Gå til innhold

......

Gjest tullingfranord

Fremhevede innlegg

Gjest tullingfranord
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg forstår veldig godt hva du mener. Det du sier er at din identitet og tilhørighet føles helt knust etter å ha blitt fortalt gjentatte ganger at du "ikke er ekte norsk" og at du er "sånn og sånn" når det gjelder hudfarge. I tillegg opplever du Quisling - White Power Chicks som tar en: "Jeg er ikke rasist, men Heil Blonde Power" 🤣 Jeg har opplevd sånne kvinnfolk selv og jeg har sentral-europeisk / øst-europeisk bakgrunn. Jeg har også prøvd å kalle meg for norsk "med bindestrek", men fra tid til annen blir man påminnet hver gang at man aldri er en del av samfunnet. Det er selvfølgelig vondt da jeg også er minoritet i det landet jeg var født i. Ironien er at det er grunnen til at jeg kom til Norge, blant annet diskriminering der jeg er ifra. Men nå opplever man en god del av det samme i Norge også, dog på en mykere måte. Der jeg er ifra blir det fort fysisk vold mot minoriteter, mens i Norge er det mer psykisk og sosial "vold" slik som utfrysning og systematisk knusing av ditt selvbilde, noe som faktisk i verste fall kan føre at man begynner å vurdere å gå inn på selvmordstanker. 

Så jeg kjenner veldig godt til hva det betyr å føle seg fremmed. Jeg tipper at du hadde opplevd mye av den samme diskrimineringen i Brasil, for nå har de valgt en rasist som Bolsonaro i Brasil og jeg har lest ved en rekke anledninger at minoriteter nå undertrykkes i større grad i Brasil i forhold til tidligere. Man kan trygt si det slik at ting har blitt mye verre i Brasil etter at Lula måtte gå av som president. 

Brasil var full av "positivitet" med Lula, men nå kom Bolsonaro og du ser hvor fort det snur til noe mye verre. Dette er bare for å illustrere at du har helt rett i at det er "noe negativt som har skjedd" de siste årene som har gjort at vi har gått langt tilbake i forhold til toleranse, respekt for hverandre og generell "sosial" fremgang. 

Hva har skjedd de siste årene? Mye. Den arabiske våren fra 2011, ISIS sin fremvekst i 2014, rasistene sin fremvekst i en rekke land i Europa og Latin-Amerika (se bare hva som skjedde i Bolivia nå nylig der de kastet Morales og han ble erstattet med ekstreme, høyreorienterte kristne som liker å undertrykke minoriteter). Så har du den økonomiske oljekrisen fra sommeren 2014 og på dette tidspunktet var mange i Europa ennå ikke over den økonomiske krisen fra høsten 2008. Så kom flyktningkrisen og fremveksten av Trump og Brexit i 2015 - 2016 og resten av historien kjenner du frem til 2020, nemlig at rasistiske holdninger har kommet ut av skapet, ikke bare mellom mennesker, men også i takt med stadig mer digitalisering. Da når man ut til "større publikum".

Så har du det generelle kulturelle problemet i Norge, nemlig at nordmenn er generelt sett veldig kalde personlig og det er veldig trist, men det er sånn de er. Det har faktisk blitt mye verre, synes jeg iallfall, etter at digitale medier og sosiale medier er blitt til. Disse sosiale mediene har bare gitt disse personene en ekstra unnskyldning slik at de kan glo i en skjerm og ellers være Keyboard Warriors på nettet, fremfor å faktisk snakke med andre mennesker normalt, ansikt - til - ansikt. 

Teknologien har i større grad forsterkes her til lands "den introverte personligheten". Nå fikk de introverte en "hel verden" foran seg på skjerm, både på mobilen og på egen laptop, noe som betyr at de kunne i utgangspunktet redusere sin kontakt med andre folk, ansikt - til - ansikt i enda større grad. Nå trengte de heller ikke å ringe på telefonen, nå kunne man sende e-mail eller SMS via diverse apper. 

Så hjelper det heller ikke at media har i årevis kjørt "slem utlending" kampanje hver gang det skjer noe. Samtidig så har vi fått dette overdrevne kapitalistiske fokuset på "suksess" der utseende, penger og utdanning er det eneste som teller, i tillegg til "riktig (etnisk) bakgrunn". I og med at mange norske kvinner er helt ekstreme på disse områdene, så har "vanlige" menn med minoritetsbakgrunn falt mer og mer gjennom. Så det er en rekke momenter i tillegg til økende rasisme. I tillegg så kan norske kvinner oppleve verbal hets fra norske menn som er sjalue over at den norske kvinnen har valgt en såkalt "utlending" som kjæreste, så det er mange eksempler på en slik hets. 

Men ja, alt i alt er det en rekke momenter som samlet sett utgjør det dårlige helhetsbildet som du har erfart. Jeg er helt enig med deg i at et annet europeisk land kan være mer passende for din del å bosette deg i, dog vil jeg heller se på sted / by fremfor land. For eksempel, London som by er bra, men England som land samlet sett suger hardt - de er for Brexit, selv om London ikke er for Brexit. Men dessverre faller London under England og UK sin juristiksjon, så det blir nå betydelig vanskeligere å flytte til London siden Brexit nå er i ferd med å skje. Men ja, det finnes andre byer også i Europa som er mer internasjonale og bedre å etablere seg i. Det er selvsagt et stort pluss at du kan tysk. Det er et viktig språk og Berlin er en spennende by. Så lenge du holder deg til internasjonale byer i Tyskland slik som Munchen, Frankfurt, Dusseldorf, Berlin, Hamburg, Cologne ++, så er det gode muligheter der for et godt liv.

Siden du ønsker å flytte permanent og kan tysk allerede, kanskje å begynne å studere i Tyskland hadde vært ypperlig for din del og du har rett på lån og stipend fra Lånekassen.

I Norge er det stort sett bare Oslo som gjelder eller ingenting om du har minoritetsbakgrunn, men Oslo er blitt en dyr by å bo i. Et annet problem med Norge er folk sier ofte at "vi er bare 5,4 millioner innbyggere". Jeg vil heller si at vi ikke engang er 5,4 millioner. Vi er bare der vi bor - f eks Stavanger. Så når noen sier "Norge", så er det ikke riktig, fordi jeg får aldri møtt flesteparten av de 5,4 millioner uansett. Norge er altfor stort geografisk og det finnes byer i Norge som jeg aldri har besøkt de siste 25 årene, jeg har f eks aldri vært i Tr.heim, Bodø eller Tromsø og har vært bare et par ganger i Bergen (totalt i noen få dager). Samtidig har jeg vært ca 10 ganger i UK, så det er litt ironisk at jeg har vært innom Edinburgh, London og Manchester, men ikke innom Tr.heim, Bodø eller Tromsø, og har såvidt vært innom Bergen. 

Så man bor egentlig ikke i Norge, men i den byen man er i, og da føler man seg fanget i den "byen" man er blitt "tildelt" i Norge. 

Hadde vi vært som Nederland, så hadde flytting mellom byer ha vært mye lettere. Amsterdam - Rotterdam - Utrecht - Leiden - Haag ++ er nærmest rett ved siden av hverandre. Da føler man at man bor i Nederland. Mens i Norge føler man at man er fanget bare i den byen man er i. 

Anonymkode: 76f37...b2a

Brasil kunne jeg aldri ha flyttet til fordi jeg kan ikke portugesisk og er ironisk nok alt for Europeisk kulturellt sett til å passe inn der også.

Jeg trenger ikke å utdanne meg har en god utdanning og får jobb hvis jeg spørr venner i Berlin og har ett tilbud jeg vurderer nå.

Jeg har allerede planlagt å si opp leiligheta og flytta ting som jeg ikke skal ha med til foreldrene mine som er det eneste jeg kan gjøre nå mens korona jævelskapen holder på.

Men driver å ser på leiligheter i Berlin allerede og kan bo hos venner til jeg får meg noe eget.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, tullingfranord skrev:

Brasil kunne jeg aldri ha flyttet til fordi jeg kan ikke portugesisk og er ironisk nok alt for Europeisk kulturellt sett til å passe inn der også.

Jeg trenger ikke å utdanne meg har en god utdanning og får jobb hvis jeg spørr venner i Berlin og har ett tilbud jeg vurderer nå.

Jeg har allerede planlagt å si opp leiligheta og flytta ting som jeg ikke skal ha med til foreldrene mine som er det eneste jeg kan gjøre nå mens korona jævelskapen holder på.

Men driver å ser på leiligheter i Berlin allerede og kan bo hos venner til jeg får meg noe eget.

Høres bra ut det, Berlin er en bra by. Var der sist for 2 år siden, og byen er blitt ganske trendy og populær. Mange små entreprenører og diverse, og satsing på innovasjon har jeg merket. I tillegg, mye god mat, for å nevne noe. 

Ønsker deg lykke til og alt det beste.

• Liker 4
Gjest tullingfranord
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Høres bra ut det, Berlin er en bra by. Var der sist for 2 år siden, og byen er blitt ganske trendy og populær. Mange små entreprenører og diverse, og satsing på innovasjon har jeg merket. I tillegg, mye god mat, for å nevne noe. 

Ønsker deg lykke til og alt det beste.

Takk var der i fjor en tur og forskjellen er så enorm og føler meg fri til å være meg der som jeg tror er det viktigste at man har det bra på det stedet man bor.

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, tullingfranord skrev:

Er 33 og ja Nordleninger hater Søringer mer enn Brasilianere kan bekrefte det :P

Det er forresten ikke rasisme men xenophobi (skepsis til fremmede punktum).

En hvit engelskmann som ikke liker tyskere er xenophobisk det er fordommer det også men har ikke noe med rasisme å gjøre viktig å skille mellom de to.

Synes Oslo er okei men ikke en by jeg vill ha bodd igjen har ikke bodd der siden jeg var i begynnelsen 20 årene har vært der med jevne mellomrom siden men aldri hatt lysten til å bo der igjen.

Jeg har flere venner som er nordlendinger, har ikke møtt noe ''xenophobia' fra dem? Kan du utdype litt mer?

Eller snakker du bare for alle nordlendinger? Hvorfor skal dem hate alle sørlendinger generelt sett?

Anonymkode: bd831...96b

AnonymBruker
Skrevet
På 27.4.2020 den 9.54, AnonymBruker skrev:

Jeg har venner fra flere etnisiteter, men må innrømme at jeg aldri har opplevd å bli fysisk tiltrukket av noen som ikke har vært etnisk nordiske. Gjør det meg til en rasist? jeg kan nok finne svært menge etniske norske som jeg heller ikke er tiltrukket av. Jeg tenker det mest er tilfeldig. Men ja, jeg har nok overfladiske preferanser nåår det gjelder utseendet til menn som gjør at jeg veldger bort de som er mer eksotiske.

Anonymkode: cf3fa...d40

De estimerer at blonde mennesker kommer til å dø ut om noen 200 år eller noe. Så ikke så mye mer nordisk utseende for deg I guess 🤐

Så da får dere jo alle ønskene oppfylt, dette med at alle blir seende like ut.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/2284783.stm

Gjest tullingfranord
Skrevet (endret)
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har flere venner som er nordlendinger, har ikke møtt noe ''xenophobia' fra dem? Kan du utdype litt mer?

Eller snakker du bare for alle nordlendinger? Hvorfor skal dem hate alle sørlendinger generelt sett?

Nei da er vel mest bare på kødd selv om sinnet mot SØRINGA kan være en greie av og til.

Nordlendinger liker bare ikke at Søringer og da spesielt Oslo folk forteller dem hva de skal gjøre.

Mye av det er bare kødd og var bare halvt alvorlig

Endret av tullingfranord
AnonymBruker
Skrevet

Halvt brasiliansk utseende høres nydelig ut. Jeg kjenner virkelig ingen som ville ha syntes at det var noe problem, men jeg er i et miljø med en god del innvandrere, musikere, kunstnere, akademikere osv. Flere er blandede par. Jeg har selv hatt kjærester av ulik etnisk bakgrunn. 

Men angående det at du alltid får spørsmål om hvor du kommer fra, det handler jo ikke om rasisme nødvendigvis, men nysgjerrighet. Jeg får alltid spørsmål om hvor jeg kommer fra pga min blandingsdialekt, tror nesten aldri jeg har truffet noen som ikke har spurt. I tillegg blir jeg alltid spurt om navnet mitt, hvor det kommer fra og hvordan jeg fikk navnet mitt. Jeg har et spesielt navn.

Grunnen til at folk i Frankrike og England ikke spør om bakgrunnen din er jo at de har hatt innvandring i flere århundrer og derfor ikke tenker så mye over det med hudfarge, mens vi i Norge reelt sett bare har hatt innvandring i 50 år.

Anonymkode: 81947...5c0

• Liker 1
Skrevet (endret)
På ‎27‎.‎04‎.‎2020 den 1.46, tullingfranord skrev:

Ville bare presisere igjen til alle som har svart på tråden at jeg vill bare dele noen tanker om dette og ville ikke angripe noen.

Jeg satt bare aleine og vill dele noen tanker de hadde bare rumlet rundt i hodet mitt så lenge så jeg tenkte  hvorfor ikke bare lage en tråd for å dele disse tankene.

Alle har vært svært respekfulle så langt og det skal dere ha takk for, til tross for ett litt vanskelig tema som for mange her inne er sikkert svært vanskelig å forholde seg til.

Synes du er tøff som deler dine erfaringer, og du har rett i at folk burde ikke ta det personlig, igjen så er dette noe DU har opplevd så folk burde respektere det og hjelpe til. Jeg har selv bodd i England i noen år og må si at opplevelsen er helt annerledes enn Norge, møtte typen min over der... så jeg vet hvordan det føles, vil bare si lykke til og håper ting ordner seg !

Endret av AfricanQueen
  • Liker 3
Gjest tullingfranord
Skrevet
12 minutter siden, AfricanQueen said:

Synes du er tøff som deler dine erfaringer, og du har rett i at folk burde ikke ta det personlig, igjen så er dette noe DU har opplevd så folk burde respektere det og hjelpe til. Jeg har selv bodd i England i noen år og må si at opplevelsen er helt annerledes enn Norge, møtte typen min over der... så jeg vet hvordan det føles, vil bare si lykke til og håper ting ordner seg !

Takker men jeg tror noen nerver blir rørt alikevel og preferanser som jeg på gang på gang her presisert er helt okay.

Det var ei her som sa at hun bare foretrakk etniske nordmenn fordi det var det hun tente på som er helt ok men i annen tråd da vi snakket om å være ærlige på dating profiler som var relevant til diskusjonen i tråden, så sa at hun at det var typisk for utlendinger å bli sinte og da reagerte jeg for da skjønte jeg at dette var noe mer enn bare prefreanser men hvordan hun så på folk som så annerledes ut.

Jeg sa at hvis du er lei av utlendinger på tinder så skriv at du er kun interessert i Nordmenn problem solved og da klikka hun på nei og sa typisk utlendinger som blir sure.

Og så kalte hun meg rabiat fordi jeg spurte have hun mente med typisk utlending å forklarte at jeg hadde ingen problemer med hennes preferanser men den typisk utlendings kommentaren så begynte hun å unnvike spørsmålet og alt var min feil selvfølgelig .

Dette er noe jeg har opplevd stadig vekk og tenkte at jeg skulle spørre hva hun mente men så kom den spontant ærlige kommentaren jeg hadde ventet på og fikk egentlig bekreftet det jeg mistenkte.

Gjest tullingfranord
Skrevet (endret)
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Halvt brasiliansk utseende høres nydelig ut. Jeg kjenner virkelig ingen som ville ha syntes at det var noe problem, men jeg er i et miljø med en god del innvandrere, musikere, kunstnere, akademikere osv. Flere er blandede par. Jeg har selv hatt kjærester av ulik etnisk bakgrunn. 

Men angående det at du alltid får spørsmål om hvor du kommer fra, det handler jo ikke om rasisme nødvendigvis, men nysgjerrighet. Jeg får alltid spørsmål om hvor jeg kommer fra pga min blandingsdialekt, tror nesten aldri jeg har truffet noen som ikke har spurt. I tillegg blir jeg alltid spurt om navnet mitt, hvor det kommer fra og hvordan jeg fikk navnet mitt. Jeg har et spesielt navn.

Grunnen til at folk i Frankrike og England ikke spør om bakgrunnen din er jo at de har hatt innvandring i flere århundrer og derfor ikke tenker så mye over det med hudfarge, mens vi i Norge reelt sett bare har hatt innvandring i 50 år.

Anonymkode: 81947...5c0

Nei det må folk bare spørre om plager meg ikke overhodet har aldri opplevd at noen har spurt om det i en negativ vinkling.

Greia jeg reagerte på er som jeg skrev i den orginale posten at når man tror at man har en god tone så kommer den replikken.

Hu som sa ikke rasist men rasebevist ville tilogmed være venner etterpå men jeg unnskyldte meg og gikk, tror hun skjønte at hun hadde tråkket rett i salaten og kunne bare sagt at hun ikke var interessert.

I den delen av Norge som jeg bor nå er det ikke så mye variasjon på menneskene og vil ikke bosette meg i Oslo, så da blir det Berlin når koronakrisen er over med mindre jeg finner ut noe annet selv om Berlin ser mest sannsynlig ut.

Endret av tullingfranord
Skrevet
16 minutter siden, tullingfranord skrev:

Takker men jeg tror noen nerver blir rørt alikevel og preferanser som jeg på gang på gang her presisert er helt okay.

Det var ei her som sa at hun bare foretrakk etniske nordmenn fordi det var det hun tente på som er helt ok men i annen tråd da vi snakket om å være ærlige på dating profiler som var relevant til diskusjonen i tråden, så sa at hun at det var typisk for utlendinger å bli sinte og da reagerte jeg for da skjønte jeg at dette var noe mer enn bare prefreanser men hvordan hun så på folk som så annerledes ut.

Jeg sa at hvis du er lei av utlendinger på tinder så skriv at du er kun interessert i Nordmenn problem solved og da klikka hun på nei og sa typisk utlendinger som blir sure.

Og så kalte hun meg rabiat fordi jeg spurte have hun mente med typisk utlending å forklarte at jeg hadde ingen problemer med hennes preferanser men den typisk utlendings kommentaren så begynte hun å unnvike spørsmålet og alt var min feil selvfølgelig .

Dette er noe jeg har opplevd stadig vekk og tenkte at jeg skulle spørre hva hun mente men så kom den spontant ærlige kommentaren jeg hadde ventet på og fikk egentlig bekreftet det jeg mistenkte.

Det er bare tull... det som plager meg mer er hvordan folk blir plager over våre erfaringer.. jeg tenker at du blir sliten av opplevelsen og vil gjerne bli sett for den du er .. simpel as that :/

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 27.4.2020 den 0.35, Ufordragelig skrev:

jo lenger nord man kommer i detta landet jo mer "fy faen den svarte jævelen" tendenser har de innavla.

selv har jeg vokst opp i Oslo og har null merninger om hudfarge annet enn att er man mulat så er man vanligvis også veldig vakker, så det så. Ta med deg det i steden, de som avviser deg for "rasebevist" eller annet fjas er jo idioter inni skallen, de er jo sånn som sitter med sine hvite venner og slenger ifra seg "den jævla svartingen" etc

Det å ha et rasebevisst forhold til dating og kjærlighet handler jo ikke nødvendigvis om å være en drittsekk.

Det handler dels om at man tiltrekkes av det motsatte kjønn av eget folkeslag, og dels om at man ønsker å videreføre sitt eget folk. Flertallet av mennesker har alltid følt mest tilhørighet til eget stamme eller folk (tribalisme), og selv om det også har negative sider er det jo hovedsaklig positivt. Det gir samhold og bidrar til folkets overlevelse.

Som hvit norsk mann kunne jeg aldri tenkt meg å vært sammen med noen andre enn en hvit norsk kvinne. Det gjelder jo selv om jeg har venner av ulike etnisiteter.

Jeg forstår jo at innvandrere kan føle seg litt på «utsiden» i datingverdenen, men sånn blir det jo når folk forlater sine hjemland og blandes ihop. Man må jo bare gjøre det beste ut av det.

Et kjærlighetsforhold, om det varer lenge nok, ender jo ofte i barn og familie. Og da ønsker de fleste nordmenn seg norske barn.

Anonymkode: f4612...2af

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo trist at du føler det sånn, da du det er jo norsk du også, selvom du også er av brasilliansk opphav. (Brasil består jo stortsett av etniske grupper fra hele verden gjør det ikke?)

Men du sier at du ikke er blond eller derfor damene ikke vil date deg... Altså, mange nordmenn har også naturlig brunt hår.

Det er ikke så sjeldent her heller..

Hm, vet ikke helt hva jeg skal skrive mer, men det høres ut som du trives bedre utenfor Norge, så hvorfor ikke utforske litt verden og se hvor du ender?

Gjest tullingfranord
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo trist at du føler det sånn, da du det er jo norsk du også, selvom du også er av brasilliansk opphav. (Brasil består jo stortsett av etniske grupper fra hele verden gjør det ikke?)

Men du sier at du ikke er blond eller derfor damene ikke vil date deg... Altså, mange nordmenn har også naturlig brunt hår.

Det er ikke så sjeldent her heller..

Hm, vet ikke helt hva jeg skal skrive mer, men det høres ut som du trives bedre utenfor Norge, så hvorfor ikke utforske litt verden og se hvor du ender?

Jeg har bodd i flere land og når korona krisen er over så vurderer jeg å flytte tilbake til Berlin en by jeg stortrivdes i.

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Hvilket også virker å være TS sitt problem. Han er ikke norsk, han er ikke brasiliansk, han passer ikke inn i Norge, han passer ikke inn i Brasil, men føler av en eller annen merkelig grunn tilhørighet i Berlin. 🤷‍♀️

Anonymkode: 04d5a...029

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Gjest tullingfranord
Skrevet (endret)
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvilket også virker å være TS sitt problem. Han er ikke norsk, han er ikke brasiliansk, han passer ikke inn i Norge, han passer ikke inn i Brasil, men føler av en eller annen merkelig grunn tilhørighet i Berlin. 🤷‍♀️

Ja og vist du hadde brydd deg om å lese hvorfor så er det fordi Berlin er en internasjonal by og på engelsk kalles en meltingpot der folk fra alle verdensdeler som bor og jeg liker Berliner kulturen svært godt og det er noe for alle der.

Jeg har en tilhørighet der ja fordi jeg liker meg der jeg kan være meg selv der har bodd der tidligere og har gode venner som jeg er glad i.

Jeg har også det her i Norge men Berlin for meg er en by jeg kan være meg selv der jeg blir sett for den personen jeg er og ikke for den jeg er født.

Den største feiltagelsen jeg gjorde var å flytte hjem igjen fordi jeg kjente at jeg vill bare slå meg til ro og tenkte å reise hjem der jeg hadde familen rundt meg fordi jeg savnet dem.

I Norge er jeg utskudd og en rotløs person ifølge han du quotet i Berlin er jeg for å sitere Kennedy en Berliner.

Endret av tullingfranord
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, tullingfranord skrev:

Ja og vist du hadde brydd deg om å lese hvorfor så er det fordi Berlin er en internasjonal by og på engelsk kalles en meltingpot der folk fra alle verdensdeler som bor og jeg liker Berliner kulturen svært godt og det er noe for alle der.

Jeg har en tilhørighet der ja fordi jeg liker meg der jeg kan være meg selv der har bodd der tidligere og har gode venner som jeg er glad i.

Jeg har også det her i Norge men Berlin for meg er en by jeg kan være meg selv der jeg blir sett for den personen jeg er og ikke for den jeg er født.

Den største feiltagelsen jeg gjorde var å flytte hjem igjen fordi jeg kjente at jeg vill bare slå meg til ro og tenkte å reise hjem der jeg hadde familen rundt meg fordi jeg savnet dem.

Berlin er en tysk by som har mistet sin tyske identitet. Det er det du egentlig sier her. 

Gjest tullingfranord
Skrevet (endret)
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Berlin er en tysk by som har mistet sin tyske identitet. Det er det du egentlig sier her. 

Berlin er fortsatt Tysk veldig også nesten stereotypisk noen ganger men det er også ett fint internasjonalt miljø der borte.

Og hvis det at jeg blir behandlet som ett menneske der og kan være sosial med andre mennesker uten å bli behandlet annerledes for den jeg er født som er at Berlin har mistet sin identitet (jeg personlig synes Berlin har en unik identitet).

Så er kanskje ikke det så ille tenk det ett sted der alle uansett hvordan vi ser ut blir behandlet med respekt og være en del av felleskapet nei så fryktelig.

Berlin sin historie en utrolig fasinerende en og det er en kulturell by som definitivt har en sterk identitet som er preget av Berlin sin historie.

Hva du mener med Tysk identitet siden Berlin er helt forskjellig fra Munchen som igjen har andre tradisjoner eller Køln, Bremen, Hamburg som ligger på ulike steder i Tyskland med sine tradisjoner.

Så definer Tysk identitet for meg er du snill hva etter din mening er en Tysk identitet jeg bare spørr siden du helt klart er eksperten her forklar hvordan Berlin burde være ?

Endret av tullingfranord
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, tullingfranord skrev:

Så definer Tysk identitet for meg er du snill hva etter din mening er en Tysk identitet jeg bare spørr siden du helt klart er eksperten her forklar hvordan Berlin burde være ?

Har ikke hevdet å være ekspert på noe som helst jeg, det var du som sa at Berlin er en internasjonal by. At noe blir internasjonalt er selve definisjonen på at det har mistet sin originale identitet. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå foretrekker jeg lyse menn, men synes at folk fra f.eks Sør-Amerika ser flotte ut de og. Det som stopper meg når det gjelder menn fra Sør-Amerika, eller Italia, eller Spania for den saks skyld er at jeg kjenner mange som har vært eller er i forhold med menn fra disse stedene, og da har det ofte vært vold eller utroskap inne i bildet. Spesielt utroskap. Det virker på meg som om utroskap er mer akseptert i disse landene, men jeg kan selvsagt ta feil. Nå sier jeg ikke at du bedriver utroskap eller vold, men jeg tar jo valg på bakgrunn av det jeg har sett og opplevd i mitt eget liv. Det finnes nordmenn som holder på slik de og, men jeg har ikke vært borti dem og derfor så velger jeg slik jeg gjør. 

Anonymkode: 26f0d...1b2

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...