Gjest tullingfranord Skrevet 26. april 2020 #1 Skrevet 26. april 2020 (endret) Jeg valgte å slette hele innlegget om hvordan det var for meg som halvt norsk å komme tilbake til Norge etter lengre tid i utlandet som ikke var ett angrep på noen siden, dette ble tolket på en helt annen måte enn det jeg tenkte og det beklager jeg denne tråden gikk litt over styr og angrer bittert på at jeg skrev noe som helst takk for meg og takk til dere andre som delte erfaringer desverre så ble det ganske kaotisk her inne noe jeg ikke ville at det skulle bli. Ville bare dele en erfaring jeg har hatt det siste året men dette ble direkte tolket som ett angrep av flere her inne og det var ikke intensjonen og valgte derfor å fjerne innlegget. Og ting ble fort usaklig og jeg burde heller ha svart de som direkte holdt seg til tråden men så sporet det av med mye rart det er først og fremst min feil som valgte å svare på de usaklige tingene. Endret 5. mai 2020 av tullingfranord Slettet hele innlegget
Gjest bienvilleparish Skrevet 26. april 2020 #2 Skrevet 26. april 2020 Jeg personlig er kun sammen med/faller for etnisk norske menn, men det er jo massevis av damer som liker menn fra alle verdens hjørner. Husk at mange sliter med dating uavhengig av hudfarge.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #3 Skrevet 26. april 2020 Jeg forsto ikke dette... du sliter med å finne noen fordi du er halvt brasiliansk? Anonymkode: bd831...96b 9
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #4 Skrevet 26. april 2020 Dette var trist å lese... Stor klem til deg! Jeg er ei norsk dame, har aldri datet noen med mørkere hudfarge, bare flørtet med et par. Jeg vet ikke helt hva du spør om? Om alle norske damer er slik? Det er vi ikke. Og jeg syns det er rart at noen får seg til å bruke hudfargen som et ledd i avvisningen. Jeg føler meg også ofte annenrangs, men det er fordi jeg har en hjerneskade. Er ikke handikappet, trenger ikke hjelp eller forskjellsbehandling, men jeg fungerer på en annen måte som gjør at jeg ikke passer inn. Så jeg tror jeg vet hvordan du har det til en viss grad. Det er en utrygg følelse, der man noen ganger kan bli trist. Noen ganger er det så uforståelig at det skal være så vanskelig og man vil flykte. Du sier du vil flykte fra Norge. Jeg håper du gir det en sjanse til, men uansett hvor du bor så er de heldige som har deg🙂 Anonymkode: 59698...75c 3
Gjest tullingfranord Skrevet 26. april 2020 #5 Skrevet 26. april 2020 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg forsto ikke dette... du sliter med å finne noen fordi du er halvt brasiliansk? Anonymkode: bd831...96b Ja det var ganske tydelig i det jeg skrev var det ikke ? Men presiserte at flere dater har vært hyggelig og har fått gode venner selv om det ikke ble noe mer enn det, men det er ikke avvisning på grunn av kjemi eller at vi rett og slett ikke hadde noe tilfelles jeg reagerer på det skjer alle. Men derimot når ei begynner å småflørte og vi har hatt en god tone og så slenger ut bemerkinger om min etniske bakgrunn og så kommer kommentaren jeg nå har blitt vant til å høre. De siste årene har jeg opplevd en slags rar holdning blant folk spesielt her i landet kjøter har jeg blitt kalt når noen finner ut jeg har Norsk mor og Brasiliansk far. Det har begynt å fucke med selvtillitten min er blitt mer skeptisk på å snakke med folk som er rart for meg som altid har vært sosial. Jeg føler ett behov for å trekke meg unda og har blitt mer redd folk tror jeg selv om det forsvinner når jeg er utenlands spesielt i Berlin eller London. Norge er kanskje ikke mitt land lenger kanskje det aldri var det. Endret 26. april 2020 av tullingfranord
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #6 Skrevet 26. april 2020 Du har nok vært uheldig med de du har møtt der... Vi har jo selvsagt en del idioter i norge, men mitt inntrykk er at flertallet gir beng i hudfarge og etnisitet, så lenge de er tilttukket av deg og personlighet og kultur passer sammen. Selvsagt er det noen som tiltrekkes mest av lysere menn, men preferanser er det jo lov å ha. Så lenge man møter alle med respekt og lik verdighet. Selv har jeg en preferanse for Latin-amerikansk utseende og jeg giftet meg med en mann (adoptert) fra Sør-Amerika, og har nydlige to «blandete barn». Hverken han, jeg eller barna har noen gang opplevd noe negativt rundt hudfarge. Jeg ville vært forsiktig med å skylde på etnisitet for de datene/flørtene som kokte bort. Tenker du for mye på det vil du skape en sannhet. Det er helt vanlig å møte mye motgang i datinglivet, til man plutselig treffer blink 🙂 Anonymkode: dfd8b...9d5 17
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #7 Skrevet 26. april 2020 18 minutter siden, tullingfranord skrev: Norge er kanskje ikke mitt land lenger kanskje det aldri var det. Norge er verken ditt eller mitt land, eller noen andre sitt. Men du er norsk om du vil. Om du føler deg mer hjemme i Tyskland er du tysk. Å finne seg selv og sin identitet er den enkeltes egen reise, en reise vi alle må ta alene. Anonymkode: 21267...c01 1
Gjest tullingfranord Skrevet 26. april 2020 #8 Skrevet 26. april 2020 Just now, AnonymBruker said: Du har nok vært uheldig med de du har møtt der... Vi har jo selvsagt en del idioter i norge, men mitt inntrykk er at flertallet gir beng i hudfarge og etnisitet, så lenge de er tilttukket av deg og personlighet og kultur passer sammen. Selvsagt er det noen som tiltrekkes mest av lysere menn, men preferanser er det jo lov å ha. Så lenge man møter alle med respekt og lik verdighet. Selv har jeg en preferanse for Latin-amerikansk utseende og jeg giftet meg med en mann (adoptert) fra Sør-Amerika, og har nydlige to «blandete barn». Hverken han, jeg eller barna har noen gang opplevd noe negativt rundt hudfarge. Jeg ville vært forsiktig med å skylde på etnisitet for de datene/flørtene som kokte bort. Tenker du for mye på det vil du skape en sannhet. Det er helt vanlig å møte mye motgang i datinglivet, til man plutselig treffer blink 🙂 Anonymkode: dfd8b...9d5 Jeg har hatt flere dates der kjemi og at vi rett og slett ikke hadde noen connection også det er noe helt annet og det skjer alle uansett og dating skal ikke være enkelt. Og er hun ikke interessert så er det helt greit no hard feelings bare si ikke interessert, men ikke kom med en kommentar om hudfargen fulgt av fucked up conversation og bortforklaringer.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #9 Skrevet 26. april 2020 Jeg er norsk og fikk noen stygge blikk da jeg prøvde å snakke med en muslimsk jente. Gjør ikke den feilen igjen for å si det sånn, men jeg føler meg da ikke mindre norsk av den grunn. Anonymkode: 2ff4b...e36 4
Gjest tullingfranord Skrevet 26. april 2020 #10 Skrevet 26. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Norge er verken ditt eller mitt land, eller noen andre sitt. Men du er norsk om du vil. Om du føler deg mer hjemme i Tyskland er du tysk. Å finne seg selv og sin identitet er den enkeltes egen reise, en reise vi alle må ta alene. Anonymkode: 21267...c01 Helt ærlig jeg har følt meg komfortabel på mange steder i verden unntatt det landet jeg faktisk har vokst opp i.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #11 Skrevet 26. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er norsk og fikk noen stygge blikk da jeg prøvde å snakke med en muslimsk jente. Gjør ikke den feilen igjen for å si det sånn, men jeg føler meg da ikke mindre norsk av den grunn. Anonymkode: 2ff4b...e36 Dette har ikke noe med saken å gjøre Anonymkode: 6d138...9f9 6
Gjest tullingfranord Skrevet 26. april 2020 #12 Skrevet 26. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er norsk og fikk noen stygge blikk da jeg prøvde å snakke med en muslimsk jente. Gjør ikke den feilen igjen for å si det sånn, men jeg føler meg da ikke mindre norsk av den grunn. Anonymkode: 2ff4b...e36 Det er ikke akkurat det jeg mener men okei.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #13 Skrevet 26. april 2020 Jeg kan ikke relatere siden jeg ofte ender opp med mange mørkhuda matcher. ☺️ Det er ikke alle som har noe imot det nei. Synes det er rart at folk sier rett ut her at de bare dater hvite menn. Anonymkode: ca8d9...912
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #14 Skrevet 26. april 2020 Min preferanse er mørkere menn (Sør Europa, Sør-Amerika, Midtøsten) - så i min verden hadde det at du er halvt brasiliansk vært en stor pluss Anonymkode: 64e6b...4d1 6
Gjest tullingfranord Skrevet 26. april 2020 #15 Skrevet 26. april 2020 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kan ikke relatere siden jeg ofte ender opp med mange mørkhuda matcher. ☺️ Det er ikke alle som har noe imot det nei. Synes det er rart at folk sier rett ut her at de bare dater hvite menn. Anonymkode: ca8d9...912 Hun ene som postet her kan ha rett at jeg bare har hatt jævlig uflaks med de jeg har møtt, men begynner å gå litt på selvtillitten løs og sist jeg var ute med noen kompiser så orka jeg rett og slett ikke å prate med noen og gikk hjem tidlig. Har vel bare mistet lysten på det sosiale tenker jeg. Endret 26. april 2020 av tullingfranord
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #16 Skrevet 26. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke relatere siden jeg ofte ender opp med mange mørkhuda matcher. ☺️ Det er ikke alle som har noe imot det nei. Synes det er rart at folk sier rett ut her at de bare dater hvite menn. Anonymkode: ca8d9...912 Hvorfor er det så rart? Den damen jeg nevnte over "dater" bare muslimer. Andre sier rett ut at de kun dater folk fra sitt eget land. Å si at man kun dater hvite betyr jo at man vil date omtrent 20% av verdens befolkning. Vil ikke si det er så diskriminerende. Anonymkode: 2ff4b...e36 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #17 Skrevet 26. april 2020 1 minutt siden, tullingfranord skrev: Hun ene som postet her kan ha rett at jeg bare har hatt jævlig uflaks med de jeg har møtt, men begynner å gå litt på selvtillitten løs og sist jeg var ute med noen kompiser så orka jeg rett og slett ikke å prate med noen og gikk hjem tidlig. Har vel bare mistet lysten på det sosiale tenker jeg. Du må ikke gi opp! På byen kan du for eksempel legge merke til hvem som legger merke til deg (på en positiv måte) 😉 det er et godt tips. Bare kos og dans deg dukker de opp. Anonymkode: ca8d9...912 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #18 Skrevet 26. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bare kos og dans deg dukker de opp. Anonymkode: ca8d9...912 *kos deg og dans mente jeg 😅 Anonymkode: ca8d9...912
Gjest Ufordragelig Skrevet 26. april 2020 #19 Skrevet 26. april 2020 jo lenger nord man kommer i detta landet jo mer "fy faen den svarte jævelen" tendenser har de innavla. selv har jeg vokst opp i Oslo og har null merninger om hudfarge annet enn att er man mulat så er man vanligvis også veldig vakker, så det så. Ta med deg det i steden, de som avviser deg for "rasebevist" eller annet fjas er jo idioter inni skallen, de er jo sånn som sitter med sine hvite venner og slenger ifra seg "den jævla svartingen" etc
HalldirV2 Skrevet 26. april 2020 #20 Skrevet 26. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke relatere siden jeg ofte ender opp med mange mørkhuda matcher. ☺️ Det er ikke alle som har noe imot det nei. Synes det er rart at folk sier rett ut her at de bare dater hvite menn. Anonymkode: ca8d9...912 Er det rart med preferanser? Vi tiltrekkes av det vi tiltrekkes av, slik som personen under her som foretrekker mørkere menn. Det som derimot er rart er å poengtere det overfor en som ber deg ut, slik Ts har opplevd. Det er bare ufint. Ts: Det er mange kvinner i Norge som liker menn med mørkt utseende, jeg kan ikke begripe at dette skal være et reelt problem for deg. Jeg er helt sikker på at du ender opp med en flott dame. Lykke til! 6
Fremhevede innlegg