Gå til innhold

......

Gjest tullingfranord

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Gråskjegg skrev:

Så hva om du vokste opp i et miljø hvor akademisk/sosial status, popularitet ikke var tilstede? Et miljø hvor andre verdier var essensielle. Hvordan ville da mennesket utviklet seg i forhold til det miljøet. Å hevde at menneskets natur er årsaken til avhengighet, vold, sykdommer/lidelser, individets tilpasning på bekostning av andre mennesker og miljø er en enkel måte å fraskrive de virkelige og grunnleggende årsakene til de problemene vi står ovenfor. 

Nei, det er faktisk ikke det. Kristne munker og prester lever i et miljø hvor ydmykhet, nestekjærlighet og fokus på Gud vektlegges hver eneste dag. Likevel er det ofte noen som har ambisjoner og klatrer oppover i systemet for å vinne status. Og da hender det ofte at de opprinnelige verdiene blir glemt. Hele kirkens historie er full av denne type korrupsjon og falskhet.

Selvfølgelig kan og bør man dyrke positive verdier, men det betyr ikke at du kan glemme menneskenaturen av den grunn. Den kommer ofte til syne etterhvert, selv i de beste miljøer.

Anonymkode: f4612...2af

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, tullingfranord said:

Sier han som bruker biologi som en unnskyldning til å behandle andre mennesker som dritt.

Og jeg tenker ikke på dating men det at bruker rasisme i andre land som ett eksempel og rettferdigjør den behandlingen jeg og andre har opplevd her med at det bare er biologi.

Det er akkkurat det du sier fordi jeg er bare halvt Norsk og pga av biologi og rasisme i andre land er det helt forståelig og greit at jeg blir behandlet som dritt DU FORSVARTE NETTOPP DETTE.

Og jeg snakker ikke om dating som har med preferanser å gjøre og alle har det, men bare hvordan man behandler hverandre.

Så ryk og reis til helvete med det sudo intellektuelle pisset ditt.

*TRIGGER ALERT*

Anonymkode: b46f6...054

• Liker 1
Gjest tullingfranord
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

*TRIGGER ALERT*

Anonymkode: b46f6...054

Jævla troll du hadde faen ikke turt å si dette i trynet mitt din feige gnom.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, tullingfranord skrev:

Sier han som bruker biologi som en unnskyldning til å behandle andre mennesker som dritt.

Og jeg tenker ikke på dating men det at bruker rasisme i andre land som ett eksempel og rettferdigjør den behandlingen jeg og andre har opplevd her med at det bare er biologi.

Det er akkkurat det du sier fordi jeg er bare halvt Norsk og pga av biologi og rasisme i andre land er det helt forståelig og greit at jeg blir behandlet som dritt DU FORSVARTE NETTOPP DETTE.

Og jeg snakker ikke om dating som har med preferanser å gjøre og alle har det, men bare hvordan man behandler hverandre.

Så ryk og reis til helvete med det sudo intellektuelle pisset ditt.

Jeg forsvarer overhodet ikke at folk har behandlet deg dritt. Jeg forklarer hvorfor dette skjer gang på gang, i alle mulige land, kulturer og historiske epoker.

Å forklare er noe annet enn å forsvare. Hvor vanskelig er det å forstå?

Jeg er forøvrig ingen pseudointellektuell, men er høyt utdannet og har faglig begrunnelse for mine forklaringer. Du fremstår derimot som emosjonell, og ute av stand til å gå inn i en seriøs diskusjon om et tema du er personlig berørt av.

Denne diskusjonen virker forøvrig ganske nyttesløs. Dere inne i denne tråden får fortsette å rakke ned på nordmenn og norsk kultur så mye dere vil, og stemple oss som rasistiske bondeknøler. Lykke til med å finne det perfekte landet å bo i, hvor mennesker har smeltet sammen i en multikulturell utopi. 

• Liker 3
Gjest tullingfranord
Skrevet

De siste sidene her inne har jo gått ut på demonisere alle oss som bor her i landet som ikke er Norske som overhodet ikke har noe med hvorfor jeg lagde tråden for nå å forsvare rasisme og diskriminering med at sånn er det med biologi.

Dating er preferanse basert men at folk slenger ut bemerkinger om raserenhet og forventer vennskap etterpå er det jeg regarte på og bare det.

Denne diskusjonen har fullstendig sporet av igjen

Gjest tullingfranord
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg forsvarer overhodet ikke at folk har behandlet deg dritt. Jeg forklarer hvorfor dette skjer gang på gang, i alle mulige land, kulturer og historiske epoker.

Jeg er forøvrig ingen pseudointellektuell, men er høyt utdannet og har faglig begrunnelse for mine forklaringer. Du fremstår derimot som emosjonell, og ute av stand til å gå inn i en seriøs diskusjon om et tema du er personlig berørt av.

Denne diskusjonen virker forøvrig ganske nyttesløs. Dere inne i denne tråden får fortsette å rakke ned på nordmenn og norsk kultur så mye dere vil, og stemple oss som rasistiske bondeknøler. Lykke til med å finne det perfekte landet å bo i, hvor mennesker har smeltet sammen i en multikulturell utopi. 

Noe som denne tråden opprinnelig ikke gjorde helt til du og dine såkalte intellektuelle kom inn her.

Halve familien min er Norsk og jeg skrev gang på gang at jeg ikke trodde dette gjalt hele Norge eller alle Nordmenn så kommer du å sier jo det er sånn alle Nordmenn er hvem er det som demoniserer nå ?

Jeg stemplet ingen bare delte noen erfaringer jeg hadde hatt og du spiller nå fornærmet og tror jeg har demonisert hele landet som jeg ikke gjorde.

Endret av tullingfranord
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, tullingfranord skrev:

De siste sidene her inne har jo gått ut på demonisere alle oss som bor her i landet som ikke er Norske som overhodet ikke har noe med hvorfor jeg lagde tråden for nå å forsvare rasisme og diskriminering med at sånn er det med biologi.

Dating er preferanse basert men at folk slenger ut bemerkinger om raserenhet og forventer vennskap etterpå er det jeg regarte på og bare det.

Denne diskusjonen har fullstendig sporet av igjen

Hvem har demonisert deg? Ingen innlegg jeg har sett.

Tråden har ikke sporet av, den har bare gitt en nødvendig realitetsorientering til dine fordommer mot nordmenn. Du kan ikke forklare allmennmenneskelige egenskaper som tribalisme som noe særnorsk og ondt, og forvente at ingen tar til motmæle.

.

• Liker 3
Gjest tullingfranord
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Den Norske kulturen ER MIN KULTUR jeg er halvt Norsk døpt og konfirmert i en Norsk kirke og tjenestgjorde i militæret med glede.

Er født og oppvokst her.

Gjest tullingfranord
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvem har demonisert deg? Ingen innlegg jeg har sett.

Tråden har ikke sporet av, den har bare gitt en nødvendig realitetsorientering til dine fordommer mot nordmenn. Du kan ikke forklare allmennmenneskelige egenskaper som tribalisme som noe særnorsk og ondt, og forvente at ingen tar til motmæle.

.

Nei gud bedre skal ikke ha en kjøter stille spørsmål ikke sant som er det du egentlig sier.

Og jeg har faktisk bare imot en ting særnorsk som er SKI kan ikke fordra Ski.

Skrevet (endret)
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er faktisk ikke det. Kristne munker og prester lever i et miljø hvor ydmykhet, nestekjærlighet og fokus på Gud vektlegges hver eneste dag. Likevel er det ofte noen som har ambisjoner og klatrer oppover i systemet for å vinne status. Og da hender det ofte at de opprinnelige verdiene blir glemt. Hele kirkens historie er full av denne type korrupsjon og falskhet.

Selvfølgelig kan og bør man dyrke positive verdier, men det betyr ikke at du kan glemme menneskenaturen av den grunn. Den kommer ofte til syne etterhvert, selv i de beste miljøer.

Ja for ikke å glemme at presteskapet og kirken i all sin tid har forgudet makt og penger. Og at hele den religiøse institusjonen er et politisk og økonomisk redskap. Jeg synes du burde se litt nærmere på de navnene jeg oppgav tidligere...om du ønsker å få litt bredere synsvinkel på et tema det virker som du er interessert i. Må jo da være i din interesse å ta et kjapt dypdykk for å kunne gi meg svar på hva jeg ikke har forstått😉

Endret av Gråskjegg
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, tullingfranord skrev:

Noe som denne tråden opprinnelig ikke gjorde helt til du og dine såkalte intellektuelle kom inn her.

Halve familien min er Norsk og jeg skrev gang på gang at jeg ikke trodde dette gjalt hele Norge eller alle Nordmenn så kommer du å sier jo det er sånn alle Nordmenn er hvem er det som demoniserer nå ?

Jeg stemplet ingen bare delte noen erfaringer jeg hadde hatt og du spiller nå fornærmet og tror jeg har demonisert hele landet som jeg ikke gjorde.

Jeg forstår godt hva du mener, og er enig i at du ikke skjærte alle over en kam. I alle fall ikke i i begynnelsen av tråden. Jeg forstår også at de eksemplene du trakk frem, var krenkende. Slike kommentarer om rase er støtende og sårende, og blir helt feil.

Men jeg følte for å gi en litt mer dypere forklaring, som går lenger enn å si at «X er rasistisk», «X er slem» etc.

Personlig tror jeg ikke vi egentlig er så uenige, og synes dette temaet har blitt debattert tilstrekkelig. Jeg har ikke så mye mer å tilføye debatten.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, tullingfranord skrev:

Nei gud bedre skal ikke ha en kjøter stille spørsmål ikke sant som er det du egentlig sier.

Og jeg har faktisk bare imot en ting særnorsk som er SKI kan ikke fordra Ski.

Du fremstår som passiv agrressiv i nesten alle innleggene du skriver, har du tenkt på at det kanskje derfor kvinner ikke vil date deg, og at det ikke har med hudfargen din å gjøre?

Anonymkode: bd831...96b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Gråskjegg skrev:

Ja for ikke å glemme at presteskapet og kirken i all sin tid har forgudet makt og penger. Og at hele den religiøse institusjonen er et politisk og økonomisk redskap. Jeg synes du burde se litt nærmere på de navnene jeg oppgav tidligere...om du ønsker å få litt bredere synsvinkel på et tema du virker som er interessert i. Må jo da være i din interesse å ta et kjapt dypdykk for å kunne gi meg svar på hva jeg ikke har forstått😉

Mitt poeng var allment, ikke rettet mot en spesifikk religion eller organisasjon.

Alle miljøer kan korrumperes av grådighet og statusjag, selv de som er preget av de beste verdier. Nettopp fordi vi er mennesker.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, tullingfranord skrev:

Den Norske kulturen ER MIN KULTUR jeg er halvt Norsk døpt og konfirmert i en Norsk kirke og tjenestgjorde i militæret med glede.

Er født og oppvokst her.

Det er jeg fullstendig enig i. 

Som sagt over, tror jeg ikke vi er så uenige som det kan virke. Det handler mest om perspektiv.

Derfor ønsker jeg deg en fortsatt god uke 😊

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mitt poeng var allment, ikke rettet mot en spesifikk religion eller organisasjon.

Alle miljøer kan korrumperes av grådighet og statusjag, selv de som er preget av de beste verdier. Nettopp fordi vi er mennesker.

😄 jaja...

Gjest tullingfranord
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er jeg fullstendig enig i. 

Som sagt over, tror jeg ikke vi er så uenige som det kan virke. Det handler mest om perspektiv.

Derfor ønsker jeg deg en fortsatt god uke 😊

Ikke faen om jeg ønsker deg en god uke ryk og reis

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, tullingfranord skrev:

Ikke faen om jeg ønsker deg en god uke ryk og reis

Hvorfor er du så sint?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Gråskjegg skrev:

😄 jaja...

Godt vi er enige. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jente over 40 her, etnisk norsk- ville nok foretrukket deg, ihvertfall om du har dratt med deg litt av kulturen :) norske menn blir fort for bleke og trauste, etter min smak :)

Anonymkode: bb997...c32

• Liker 1
Skrevet

Synd at det ble slik ende på en tråd som i utgangspunktet startet fint. Utveksle erfaringer og opplevelser som kunne vært berikende.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...