Gå til innhold

Panama-mysteriet. Der ligger bevisene på bildene...


Gjest MadameDeRosa

Anbefalte innlegg

47 minutter siden, LittleBabyNothing skrev:

Det ble ikke brutt opp. Personen som ringte med telefonen tredje April la på og forsøkte aldri å ringe igjen. Kvinnene hadde ikke kontroll over eiendelene sine etter første April. 

 

29 minutter siden, LittleBabyNothing skrev:

Det vet man ikke sikkert. 911 operatoren kan ikke nødvendigvis vite forskjellen. Telefonen ble brutt eller lagt på etter ett sekund tredje April og det ble aldri forsøkt en samtale igjen.

Du la det frem som om det var fakta og ikke teori. Skulle bare dobbeltsjekke om det faktisk var det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Saph skrev:

 

Du la det frem som om det var fakta og ikke teori. Skulle bare dobbeltsjekke om det faktisk var det. 

Kjære deg det er mye som ikke er fakta og bare teori her. Det er veldig lite info som er offentliggjort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at dei ikkje tok fotografier av kvarandre. Eg trur dei ble tatt, mishandla og seinare dumpa tilbake i jungelen levande. Etter det tok naturen dei. Det forklarer delvis sekken som sikkert vart planta. Tviler på dei tok fotografiene på slutten. Sikkert ein del av dekkoperasjonen for å beskytte turismen. 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, mammahjarte skrev:

Rart at dei ikkje tok fotografier av kvarandre. Eg trur dei ble tatt, mishandla og seinare dumpa tilbake i jungelen levande. Etter det tok naturen dei. Det forklarer delvis sekken som sikkert vart planta. Tviler på dei tok fotografiene på slutten. Sikkert ein del av dekkoperasjonen for å beskytte turismen. 

 

Det er også rart det ikke finnes ett eneste bilde av hunden. Og hvem sin hund var det egentlig?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, The Kitten skrev:

Det er også rart det ikke finnes ett eneste bilde av hunden. Og hvem sin hund var det egentlig?

Den tilhørte en lokal restauranteier de hadde blitt kjent med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Nikitaspin skrev:

Den tilhørte en lokal restauranteier de hadde blitt kjent med. 

Noen sier den tilhørte vertsfamilien.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, The Kitten said:

Det er også rart det ikke finnes ett eneste bilde av hunden. Og hvem sin hund var det egentlig?

Eg leste det var vertsfamilien sin. Men tja. Det er litt rart. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært mine døtre, hadde jeg hyret en privatdetektiv som hadde kunnet gått undercover der et års tid. Gjerne en kvinne, som hadde kunnet fange opp stemningen der nede. Er sikker på at noen vet hva som har skjedd, og er overbevist om at dette ikke (bare) var en ulykke. Hadde ikke bring døtrene mine tilbake, men kanskje forhindret andres død. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, oxycodone skrev:

Dere som har lest hele bloggen til kaas, hvor lang tid brukte dere? Ser jeg bare har kommet omtrent halvveis på del 1 og jeg føler jeg har lest i evigheter 👀

Brukte under en dag😅😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snabeltann skrev:

Hadde det vært mine døtre, hadde jeg hyret en privatdetektiv som hadde kunnet gått undercover der et års tid. Gjerne en kvinne, som hadde kunnet fange opp stemningen der nede. Er sikker på at noen vet hva som har skjedd, og er overbevist om at dette ikke (bare) var en ulykke. Hadde ikke bring døtrene mine tilbake, men kanskje forhindret andres død. 

Det synes jeg er en veldig god ide! Ingen som føler kallet? Feks en vennegjeng eller familie fra Norge som liksom reiser for å jobbe som frivillig. Jeg spurte mannen min, men han sa nei 😄 

I den dokumentaren fra travel channel var folk overraskende kalde og avvisende mot teamet. Min erfaring med latinamerikanere er at folk er vennlige og hyggelige, og det er lett å snakke med folk om vær og vind. Det kan tyde på at de vet mye om saken, men er redde for represalier hvis de sier noe. Hvis de ikke hadde visst noe/ikke vært redde for represalier så hadde de avvist forespørselen om å uttale seg om saken på en høflig måte, og vridd samtalen over på noe annet (f.eks spurt: "hvilken avis/kanal jobber dere for? Vært i Panama tidligere? Hvor lenge skal dere bli her? Liker dere Boquete?"). 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, The Kitten skrev:

Det er også rart det ikke finnes ett eneste bilde av hunden. Og hvem sin hund var det egentlig?

Det kan jo være at hunden forlot dem lenge før de begynte å ta bilder? Dette var jo til tross, ikke en hund de var godt kjent med.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, MonicaM skrev:

Det kan jo være at hunden forlot dem lenge før de begynte å ta bilder? Dette var jo til tross, ikke en hund de var godt kjent med.

Er det vanlig for hunder å løpe hjem under en tur? Trodde de var happy go Lucky så lenge de var med jeg. Derfor jeg synes det skurrer allerede i starten av denne turen

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Hotwife skrev:

Er det vanlig for hunder å løpe hjem under en tur? Trodde de var happy go Lucky så lenge de var med jeg. Derfor jeg synes det skurrer allerede i starten av denne turen

Det vet jeg dessverre nok ingenting om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Hotwife said:

Er det vanlig for hunder å løpe hjem under en tur? Trodde de var happy go Lucky så lenge de var med jeg. Derfor jeg synes det skurrer allerede i starten av denne turen

Det var en hund som vissnok ofte fulgte etter turister. Kanskje den dro hjem da det ikke var flere godbiter å få. Umulig å vite.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eg ser på hårbildet igjen ser det ut som håret er klippet av. Det er ikkje noko skalle under, men luftlommer....

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, LittleBabyNothing said:

De døde nok eller ble frarøvet frihet enten den første April eller 6./7.

Oppførselen stemmer ikke overens med noen som har gått seg vill og det er det. Noen som har TID til å tenke ut løsninger og en plan. Spart på strøm, prøve gjenfinne stien og snu. 

Om ting ble totalt håpløst så kunne de i det minste dokumentert og forklart hva som skjedde enten med kamera eller notatblokk (på telefon). 

Klart man kan gjøre feil om man får panikk, men når man har gått seg vill så er man jo ikke plutselig konstant irrasjonell og håpløs slik mange av «uhell»-teoriene sikter til. 

Jeg tror det problemet de fikk var langt utover deres kontroll og ikke bare at de gikk seg vill. De fikk aldri tid eller sjanse til å komme med noen planer eller fremgangsmåte. Problemet var intenst og kjapt og de ble frarøvet utstyr og bevegelsesfrihet. 

At folk ikke greier å se at det mest sannsynlig er et kvinnelig ansikt under håret, også med zoom, virker uærlig for meg.

Det er som at folk VIL at alle unge eventyrlystne kvinner skal være dumdristige hyperirrasjonelle idioter. Akkurat som Marokko saken; der kvinnene fikk skyld for i det hele tatt å ha reist til det landet.

Nå får du gi deg. Uærlig? Virkelig?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest MadameDeRosa
1 minutt siden, mammahjarte skrev:

Når eg ser på hårbildet igjen ser det ut som håret er klippet av. Det er ikkje noko skalle under, men luftlommer....

Altså, skalpert. Teorien om organhandel og at folk der er betalt og truet på livet om de sier noe (fordi de vet) er den jeg tror mest på. 80 dollar er ingenting i forhold til hva en nyre koster. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, MadameDeRosa said:

Altså, skalpert. Teorien om organhandel og at folk der er betalt og truet på livet om de sier noe (fordi de vet) er den jeg tror mest på. 80 dollar er ingenting i forhold til hva en nyre koster. 

Og de 30.000 dollarne er kanskje mindre verdt enn organene? Evt at det var for sent - de hadde allerede blitt utsatt for organhandel, så ingen ville fått den dusøren uansett, og folk valgte derfor å tie.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som  noen andre også har nevnt her, så virker ikke munnen på hårbildet til å stemme vinkelmessig med at det er av en av jentene. Ikke nesa heller. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, heavyheart skrev:

Som  noen andre også har nevnt her, så virker ikke munnen på hårbildet til å stemme vinkelmessig med at det er av en av jentene. Ikke nesa heller. 

Sikkert to kropper (hodeskaller?) henslengt over hverandre..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...