Gå til innhold

Panama-mysteriet. Der ligger bevisene på bildene...


Gjest MadameDeRosa

Anbefalte innlegg

På 29.6.2020 den 21.02, blåbærpai skrev:

Ser et par nesebor i det bildet som liksom skal være bakhodet. Og et øye. 

Hvor? Marker og vis da vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, jabx skrev:

Hvor? Marker og vis da vel.

Det bør vel være et sted her i tråden. Om jeg ikke husker helt feil så er det blitt lagt ut tidligere, men du må nok bla deg litt tilbake. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/29/2020 at 10:57 PM, Storekommode said:

Er det bare meg som synes det ser ut som hun har på seg maske på bildet med hendene på ryggen? Ser denne «masken» flere steder på bildet òg🤨

Bildet der noen sier "hendene er bundet på ryggen" men der hun tilsynelatende holder en hånd oppe for å skygge for solen? Der er det jo bare et vanlig ansikt, og så smiler hun.

 

On 6/29/2020 at 11:43 PM, Ti.09 said:

Dette bildet ble lagt i kommentarfeltet under saken på tv2- siden på Facebook. Syntes det ser ut som at det er noen som sitter der? Der det er røde sirkler...

Screenshot_20200629-234026_Facebook.jpg

Jeg tror du lurer deg selv. Justerte litt på kontrast og lysstyrke.

test.jpg.0f0dfaf543e7c0745368a7f4c59b4535.jpg

 

On 6/29/2020 at 11:51 PM, MonicaM said:

Shit! Jeg ser det nå!! Det er den nakne torsoen som ligger til høyre? @MadameDeRosa

Hvor? Kan folk i det minste vise bildene de snakker om så det ikke bare blir rot?

 

On 6/29/2020 at 11:57 PM, 29_j said:

Jo æsj, så det først nå. Får frysninger, ser to øyne som er åpne. Se litt lengre nedover der jeg trodde det kunne være nesa. 

Ser ingenting jeg. Kan du tegne og vise?

 

On 6/30/2020 at 1:26 AM, Ardwinna said:

Bilde fra bloggen som er linket til tidligere i tråden:

443349bb0cd0752e8b35b760ea329ca69daa5a1a

Mulig det bare er blader eller noe, men fy flate det der ser ut som to hender eller føtter! 😮

Huff, denne saken er virkelig creepy!

Eh, grønne hender og føtter?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
4 minutter siden, jabx skrev:

Eh, grønne hender og føtter?

Hørt uttrykket «i mørket er alle katter grå»? Pga at det er mørkt får ting ofte en annen farge enn om det var dagslys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/30/2020 at 10:53 AM, The Kitten said:

Men hvorfor skulle de bry seg med å slette ett bilde? 

Ti tusen tommeltotta, og så "faen, best å late som ingenting"?

 

On 6/30/2020 at 11:18 AM, Lin11 said:

Mange gode teorier, men den største logiske bristen er tidsaspektet her. Og bruken av mobiltlf. At man ringer nødsentralen over så lang tid, men hverken ringer hjem eller sender en SMS? Noe sier meg at ikke alt av info er delt. 

Manglende dekning? SIM-kort der roaming ikke fungerer? Hvis ikke SIM-kortet fungerer så kan man fortsatt ringe nødnummer.

 

21 hours ago, MadameDeRosa said:

Hørt uttrykket «i mørket er alle katter grå»? Pga at det er mørkt får ting ofte en annen farge enn om det var dagslys.

Men dette har altså samme farge som vegetasjonen rundt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
1 minutt siden, jabx skrev:

Men dette har altså samme farge som vegetasjonen rundt.

Vegetasjonen rundt har blitz på som ikke ting mer i bakgrunnen har. Det er ikke vanskelig å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/30/2020 at 4:31 PM, Bix said:

Men som du kan se av de tidligere kommentarene mine i denne tråden, forsøker jeg etter beste evne å holde meg til fakta uten å la fantasien løpe løpskt, og ting som for eksempel den slettede filen 509 kan ikke bortforklares på andre måter enn at noen bevisst har slettet den.

Hvordan vet du det?

 

On 6/30/2020 at 4:54 PM, LittleBabyNothing said:

Egentlig ikke. På natten i jungelen vil man gjemme seg, sove, holde seg i ro. Ikke stirre ut i svarte natten og møte dyriske blikk. De ble drevet rundt den natten.

Virkelig? Jeg ville definitivt foretrukket å se hva som lager lyde rundt meg!

 

On 6/30/2020 at 5:38 PM, Vinglass said:

Da jeg var inne på denne tråden i natt. Var det et kjempe skummelt bilde,  av den ene jenta. der det så ut en av jentene hadde på seg en maske? Ble dette bildet moderert bort? Jeg skvatt helt vanvittig da jeg så det i natt inne på tråden. 

 

Måtte gå ut av hele tråden i frykt for å miste nattesøvnen.

Det er ikke en maske. Bildet du snakker om er redigert så det blir annerledes enn originalen. På originalen fremstår det for meg som det er lyset som faller på en viss måte, ingen maske. Jenta ser ut som hun smiler.

 

On 6/30/2020 at 6:50 PM, Hinkelpinkel said:

Bhéne de hadde på seg da de gikk lå nedi sekken. Ingen dyr ville fått av dem og puttet de i sekken.

Kilde?

 

On 6/30/2020 at 7:22 PM, Ardwinna said:

Men greia er jo at om en av jentene (eller en ape, eller hvem som helst) hadde trykket delete på selve kameraet, hadde det vært mulig å gjenopprette bildet delvis eller helt. I det minste hadde man funnet spor etter bildet på minnebrikken, som f.eks. filnavnet.

Kilde? Hva om alle bilder tatt etterpå tilfeldigvis har blitt lagret på de delene av brikken der det angivelig slettede bildet lå? Du kan si det er lite sannsynlig, men det kan ha skjedd. For bildene må jo lagres et eller annet sted.

Quote

Det er ikke bevist på noen måte, men når flere spesialister sier at den mest sannsynlige årsaken er at bildet har blitt slettet via en pc, så er det jo en stor sjanse for at det har blitt gjort.

Hvilke spesialister?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.6.2020 den 19.50, MonicaM skrev:

EA407063-3DDE-49A2-A91C-72F7661005B7.thumb.jpeg.4ee6fe0a8f6fd03d0e0117ec9fb698f8.jpeg 
 

Man ser et tydelig øye her med øyelokk og det hele. @Ardwinna

Nei, man ser hår. Øyne er gjerne ikke svarte. Øyelokket du påstår er der, er jo utenpå håret i såfall!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
10 minutter siden, jabx skrev:

Nei, man ser hår. Øyne er gjerne ikke svarte. Øyelokket du påstår er der, er jo utenpå håret i såfall!

Vet du at øynenes utseende forandrer seg etter døden? De blir svarte og fargeløse.

Endret av MadameDeRosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/2/2020 at 8:16 PM, heavyheart said:

Som  noen andre også har nevnt her, så virker ikke munnen på hårbildet til å stemme vinkelmessig med at det er av en av jentene. Ikke nesa heller. 

Munn?!

 

On 6/30/2020 at 2:12 PM, Agnesjenta said:

her er hvor jeg ser øyet

086FCFFE-4E13-4F93-B8B4-3550F8E9F4B5.jpeg

59F515A1-55FD-4C20-8F1E-289959900FC6.jpeg

Det er jo ikke noe øye der, bare hår. Hadde det vært et øye måtte det vært fra en pygme, for de ville vært usannsynlig små. Kanskje de ble overfalt av morderpygmeer?!

Øyne har gjerne også hvite områder.

Og dere som mener dere ser øyne er tilsynelatende ikke enige om hvor disse skal være engang...

 

20 hours ago, MadameDeRosa said:

Vet du at øynenes utseende forandrer seg etter døden? De blir svarte og fargeløse.

Kilde?

 

20 hours ago, MadameDeRosa said:

Skjerp deg. Vær litt saklig.

Nei, det er du som er usaklig som ikke kan begrunne påstander.

 

21 hours ago, MadameDeRosa said:

Vegetasjonen rundt har blitz på som ikke ting mer i bakgrunnen har. Det er ikke vanskelig å forstå.

Eh, vegetasjonen rundt er på samme nivå som de aktuelle objektene.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden blir vel ikke ødelagt av at noen stiller kritiske spørsmål. En del av teoriene som fremsettes er kreative, og flere ting legges frem som fakta, selv om det tilsynelatende kun er brukerens personlige mening eller tolkning.

I all (etter)forskning er det viktig å ikke bli forutinntatt, for da er det fort gjort at man tilpasser informasjonen til det mønsteret man ser for seg. Man må tåle å bli utfordret på de teorier og meninger man fremlegger, og ikke bli fornærmet om ikke andre også ser det som "den eneste logiske" forklaringen.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, jabx skrev:

Kilde?

Kan du ikke finne kilder selv istedenfor å spørre alle her om kilder? Er du ikke enig så trenger du heller ikke å spamme ned tråden.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.7.2020 den 22.14, bordogstol skrev:

Så på denne nå. Hva tenker dere om teorien om at de var ofre for organ trafficking? Hvis det er tilfelle, hvorfor velge to utenlandske jenter når det var garantert at saken ville få mye oppmerksomhet? Det hadde vel vært mye enklere å ta en fattig, lokal person dessverre 🙁 fy faen det er så mye grusomt i denne verden. Håper folka i Alto Romero ikke havnet i trøbbel for å snakke med journalistene.

Legger til: hvis dette dreier seg om organ trafficking så forklarer det det slettede bildet. Politiet samarbeider garantert med kartellet. Godt mulig de to mennene i taxien er fra kartellet. Det forklarer kanskje dødsfallet til taxisjåføren. Jeg har enda ikke funnet en kilde på at guttene fra badebildet er døde. Noen som har en kilde på det? (Utenom bloggen). Skjønner ikke hvorfor sekken ble plassert 14 timers gåtur unna. Hvorfor ikke i nærheten av alt det andre dersom politiet/kartellet plantet det?

Fordi blå, grå og grønne øyne er ekstremt mye mere verdt enn brune. Rike, vestlige folk (som er de som ender med organene) har som oftest ikke brune øyne. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, jabx skrev:

Jeg tror du lurer deg selv. Justerte litt på kontrast og lysstyrke.

test.jpg.0f0dfaf543e7c0745368a7f4c59b4535.jpg

Jeg lurte meg selv ja...Fant det nederste bildet for noen dager siden, og det var da jeg skjønte at det ikke var noen personer på bildet. Men jeg er fortsatt usikker på hva som egentlig har hendt. Klarer ikke å få vekk den dårlige magefølelsen om at det har skjedd noe kriminelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ti.09 skrev:

Jeg lurte meg selv ja...Fant det nederste bildet for noen dager siden, og det var da jeg skjønte at det ikke var noen personer på bildet. Men jeg er fortsatt usikker på hva som egentlig har hendt. Klarer ikke å få vekk den dårlige magefølelsen om at det har skjedd noe kriminelt...

Det ser virkelig ut som et ansikt bakerst der. Skjønner godt at man blir «lurt» av den effekten. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, LittleBabyNothing skrev:

Gi dere. Det er så mange useriøse svar her. Bare for at noen nevnte ape og bur betyr ikke at drapsteorien er utelukket. Jeg har gått meg vill i storbyer både som barn og voksen. Også skog og mark som ungdom og voksen. Har aldri vært i jungel og hater å reise. Har utrolig dårlig retningssans. Lav IQ og alt; til og med jeg skjønner at når katta er sulten gir den blaffen i hva du gjør med kameraet. Tror veldig få av dere er empatiske nok til å faktisk forestille dere selv i en slik situasjon. Folk har instinkt, kvinner også; vi er ikke hjelpeløse kujoner.

Jeg har uttalt at jeg mener kvinnene ikke var fri til å ta bildene som ble tatt 8. April. Om de var i live da, så hadde de hatt god tid til å finne ut fremgangsmåter og vi hadde sett spor av en helt annen atferd enn det vi gjør. Flere netter de måtte holdt seg i live om de overlevde første dagen. De var aldri fri eller hel etter den ettermiddag 1. April. De hadde ikke sjanse til å handle etter overlevelsesinstinkt på grunn av innblanding fra tredjepart. 

Så du mener altså at du sitter med fasiten på hvordan alle andre oppfører seg i en krisesituasjon?

Skjerp deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MonicaM skrev:

Kan du ikke finne kilder selv istedenfor å spørre alle her om kilder? Er du ikke enig så trenger du heller ikke å spamme ned tråden.

Jeg har prøvd. Jeg fant ikke noe. Det å henge seg opp i at det lå en BH i en sekk virker veldig spesielt. Hvorfor er den eneste forklaringen på en BH i en sekk at "et dyr la det der"? Latterlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jabx skrev:

Jeg har prøvd. Jeg fant ikke noe. Det å henge seg opp i at det lå en BH i en sekk virker veldig spesielt. Hvorfor er den eneste forklaringen på en BH i en sekk at "et dyr la det der"? Latterlig.

Det er vel ingen som har påstått at et dyr la bhen i sekken?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, jabx skrev:

Så du mener altså at du sitter med fasiten på hvordan alle andre oppfører seg i en krisesituasjon?

Skjerp deg.

SELVFØLGELIG IKKE. Men det visste du allerede. Unødvendig kommentar. Nå er det femte eller sjette gang jeg forklarer dette. Det jeg skriver er min mening og bare min.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...