Gjest tullingfranord Skrevet 4. mai 2020 #261 Skrevet 4. mai 2020 (endret) Just now, Eediyat said: Men hva er da problemet? Du sier du blir avvist pga at du er mullatt? Jeg gir opp brukeren min blir snart slettet gidder ikke å svare mer har svar på dette spørsmålet 10 ganger allerde bla tilbake så ser du hva jeg har skrevet om det. Endret 4. mai 2020 av tullingfranord
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #262 Skrevet 4. mai 2020 7 minutter siden, tullingfranord skrev: Er ferdig med denne tråden diskuterer hva dere vil og siden Norge følger GDPR reglene til EU så har jeg faktisk krav på at brukeren min skal bli slettet. Orker ikke å være her inne lenger alt jeg ville var bare å dele noen erfaringer ikke å angripe noen. Jeg foreslo for Gråskjegg over å grunnlegge en ny tråd for å videreføre diskusjonene her inne på et mer allment grunnlag. Enig med deg i at tråden nok kan anses som ferdig. Vi forstår at din kritikk ikke var rettet mot nordmenn generelt. Håper ikke tråden har gjort at du har følt deg såret, det tror jeg ingen har ønsket. Anonymkode: f4612...2af 2
Eediyat Skrevet 4. mai 2020 #263 Skrevet 4. mai 2020 2 minutter siden, tullingfranord skrev: Jeg gir opp brukeren min blir snart slettet gidder ikke å svare mer har svar på dette spørsmålet 10 ganger allerde bla tilbake så ser du hva jeg har skrevet om det. Beklager at jeg ikke orker bla gjennom 14 sider for å lese. Trodde, siden dette åpenbart er en viktig sak for deg, at du kanskje kunne vært litt mer åpen, istedet for å kjefte på meg etter én kommentar. Kanskje der problemet på damefronten ligger, og ikke nødvendigvis kultur eller hudfarge. 2
Gjest tullingfranord Skrevet 4. mai 2020 #264 Skrevet 4. mai 2020 2 minutter siden, Gråskjegg said: Til deg tullingfranord: Jeg forstår at du føler frustrasjon, især når du egentlig ønsket å dele noe som er deg både nært og sårt. Mange som kommer med sine meninger og noen er fine å ta med seg, andre ikke. I en tilstand hvor du egentlig behøver bekreftelse og annerkjennelse så kan ting fort spore av når du ikke blir forstått. Jeg håper alle forstår at TS ikke har forsøkt å skape splid men kanskje føler seg trengt opp i et hjørne og derfor reagerer noe kvast til tider. En helt naturlig forsvarsmekanisme. Jeg har full forståelse skal du vite!! og vil du skal vite at vi er mange norske som setter pris på din tilstedeværelse. Og din nyanse er akkurat hva veldig mange av oss ønsker i samfunnet 😉 Stå på, ikke la en slik diskusjon på et kvinneforum velte håpet om å bli forstått. Er bare lei av å svare på det samme gang på gang.
Bombibit Skrevet 4. mai 2020 #265 Skrevet 4. mai 2020 6 minutter siden, tullingfranord skrev: Jeg gir opp brukeren min Fornuftig det. 1
Gjest tullingfranord Skrevet 4. mai 2020 #266 Skrevet 4. mai 2020 (endret) 6 minutter siden, Eediyat said: Beklager at jeg ikke orker bla gjennom 14 sider for å lese. Trodde, siden dette åpenbart er en viktig sak for deg, at du kanskje kunne vært litt mer åpen, istedet for å kjefte på meg etter én kommentar. Kanskje der problemet på damefronten ligger, og ikke nødvendigvis kultur eller hudfarge. Jeg kjefter ikke kjære deg er bare sliten av å skrive det samme hele tiden er ikke sur på deg i det hele tatt. Jeg skrev at jeg har hatt dater er kjemien ikke stemte som er helt greit eller at ingenting skjedde på daten som igjen er helt greit men det jeg regarte på var at noen jeg hadde dated hadde jeg hatt en god tone med hele kvelden for så å få høre ikke rasist men rasebevist slengt i trynet og så ville de være venner alikevel. Det var det og bare det jeg reagerte på ikke at kjemien ikke stemte eller at jeg ble avist pga av jeg ikke var deres type, som er helt greit hvis noen sier ikke interessert så er det helt greit sånn er det for alle. Men hvorfor dra fram raseaspektet etter en kveld med en god tone hvorfor skal det være nødvendig å poengtere det ? Hun ville fortsatt være venner men jeg synes det var svært sårende og derfor unnskyldte jeg meg høflig og gikk. For den replikken ble brukt mot meg for å poengtere hvorfor jeg ikke passet inn i Norge tidligere og ja er svært sårende. Og har opplevd lignende flere ganger siden jeg kom tilbake til Norge det var det eneste jeg vill dele på denne tråden ikke noe mer eller mindre. Så der er forklaringen Endret 4. mai 2020 av tullingfranord
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #267 Skrevet 4. mai 2020 5 minutter siden, Gråskjegg skrev: Til deg tullingfranord: Jeg forstår at du føler frustrasjon, især når du egentlig ønsket å dele noe som er deg både nært og sårt. Mange som kommer med sine meninger og noen er fine å ta med seg, andre ikke. I en tilstand hvor du egentlig behøver bekreftelse og annerkjennelse så kan ting fort spore av når du ikke blir forstått. Jeg håper alle forstår at TS ikke har forsøkt å skape splid men kanskje føler seg trengt opp i et hjørne og derfor reagerer noe kvast til tider. En helt naturlig forsvarsmekanisme. Jeg har full forståelse skal du vite!! og vil du skal vite at vi er mange norske som setter pris på din tilstedeværelse. Og din nyanse er akkurat hva veldig mange av oss ønsker i samfunnet 😉 Stå på, ikke la en slik diskusjon på et kvinneforum velte håpet om å bli forstått. Jeg er veldig enig i denne kloke oppsummeringen av tråden. Slike diskusjoner kan bli veldig komplekse, involvere mange brukere og oppleves både forvirrende og fiendtlige. Så jeg forstår at ts kan føle seg oppgitt og frustrert. Vi andre på tråden må respektere hans ønske om å avslutte diskusjonen, og runde av på en vennlig måte. Anonymkode: f4612...2af
Eediyat Skrevet 4. mai 2020 #268 Skrevet 4. mai 2020 1 minutt siden, tullingfranord skrev: Jeg kjefter ikke kjære deg er bare sliten av å skrive det samme hele tiden er ikke sur på deg i det hele tatt. Jeg skrev at jeg har hatt dater er kjemien ikke stemte som er helt greit eller at ingenting skjedde på daten som igjen er helt greit men det jeg regarte på var at noen data hadde jeg hatt en god tone med hele kvelden for så å få høre ikke rasist men rasebevist slengt i trynet og så ville de være venner alikevel. Det var det og bare det jeg regarte på ikke at kjemien ikke stemte eller at jeg ble avist pga av jeg ikke var deres type som er helt greit hvis noen sier ikke interessert så er det helt greit sånn er det for alle. Men hvorfor dra fram raseaspektet etter en kveld med en god tone ? det var det jeg ikke skjønte. Takk for svar. Jeg sitter ikke på fasiten, men sett fra utsiden så er det kanskje lettere å påpeke noe «fysisk» enn å si for eksempel: «du er kjedelig, du er dum, du er ikke morsom osv». JEG sier ikke at du er verken kjedelig eller dum, men noen ganger så er det kanskje lettere å skylde på noe fysisk enn personlige egenskaper. 1
Gjest tullingfranord Skrevet 4. mai 2020 #269 Skrevet 4. mai 2020 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er veldig enig i denne kloke oppsummeringen av tråden. Slike diskusjoner kan bli veldig komplekse, involvere mange brukere og oppleves både forvirrende og fiendtlige. Så jeg forstår at ts kan føle seg oppgitt og frustrert. Vi andre på tråden må respektere hans ønske om å avslutte diskusjonen, og runde av på en vennlig måte. Anonymkode: f4612...2af Jeg personlig tror at reaksjonen på denne tråden er kanskje grunnen til at jeg burde stikke utelands igjen kanske du hadde rett alikevel. Ikke mitt land lenger. Endret 4. mai 2020 av tullingfranord
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #270 Skrevet 4. mai 2020 Egentlig er litt ufint å kommentere til noen man har datet, hvorfor man ikke ønsket å fortsette. Uansett om det er personlighet, kropp, yrke, særheter, alder, utseende eller rase/bakgrunn, så er det krenkende å få høre: «Du var ikke god nok, pga X». Man blir lett sittende igjen med en mindreverdighetsfølelse, som man ikke har fortjent. Det er mye mer hensynsfullt å bare si at det ikke passet, og takke for tiden man har tilbrakt sammen. Så er enig med ts i at jentenes kommentar var sårende og unødvendig. Anonymkode: f4612...2af 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #271 Skrevet 4. mai 2020 2 minutter siden, tullingfranord skrev: Jeg personlig tror at reaksjonen på denne tråden er kanskje grunnen til at jeg burde stikke utelands igjen kanske du hadde rett alikevel. Ikke mitt land lenger. Jeg synes du er fir pessimistisk. Som vi har forklart overfor, er det veldig mange faktorer som spiller inn når det gjelder dating. Uansett må du finne det livet du selv ønsker og trives med, her eller i utlandet. Anonymkode: f4612...2af 1
Gjest tullingfranord Skrevet 4. mai 2020 #272 Skrevet 4. mai 2020 7 minutter siden, Eediyat said: Takk for svar. Jeg sitter ikke på fasiten, men sett fra utsiden så er det kanskje lettere å påpeke noe «fysisk» enn å si for eksempel: «du er kjedelig, du er dum, du er ikke morsom osv». JEG sier ikke at du er verken kjedelig eller dum, men noen ganger så er det kanskje lettere å skylde på noe fysisk enn personlige egenskaper. Tror jeg hadde fortrukket å bli kaldt kjedelig
Gjest tullingfranord Skrevet 4. mai 2020 #273 Skrevet 4. mai 2020 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg synes du er fir pessimistisk. Som vi har forklart overfor, er det veldig mange faktorer som spiller inn når det gjelder dating. Uansett må du finne det livet du selv ønsker og trives med, her eller i utlandet. Anonymkode: f4612...2af Har blitt det siste året etter at jeg flyttet "hjem" igjen noe som er en rar følelse for meg å ha. Savnet familien min men de har sett at jeg forandret meg siden jeg kom hjem til å bli mer innadsluttet og jeg vil ikke ha det sånn så drar jeg tilbake til det stedet jeg hadde ett sosialt liv og kunne være meg selv. Endret 4. mai 2020 av tullingfranord
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #274 Skrevet 4. mai 2020 Akkurat nå, tullingfranord skrev: Har blitt det siste året etter at jeg flyttet "hjem" igjen noe som er en rar følelse for meg å ha. Ingen fortjener å ha det kjipt. Så du må se etter hva du kan endre i livet ditt. Det behøver ikke være land, det kan være miljø eller jobb. Nå er vi jo alle fanger av coronaviruset, men etterpå er det bedre muligheter. Anonymkode: f4612...2af 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #275 Skrevet 4. mai 2020 11 minutter siden, tullingfranord skrev: Jeg kjefter ikke kjære deg er bare sliten av å skrive det samme hele tiden er ikke sur på deg i det hele tatt. Jeg skrev at jeg har hatt dater er kjemien ikke stemte som er helt greit eller at ingenting skjedde på daten som igjen er helt greit men det jeg regarte på var at noen jeg hadde dated hadde jeg hatt en god tone med hele kvelden for så å få høre ikke rasist men rasebevist slengt i trynet og så ville de være venner alikevel. Det var det og bare det jeg reagerte på ikke at kjemien ikke stemte eller at jeg ble avist pga av jeg ikke var deres type, som er helt greit hvis noen sier ikke interessert så er det helt greit sånn er det for alle. Men hvorfor dra fram raseaspektet etter en kveld med en god tone hvorfor skal det være nødvendig å poengtere det ? Hun ville fortsatt være venner men jeg synes det var svært sårende og derfor unnskyldte jeg meg høflig og gikk. For den replikken ble brukt mot meg for å poengtere hvorfor jeg ikke passet inn i Norge tidligere og ja er svært sårende. Og har opplevd lignende flere ganger siden jeg kom tilbake til Norge det var det eneste jeg vill dele på denne tråden ikke noe mer eller mindre. Så der er forklaringen Er enig i at å komme med sånne kommentarer om sånt er veldig merkelig, da mangler personen tydeligivs noe sosial intelligens. Hvordan var denne personene ellers? Er like rart som å kommentere f.eks ''høyde eller hårfarge''.. Men du må jo bare droppe slike mennesker, ikke bruk tid på slike folk. Fokuser heller på de som ikke er sånn! Anonymkode: bd831...96b 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #276 Skrevet 4. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er enig i at å komme med sånne kommentarer om sånt er veldig merkelig, da mangler personen tydeligivs noe sosial intelligens. Hvordan var denne personene ellers? Er like rart som å kommentere f.eks ''høyde eller hårfarge''.. Men du må jo bare droppe slike mennesker, ikke bruk tid på slike folk. Fokuser heller på de som ikke er sånn! Anonymkode: bd831...96b Jeg tror det er best å ikke kommentere ens begrunnelse for ikke å fortsette dating. Det bør være ens egen personlige begrunnelse. Ikke noe poeng å såre den man er sammen med. Anonymkode: f4612...2af
Gjest tullingfranord Skrevet 4. mai 2020 #277 Skrevet 4. mai 2020 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker said: Er enig i at å komme med sånne kommentarer om sånt er veldig merkelig, da mangler personen tydeligivs noe sosial intelligens. Hvordan var denne personene ellers? Er like rart som å kommentere f.eks ''høyde eller hårfarge''.. Men du må jo bare droppe slike mennesker, ikke bruk tid på slike folk. Fokuser heller på de som ikke er sånn! Anonymkode: bd831...96b Med den ene hadde jeg en god flørtete tone hele kvelden men så plutselig sa hun du er fin fyr altså men jeg og jeg ekke rasist altså men er rasebevist og jeg ble helt paff det var ikke noe hint om noe sånt tidligere og så ville hun holde kontakten som venner og jeg bare unnskyldte meg høflig og gikk var helt rolig ble bare satt ut. Endret 4. mai 2020 av tullingfranord
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #278 Skrevet 4. mai 2020 Akkurat nå, tullingfranord skrev: Vi hadde en god flørtete tone hele kvelden men så plutselig sa hun du er fin fyr altså men jeg og jeg ekke rasist altså men er rasebevist og jeg ble helt paff det var ikke noe hint om noe sånt tidligere og så ville hun holde kontakten som venner og jeg bare unnskyldte meg høflig og gikk var helt rolig ble bare satt ut. Det var uhøflig sagt. Anonymkode: f4612...2af 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #279 Skrevet 4. mai 2020 Dette blir like ille som om jeg skulle henge i en bar, prate med en søt vietnamesisk jente, småflørte hele kvelden, og så runde av med: «Hei du, jeg må gå jeg. Du var skikkelig søt og hyggelig altså, men jeg er rasebevisst, så det kan ikke bli noe mer». Det hadde vært svært sårende, og jeg ville aldri sagt noe sånt, selv om jeg faktisk mener etnisiteten er grunnen til at jeg ikke er interessert. Ingen mann med hjertet på riktig sted oppfører seg slik mot en kvinne, og det er jo like krenkende den andre veien. Rase er minst like følsomt som religion, og jeg hadde aldri sagt til en veldig kristen jente: «Du er kjempesøt du, men jeg er ateist, så det Jesus-tullet ditt synes jeg bare er for slitsomt, og derfor dropper jeg deg». Man må runde av på en god og vennlig måte. Vi mennesker er ulike, men det er ingen unnskyldning for uhøflighet, respektløshet og hat. Anonymkode: f4612...2af 1
AlkoMann Skrevet 4. mai 2020 #280 Skrevet 4. mai 2020 (endret) På 27.4.2020 den 0.21, tullingfranord skrev: Jeg har hatt flere dates der kjemi og at vi rett og slett ikke hadde noen connection også det er noe helt annet og det skjer alle uansett og dating skal ikke være enkelt. Og er hun ikke interessert så er det helt greit no hard feelings bare si ikke interessert, men ikke kom med en kommentar om hudfargen fulgt av fucked up conversation og bortforklaringer. Vil du si at det er å være rasebevisst er et typisk etnisk norsk trekk ? 95 prosent av alle pakistanske kvinner er gift med en pakistansk mann i Norge. Det samme gjelder for andre innvandrergrupper . For å være ærlig ser jeg stadig oftere sorthudete menn som leier rundt på blonde norske damer. Det er ikke så ofte jeg ser det motsatt bortsett fra når norske menn har vært i Asia eller Afrika å hentet en brud. Jeg vil si at dagens unge norske kvinner shopper og prøver ut menn fra hele verden . Jeg vet ikke hvem de får barn med ? Endret 4. mai 2020 av AlkoMann 1
Fremhevede innlegg