Gå til innhold

......

Gjest tullingfranord

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, tullingfranord skrev:

Den Norske kulturen ER MIN KULTUR jeg er halvt Norsk døpt og konfirmert i en Norsk kirke og tjenestgjorde i militæret med glede.

Er født og oppvokst her.

Det er greit at den norske kulturen er din kultur, men du har gjentatte ganger i tråden skrevet at du ikke passer inn her, at Norge er for lite for deg, at nordmenn er "sånn og sånn" og gjennom hele tråden har du kritisert Norge og nordmenn. Det er derfor vanskelig å forstå hvorfor du på den ene siden påstår at dette er din kultur mens du på den andre siden prøver så hardt du kan å distansere deg fra den. 

Jeg forstår ikke hvorfor du er så aggressiv i svarene dine og nekter å innse at alle mennesker er tribalistiske og at dette ikke er særegent for nordmenn. Det er heller ingen som godkjenner det å behandle andre mennesker som dritt, men det kan gi en forklaring på hvorfor det er sånn. 

Anonymkode: 04d5a...029

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
På 26.4.2020 den 23.44, tullingfranord skrev:

Her er spørsmålet hvordan er holdningene til oss som er blanding her inne jeg har på en måte gitt opp datinglivet pga av det og fått en del kommentarer for noe jeg faktisk ikke kan noe for min etniske bakgrunn.

Hudfarge for meg er ikke avgjørende. Det som avgjør er kultur. Det vil si at man er vestlig orientert. 

Endret av Bombibit
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt poeng var allment, ikke rettet mot en spesifikk religion eller organisasjon.

Alle miljøer kan korrumperes av grådighet og statusjag, selv de som er preget av de beste verdier. Nettopp fordi vi er mennesker.

Anonymkode: f4612...2af

Om du skulle få et innfall av nysgjerrighet og satte av litt tid til å se/lese om mine superhelter så gjerne skriv til meg og gi meg din oppfatning av hva du sitter igjen med😉

Gjest tullingfranord
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Du fremstår som passiv agrressiv i nesten alle innleggene du skriver, har du tenkt på at det kanskje derfor kvinner ikke vil date deg, og at det ikke har med hudfargen din å gjøre?

Anonymkode: bd831...96b

Jeg ble etter jeg ble beskyld for å angripe alle Nordmenn noe jeg ikke gjorde og måtte gang på gang presisere det samme nytt på nytt og alt deg jeg skreiv har blitt begravd i tull.

Jeg hater ikke Norge eller Nordmenn eller noen men kjenner meg ganske sliten av å forklare at jeg forstod preferanser og at folk hadde det og har hatt flere dater der kjemien ikke stemte som er helt greit no hard feelings, men det jeg regarte på var at noen brukte min etniske bakgrunn som unnskyldning og sa ikke rasist men rasebevist og fortsatt ville være venner  og da gikk jeg.

Eller at andre her inne som har hatt lignende erfaringer blir beskyld av Nordmenn for å være rasister selv om de bare delte noen erfaringer.

Det var det jeg regarte på nå får jeg beskjed av den pikken av en intellektuell at jeg kanskje burde bare finne meg i dritten pga av biologi

Ja da blir jeg sint og frustrert jeg har aldri vært mer forbanna enn det jeg er akkurat nå mens jeg leser den dritten som har blitt skrevet her de siste sidene.

Er ikke en hissig person men begynner å bli lei av å bli beskyld for angripe hele landet NOE JEG IKKE GJORDE.

En som tok opp at siden jeg hadde bodd i utlandet en stund at jeg kanskje hadde blitt mer udadvent enn som Nordmenn er vante til folk er litt mer tilbaketrukne her ingenting gærent i det bare er sånn.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jente over 40 her, etnisk norsk- ville nok foretrukket deg, ihvertfall om du har dratt med deg litt av kulturen :) norske menn blir fort for bleke og trauste, etter min smak :)

Anonymkode: bb997...c32

Hola! ¿cómo estás? med andre ord så foretrekker du meg da:bolledeig::yvonne: 

Anonymkode: 8ce93...ff6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Gråskjegg skrev:

Synd at det ble slik ende på en tråd som i utgangspunktet startet fint. Utveksle erfaringer og opplevelser som kunne vært berikende.

Vel, nå er dette et diskusjonsforum, , men det er til å rive seg i håret noen ganger å være her 😅 men håper jeg lærer noe likevel, er alltid bra å få forskjellige synspunkter uansett om man er enig eller ikke..

Gjest tullingfranord
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er greit at den norske kulturen er din kultur, men du har gjentatte ganger i tråden skrevet at du ikke passer inn her, at Norge er for lite for deg, at nordmenn er "sånn og sånn" og gjennom hele tråden har du kritisert Norge og nordmenn. Det er derfor vanskelig å forstå hvorfor du på den ene siden påstår at dette er din kultur mens du på den andre siden prøver så hardt du kan å distansere deg fra den. 

Jeg forstår ikke hvorfor du er så aggressiv i svarene dine og nekter å innse at alle mennesker er tribalistiske og at dette ikke er særegent for nordmenn. Det er heller ingen som godkjenner det å behandle andre mennesker som dritt, men det kan gi en forklaring på hvorfor det er sånn. 

Anonymkode: 04d5a...029

Fordi jeg tilbragte lang tid i utlandet og ble litt mer vant til andre sosiale normer ble mer utadvent mens Nordmenn er litt mer tilbaketrukkne ikke noe gærent i det bare sånn det er.

Jeg hadde ikke slike erfaringer der jeg bodde tidligere og hadde en stor sosial krets nå føler jeg meg nærmest isolert og ja jeg vil flytte utelands igjen bare venter på korona jævelskapen blir ferdig først.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Gråskjegg skrev:

Om du skulle få et innfall av nysgjerrighet og satte av litt tid til å se/lese om mine superhelter så gjerne skriv til meg og gi meg din oppfatning av hva du sitter igjen med😉

Gjerne, liker å lære nye ting og få utfordret mine egne meninger 😊

Litt av grunnen til at jeg i det hele tatt engasjerte meg i denne tråden er at jeg er lei av den typen overflatiske «forklaringer» som ofte gis for ulike problemer. Det handler så altfor ofte om å stemple folk med merkelapper og finne på vage årsaker som egentlig ikke henger på greip.

Gjest tullingfranord
Skrevet (endret)
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Jente over 40 her, etnisk norsk- ville nok foretrukket deg, ihvertfall om du har dratt med deg litt av kulturen :) norske menn blir fort for bleke og trauste, etter min smak :)

Anonymkode: bb997...c32

Desverre så er jeg nok for Norsk for deg kan ikke et ord portugesisk selv om jeg prøvde men Norsk, Engelsk og Tysk. ;)

Som jeg sa kulturellt Norsk

Endret av tullingfranord
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, tullingfranord skrev:

Fordi jeg tilbragte lang tid i utlandet og ble litt mer vant til andre sosiale normer ble mer utadvent mens Nordmenn er litt mer tilbaketrukkne ikke noe gærent i det bare sånn det er.

Jeg hadde ikke slike erfaringer der jeg bodde tidligere og hadde en stor sosial krets nå føler jeg meg nærmest isolert og ja jeg vil flytte utelands igjen bare venter på korona jævelskapen blir ferdig først.

Hvis du har noen hobbyer du liker å drive med, kan du jo se om du finner noen grupper du kan melde deg inn i her.

Og prøve å bli kjent med nye mennesker på den måten?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, tullingfranord skrev:

Jeg ble etter jeg ble beskyld for å angripe alle Nordmenn noe jeg ikke gjorde og måtte gang på gang presisere det samme nytt på nytt og alt deg jeg skreiv har blitt begravd i tull.

Jeg hater ikke Norge eller Nordmenn eller noen men kjenner meg ganske sliten av å forklare at jeg forstod preferanser og at folk hadde det og har hatt flere dater der kjemien ikke stemte som er helt greit no hard feelings, men det jeg regarte på var at noen brukte min etniske bakgrunn som unnskyldning og sa ikke rasist men rasebevist og fortsatt ville være venner  og da gikk jeg.

Eller at andre her inne som har hatt lignende erfaringer blir beskyld av Nordmenn for å være rasister selv om de bare delte noen erfaringer.

Det var det jeg regarte på nå får jeg beskjed av den pikken av en intellektuell at jeg kanskje burde bare finne meg i dritten pga av biologi

Ja da blir jeg sint og frustrert jeg har aldri vært mer forbanna enn det jeg er akkurat nå mens jeg leser den dritten som har blitt skrevet her de siste sidene.

Er ikke en hissig person men begynner å bli lei av å bli beskyld for angripe hele landet NOE JEG IKKE GJORDE.

En som tok opp at siden jeg hadde bodd i utlandet en stund at jeg kanskje hadde blitt mer udadvent enn som Nordmenn er vante til folk er litt mer tilbaketrukne her ingenting gærent i det bare er sånn.

Jeg tror du kan ha et temperament som skremmer folk litt. Nordmenn er som regel trauste og lavmælte, og er vant til andre med samme lynne. Så kan folk bli litt forbauset, og trekke seg enda mer tilbake.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gjerne, liker å lære nye ting og få utfordret mine egne meninger 😊

Litt av grunnen til at jeg i det hele tatt engasjerte meg i denne tråden er at jeg er lei av den typen overflatiske «forklaringer» som ofte gis for ulike problemer. Det handler så altfor ofte om å stemple folk med merkelapper og finne på vage årsaker som egentlig ikke henger på greip.

:lete: enlightenment! Føler meg litt truffet i det du sa og jeg tar det til ettertanke. Jeg burde ikke vært så rask til å dømme dine meninger. Men lett å bli ivrig når man er engasjert. Er jo veldig enig i det du sier nå og håper jeg kan utvide min horisont ved å delta i slike diskusjoner 😊

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, tullingfranord skrev:

Den Norske kulturen ER MIN KULTUR jeg er halvt Norsk døpt og konfirmert i en Norsk kirke og tjenestgjorde i militæret med glede.

Er født og oppvokst her.

Ingen sier noe annet 

Anonymkode: e877a...3f3

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, tullingfranord skrev:

Jeg tror vi alle på tråden kan bli enige om at det er denne kulturkrasjen som er rotårsaken til problemet du beskriver.

De litt ufølsomme kommentarene fra de rasebevisste jentene fungerte nok mest som «dråpen som fikk begeret til å renne over». Og det er forståelig.

• Liker 1
Gjest tullingfranord
Skrevet

Er ferdig med denne tråden diskuterer hva dere vil og siden Norge følger GDPR reglene til EU så har jeg faktisk krav på at brukeren min skal bli slettet.

Orker ikke å være her inne lenger alt jeg ville var bare å dele noen erfaringer ikke å angripe noen.

Skrevet

Jeg ser ikke problemet i å ha preferanser. Jeg foretrekker menn med mørkt hår, føler ikke jeg diskriminerer blonde menn av den grunn. Jeg foretrekker også menn fra Norden/England som er på samme bleikhetsskala som meg, føler ikke at jeg diskriminerer hverken japanere, sør amerikanere eller somalere av den grunn. Preferanser kan man ikke noe for, enten finner man noen fysisk attraktiv eller ikke.

Jeg skal ikke ha dårlig samvittighet fordi en mann blir frustrert fordi jeg ikke er tiltrukket av han. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Gråskjegg skrev:

:lete: enlightenment! Føler meg litt truffet i det du sa og jeg tar det til ettertanke. Jeg burde ikke vært så rask til å dømme dine meninger. Men lett å bli ivrig når man er engasjert. Er jo veldig enig i det du sier nå og håper jeg kan utvide min horisont ved å delta i slike diskusjoner 😊

Jeg vet godt hvordan det er å bli altfor engasjert i en diskusjon, både på KG og i real life 😊 Så full forståelse for dette, jeg bebreider deg ikke og synes dine innlegh har vært saklige og gode.

Dette er jo egentlig en del av den lange diskusjonen om «Nature versus Nurture», som er stadig like aktuell. Generelt tror jeg mange krangler og uenigheter kunne vært unngått om man tar seg tid til å prøve å forstå de man er uenig med, og hvilke grunner de har for å mene hva de gjør. Ikke minst er høflighet viktig, det å respektere folk, og ikke tillegge dem dårlige intensjoner de ikke har. Det er jo de gode diskusjonene som er grunnen til at jeg er på KG, småkrangling er som regel helt bortkastet.

Kanskje vi to skulle grunnlagt en ny og mer intellektuell tråd sammen? Funnet noen likesinnede?

• Liker 1
Gjest tullingfranord
Skrevet
Just now, Eediyat said:

Jeg ser ikke problemet i å ha preferanser. Jeg foretrekker menn med mørkt hår, føler ikke jeg diskriminerer blonde menn av den grunn. Jeg foretrekker også menn fra Norden/England som er på samme bleikhetsskala som meg, føler ikke at jeg diskriminerer hverken japanere, sør amerikanere eller somalere av den grunn. Preferanser kan man ikke noe for, enten finner man noen fysisk attraktiv eller ikke.

Jeg skal ikke ha dårlig samvittighet fordi en mann blir frustrert fordi jeg ikke er tiltrukket av han. 

Herregud bla tilbake så ser du at jeg har skrevet at preferanser er helt greit er så lei av å gjenta meg selv hele tiden selvfølgelig skal du ikke ha dårlig samvittighet for det.

Vær så snill la meg slutte å gjenta meg selv hele tiden

Skrevet
1 minutt siden, tullingfranord skrev:

Herregud bla tilbake så ser du at jeg har skrevet at preferanser er helt greit er så lei av å gjenta meg selv hele tiden selvfølgelig skal du ikke ha dårlig samvittighet for det.

Vær så snill la meg slutte å gjenta meg selv hele tiden

Men hva er da problemet? Du sier du blir avvist pga at du er mullatt? 

• Liker 2
Skrevet

Til deg tullingfranord: Jeg forstår at du føler frustrasjon, især når du egentlig ønsket å dele noe som er deg både nært og sårt. Mange som kommer med sine meninger og noen er fine å ta med seg, andre ikke. I en tilstand hvor du egentlig behøver bekreftelse og annerkjennelse så kan ting fort spore av når du ikke blir forstått. Jeg håper alle forstår at TS ikke har forsøkt å skape splid men kanskje føler seg trengt opp i et hjørne og derfor reagerer noe kvast til tider. En helt naturlig forsvarsmekanisme. Jeg har full forståelse skal du vite!! og vil du skal vite at vi er mange norske som setter pris på din tilstedeværelse. Og din nyanse er akkurat hva veldig mange av oss ønsker i samfunnet 😉

Stå på, ikke la en slik diskusjon på et kvinneforum velte håpet om å bli forstått. 

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...