Gå til innhold

......

Gjest tullingfranord

Fremhevede innlegg

Gjest tullingfranord
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Beeblebrox said:

Jo takk... Du later jo til å være der sånn halveis allerede. Har du hørt om "Mr Gold" evt. Mr. Misterly? Der har du svaret ditt :troest:

Herregud mann jeg vile bare dele en erfaring og alt du har gjort er å trolle jeg hater ikke Norge eller Nordmenn eller noen for den saks skyld.

Og jeg sier ikke at min erfaring er like alle andre med samme bakgrunn dette er MIN erfaring det siste året.

Jeg var egentlig ferdig med hele tråden helt til moderator bestemte seg for å opprette den igjen og syntes den hadde gått sin gang.

Alt du har gjort er provosere her inne

Endret av tullingfranord
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, tullingfranord skrev:

Herregud mann jeg vile bare dele en erfaring og alt du har gjort er å trolle jeg hater ikke Norge eller Nordmenn eller noen for den saks skyld.

Jeg var egentlig ferdig med hele tråden helt til moderator bestemte seg for å opprette den igjen og syntes den hadde gått sin gang.

Slutt å svar han. Se på de positive svarene her. 

Anonymkode: cb6a6...916

• Liker 1
Skrevet (endret)
3 minutter siden, tullingfranord skrev:

Jøssess... Hva var det som var så provoserende da?

Edit : om du er ferdig, jaja, da trenger du jo ikke svare da??? :klo:

Endret av Beeblebrox
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Det virker som du nesten krever sex fra jenter du møter her i Norge. Det bilr feil, uansett hvilken bakgrunn man har. Om noen ikke liker deg annet enn som en mulig venn, må du bare godta det.

De fleste vil nok se an personen, ikke nødvendigvis hudfargen, så det kan jo godt hende du møter noen som vil ha deg som kjæreste. Samtidig er det jo slik at de fleste ønsker å date/gifte seg med noen med nogenlunde samme bakgrunn, og det betyr ikke at de automatisk er rasister.

Endret av Lothlorien-
  • Liker 1
Gjest tullingfranord
Skrevet (endret)
3 hours ago, Lothlorien- said:

Det virker som du nesten krever sex fra jenter du møter her i Norge. Det bilr feil, uansett hvilken bakgrunn man har. Om noen ikke liker deg annet enn som en mulig venn, må du bare godta det.

De fleste vil nok se an personen, ikke nødvendigvis hudfargen, så det kan jo godt hende du møter noen som vil ha deg som kjæreste. Samtidig er det jo slik at de fleste ønsker å date/gifte seg med noen med nogenlunde samme bakgrunn, og det betyr ikke at de automatisk er rasister.

Ok nå er jeg lei av å hele tiden presisere jeg sa i tråden at jeg har hatt dater der kjemien ikke stemte eller at daten kun endte opp i vennskap noe som er helt greit og en suksess i min bok, nei det ble ikke kjæreste men ett nytt bekjentskap som også er koselig dette har skjedd meg i både Norge og i utlandet.

Har ei jeg traff på date som kun ble en venninne hun har blitt en kompis og turkamerat vi har ett platonisk kompisforhold.

Har man ikke kjemi så har man ikke kjemi som skjer med alle og som er helt greit, men at ei som slengte ut ikke rasist men rasebevist slenger den i trynet mitt og så vil være venner ? nei det er ikke greit vil ikke være venner med noen som har en slik holdning.

Så du legger ord i munnen på meg som jeg aldri har sagt, kanskje les den jævla tråden før du kommenterer.

Så nei jeg krever ingenting av noen jeg også vil vite hvordan en person er og om vi har kjemi før det i hele tatt skjer noe.

Endret av tullingfranord
Skrevet
2 minutter siden, tullingfranord skrev:

Ok nå er jeg lei av å hele tiden presisere jeg sa i tråden at jeg har dater der kjemien ikke stemte eller at av daten kun endte opp i vennskap noe som er helt greit og en suksess i min bok nei det ble ikke kjæreste men ett nytt bekjentskap som også er koselig.

Har man ikke kjemi så har man ikke kjemi som skjer med alle og som er helt greit, men at ei som slengte ut ikke rasist men rasebevist slenger den i trynet mitt og så vil være venner ? nei det er ikke greit vil ikke være venner med noen som har en slik holdning.

Så du legger ord i munnen på meg som jeg aldri har sagt kanskje les den jævla tråden før du kommenterer.

Så nei jeg krever ingenting av noen jeg også vil vite hvordan en person er og se om vi har kjemi før det i hele tatt skjer noe.

Kan det ikke hende at du generaliserer den kjipe opplevelsen med hun som sa at hun ikke var rasist men rasebevisst? Har det hendt så mange andre ganger at damer ikke er interessert kun pga at du er halvt brasiliansk?

Beklager om du har forklart dette tidligere, jeg har bare lest starten og mot slutten av denne tråden. Uansett har du jo fått gode svar jeg har lest som du har valgt å slenge til side og det virker som du har en forutinntatt hissig holdning til mange av de som har svart. 

Moderatorer stenger forøvrig ikke tråder etter TS ønske.

• Liker 2
Gjest tullingfranord
Skrevet (endret)
12 minutter siden, Frøkensina said:

Kan det ikke hende at du generaliserer den kjipe opplevelsen med hun som sa at hun ikke var rasist men rasebevisst? Har det hendt så mange andre ganger at damer ikke er interessert kun pga at du er halvt brasiliansk?

Beklager om du har forklart dette tidligere, jeg har bare lest starten og mot slutten av denne tråden. Uansett har du jo fått gode svar jeg har lest som du har valgt å slenge til side og det virker som du har en forutinntatt hissig holdning til mange av de som har svart. 

Moderatorer stenger forøvrig ikke tråder etter TS ønske.

Jeg har fått gode svar også og har svart på dem men har også sett innlegg fra både kvinner og menn som har fått kjenne på det samme som meg også er av en annen bakgrunn.

Men jeg angrer bittert på at jeg lagde tråden ja at flere velger å være anonyme spesielt mr bevare den Norske rasen kødden her inne sier jaggu litt om hvor holdningene ligger.

Så fikk jeg høre at det må ikke være greit for de som er blandet siden de ender opp rotløse og uten sin kultur enda jeg har vokst opp her er døpt og konfirmert i en Norsk kirke og fullførte min verneplikt.

Så ja så kommer de som skal bevare den Norske rasen med utsagn som høres ut som det kommer rett ut av Nasjonal Samlings partiprogram.

Da blir jeg forbanna og det har jeg all rett til.

Endret av tullingfranord
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, tullingfranord skrev:

Jeg har fått gode svar også og har svart på dem men har også sett innlegg fra både kvinner og menn som har fått kjenne på det samme som meg også er av en annen bakgrunn.

Men jeg angrer bittert på at jeg lagde tråden ja at flere velger å være anonyme spesielt mr bevare den Norske rasen kødden her inne sier jaggu litt om hvor holdningene ligger.

Så fikk jeg høre at det må ikke være greit for de som er blandet siden de ender opp rotløse og uten sin kultur enda jeg har vokst opp her er døpt og konfirmert i en Norsk kirke og fullførte min verneplikt.

Så ja så kommer de som skal bevare den Norske rasen med utsagn som høres ut som det kommer rett ut av Nasjonal Samlings partiprogram.

Da blir jeg forbanna og det har jeg all rett til.

Jeg skjønner du blir provosert, men har du noen egentlige argumenter?

Annet enn at de rasebevisste jenter du har møtt er forferdelige mennesker fordi de ikke vil ha et forhold og sex med deg fordi du delvis stammer fra Brasil?

Tråden blir jo grunnleggende ensidig når det kun er ditt eget perspektiv som er gyldig, og alle andres bare kan avfeies uten videre.

Anonymkode: f4612...2af

• Liker 1
Gjest tullingfranord
Skrevet (endret)
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skjønner du blir provosert, men har du noen egentlige argumenter?

Annet enn at de rasebevisste jenter du har møtt er forferdelige mennesker fordi de ikke vil ha et forhold og sex med deg fordi du delvis stammer fra Brasil?

Tråden blir jo grunnleggende ensidig når det kun er ditt eget perspektiv som er gyldig, og alle andres bare kan avfeies uten videre.

Enda alt jeg ville var å dele en erfaring og har nå brukt de siste sidene på å svare på folk som har avfeid min erfaring.

Og folk som bruker rasebevist kvinner eller menn er ikke akkurat noen jeg ønsker å forholde meg til sosialt i det hele tatt fordi de som slenger det i trynet mitt, forteller meg at de tror de er bedre enn meg pga av deres hudfarge.

Dette kan gå begge veier og tråden har gått inn i en vinkling jeg ikke ønsket jeg tror ikke alle er rasister herregud er ikke det jeg sier.

Jeg delte en erfaring og fikk beskjed om at jeg var ditt og jeg var datt enda og gjorde også helt klart at prefreanser var okay er man ikke tiltrukket av noen så er man ikke det.

Og jeg var faktisk enig med en annen poster som reiste muligheten for at mitt lengre opphold i ett annet land med litt andre sosiale normer kan også være årsaken til at jeg har blitt litt uvant her i flere land er folk litt mer udadvente mens Nordmenn er litt mer tilbaketrukkne.

Turister beskriver Nordmenn som vanskelig å bli kjent med og folk flest er i landet har en annen tankegang ikke noe negativ er bare sånn Norge er,  jeg bare snakket om hvor vanskelig det var for meg å omstille til det igjen.

Og vet ikke om jeg klarer det siden jeg savner å være sosial.

Jeg avfeiet ikke argumentet men tenkte faktisk igjennom det og han hadde faktisk ett poeng noe jeg faktisk tok opp i tråden fordi det var faktisk en interssant diskusjon å ha.

Vi har også andre med utenlands bakgrunn her inne på tråden som har beskrevet sine erfaringer som ikke har med dating å gjøre men det sosiale generellt noen har gode andre har dårlige.

Vi må da for faen få love til å dele de erfaringene uten at folk skal klikke.

Og med det så gidder jeg ikke å svare mer for jeg er drittlei av å gjenta meg selv.

Endret av tullingfranord
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, tullingfranord skrev:

Enda alt jeg ville var å dele en erfaring og har nå brukt de siste sidene på å svare på folk som har avfeid min erfaring.

Dette kan gå begge veier og tråden har gått inn i en vinkling jeg ikke ønsket jeg tror ikke alle er rasister herregud er ikke det jeg sier.

Jeg delte en erfaring og fikk beskjed om at jeg var ditt og jeg var datt enda og gjorde også helt klart at prefreanser var okay er man ikke tiltrukket av noen så er man ikke det.

Og jeg var faktisk enig med en annen poster som reiste muligheten for at mitt lengre opphold i ett annet land med litt andre sosiale normer kan også være årsaken til at jeg har blitt litt uvant her i flere land er folk litt mer udadvente mens Nordmenn er litt mer tilbaketrukkne.

Turister beskriver Nordmenn som vanskelig å bli kjent med og folk flest er i landet har en annen tankegang ikke noe negativ er bare sånn Norge er,  jeg bare snakket om hvor vanskelig det var for meg å omstille til det igjen.

Og vet ikke om jeg klarer det siden jeg savner å være sosial.

Jeg avfeiet ikke argumentet men tenkte faktisk igjennom det og han hadde faktisk ett poeng noe jeg faktisk tok opp i tråden fordi det var faktisk en interssant diskusjon å ha.

Vi har også andre med utenlands bakgrunn her inne på tråden som har beskrevet sine erfaringer som ikke har med dating å gjøre men det sosiale generellt noen har gode andre har dårlige.

Vi må da for faen få love til å dele de erfaringene uten at folk skal klikke.

Men reaksjonene her inne har vært interessante for å si det mildt men jeg skjønner ikke ett tema som er lette å forholde seg for de fleste.

Dypest sett tror jeg din erfaring ikke er så forskjellig fra min egen, og for de andre som har svart i denne tråden. Dating og forhold er så utrolig vanskelig, fordi det er så mange ting som skal matche. Det finnes masse hyggelige kvinner (og menn) der ute, men om man ikke tiltrekkes eller er på «feil planet» i livsstil og verdier fungerer det ikke.

Du er åpenbart en utadvendt mann, som ikke trives så godt med den innesluttede norske kulturen. Og det forstår jeg godt, for nordmenn er nok blant verdens mest innadvendte folk. Finnene er kanskje enda «verre» enn oss, men ikke mye. Så her har du en kulturforskjell som har vokst frem fordi du har levd mye i utlandet, og blitt preget av den sosiale og livlige væremåten der.

Dating er stort sett en endeløs rekke mislykkede forsøk fra de fleste. Mennesker er bare så forskjellige på så mange måter, at sannsynligheten for en klaff er ørliten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er man tiltrukket av et menneske så skyldes det at man liker personligheten og utstrålingen til dette mennesket. Og da kommer utseende i andre rekke.

Anonymkode: 44dd4...93d

AnonymBruker
Skrevet
På 27.4.2020 den 0.12, AnonymBruker skrev:

Du har nok vært uheldig med de du har møtt der... Vi har jo selvsagt en del idioter i norge, men mitt inntrykk er at flertallet gir beng i hudfarge og etnisitet, så lenge de er tilttukket av deg og personlighet og kultur passer sammen.

Selvsagt er det noen som tiltrekkes mest av lysere menn, men preferanser er det jo lov å ha. Så lenge man møter alle med respekt og lik verdighet.

Selv har jeg en preferanse for Latin-amerikansk utseende og jeg giftet meg med en mann (adoptert) fra Sør-Amerika, og har nydlige to «blandete barn». Hverken han, jeg eller barna har noen gang opplevd noe negativt rundt hudfarge.

Jeg ville vært forsiktig med å skylde på etnisitet for de datene/flørtene som kokte bort. Tenker du for mye på det vil du skape en sannhet. Det er helt vanlig å møte mye motgang i datinglivet, til man plutselig treffer blink 🙂

Anonymkode: dfd8b...9d5

Har veldig vanskelig for å tro på det du sier i forhold til at din mann eller barn aldri har opplevd noe negativt rundt hudfarge. Jeg er adoptert fra Colombia...gylden brun hud, mørke øyne og svart hår. Helt siden jeg kom til Norge som lite barn har jeg opplevd å bli sett på som annerledes eller god gammeldags hverdagsrasisme. Det hender ofte den dag i dag. Da jeg først kom til Norge var det ikke så mange mørke her til lands og det var lett for mange å dømme kun fra hudfarge. Nå er det en god del flere mørke og jeg synes på mange måter blikkene og holdninger ikke har blitt noe bedre med tiden. Skulle tro nordmenn begynte å bli vant til oss men tror ikke det noen gang vil bli helt akseptert å være mørk i Norge. Nå skal det sies at det er mange som har aksept men det ligger mye fordommer i det norske miljøet. Jeg tror din mann og dine barn har opplevd mer enn hva du tror!! Men er de slik som meg så snakker de ikke så mye om de opplevelsene fordi det blir i tillegg til sårende, skamfullt å innrømme at man ikke er akseptert og veldig personlig. 

Til deg TS, jeg forstår godt hva du snakker om og dette er noe vi bare må innfinne oss i, dessverre. Så lenge det finnes toleranse i samfunnet for litt rasisme så vil det alltid være underliggende holdninger. Vi snakker om et nivå av rasisme som ikke kalles rasisme av store deler av befolkningen. Vi har politikere i regjering og Stortinget som på riksdekkende media blir tillat å ha slike synspunkter og meninger. For Norge er jo et fritt land hvor alle skal få lov til å både si og mene hva de vil. Så for de som er etniske nordmenn og ikke tror slikt har en betydning så tar de feil. Men er så tydelig at for oss som er ikke etnisk norske. En fordel er at på 90% av bussturene så får jeg sitte alene selv om bussen er stappfull😂 folk velger heller å stå i som sild i tønne enn å sette seg ved siden av meg. Hadde skjønt det om jeg var uflidd, sur og xtra large. Men jeg er ingen av delene...faktisk har jeg et meget flott utseende og en langt over hyggelig holdning til andre. Mange damer som er tiltrukket av meg og jeg tar til meg det positive og blokkerer det negative, men ikke alltid like lett. Jeg vil etterhvert flytte fra Norge og helst tilbake til Colombia...uten tvil.

Og for de som må blir fornærmet over at jeg ikke er takknemlig for å bo i Norge, så er det ikke det jeg prøver å komme fram til. Utrolig mye som er bra i Norge og veldig mange fine folk. Men må si jeg er lei av å føle på at jeg blir sett ned på veldig ofte.

Anonymkode: 8ce93...ff6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har veldig vanskelig for å tro på det du sier i forhold til at din mann eller barn aldri har opplevd noe negativt rundt hudfarge. Jeg er adoptert fra Colombia...gylden brun hud, mørke øyne og svart hår. Helt siden jeg kom til Norge som lite barn har jeg opplevd å bli sett på som annerledes eller god gammeldags hverdagsrasisme. Det hender ofte den dag i dag. Da jeg først kom til Norge var det ikke så mange mørke her til lands og det var lett for mange å dømme kun fra hudfarge. Nå er det en god del flere mørke og jeg synes på mange måter blikkene og holdninger ikke har blitt noe bedre med tiden. Skulle tro nordmenn begynte å bli vant til oss men tror ikke det noen gang vil bli helt akseptert å være mørk i Norge. Nå skal det sies at det er mange som har aksept men det ligger mye fordommer i det norske miljøet. Jeg tror din mann og dine barn har opplevd mer enn hva du tror!! Men er de slik som meg så snakker de ikke så mye om de opplevelsene fordi det blir i tillegg til sårende, skamfullt å innrømme at man ikke er akseptert og veldig personlig. 

Til deg TS, jeg forstår godt hva du snakker om og dette er noe vi bare må innfinne oss i, dessverre. Så lenge det finnes toleranse i samfunnet for litt rasisme så vil det alltid være underliggende holdninger. Vi snakker om et nivå av rasisme som ikke kalles rasisme av store deler av befolkningen. Vi har politikere i regjering og Stortinget som på riksdekkende media blir tillat å ha slike synspunkter og meninger. For Norge er jo et fritt land hvor alle skal få lov til å både si og mene hva de vil. Så for de som er etniske nordmenn og ikke tror slikt har en betydning så tar de feil. Men er så tydelig at for oss som er ikke etnisk norske. En fordel er at på 90% av bussturene så får jeg sitte alene selv om bussen er stappfull😂 folk velger heller å stå i som sild i tønne enn å sette seg ved siden av meg. Hadde skjønt det om jeg var uflidd, sur og xtra large. Men jeg er ingen av delene...faktisk har jeg et meget flott utseende og en langt over hyggelig holdning til andre. Mange damer som er tiltrukket av meg og jeg tar til meg det positive og blokkerer det negative, men ikke alltid like lett. Jeg vil etterhvert flytte fra Norge og helst tilbake til Colombia...uten tvil.

Og for de som må blir fornærmet over at jeg ikke er takknemlig for å bo i Norge, så er det ikke det jeg prøver å komme fram til. Utrolig mye som er bra i Norge og veldig mange fine folk. Men må si jeg er lei av å føle på at jeg blir sett ned på veldig ofte.

Ingen kan si at din erfaring av hvordan å vokse opp ''annerledes'' her, ikke er reell. Men jeg er etnisk norsk, og opplever ofte mye av det du skriver også? F.eks at ingen sitter seg på bussen (men jeg synes det er bra for jeg likte best å sitte alene, får jo bedre plass ,haaha :) )

Har du besøkt Colombia før? KAn jo være lurt før du vurderer å flytte dit, men tror at å bra å ikke bodd samme sted hele livet, da får man jo prøvd litt og se hvor man eventuelt passer inn best og liker seg best. Det er jo det livet handler om, å finne seg selv. uansett hvor man er.

Anonymkode: bd831...96b

• Liker 1
Gjest tullingfranord
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen kan si at din erfaring av hvordan å vokse opp ''annerledes'' her, ikke er reell. Men jeg er etnisk norsk, og opplever ofte mye av det du skriver også? F.eks at ingen sitter seg på bussen (men jeg synes det er bra for jeg likte best å sitte alene, får jo bedre plass ,haaha :) )

Har du besøkt Colombia før? KAn jo være lurt før du vurderer å flytte dit, men tror at å bra å ikke bodd samme sted hele livet, da får man jo prøvd litt og se hvor man eventuelt passer inn best og liker seg best. Det er jo det livet handler om, å finne seg selv. uansett hvor man er.

Hva faen ????

i-hope-you-7f0u0t.jpg

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, tullingfranord skrev:

Hva faen ????

i-hope-you-7f0u0t.jpg

Du må gjerne utdype hva som var bullshitt? Det er mange som flytter rundt i verden for å se hvor dem føler dem passer best.

Mange nordmenn flytter til Thailand og Spania f.eks og blir der.

AnonymBruker
Skrevet

Det du har opplevd er rasisme og er ikke greit!!

Anonymkode: c1b99...440

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 

Da får du utdype dine tilsvarende opplevelser, bortsett fra å sitte ensom på bussen😁 tror ikke du helt forstod meg eller eksemplet mitt. Har vært i Colombia flere ganger i ettertid i tillegg til å ha bodd andre steder i Europa. Så jeg vet hva jeg vil. 

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg er etnisk norsk, og opplever ofte mye av det du skriver ogs

Vil det si du har Samisk bakgrunn? Hvordan har du opplevd tilsvarende? 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må gjerne utdype hva som var bullshitt? Det er mange som flytter rundt i verden for å se hvor dem føler dem passer best.

Mange nordmenn flytter til Thailand og Spania f.eks og blir der.

Nok en gang ser vi at enkelte ikke helt har skjønt så veldig mye. Handler ikke om hvor folk flytter! Det dreier seg om hvordan mange med annerledes hudfarge og bakgrunn føler ved å bo i Norge.  Jeeesess!!

Skrevet
On 5/3/2020 at 2:37 AM, AnonymBruker said:

Ikke få nedtur. Det er sånn det er for oss som er annerledes. Vi får noen slag fra folk om at vi ikke er velkomne her, men når vi er født og oppvokst her er kampen din og min å lage plass vår plass her. Du er nok uheldig der du bor, enkelte kan være mer rasister enn andre steder. Jeg hadde det sånn på en arbeidsplass i Drammen. Ble aldri inkludert på lunsjer, fester og ble sett på den stakkars utenlandske dama. Jeg lærte å gi faen og tenkte at det var fordi jeg var for fin for dem. De var ikke min type folk uansett så crappy folk møter man overalt. 

Anonymkode: cb6a6...916

Hvorfor ble du sett på som stakkars?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...