Gjest tullingfranord Skrevet 4. mai 2020 #161 Skrevet 4. mai 2020 Just now, AnonymBruker said: Du må gjerne utdype hva som var bullshitt? Det er mange som flytter rundt i verden for å se hvor dem føler dem passer best. Mange nordmenn flytter til Thailand og Spania f.eks og blir der. Anonymkode: bd831...96b Har reist i Spania og Thailand og har sett de Norske enklavene der med importert mat fra Norge kjente lukten av Norske kjøttkaker I THAILAND, Bangkok er en matelskers våte drøm det lukter god lokal mat over hele byen ffs. Nordmenn importerer faktisk mat fra Norge hvorfor i helvete forlot de Norge til å begynne med spørr nå jeg. Det som jeg synes var absurd med posten var den latterlige buss sammenligningen din og at han burde flytte tilbake til Colombia igjen enda han var adoptert her i Norge og kjenner ingen annen kultur enn Norge. Kanskje folk skal i det minste behandle en person med respekt eller er det for mye å be om av stolte etniske Nordmenn ?
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #162 Skrevet 4. mai 2020 1 minutt siden, Gråskjegg skrev: Nok en gang ser vi at enkelte ikke helt har skjønt så veldig mye. Handler ikke om hvor folk flytter! Det dreier seg om hvordan mange med annerledes hudfarge og bakgrunn føler ved å bo i Norge. Jeeesess!! Du tror ikke at hvite kan opplever rasisme når dem besøker andre land? Hm, hva med de to skandinaviske jentene som fikk hodet høgget av, det var ikke et snev av rasisme der? Hvorfor er det greit å ''scamme'' turister som ser hvite ut, og ta høyere priser? eller kalle hvite poteter? Mennesker er mennesker uansett hudfarge. Anonymkode: bd831...96b 1
Gjest tullingfranord Skrevet 4. mai 2020 #163 Skrevet 4. mai 2020 3 minutter siden, Gråskjegg said: Nok en gang ser vi at enkelte ikke helt har skjønt så veldig mye. Handler ikke om hvor folk flytter! Det dreier seg om hvordan mange med annerledes hudfarge og bakgrunn føler ved å bo i Norge. Jeeesess!! Noe jeg har brukt nesten 9 sider på å forklare men det går tydeligvis ikke inn hos enkelte.
EtLiteTroll Skrevet 4. mai 2020 #164 Skrevet 4. mai 2020 (endret) Vi hadde et par innvandrer jenter i klassen, de var blandt de mest populære på trinnet blandt både blandt gutter og jenter. Vet om om både utenlandske og halvt utenlandske gutter som var kjempe populære i oppveksten, og som i dag er godt gift med barn med norske kvinner. Vet om flere som foretrekker menn med mørkere etnisitet. Enten tar du alle nordmenn under samme kam, eller så er du rett og slett bare ikke så veldig kjekk. Mange sliter med å date. Enten pga personlighet etter utsenet. Eller du dømmer flere ut fra en opplevelse. Eller så kan det være jeg bor på et unikt sted i Norge, der er veldig lite rasisme. Joda, jeg vet noen desverre opplevde rasisme i min oppvekst. Jeg husker to kamerater fra samme land, han ene var kjempe populær, han andre ble desverre mobbet for snakkemåten, kulturen diverse. Han med den "kule" personligheten ble behandlet som han var norsk, mens han andre som var "ukul" opplevde rasisme. Han skilte seg litt ut personlighetsmessig, og desverre ble etnisiteten hans et påskudd for å mobbe av flere elever. Men mange behandlet ham helt normalt også. Håper du ser nordmenn er forskjellige. Klart noen går hun for hvite gutter, folk har ulike preferanser. Endret 4. mai 2020 av EtLiteTroll 2
Gråskjegg Skrevet 4. mai 2020 #165 Skrevet 4. mai 2020 19 timer siden, Lothlorien- skrev: Det virker som du nesten krever sex fra jenter du møter her i Norge. Det bilr feil, uansett hvilken bakgrunn man har. Om noen ikke liker deg annet enn som en mulig venn, må du bare godta det. De fleste vil nok se an personen, ikke nødvendigvis hudfargen, så det kan jo godt hende du møter noen som vil ha deg som kjæreste. Samtidig er det jo slik at de fleste ønsker å date/gifte seg med noen med nogenlunde samme bakgrunn, og det betyr ikke at de automatisk er rasister. Fordomsfullt! Hvordan kan du ut i fra innlegget til TS si at han krever sex?? 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #166 Skrevet 4. mai 2020 5 minutter siden, tullingfranord skrev: Har reist i Spania og Thailand og har sett de Norske enklavene der med importert mat fra Norge kjente lukten av Norske kjøttkaker I THAILAND, Bangkok er en matelskers våte drøm det lukter god lokal mat over hele byen ffs. Nordmenn importerer faktisk mat fra Norge hvorfor i helvete forlot de Norge til å begynne med spørr nå jeg. Det som jeg synes var absurd med posten var den latterlige buss sammenligningen din og at han burde flytte tilbake til Colombia igjen enda han var adoptert her i Norge og kjenner ingen annen kultur enn Norge. Kanskje folk skal i det minste behandle en person med respekt eller er det for mye å be om av stolte etniske Nordmenn ? Jeg skrev ikke at personen skulle flytte tilbake! Det hadde du jo lest om du faktisk forsto det jeg skrev, jeg skrev: Er lurt å besøke landet før man velger å flytte, da hadde det jo ikke om personen hadde besøk Colombia før. Utifra meldingen virket det som personen aldri hadde vært i landet. Og hva så om nordmnen spiser kjøttkaker i Thailand? Hva er problemet med det? Anonymkode: bd831...96b 1
Gjest tullingfranord Skrevet 4. mai 2020 #167 Skrevet 4. mai 2020 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker said: Du tror ikke at hvite kan opplever rasisme når dem besøker andre land? Hm, hva med de to skandinaviske jentene som fikk hodet høgget av, det var ikke et snev av rasisme der? Hvorfor er det greit å ''scamme'' turister som ser hvite ut, og ta høyere priser? eller kalle hvite poteter? Mennesker er mennesker uansett hudfarge. Anonymkode: bd831...96b I thailand så måtte selv jeg betale turistpriser det gjelder ALLE TURISTER DER IKKE BARE HVITE. Grunnen er at lokale har ikke så god råd der flere er avhenging av feks kollektiv transport der for de lokale er prisene rimligere mens for turister dvs alle som ikke er thailandse statsborgere og pass blir spurt om som ID hele tiden der og vi snakker om kanskje 10-15 Bath ekstra ikke noe turister fra Norge kommer til å savne. Scams er overalt i Bangkok de skrur av takstometeret til meg også selv om jeg vet de funker men bruker å avtale fastpris med sjåføren som går rett i lomma på han men dette er ikke forbeholdt hvite din nobb. Og helt ærlig er bare sånn ting er der nede og er lov å gjøre litt research før du drar til Bangkok noe jeg gjorde og satte meg faktisk litt inn i hvordan ting funker der. Du er her på forumet og poster så jeg antar at du ser intelligent nok til å bruke google. Endret 4. mai 2020 av tullingfranord
Gjest tullingfranord Skrevet 4. mai 2020 #168 Skrevet 4. mai 2020 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skrev ikke at personen skulle flytte tilbake! Det hadde du jo lest om du faktisk forsto det jeg skrev, jeg skrev: Er lurt å besøke landet før man velger å flytte, da hadde det jo ikke om personen hadde besøk Colombia før. Utifra meldingen virket det som personen aldri hadde vært i landet. Og hva så om nordmnen spiser kjøttkaker i Thailand? Hva er problemet med det? Anonymkode: bd831...96b Stiller bare spørsmål hvorfor de forlot Norge til å begynne med Thai mat er fantastisk sammenlignet med Norsk og det er mange Nordmenn enige, med tanke på hvor mange Thai resturanter det faktisk er her i landet Endret 4. mai 2020 av tullingfranord
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #169 Skrevet 4. mai 2020 1 minutt siden, tullingfranord skrev: Stiller bare spørsmål hvorfor de forlot Norge til å begynne med Thai mat er fantastisk sammenlignet med Norsk og det er mange Nordmenn enige, med tanke på hvor mange Thai resturanter det faktisk er her i landet Samme grunnen til at mange nyinnvandrere spiser rmaten fra landet de kommer fra her i Norge, dem savner maten ved landet sitt. Er ikke vanskeligere enn det? De fleste spiser ikke kjøttkaker hver dag liksom. Anonymkode: bd831...96b
Gråskjegg Skrevet 4. mai 2020 #170 Skrevet 4. mai 2020 (endret) 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tror ikke at hvite kan opplever rasisme når dem besøker andre land? Hm, hva med de to skandinaviske jentene som fikk hodet høgget av, det var ikke et snev av rasisme der? Hvorfor er det greit å ''scamme'' turister som ser hvite ut, og ta høyere priser? eller kalle hvite poteter? Mennesker er mennesker uansett hudfarge. Anonymkode: bd831...96b Du er totalt blottet for innsikt i denne sammenhengen. Kan jo ikke sammenligne å bli sett på med annet syn om du velger å dra på ferie i et land hvor de ikke aksepterer hvite pottiter! Da velger man å ikke REISE til samme sted igjen. Her snakker vi om mennesker som er født/adoptert med en annen etnisitet og må forholde seg til et samfunn med tildels mangel på forståelse for at folk er folk samma f. De to jentene som ble halshugget var offer for et politisk/religiøst/økonomisk motiv. Ikke fordi de var hvite. Men de var i et land hvor hvite har undertrykt og herjet med kolonier og krig i utallige år. Derfor!! Nå finnes rasisme på tvers av alle kulturer og land, men sammenligningsgrunnlaget ditt er helt patetisk. Du provoserer med din uvitenhet! Endret 4. mai 2020 av Gråskjegg 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #171 Skrevet 4. mai 2020 Hei TS, prøve å reise ned til en av de mange muslimlandene, der er de veldig rasist. Her i Norge er vi langt ifra rasistisk. Det er greit at vi er litt skeptisk, men det er sunt. Altså det gjelder hvis du er mann (og det er du jo) og reiser ned til et muslimsk land. Der blir damene kastet ut av familien (går utover æren) hvis de blir sammen med en hvit mann (eller en som ikke er muslim). Da snakker man et helt annet nivå. Bottom line. Du har ikke vært så mye rundt om i verden, ikke har du lest så mye om hvordan det er rundt i andre land. Selv her i Norge er muslimer de som faktisk er rasister. Prøv å rette problemstillingen din til riktig folkeskag, så forstår du at nordmenn er faktisk veldig liberale iforhold til de mange andre med andre kulturelle og religøse bakgrunner. Foventer ikke at du skal tro på det jeg sier, for det er mange som fornekter sannheten. Den gjør vondt og svir godt for mange. Anonymkode: b46f6...054
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #172 Skrevet 4. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei TS, prøve å reise ned til en av de mange muslimlandene, der er de veldig rasist. Her i Norge er vi langt ifra rasistisk. Det er greit at vi er litt skeptisk, men det er sunt. Altså det gjelder hvis du er mann (og det er du jo) og reiser ned til et muslimsk land. Der blir damene kastet ut av familien (går utover æren) hvis de blir sammen med en hvit mann (eller en som ikke er muslim). Da snakker man et helt annet nivå. Bottom line. Du har ikke vært så mye rundt om i verden, ikke har du lest så mye om hvordan det er rundt i andre land. Selv her i Norge er muslimer de som faktisk er rasister. Prøv å rette problemstillingen din til riktig folkeskag, så forstår du at nordmenn er faktisk veldig liberale iforhold til de mange andre med andre kulturelle og religøse bakgrunner. Foventer ikke at du skal tro på det jeg sier, for det er mange som fornekter sannheten. Den gjør vondt og svir godt for mange. Anonymkode: b46f6...054 https://worldpopulationreview.com/countries/most-racist-countries/ Anonymkode: bd831...96b
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #173 Skrevet 4. mai 2020 6 minutter siden, Gråskjegg skrev: Du er totalt blottet for innsikt i denne sammenhengen. Kan jo ikke sammenligne å bli sett på med annet syn om du velger å dra på ferie i et land hvor de ikke aksepterer hvite pottiter! Da velger man å ikke REISE til samme sted igjen. Her snakker vi om mennesker som er født/adoptert med en annen etnisitet og må forholde seg til et samfunn med tildels mangel på forståelse for at folk er folk samma f. De to jentene som ble halshugget var offer for et politisk/religiøst motiv. Ikke fordi de var hvite. Men de var i et land hvor hvite har undertrykt og herjet med kolonier og krig i utallige år. Derfor!! Nå finnes rasisme på tvers av alle kulturer og land, men sammenligningsgrunnlaget ditt er helt patetisk. Du provoserer med din uvitenhet! Hvilke kolonier har hvite nordmenn hatt i Morokko? Fortell meg gjerne det, siden du skriver ''hvite potttiter' i samme innlegg og da drar alle hvite under samme kamm!! Jeg har ikke nektet for at adopterte kan oppleve at dem føler seg annerledes, men det er ikke unikt for Norge slik du skal få det til å høres som. Anonymkode: bd831...96b 2
Gjest tullingfranord Skrevet 4. mai 2020 #174 Skrevet 4. mai 2020 Just now, AnonymBruker said: Hei TS, prøve å reise ned til en av de mange muslimlandene, der er de veldig rasist. Her i Norge er vi langt ifra rasistisk. Det er greit at vi er litt skeptisk, men det er sunt. Altså det gjelder hvis du er mann (og det er du jo) og reiser ned til et muslimsk land. Der blir damene kastet ut av familien (går utover æren) hvis de blir sammen med en hvit mann (eller en som ikke er muslim). Da snakker man et helt annet nivå. Bottom line. Du har ikke vært så mye rundt om i verden, ikke har du lest så mye om hvordan det er rundt i andre land. Selv her i Norge er muslimer de som faktisk er rasister. Prøv å rette problemstillingen din til riktig folkeskag, så forstår du at nordmenn er faktisk veldig liberale iforhold til de mange andre med andre kulturelle og religøse bakgrunner. Foventer ikke at du skal tro på det jeg sier, for det er mange som fornekter sannheten. Den gjør vondt og svir godt for mange. Anonymkode: b46f6...054 Nå er jeg ateist så jeg vet ikke hvor velkommen jeg hadde vært i teokratiske land lol Men helt ærlig de fleste muslimer jeg kjenner er andre generasjon og er sønner og døttre av folk som flyktet tra undertrykkelse de fleste født og oppvokst her og har aldri opplevd noe problemer med norske muslimer. Og jeg viste ikke at Islam var ett folkeslag med tanke på at det er verdens største religion med alle mulige etnisiteter fra Arabere, Nord Afrikanere, Indonesere og ja til og med hvite folk. Og som alle religioner så finnes det rasshøl men vil bare at du skal huske at de to siste terrorangrepene her i landet ble utført av etniske Nordmenn der en drap søstra si fordi hun var adoptert fra Kina. Og hvem banka den siste jævelen og overleverte ham til politiet (drumroll please) en Muslim.
Gjest tullingfranord Skrevet 4. mai 2020 #175 Skrevet 4. mai 2020 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker said: Hvilke kolonier har hvite nordmenn hatt i Morokko? Fortell meg gjerne det, siden du skriver ''hvite potttiter' i samme innlegg og da drar alle hvite under samme kamm!! Jeg har ikke nektet for at adopterte kan oppleve at dem føler seg annerledes, men det er ikke unikt for Norge slik du skal få det til å høres som. Anonymkode: bd831...96b For det første det at du bruker drapene på de to jentene er først og fremst forkastelig for det har ingenting om hva vi prater om her og en slike hendelse hadde aldri skjedd der før og myndighetene i Morocco tok svina ganske fort. Tusenvis av turister reiser til Morocco hvert år uten problemer som er ett populært feriemål. Marocanere viste sin avsky i gatene til det som hadde skjedd og foreldrene mottok kondolanser fra nesten hele landet Endret 4. mai 2020 av tullingfranord
Gråskjegg Skrevet 4. mai 2020 #176 Skrevet 4. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvilke kolonier har hvite nordmenn hatt i Morokko? Fortell meg gjerne det, siden du skriver ''hvite potttiter' i samme innlegg og da drar alle hvite under samme kamm!! Jeg har ikke nektet for at adopterte kan oppleve at dem føler seg annerledes, men det er ikke unikt for Norge slik du skal få det til å høres som. Anonymkode: bd831...96b Sa aldri at Norge har hatt kolonier i Marokko 🤦♂️ Men om vi snakker om de økonomiske interessene Norge har i land i Afrika og hvordan vi bidrar med å presse "demokrati" over andre så er vi blant de ledende. Men ingen godt bevart hemmelighet at det er den vestlige (hvit) verden som koloniserte og fremdeles har kolonier i den 3 verden. Og ja, siden du nevnte potet i tråden så fulgte jeg opp med hvite pottiter! Jeg er hvit selv og drar meg selv under samme kam.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #177 Skrevet 4. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har veldig vanskelig for å tro på det du sier i forhold til at din mann eller barn aldri har opplevd noe negativt rundt hudfarge. Jeg er adoptert fra Colombia...gylden brun hud, mørke øyne og svart hår. Helt siden jeg kom til Norge som lite barn har jeg opplevd å bli sett på som annerledes eller god gammeldags hverdagsrasisme. Det hender ofte den dag i dag. Da jeg først kom til Norge var det ikke så mange mørke her til lands og det var lett for mange å dømme kun fra hudfarge. Nå er det en god del flere mørke og jeg synes på mange måter blikkene og holdninger ikke har blitt noe bedre med tiden. Skulle tro nordmenn begynte å bli vant til oss men tror ikke det noen gang vil bli helt akseptert å være mørk i Norge. Nå skal det sies at det er mange som har aksept men det ligger mye fordommer i det norske miljøet. Jeg tror din mann og dine barn har opplevd mer enn hva du tror!! Men er de slik som meg så snakker de ikke så mye om de opplevelsene fordi det blir i tillegg til sårende, skamfullt å innrømme at man ikke er akseptert og veldig personlig. Til deg TS, jeg forstår godt hva du snakker om og dette er noe vi bare må innfinne oss i, dessverre. Så lenge det finnes toleranse i samfunnet for litt rasisme så vil det alltid være underliggende holdninger. Vi snakker om et nivå av rasisme som ikke kalles rasisme av store deler av befolkningen. Vi har politikere i regjering og Stortinget som på riksdekkende media blir tillat å ha slike synspunkter og meninger. For Norge er jo et fritt land hvor alle skal få lov til å både si og mene hva de vil. Så for de som er etniske nordmenn og ikke tror slikt har en betydning så tar de feil. Men er så tydelig at for oss som er ikke etnisk norske. En fordel er at på 90% av bussturene så får jeg sitte alene selv om bussen er stappfull😂 folk velger heller å stå i som sild i tønne enn å sette seg ved siden av meg. Hadde skjønt det om jeg var uflidd, sur og xtra large. Men jeg er ingen av delene...faktisk har jeg et meget flott utseende og en langt over hyggelig holdning til andre. Mange damer som er tiltrukket av meg og jeg tar til meg det positive og blokkerer det negative, men ikke alltid like lett. Jeg vil etterhvert flytte fra Norge og helst tilbake til Colombia...uten tvil. Og for de som må blir fornærmet over at jeg ikke er takknemlig for å bo i Norge, så er det ikke det jeg prøver å komme fram til. Utrolig mye som er bra i Norge og veldig mange fine folk. Men må si jeg er lei av å føle på at jeg blir sett ned på veldig ofte. Anonymkode: 8ce93...ff6 Det er en side som heter adopsjon og traumer på facebook. Der tas det opp hvordan adopterte lider under å vær av annen etnisk opprinnelse. Anonymkode: 44dd4...93d 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #178 Skrevet 4. mai 2020 8 minutter siden, Gråskjegg skrev: Sa aldri at Norge har hatt kolonier i Marokko 🤦♂️ Men om vi snakker om de økonomiske interessene Norge har i land i Afrika og hvordan vi bidrar med å presse "demokrati" over andre så er vi blant de ledende. Men ingen godt bevart hemmelighet at det er den vestlige (hvit) verden som koloniserte og fremdeles har kolonier i den 3 verden. Og ja, siden du nevnte potet i tråden så fulgte jeg opp med hvite pottiter! Jeg er hvit selv og drar meg selv under samme kam. Drar deg selv under samme kamm hva? HVa er du vil poengtere liksom? Anonymkode: bd831...96b
Gjest tullingfranord Skrevet 4. mai 2020 #179 Skrevet 4. mai 2020 (endret) 48 minutter siden, EtLiteTroll said: Vi hadde et par innvandrer jenter i klassen, de var blandt de mest populære på trinnet blandt både blandt gutter og jenter. Vet om om både utenlandske og halvt utenlandske gutter som var kjempe populære i oppveksten, og som i dag er godt gift med barn med norske kvinner. Vet om flere som foretrekker menn med mørkere etnisitet. Enten tar du alle nordmenn under samme kam, eller så er du rett og slett bare ikke så veldig kjekk. Mange sliter med å date. Enten pga personlighet etter utsenet. Eller du dømmer flere ut fra en opplevelse. Eller så kan det være jeg bor på et unikt sted i Norge, der er veldig lite rasisme. Joda, jeg vet noen desverre opplevde rasisme i min oppvekst. Jeg husker to kamerater fra samme land, han ene var kjempe populær, han andre ble desverre mobbet for snakkemåten, kulturen diverse. Han med den "kule" personligheten ble behandlet som han var norsk, mens han andre som var "ukul" opplevde rasisme. Han skilte seg litt ut personlighetsmessig, og desverre ble etnisiteten hans et påskudd for å mobbe av flere elever. Men mange behandlet ham helt normalt også. Håper du ser nordmenn er forskjellige. Klart noen går hun for hvite gutter, folk har ulike preferanser. Ok nå er det nok kanskje lese hva jeg faktisk har skrevet for jeg gidder faen ikke å gjenta meg selv lengre. Jeg har ikke generalisert eller tror at alle Nordmenn er sånn noe jeg har BRUKT DE SISTE 9 SIDENE MED Å FORKLARE. Men går liksom ikke inn uansett hvor mange ganger jeg skriver dette fordi er det en ting jeg har lært i denne tråden så er at å pirke bort i patriotismen (jeg kaller det en falsk følelse av overlegenhet) så kommer det endelig frem på hva folk her inne EGENTLIG synes, det at mange ikke tørr å bruke sin vanlige profil men gjemmer bak anonymiteten sier litt. Til deg som snakket on raserenhet bruk din egentlige profil feiging. Endret 4. mai 2020 av tullingfranord
Gråskjegg Skrevet 4. mai 2020 #180 Skrevet 4. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drar deg selv under samme kamm hva? HVa er du vil poengtere liksom? Anonymkode: bd831...96b Var jo du som sa at jeg dro ALLE hvite under samme kam! (Ikke to m'er i slutten av noen ord) Men igjen, du får tolke hva jeg skriver slik du selv ønsker. Har ingen hensikt i å fortsette denne diskusjonen med deg. Som sagt du er blottet for innsikt og prøver heller ikke å forstå sammenhengen mellom dine uttalelser og svar du mottar. Takk for mat!😆
Fremhevede innlegg