Gå til innhold

Panama-mysteriet. Der ligger bevisene på bildene...


Gjest MadameDeRosa

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Ardwinna skrev:

Da humper i såfall Lisanne rundt uten en fot (lårbein, leggbein og fot) og Kris uten ene hoftebeinet. Høres rart ut å kidnappe jentene, fjerne enkelte kroppsdeler for å kaste ut i skogen, og så la jentene leve. Jeg tror nok garantert at de begge er døde, og at de var døde før de 90 bildene ble tatt om natta 8. april.

Det tror jeg også. Synes bare det er interessant at de i teorien kan være i live, at man ikke har funnet hodeskaller eller andre kroppsdeler/beinrester som gjør det 100 prosent sikkert at de er døde. Uavhengig av hva som har skjedd må jentene hatt det helt grusomt, som et levende mareritt. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MadameDeRosa
På 11.7.2020 den 23.44, Lodifor skrev:

https://www.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g298424-d3755701-r148313031-Feliciano_Tours-Boquete_Chiriqui_Province.html

Hvis du leser fra damen som gir han kritikk for at han truet henne med å kappe av føttene hennes han ikke fikk sex. Han flørtet på turen. Hun anbefaler ikke andre kvinner å reise alene med han.

249ca3aa21725289c21c265f42c1af97.png

Den uttalelsen hans viser jo at han er et sykt menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2020 den 23.33, Ewna skrev:

Leste på den den ene bloggen (den alle snakker om her, husker ikke navn) at jentene i teorien kan være i live. Å mangle en fot for eksempel, er jo ikke synonymt med å være død. Det mest sannsynlige er jo at de er døde, men hvis jeg var pårørende ville jeg ikke slått meg til ro med dette. Spesielt ikke når man vet at det har vært flere personer i Panama som har blitt holdt i fangenskap i jungelen i flere år (jf. linken en her la ut om en kvinne som ble holdt fanget seks år i jungelen i Panama sammen med flere andre, og har gitt ut bok om dette). Hodeskallene til jentene ble aldri funnet... 

Hvis begge jentene er i live så lever ihvertfall en av dem uten et hofteben..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2020 den 23.44, Lodifor skrev:

https://www.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g298424-d3755701-r148313031-Feliciano_Tours-Boquete_Chiriqui_Province.html

Hvis du leser fra damen som gir han kritikk for at han truet henne med å kappe av føttene hennes han ikke fikk sex. Han flørtet på turen. Hun anbefaler ikke andre kvinner å reise alene med han.

249ca3aa21725289c21c265f42c1af97.png

Synes det er rart at han får så mange gode reviews hvis det er sånn han holder på med kundene sine.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

7 timer siden, MonicaM skrev:

Interessant YouTube-video der det kommer frem noen flere detaljer.

Har ikke tid akkurat nå å se, kan du si noe om hva dette var? Nysgjerrig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2020 den 1.23, clyde skrev:

Synes det er rart at han får så mange gode reviews hvis det er sånn han holder på med kundene sine.

Med kvinner som reiser alene, ikke alle kundene sine. Er nok ikke kjempe mange kvinner som har reist alene som har benyttet seg av denne guiden kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Denne saken står nok på stedet hvil og vil neppe komme seg noe lengre. Det er over 6 år siden og foreldrene har gitt opp å finne flere spor. Såvidt jeg vet har de slått seg til ro med teorien om at jentene gikk seg bort og ble skadet, og at beinrestene ble spredt av villdyr og skylt bort med regnvann og elver. Det skulle nok overraske mange om noen plutselig fant nye spor i saken. Men det hadde vært spennende da ;)

Her er forresten ei dame som virkelig har tatt av. Her går det unna med diverse teorier! :ler:  Måtte bare dele for å vise at vi kanskje ikke har vært sååå ille i spekulasjonene her i tråden 😄

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Nå har jeg lest hele tråden. Når det gjelder «hår-bildet» så så jeg sett et øye og tenner helt frem til den animerte versjonen som viser ansiktet under. Etter det så ser jeg nese og munn. Men frem til det så så jeg et øye. Sansene blir så låst.. 
Når det gjelder det bildet med «hendene på ryggen» så synes jeg det var skikkelig creepy. Noe med vinkel og ansiktsuttrykk. Jeg har aldri sett noe torso osv men det var noe ugjenkjennelig (sikkert pga lyset og oppløsning) i ansiktet hennes på det bildet som var utrolig ekkelt. Selv om jeg hele tiden har synes hun har hatt armen opp til ansiktet og ikke bak på ryggen.. Men energien i bildet er… ekkel.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Ardwinna skrev (På 5.7.2020 den 3.41):

Så har sekken blitt flyttet pent og pyntelig langt unna (ca 12 timers gåtur unna), uten å bli verken bløt eller flekkete. På mystisk vis har heller ikke noe av innholdet i sekken blitt vått eller ødelagt. 
Til slutt har etterlevningene deres blitt spredt enda lengre unna og delt opp i mindre deler. Noen av dem beholder kjøtt og hud på, mens andre blir rensket og bleket med fosfor, til tross for at det ikke var naturlig forekommende fosfor i området der bena ble funnet

Forvillet meg inn i historien & var først overbevist om at de hadde falt ned og skadet seg. Sekken kan ha blitt skylt ned med stormregnet (men er det logisk om den lå dypt nedi juvet de visstnok havnet i?) og drevet ned til elven den ble funnet. Men den var helt ren. Lå ikke kameraet i sekken også? En temmelig vannfast sekk isåfall.

Dette med fosforet er også merkelig. Hvordan forklarer de det? 

For å gjøre historien mer mystisk- 5 av de siste personene jentene møtte (guttene de badet med b.la) døde innen et år etter. Og turguiden som finner sekken, levninger og som før politiet ankommer går inn på jentenes rom. Håper han har blitt etterforsket grundig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, miss spjåk said:

guttene de badet med b.la

Er det hold i at det var dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Centimeteren skrev (På 6.10.2022 den 17.31):

Er det hold i at det var dem?

Guttene som jentene tok bilde av i fossen ble identifisert som en del av en narkogjeng. Mye gjengaktivitet i området. Vet ikke om de rakk å utelukke de eller om de døde før de ble avhørt. Bare guffent at flere som møtte jentene dagen før og dagen de forsvant døde så kort tid etter. Taxisjåføren drukner i en pytt osv. Kan sikkert gå an om man er stupfull eller får et slags anfall. 

Jentene har vel forvillet seg fra stien pga vær og dårlig skilting. Er litt fram og tilbake på hva jeg tror. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, miss spjåk said:

Guttene som jentene tok bilde av i fossen ble identifisert som en del av en narkogjeng. Mye gjengaktivitet i området. Vet ikke om de rakk å utelukke de eller om de døde før de ble avhørt. Bare guffent at flere som møtte jentene dagen før og dagen de forsvant døde så kort tid etter. Taxisjåføren drukner i en pytt osv. Kan sikkert gå an om man er stupfull eller får et slags anfall. 

Jentene har vel forvillet seg fra stien pga vær og dårlig skilting. Er litt fram og tilbake på hva jeg tror. 

Men vet vi at det var de avdøde jentene som badet sammen med guttene? Pårørende mente det ikke var dem, leste jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centimeteren skrev (På 10.10.2022 den 17.15):

Men vet vi at det var de avdøde jentene som badet sammen med guttene? Pårørende mente det ikke var dem, leste jeg.

Trodde bildet fra fossen der guttene var med ble funnet på jentenes eget kamera. Men det er så mye informasjon i saken at det kan hende jeg husker feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...