsvunnet fra samme område i et spenn på bare få år?

Endret av MadameDeRosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest YtreYtterst
1 minutt siden, mammahjarte said:

Korleis forklarer det sekken? Noen har hatt den ei stund og dumpa den. 

Virker som dei ble drept og sikkert andre ting og... så dekka myndighetene over det for å ikkje skade turismen. 

Hehe, jeg prøver ikke å forklare alle mysteriene, men bildene ser ikke i alle fall ikke ut til å være tatt med en bestemt hensikt.

Just now, kflu said:

De har nok begynt å knipse med kamera i samme periode som de har hørt helikopter. 

F.eks. bilde av SOS toalettpapir er ikke knipset i hensikt at man skal se hva det er på bilde, det er knipset mot SOS slik at helikopter skal kunne se SOS signalet. 

 

Fløy det helikopter for å lete etter dem om natten? Det virker som et dumt tidspunkt å lete på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kflu skrev:

De har nok begynt å knipse med kamera i samme periode som de har hørt helikopter. 

F.eks. bilde av SOS toalettpapir er ikke knipset i hensikt at man skal se hva det er på bilde, det er knipset mot SOS slik at helikopter skal kunne se SOS signalet. 

 

Flyr det ofte helikoptre over jungelen der eller var det i forbindelse med forsvinningen av jentene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, YtreYtterst said:

Tenkte på det samme. Hvis den ene ble skadet, kan den andre ha blitt bitt av noe eller spist et eller annet som gir delirium og hallusinasjoner. Vet ikke noe om dyrelivet eller plantelivet i Panama, men det er sikkert litt av hvert i jungelen som kan utløse noe slikt.

De kan godt ha vært så sultne og evt tørste at de kan ha prøvd å spise planter for å få både væske og næring. Spesielt i kombinasjon kan noen planter ha veldig uønsket effekt som utløser tilstander som du beskriver.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, YtreYtterst skrev:

Hehe, jeg prøver ikke å forklare alle mysteriene, men bildene ser ikke i alle fall ikke ut til å være tatt med en bestemt hensikt.

Fløy det helikopter for å lete etter dem om natten? Det virker som et dumt tidspunkt å lete på.

 

1 minutt siden, MonicaM skrev:

Flyr det ofte helikoptre over jungelen der eller var det i forbindelse med forsvinningen av jentene?

Det fløy helikoptre der i forbindelse med forsvinningen. Vet ikke om helikoptertrafikken ellers i det området. 

Vet det ble fløyet sent på kvelden også, men hvor seint på natten det ble søkt vet jeg ikke.

Ikke helt ulogisk at dem har knipset når de hører helikopter i håp om at lyset skal sees.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...