Gå til innhold

......

Gjest tullingfranord

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, tullingfranord skrev:

Jeg føler meg alt annet enn vennlig akkurat nå tror aldri jeg vært så sint i mitt liv før har aldri hatt ett temperament men du har jaggu fått blodet mitt til å koke.

Så jeg logger av nå før jeg skriver noe jeg kommer til å angre på.

Da er det nok best å roe ned, og heller gjøre noe avslappende.

Dessverre endel småkrangling på KG.

Ha en god dag.

Anonymkode: f4612...2af

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, tullingfranord said:

Jeg føler meg alt annet enn vennlig akkurat nå tror aldri jeg vært så sint i mitt liv før har aldri hatt ett temperament men du har jaggu fått blodet mitt til å koke.

Så jeg logger av nå før jeg skriver noe jeg kommer til å angre på.

Du kjemper mot vindmøller. Du må lære deg å ignorere de som provoserer og bare gå videre. Jeg bor i Oslo og kan aldri se for meg at en som er halvt brasiliansk skulle ha vansker for å møte noen. 

• Liker 1
Gjest tullingfranord
Skrevet
1 minutt siden, 000VF000 said:

Du kjemper mot vindmøller. Du må lære deg å ignorere de som provoserer og bare gå videre. Jeg bor i Oslo og kan aldri se for meg at en som er halvt brasiliansk skulle ha vansker for å møte noen. 

Oslo er en okei by men som jeg skrev tidligere har ikke bodd der siden jeg var rund 20 og veit ikke om det er byen for meg.

Skrevet (endret)
2 minutter siden, tullingfranord said:

Oslo er en okei by men som jeg skrev tidligere har ikke bodd der siden jeg var rund 20 og veit ikke om det er byen for meg.

Vel det høres ikke ut som om du er lykkelig der du bor. Oslo har større mangfold og folk kan være seg selv her. Det er mange i Oslo med blandet opphav. Hvor mange år siden er det du bodde i Oslo?

edit: og hvor i Oslo bodde du.

Endret av 000VF000
Gjest tullingfranord
Skrevet (endret)
6 minutter siden, 000VF000 said:

Vel det høres ikke ut som om du er lykkelig der du bor. Oslo har større mangfold og folk kan være seg selv her. Det er mange i Oslo med blandet opphav. Hvor mange år siden er det du bodde i Oslo?

edit: og hvor i Oslo bodde du.

Gamlebyen ikke så langt unna St Halvards plass er 34 år nå så 13 år siden jeg bodde i Oslo, har vært der med jevne mellomrom siden da.

Men skal ut på en løpetur nå kjenner jeg trenger det bare for å koble litt nå så logger av nå.

Endret av tullingfranord
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, tullingfranord said:

Gamlebyen ikke så langt unna St Halvards plass er 34 år nå så 13 år siden jeg bodde i Oslo, har vært der med jevne mellomrom siden da.

Ok. Det er jo veldig stor variasjon mellom bydelene så jeg tviler ikke et sekund på at det hadde fantes et sted hvor du hadde trivdes. 

Anonymkode: 9f311...0e5

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan du fortelle meg sånn ellers hvilket parti på Stortinget går inn for "rotnorsk bevaring"? Bare sånn igjen for å illustrere hvor FAR-OUT dine tanker er. 

Forteller ikke det deg egentlig mer om hvor hjernevasket du er, at det å bevare det norske folk er en fullstendig sprø, far-out-tankegang?

Anonymkode: f4612...2af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 28.4.2020 den 14.52, edwardnigma skrev:

Nedsiden er dog den at disse mennene gjerne har langt fler damer enn en typisk norsk mann har.

Jeg vet ikke hva du mener med det. Men du kan kanskje utdype. 

Anonymkode: e877a...3f3

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporinger og svar til dette. 

+ ryddet for kommentar til modereringSpørsmål om moderering tas på Ris, ros og spørsmål om forumet.  

Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Skrevet
På 26.4.2020 den 23.44, tullingfranord skrev:

Jeg kommenterte dette i en annen tråd men ville egentlig bare høre meninger om det

Og etter en opplevelse på i fjor på flyplassen i London der en ett par karer sa at vi hadde nok mørkhuda i Norge da jeg spurte om dette var gaten til Oslo flyet.

Litt om meg er halv Norsk og halvt Brasilianer ser mørk ut kanskje mulatto er den riktige beskrivelsen er født i Norge og oppvokst her, har Norsk som morsmål pluss at jeg snakker Engelsk og Tysk, tjenestegjort i forsvaret med Norsk flagg på skulderen og det eneste særnorske jeg hater er Ski kan ikke fordra det (er elendig på ski).

Her er spørsmålet hvordan er holdningene til oss som er blanding her inne jeg har på en måte gitt opp datinglivet pga av det og fått en del kommentarer for noe jeg faktisk ikke kan noe for min etniske bakgrunn.

Jeg er ganske omgjengelig er altid respektful ovenfor andre, liker å prate med folk og klarer lett å holde en samtale.

Men ofte når det gjelder sjekking eller flørting så har jeg ofte hatt erfaringen og kommentaren er enten dette:  er ikke rasist men rasebevist (kan noe vennligst forklare hva det betyr) hun som sa dette foreslo at vi kunne forstatt være venner fordi hun syntes jeg var en trivelig kar jeg unnskyldte meg og gikk.

Jeg har bodd i flere land og har aldri opplevd dette i Tyskland, Sverige eller Storbritannia og dette er ikke på små bydge steder heller men byer her i landet som jeg har bodd i.

Jeg har datet jenter med forskjellig bakgrunner i forskjellige land men har aldri følt meg som en annenrangsborger så mye som her i landet.

Daten behøver ikke å ende opp i noe er det ikke kjemi så er det ikke kjemi og har fått gode venner av å date også men jeg opplever stadig vekk at samtalen tar en rar turn til å handle om min etnisitet ikke noe jeg har sagt eller gjort.

Er bare frustrert tror jeg og har på en måte bare kastet all dating til side egentlig fordi disse erfaringen begynner å bli litt mange og vokste opp i en bygd så har blitt harhuda mot dette men hadde håpet at i voksen alder at det skulle bli litt mindre av dette.

Sorry måtte bare dele disse tankene fordi dette er ikke noe jeg kan gå på åpen gate å spørre om heller :=

Har vurdert å forlate landet permanent føler at jeg skal jeg ha ett normalt liv så må jeg bort her fra.

Orker ikke lese alle svar. De er bare dumme likevel. Sikkert noe sånt som at: her i Norge så har jeg rett til å si hva jeg vil, så det er min rett å rope ut hva jeg ivertfall IKKE liker ved noen jeg skal date. Norske folk noen ganger. Kan ikke folk bare gå videre å date de man liker uten å annonsere høyt overfor de man ikke liker hvorfor man ikke liker de? Hva er vitsen med det? 
Kunne aldri falt meg inn å si til en på 175cm at; hei nei jeg liker ikke deg, du er altfor lav og har ikke riktig høyde. Hvorfor skulle jeg det? Makan altså. 

Mitt råd til deg TS. Ikke bry deg. Ikke tenk tanken engang. Du er bra nok for den som syns at det å være mørk i huden er helt perfekt 💜 Du er bra nok for deg selv, og du er bra nok for mange andre. Du har sikkert så mange fine gode kvaliteter ved siden av det å ha en gyllen fin brun hud som er aldeles vakker å se på (de som er uenig kan holde kjeft). Ikke la utseendet ditt bli en negativ faktor for deg. Omfavn det og vær stolt av deg selv. Hvis du møter på en som ikke har ditt utseendet som preferanse har det ingen betydning for deg eller den du møter på. Rett og slett fordi dette menneske ikke er riktig for deg. Du vil møte på den riktige. Du vil møte på den som liker nettopp deg for den du er. Og da vil alle de andre negative folkene du har møtt på tidligere bli glemt. Fortsett å være den du er med alt du er. Og ihvertfall ikke bry deg om kommentarene her som er negative. 

AnonymBruker
Skrevet
On 4/27/2020 at 12:31 AM, AnonymBruker said:

(...) Å si at man kun dater hvite betyr jo at man vil date omtrent 20% av verdens befolkning. Vil ikke si det er så diskriminerende.

Anonymkode: 2ff4b...e36

11,5%.

https://www.quora.com/What-percentage-of-the-world-population-is-white-1

On 4/27/2020 at 12:35 AM, Ufordragelig said:

jo lenger nord man kommer i detta landet jo mer "fy faen den svarte jævelen" tendenser har de innavla.

selv har jeg vokst opp i Oslo og har null merninger om hudfarge annet enn att er man mulat så er man vanligvis også veldig vakker, så det så. Ta med deg det i steden, de som avviser deg for "rasebevist" eller annet fjas er jo idioter inni skallen, de er jo sånn som sitter med sine hvite venner og slenger ifra seg "den jævla svartingen" etc

Du er rimelig "rasebevisst" selv i hvert fall og full av nedsettende beskrivelser av visse etnisiteter, f.eks. de som finnes lengst nord i landet.

Anonymkode: 942a1...959

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har da hatt masse venner med "eksotisk-utseende", både 100%-ere og 50/50-varianter osv, og jeg tror ikke noen av dem føler seg som "annenrangs-borgere"... OG veldig få av dem har hatt dÆiting-problemer. De som har hatt det, de har hatt det utelukkende pga. personligheten sin og/eller utseende... Akkurat som alle andre...

Du later til å ha prÅblæms med det samme som ganske mange andre... -Du definerer noe ved deg selv som "spesielt", og noe som skiller seg litt fra andre ( i ditt tilfelle veldig lite) også skylder du på det (og andre) for alle dine "nederlag", spesielt dating...   Børst av deg de tre-flisene som tynger skulderen  din sånn, slutt å være bitter, og prøv å få litt kontroll over egne tanker og mindreverdighetskomplekser, så blir dette fort mye bedre, skal du se :Nikke:

OG om du opplever alle land som bedre enn Norge, da er det jo bare å spenne på seg ryggsekken, da? ✈️

Endret av Beeblebrox
  • Liker 3
Gjest tullingfranord
Skrevet (endret)
4 hours ago, Beeblebrox said:

Har da hatt masse venner med "eksotisk-utseende", både 100%-ere og 50/50-varianter osv, og jeg tror ikke noen av dem føler seg som "annenrangs-borgere"... OG veldig få av dem har hatt dÆiting-problemer. De som har hatt det, de har hatt det utelukkende pga. personligheten sin og/eller utseende... Akkurat som alle andre...

Du later til å ha prÅblæms med det samme som ganske mange andre... -Du definerer noe ved deg selv som "spesielt", og noe som skiller seg litt fra andre ( i ditt tilfelle veldig lite) også skylder du på det (og andre) for alle dine "nederlag", spesielt dating...   Børst av deg de tre-flisene som tynger skulderen  din sånn, slutt å være bitter, og prøv å få litt kontroll over egne tanker og mindreverdighetskomplekser, så blir dette fort mye bedre, skal du se :Nikke:

OG om du opplever alle land som bedre enn Norge, da er det jo bare å spenne på seg ryggsekken, da? ✈️

Nei har faktisk hatt gode forhold også her I landet noe jeg poengtere det var først etter at jeg hadde reist og bodd i andre land så kom tilbake ting føltes veldig fremmed for meg.

Og dagens politiske klima har nok også bidratt tror jeg, og har aldri vært en bitter person tvert imot jeg liker mennesker og er altid den typen som gjerne slår av en prat med alle.

Det føltes ikke som det landet jeg forlot og jeg sa også i tråden, at det kunne rett og slett være at jeg har blitt vant med andre sosiale normer.

Jeg har faktisk aldri hørt ikke rasist men rasebevist før jeg kom tilbake til Norge etter at jeg hadde vært utenlands.

Det var bare det som jeg har slitt med å finne ut av og grunnen til at jeg gikk ifra å være en sosial person til de å unngå folk i det store og hele.

Jeg tar meg selv ikke så seriøst og kan le av meg selv hvis noen kommer med en vits om Brasilianere (ofte fotball vitser) så kan jeg le av det selv.

Grunnen til at jeg vil tilbake til utlandet er at jeg savner å være sosial og jeg skjønner meg bare ikke på hvordan ting fungerer her lenger.

Er så vidt jeg tørr å innlede en samtale med noen lenger og ja Oslo kan være bedre selv om jeg ikke har bodd der siden begynnelsen av 20årene.

Men men får vente til viruset har herja ferdig først.

Er egentlig overrasket over at tråden er fortsatt oppe siden jeg ba om at den skulle bli stengt.

Endret av tullingfranord
Skrevet
8 minutter siden, tullingfranord skrev:

Nei har faktisk hatt gode forhold også .... snipp...sniparoooo

Altså, jeg kjenner jo ikke deg, så jeg skal jo ikke si at ting er "sånn eller slik" , men du later jo definitivt til å leve i en helt annen verden enn den jeg lever i, og når jeg leser det du har skrevet, så framstår du (for meg) som absolutt alle andre som er "spesielle", og på ett eller annet vis føler seg urettferdig behandlet (på bakgrunn av whatever som gjør dem "spesielle") og på desperat jakt etter en forklaring på hvorfor ting "er som de er", men hopper glÆtt over det innlysende,  og skylder heller andre for det :vetikke: 

Ikke vondt eller frekt ment, bare sånn jeg leser det :Nikke:

• Liker 1
Gjest tullingfranord
Skrevet (endret)
23 minutter siden, Beeblebrox said:

Altså, jeg kjenner jo ikke deg, så jeg skal jo ikke si at ting er "sånn eller slik" , men du later jo definitivt til å leve i en helt annen verden enn den jeg lever i, og når jeg leser det du har skrevet, så framstår du (for meg) som absolutt alle andre som er "spesielle", og på ett eller annet vis føler seg urettferdig behandlet (på bakgrunn av whatever som gjør dem "spesielle") og på desperat jakt etter en forklaring på hvorfor ting "er som de er", men hopper glÆtt over det innlysende,  og skylder heller andre for det :vetikke: 

Ikke vondt eller frekt ment, bare sånn jeg leser det :Nikke:

Ja greit Dr Freud skal ta det til etterretning selv om du faen ikke gadd å lese hva jeg skrev til deg tidligere.

JEG HADDE IKKE SLIKE PROBLEMER I NORGE FØR JEG FORLOT LANDET MEN ETTER ETTER AT JEG KOM TILBAKE FRA UTLANDET.

Hvor jævlig vanskelig er det å forstå ......

Endret av tullingfranord
Skrevet
2 minutter siden, tullingfranord skrev:

Ja greit Dr Freud skal ta det til etterretning selv om du faen ikke gadd å lese hva jeg skrev til deg tidligere.

JEG HADDE IKKE SLIKE PROBLEMER I NORGE FØR JEG FORLOT LANDET MEN ETTER ETTER AT JEG KOM TILBAKE FRA UTLANDET.

Hvor jævlig vanskelig er det å forstå ......

JA, da kan jo Dr Freaud fortelle dem at de definitivt har hatt meget spesielt utenlandsopphold, og at det høyst sannsynlig skyldes at du (om mulig) har plukket opp enda mer trespØnn på dine skuldre ved disse opphold.... "Problemer"🤣

Definitivt "spesiell", den skal du ha :smilyblomst: Lykke TÆll osv...

Gjest tullingfranord
Skrevet
Just now, Beeblebrox said:

JA, da kan jo Dr Freaud fortelle dem at de definitivt har hatt meget spesielt utenlandsopphold, og at det høyst sannsynlig skyldes at du (om mulig) har plukket opp enda mer trespØnn på dine skuldre ved disse opphold.... "Problemer"🤣

Definitivt "spesiell", den skal du ha :smilyblomst: Lykke TÆll osv...

Ryk og reise til helvete kan du gjøre ... kødd.

Skrevet (endret)
3 minutter siden, tullingfranord skrev:

Ryk og reise til helvete kan du gjøre ... kødd.

Jo takk... Du later jo til å være der sånn halveis allerede. Har du hørt om "Mr Gold" evt. Mr. Misterly? Der har du svaret ditt :troest:

Endret av Beeblebrox
AnonymBruker
Skrevet

Ikke få nedtur. Det er sånn det er for oss som er annerledes. Vi får noen slag fra folk om at vi ikke er velkomne her, men når vi er født og oppvokst her er kampen din og min å lage plass vår plass her. Du er nok uheldig der du bor, enkelte kan være mer rasister enn andre steder. Jeg hadde det sånn på en arbeidsplass i Drammen. Ble aldri inkludert på lunsjer, fester og ble sett på den stakkars utenlandske dama. Jeg lærte å gi faen og tenkte at det var fordi jeg var for fin for dem. De var ikke min type folk uansett så crappy folk møter man overalt. 

Anonymkode: cb6a6...916

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg TS. Jeg er også en utlending. Disse kan ikke forstå deg fordi de vet ikke hva rasisme er, de kan aldri vite åssen det er å leve som en annenrangs borger.

Anonymkode: 90cbc...ca0

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...