Gå til innhold

......

Gjest tullingfranord

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jasså, så du har ikke noe å si om at Japan er ond i dette tilfellet, slik du hadde for å få frem at hvite koloniserte tredje verden?

hvorfor var det viktig å få frem? kunne du ikke bare la være så rasen, og heller si.. tja... et fåtall britere, spanjoler og franskmenn som levde i en annen verden som var mye mer brutal (Dog eat dog) på den tiden, koloniserte verden.

Det jeg ikke skjønner her?

Anonymkode: bd831...96b

Individer som påtvinger andre til å utføre groteske gjerninger med manipulasjon, indoktrinering, propaganda osv. Formålet er alltid det samme. Tilegne seg makt! Om de er fra Japan, Norge, Argentina eller USA,  spiller ingen rolle. Japan som nasjon har på lik linje med så og si alle andre nasjoner utført voldsomt mye urett og forferdelse. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Gråskjegg skrev:

Riktig! En allmenn vitenskapelig forklaring. Tror de fleste av oss her i KG ikke har tilstrekkelig med viten om dette temaet. Det du sier er så fjernt fra den reelle virkeligheten.  Igjen les deg opp på overnevnte personer. 

Kan du forklare meg på en grei måte hvordan jeg tar feil?

Jeg legger frem argumenter og resonnementer. Du henviser til YouTube-videoer.

Anonymkode: f4612...2af

Gjest tullingfranord
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Å gi Vesten skylden for Japans imperialisme er urimelig. De politiske lederne ønsket å gjøre Japan til en moderne industrinasjon, og innså at de kunne gjøre Japan til en verdensmakt gjennom erobringer i Asia. De handlet på akkurat samme måte som svært mange store riker og land har gjort gjennom historien. Bare se på Perserriket, Romerriket, Inkariket, Napoleons rike, Dsjengis Khans store rike, Russland, Det britiske imperiet et cetera.

Dette er konsekvenser av blandingen av tribalisme, grådighet og enkeltherskeres drøm om makt og ære. 

De samarbeidet godt med det britiske imperiet og var allierte under første verdenskrig hangarskipene som Japan kom til å bruke under andre verdenskrig ble bygd med hjelp fra britene, flyene ble bygd med hjelp fra Italia, jernbanen med hjelp fra USA.

Det samlede japanske riket var basert på vestlige monarkier før Meiji keiseren så var Japan ett føydalistisk samfunn.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette stemmer ikke. Mennesker har medfødte instinkter og tendenser. Menneskesinnet er ikke fundamentalt annerledes enn kroppen, begge er formet gjennom millioner av år med evolusjon, og har til hensikt å sikre overlevelse og formering.

Du hadde hatt godt av å lese litt Darwin og evolusjonsbiologi, og fått et mer realistisk syn. 

Ja for det er jo akkurat det, lene seg mot en teori og en velkjent forsker gir ikke nok forståelse. Jeg har lest mye rundt Darwin og den så velgrodde evolusjonsbiologien som er spikret fast som sannhet. Men er du villig til å se saken fra andre vinklinger? Man er nødt til å ta miljø med i betraktningen når man snakker om biologi.  

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, tullingfranord skrev:

De samarbeidet godt med det britiske imperiet og var allierte under første verdenskrig hangarskipene som Japan kom til å bruke under andre verdenskrig ble bygd med hjelp fra britene, flyene ble bygd med hjelp fra Italia, jernbanen med hjelp fra USA.

Det samlede japanske riket var basert på vestlige monarkier før Meiji keiseren så var Japan ett føydalistisk samfunn.

Jeg betviler ingenting av dette. Og det var overhodet ikke jeg som tok opp Japan, eller andre historiske eksempler. Jeg er selv svært historieinteressert og vet at historien alltid formes av et vev av ulike faktorer, det er sjelden mulig å isolere én enkeltårsak til komplekse historiske prosesser. De ligger dessuten langt fra det opprinnelige temaet.

Mitt poeng i innlegget lenger oppe er rett og slett å belyse de allmennmenneskelige grunnene til at gnisninger mellom etniske grupper oppstår, og hvorfor mennesker søker seg til sine egne. Man kan ikke trekke direkte moralske og politiske slutninger av disse vitenskapelige betraktningene, men de er med å belyse tematikken.

Jeg er klar over at mange ønsker at mennesket innerst inne er godt, eller i alle fall bedre enn samtiden og historien gir oss inntrykk av. Ja, jeg ønsker det samme selv. Men det forandrer ikke hva som er sant.

AnonymBruker
Skrevet

Den dagen jeg som hvit nordmann kan bli sammen med en norsk muslimsk kvinne, da kan vi fortsette debatten. Fordi du bør absolutt ikke klage over å bli ignorert av norske kvinner. De er faktisk veldig liberale.

Anonymkode: b46f6...054

• Liker 1
Gjest tullingfranord
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg betviler ingenting av dette. Og det var overhodet ikke jeg som tok opp Japan, eller andre historiske eksempler. Jeg er selv svært historieinteressert og vet at historien alltid formes av et vev av ulike faktorer, det er sjelden mulig å isolere én enkeltårsak til komplekse historiske prosesser. De ligger dessuten langt fra det opprinnelige temaet.

Mitt poeng i innlegget lenger oppe er rett og slett å belyse de allmennmenneskelige grunnene til at gnisninger mellom etniske grupper oppstår, og hvorfor mennesker søker seg til sine egne. Man kan ikke trekke direkte moralske og politiske slutninger av disse vitenskapelige betraktningene, men de er med å belyse tematikken.

Jeg er klar over at mange ønsker at mennesket innerst inne er godt, eller i alle fall bedre enn samtiden og historien gir oss inntrykk av. Ja, jeg ønsker det samme selv. Men det forandrer ikke hva som er sant.

Men hvordan i helvete jeg kunne dele noen erfaringer jeg har hatt det siste året så blir tråden avsporet fordi noen her ikke vil innrømme det opplagte at noen Nordmenn er en gjeng med rasistiske rasshøl som føler en overlegenhet pga av deres etniske bakgrunn, det er ganske enkelt og jeg skriver NOEN ikke alle og hevder heller ikke at alle Nordmenn er sånn fordi det er like absurd som å si at ingen er sånn.

Okei har alle lest det NOEN Nordmenn men ikke alle og slettes ikke flertallet.

Endret av tullingfranord
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Gråskjegg skrev:

Ja for det er jo akkurat det, lene seg mot en teori og en velkjent forsker gir ikke nok forståelse. Jeg har lest mye rundt Darwin og den så velgrodde evolusjonsbiologien som er spikret fast som sannhet. Men er du villig til å se saken fra andre vinklinger? Man er nødt til å ta miljø med i betraktningen når man snakker om biologi.  

Selvfølgelig er miljø viktig, og miljøet påvirker hvordan arvelige egenskaper kommer til uttrykk.

For eksempel ønsket om popularitet og status. Måten man oppnår dette i ulike samfunn er veldig ulik, men den iboende trangen hos mange til å oppnå dette har en enkel biologisk forklaring, nettopp at dette øker ens attraksjon hos det motsatte kjønn. 

Rockestjerner og kjente politikere illustrerer dette på en grei måte. I andre kulturer det andre roller som gir status.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Den dagen jeg som hvit nordmann kan bli sammen med en norsk muslimsk kvinne, da kan vi fortsette debatten. Fordi du bør absolutt ikke klage over å bli ignorert av norske kvinner. De er faktisk veldig liberale.

Helt rett, også ts har sikkert bedre sjanse til å bli sammen med en muslimsk kvinne også siden han ikke er helt hvit i huden. Forstår ikke hva TS klager over egentlig. At det finnes noen norske kvinner som ikke liker å være sammen med utlendinger eller noen med annen hudfarge er svært naturlig. Dette har bare med instinkter å gjøre.

Gjest tullingfranord
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Tørr du å si dette uten å gjemme deg bak anonymiteten ? eller er du redd for andre brukere skal se hvilket rasshøl du er ?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, tullingfranord skrev:

Men hvordan i helvete jeg kunne dele noen erfaringer jeg har hatt det siste året så blir tråden avsporet fordi noen her ikke vil innrømme det opplagte at noen Nordmenn er gjeng med rasistiske rasshøl som føler en overlegenhet pga av deres etniske bakgrunn det er ganske enkelt og jeg skriver NOEN ikke alle og hevder heller ikke at all Nordmenn er sånn fordi det er like absurd som å si at ingen er sånn.

Men poenget mitt er at hele denne påstanden er urimelig. Nordmenn er ikke annerledes enn andre folk.

Hvor populær tror du at du hadde vært i Kina eller Iran? Eller Russland? Eller Japan? 

Hvor populær tror du jeg hadde vært i disse landene?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, tullingfranord skrev:

Tørr du å si dette uten å gjemme deg bak anonymiteten ? eller er du redd for andre brukere skal se hvilket rasshøl du er ?

Hvorfor er det forkastelig å påpeke det opplagte?

• Liker 1
Gjest tullingfranord
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Men poenget mitt er at hele denne påstanden er urimelig. Nordmenn er ikke annerledes enn andre folk.

Hvor populær tror du at du hadde vært i Kina eller Iran? Eller Russland? Eller Japan? 

Hvor populær tror du jeg hadde vært i disse landene?

Så det gjør det greit å behandle folk som dritt og jeg tenker ikke på dating overhodet akkurat nå ?

Gjest tullingfranord
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er det forkastelig å påpeke det opplagte?

Bevis det å skru på profilen og post som vanlig uten å bruke anonymiten.

Endret av tullingfranord
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, tullingfranord skrev:

Bevis det å skru på profilen og post som vanlig uten å bruke anonymiten

Det var ikke jeg som kom med påstanden du reagerte så kraftig på.

Du må argumentere, ikke bare kaste ut skjellsord.

Hvis det intellektuelle nivået på denne tråden skal synke enda lavere, tror jeg det er bedre å bruke min tid og energi andre steder på KG. «Du kan leie en hest til vannet, men du kan ikke tvinge den til å drikke». Dette ordtaket føler jeg beskriver godt min opplevelse av denne tråden. Det nytter ikke å argumentere når folk bare skjeller deg ut tilbake.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, tullingfranord skrev:

Så det gjør det greit å behandle folk som dritt og jeg tenker ikke på dating overhodet akkurat nå ?

Nei, det er aldri akseptabelt å behandle folk som dritt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, tullingfranord said:

Men det er jo sant. :balltre: Og hvorfor er det viktig å vise sitt navn på et forum hvor man har lov å være anonym? Jeg skriver alltid som anonym. Aksepter det.

Gjest tullingfranord
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var ikke jeg som kom med påstanden du reagerte så kraftig på.

Du må argumentere, ikke bare kaste ut skjellsord.

Hvis det intellektuelle nivået på denne tråden skal synke enda lavere, tror jeg det er bedre å bruke min tid og energi andre steder på KG. «Du kan leie en hest til vannet, men du kan ikke tvinge den til å drikke». Dette ordtaket føler jeg beskriver godt min opplevelse av denne tråden. Det nytter ikke å argumentere når folk bare skjeller deg ut tilbake.

Sier han som bruker biologi som en unnskyldning til å behandle andre mennesker som dritt.

Og jeg tenker ikke på dating men det at bruker rasisme i andre land som ett eksempel og rettferdigjør den behandlingen jeg og andre har opplevd her med at det bare er biologi.

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er aldri akseptabelt å behandle folk som dritt.

Det er akkkurat det du sier fordi jeg er bare halvt Norsk og pga av biologi og rasisme i andre land er det helt forståelig og greit at jeg blir behandlet som dritt DU FORSVARTE NETTOPP DETTE.

Og jeg snakker ikke om dating som har med preferanser å gjøre og alle har det, men bare hvordan man behandler hverandre.

Så ryk og reis til helvete med det sudo intellektuelle pisset ditt.

Endret av tullingfranord
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er miljø viktig, og miljøet påvirker hvordan arvelige egenskaper kommer til uttrykk.

For eksempel ønsket om popularitet og status. Måten man oppnår dette i ulike samfunn er veldig ulik, men den iboende trangen hos mange til å oppnå dette har en enkel biologisk forklaring, nettopp at dette øker ens attraksjon hos det motsatte kjønn. 

Rockestjerner og kjente politikere illustrerer dette på en grei måte. I andre kulturer det andre roller som gir status.

Så hva om du vokste opp i et miljø hvor akademisk/sosial status, popularitet ikke var tilstede? Et miljø hvor andre verdier var essensielle. Hvordan ville da mennesket utviklet seg i forhold til det miljøet. Å hevde at menneskets natur er årsaken til avhengighet, vold, sykdommer/lidelser, individets tilpasning på bekostning av andre mennesker og miljø er en enkel måte å fraskrive de virkelige og grunnleggende årsakene til de problemene vi står ovenfor. 

Skrevet
2 minutter siden, Gråskjegg skrev:

Miljøet er avgjørende! Så hva om du vokste opp i et miljø hvor akademisk/sosial status, popularitet ikke var tilstede? Et miljø hvor andre verdier var essensielle. Hvordan ville da mennesket utviklet seg i forhold til det miljøet. Å hevde at menneskets natur er årsaken til avhengighet, vold, sykdommer/lidelser, individets tilpasning på bekostning av andre mennesker og miljø er en enkel måte å fraskrive de virkelige og grunnleggende årsakene til de problemene vi står ovenfor. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...