Gjest tullingfranord Skrevet 29. april 2020 #101 Skrevet 29. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nå foretrekker jeg lyse menn, men synes at folk fra f.eks Sør-Amerika ser flotte ut de og. Det som stopper meg når det gjelder menn fra Sør-Amerika, eller Italia, eller Spania for den saks skyld er at jeg kjenner mange som har vært eller er i forhold med menn fra disse stedene, og da har det ofte vært vold eller utroskap inne i bildet. Spesielt utroskap. Det virker på meg som om utroskap er mer akseptert i disse landene, men jeg kan selvsagt ta feil. Nå sier jeg ikke at du bedriver utroskap eller vold, men jeg tar jo valg på bakgrunn av det jeg har sett og opplevd i mitt eget liv. Det finnes nordmenn som holder på slik de og, men jeg har ikke vært borti dem og derfor så velger jeg slik jeg gjør. Anonymkode: 26f0d...1b2 Ooops tror du skal lese denne https://www.klikk.no/side2/aktuelt/dette-er-verdens-mest-utro-folkeslag-4500147
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #102 Skrevet 29. april 2020 19 minutter siden, tullingfranord skrev: Berlin er fortsatt Tysk veldig også nesten stereotypisk noen ganger men det er også ett fint internasjonalt miljø der borte. Og hvis det at jeg blir behandlet som ett menneske der og kan være sosial med andre mennesker uten å bli behandlet annerledes for den jeg er født som er at Berlin har mistet sin identitet (jeg personlig synes Berlin har en unik identitet). Så er kanskje ikke det så ille tenkt det ett sted der alle uansett hvordan vi ser ut blir behandlet med respekt og være en del av felleskapet nei så fryktelig. Berlin sin historie en utrolig fasinerende en og det er en kulturell by som definitivt har en sterk identitet som er preget av Berlin sin historie. Hva du mener med Tysk identitet siden Berlin er helt forskjellig fra Munchen som igjen har andre tradisjoner eller Køln, Bremen, Hamburg som liker på ulike steder i Tyskland med sine tradisjoner. Så definer Tysk identitet for meg er du snill hva etter din mening er en Tysk identitet jeg bare spørr siden du helt klart er eksperten her forklar hvordan Berlin burde være ? De store metropolene i verden, som London, Berlin, New York og så videre, har ofte ikke så mye til felles med landene de tilhører. London er nok det minst engelske stedet i hele England. Noen trives i slike byer, andre ikke. Ingen grunn til å bli sint og frustrert over det. Du kan ikke vente at hele verden skal bli lik disse byene. Anonymkode: f4612...2af
Gjest tullingfranord Skrevet 29. april 2020 #103 Skrevet 29. april 2020 (endret) Helt ærlig kjenner mange i Berlin som var utrolig glade for å komme seg vekk fra bygde stedene de vokste opp på og ingen av dem har noe interesse å flytte tilbake. Mange av de Tyske jeg kjenner kommer fra hele Tyskland fordi på bygdestedene er det null muligheter ingen jobber og ikke en dritt å gjøre som på de fleste småstedene her i landet. Og majoriten av mennesker i verden bor i storbyer lol her i Norge så sliter distriktene med å finne leger og profosjonelle for hvilken ung person har vel noen interesse i bo på ett lukket sted som ei bygd. De er interessert i ett liv utenfor jobben også kanskje det har noe med at de som er lokale på bydgene er ikke de mest velkommende selv til andre Nordmenn som flytter dit. Og så klager distriktene på få leger få helsepersonell men hvem faen vil vel etablere seg på ett sånt sted når man kan ha null i liv uttafor jobben. Distriktene her i Norge holder på å dø ut befolkningsveksten er null og de aller fleste flytter til byene så fort de kan det som er igjen er de eldre 40 og oppover som har blitt for inngrodd og ikke takler å være noe annet sted. På 29.4.2020 den 12.39, AnonymBruker skrev: De store metropolene i verden, som London, Berlin, New York og så videre, har ofte ikke så mye til felles med landene de tilhører. London er nok det minst engelske stedet i hele England. Noen trives i slike byer, andre ikke. Ingen grunn til å bli sint og frustrert over det. Du kan ikke vente at hele verden skal bli lik disse byene. Anonymkode: f4612...2af Blei ikke sur men er det virkelig for mye å forlange å bli behandlet med respekt ihvertfall uansett om du kommer fra ei bygdt på landet eller ikke. Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 2. mai 2020 av tullingfranord
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #104 Skrevet 29. april 2020 2 minutter siden, tullingfranord skrev: Helt ærlig kjenner mange i Berlin som var utrolig glade for å komme seg vekk fra bygde stedene de vokste opp på og ingen av dem har noe interesse å flytte tilbake. Mange av de Tyske jeg kjenner kommer fra hele Tyskland fordi på bygdestedene er det null muligheter ingen jobber og ikke en dritt å gjøre som på de fleste småstedene her i landet. Og majoriten av mennesker i verden bor i storbyer lol. Blei ikke sur men er det virkelig for mye å forlange å bli behandlet med respekt ihvertfall uansett om du kommer fra ei bygdt på landet eller ikke. Enig i at alle fortjener å bli behandlet med respekt. Men at folk tvinges til å bo i storbyer på grunn av manglende utdannings- og arbeidsmuligheter andre steder i et land, er jo ikke en grunn til å tro at alle disse menneskene ønsker globalisme. Det et bare det at de mangler noe brukbart alternativ. Når folk tvinges inn i urbaniserte og multikulturelle byer, blir jo deres egen livsstil og kultur uungåelig fragmentert. Uansett hva den enkelte vil. Det er jo denne følelsen av å bli tvunget med på et multikulturelt eksperiment som gjør folk sinte og frustrerte. Folks egne ønsker betyr jo lite. Selv om jeg ikke ønsker å såre noen, står jeg for min opprinnelige oppfatning: Globalisme skaper rotløse mennesker, kulturell oppsplitting og konflikter. Selvfølgelig går det utover noen. Livskvaliteten går ned. Tilliten og samholdet svekkes. Dette er enkel sosiologi. Anonymkode: f4612...2af 1
Gjest tullingfranord Skrevet 29. april 2020 #105 Skrevet 29. april 2020 (endret) 20 minutter siden, AnonymBruker said: Enig i at alle fortjener å bli behandlet med respekt. Men at folk tvinges til å bo i storbyer på grunn av manglende utdannings- og arbeidsmuligheter andre steder i et land, er jo ikke en grunn til å tro at alle disse menneskene ønsker globalisme. Det et bare det at de mangler noe brukbart alternativ. Når folk tvinges inn i urbaniserte og multikulturelle byer, blir jo deres egen livsstil og kultur uungåelig fragmentert. Uansett hva den enkelte vil. Det er jo denne følelsen av å bli tvunget med på et multikulturelt eksperiment som gjør folk sinte og frustrerte. Folks egne ønsker betyr jo lite. Selv om jeg ikke ønsker å såre noen, står jeg for min opprinnelige oppfatning: Globalisme skaper rotløse mennesker, kulturell oppsplitting og konflikter. Selvfølgelig går det utover noen. Livskvaliteten går ned. Tilliten og samholdet svekkes. Dette er enkel sosiologi. Anonymkode: f4612...2af Nå sporer vi vel veldig på det jeg egentlig skrev denne tråden men dette fortjener ett svar De på bygda får forsette å selvisolere seg da og skremme vekk unge profesjonelle (muttern har hatt 6 ulike fastleger det siste året) alle etniske Norske fra ander steder i Norge som har kommet seg vekk så fort de kan. Kanskje bydgene skal bli litt mer attraktive for yngre mennesker så slipper de å føle seg isolert når prøver å etabelere seg der. Der jeg vokste opp var det null tilbud til ungdommen overhodet hvis du ikke likte fotball så var det ingenting annet å gjøre. Folk på bygdene er ikke interessert i på bli kjent med andre mennesker Norske eller ei herregud kommunen jeg vokste opp har desperat prøvd å få tak fastleger og psykologer etter 8 selvmord blant annet tre tenåringsjenter her så var det endelig noen som mente at var på tide å fokusere på psykriatien. Den lokale folkeskjela du snakker er baksnakking og bedreviting nei vi vet bedre enn alle andre det er så fint sier dem heller urbanisering der det er mer folk og kan ha en mulighet til å faktisk komme i kontakt med andre, enn å sitte isolert på ei bygd med mennesker ikke er interessert i noen andre enn seg selv. Distriktsnorge har bare seg selv å takke de inkompetente bondetampene som styrer kommunen jeg vokste opp i har ruinert distriktet og har skremt vekk arbeidsplasser med latterlige tiltak. Vedum fra SP snakker så fint om distriktene selv om det er en ordfører fra hans parti som har kjørt min gamle kommune på ræva. Dere skriker om globalisering men dere har jo faen ikke noen løsninger enn å bare å klage å jamre om det og er så glad jeg kom meg vekk ifra bygda jeg bodde i, fordi det såkalte lokalsamfunnet er så lukket at ingen som kommer uttafor kan klare å bli en del av det Norsk eller ei. Så kanskje folk på bydgene kan se seg selv i speilet og vurdere at kanskje de også har ett ansvar for det samfunnet de bor i istedet for å klage på politikerne i Oslo hele tiden. Eller er det også globalisme ? Endret 29. april 2020 av tullingfranord
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #106 Skrevet 29. april 2020 5 minutter siden, tullingfranord skrev: Nå sporer vi vel veldig på det jeg egentlig skrev denne tråden men dette fortjener ett svar De på bygda får forsette å selvisolere seg da og skremme vekk unge profesjonelle (muttern har hatt 6 ulike fastleger det siste året) alle etniske Norske fra ander steder i Norge som har kommet seg vekk så fort de kan. Kanskje bydgene skal bli litt mer attraktive for yngre mennesker så slipper de å føle seg isolert når prøver å etabelere seg der. Der jeg vokste opp var det null tilbud til ungdommen overhodet hvis du ikke likte fotball så var det ingenting annet å gjøre. Folk på bygdene er ikke interessert i på bli kjent med andre mennesker Norske eller ei herregud kommunen jeg vokste opp har desperat prøvd å få tak fastleger og psykologer etter 8 selvmord blant annet tre tenåringsjenter her så var det endelig noen som mente at var på tide å fokusere på psykriatien. Den lokale folkeskjela du snakker er baksnakking og bedreviting nei vi vet bedre enn alle andre det er så fint sier dem heller urbanisering der det er mer folk og kan ha en mulighet til å faktisk komme i kontakt med andre, enn å sitte isolert på ei bygd med mennesker ikke er interessert i noen andre enn seg selv. Distriktsnorge har bare seg selv å takke de inkompetente bondetampene som styrer kommunen jeg vokste opp i har ruinert distriktet og har skremt vekk arbeidsplasser med latterlige tiltak. Vedum fra SP snakker så fint om distriktene selv om det er en ordfører fra hans parti som har kjørt min gamle kommune på ræva. Dere skriker om globalisering men dere har jo faen ikke noen løsninger enn å bare å klage å jamre om det og er så glad jeg kom meg vekk ifra bygda jeg bodde i, fordi det såkalte lokalsamfunnet er så lukket at ingen som kommer uttafor kan klare å bli en del av det Norsk eller ei. Så kanskje folk på bydgene kan se seg selv i speilet og vurdere at kanskje de også har ett ansvar for det samfunnet de bor i istedet for å klage på politikerne i Oslo hele tiden. Eller er det også globalisme ? Din beskrivelse av isolasjonen, stagnasjonen og tiltaksløsheten på bygda har nok veldig mye sannhet i seg. Jeg sier ikke at jeg har noe svar på utfordringene med bygd versus by, eller nasjonal versus global. Slik verden er i dag vil den bare bli mer og mer urbanisert og globalisert i de kommende tiårene. I alle land går folkestrømmen til byene, ikke den andre veien. Så jeg har ingen løsningsforslag. Det eneste jeg har ønsket å forklare i mine innlegg er hvorfor mange er skeptiske til globalisme. Å skulle stå imot den blir jo som Davids kamp mot Goliat. Anonymkode: f4612...2af 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #107 Skrevet 29. april 2020 4 minutter siden, tullingfranord skrev: Dere skriker om globalisering men dere har jo faen ikke noen løsninger enn å bare å klage å jamre om det og er så glad jeg kom meg vekk ifra bygda jeg bodde i, fordi det såkalte lokalsamfunnet er så lukket at ingen som kommer uttafor kan klare å bli en del av det Norsk eller ei. Så kanskje folk på bydgene kan se seg selv i speilet og vurdere at kanskje de også har ett ansvar for det samfunnet de bor i istedet for å klage på politikerne i Oslo hele tiden. Eller er det også globalisme ? Nei, det er vel mer et spørsmål om sentralisering. Sannheten er faktisk at flesteparten av innbyggerne i Norge ikke bor i Oslo. At de som ikke bor i Oslo er lei av dumme forslag som kun får konsekvenser for dem, og ikke for dem som bor i byen, skjønner jeg veldig godt. Har du forresten tenkt tanken at selv om ikke du trives i bygda du kommer fra så finnes det folk som trives der? Det er en grunn til at Norge er som det er. Vi har bosatt oss i alle kriker og kroker, der ingen skulle tru at nokon kunne bu. Vi er, generelt sett, et introvert folkeslag. Likevel er vi varme og omtenksomme når man først blir kjent med oss. At de som kommer utenfra sliter med dette skjønner jeg godt. Jeg har utenlandsk kjæreste og vi så "Welcome to Sweden" (tv-serie) da han flyttet hit. Og han mente at den serien virkelig tok oss på kornet. "Det er AKKURAT sånn dere er!" fikk jeg beskjed om. Og det stemmer. Vi slår ikke av en prat med absolutt alle som bor i oppgangen. Vi har vanligvis "corona-avstand" på busstoppet, selv før corona. Jeg er sånn selv, jeg liker generelt ikke folk, annet enn de jeg er glad i. Anonymkode: 04d5a...029
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #108 Skrevet 29. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er vel mer et spørsmål om sentralisering. Sannheten er faktisk at flesteparten av innbyggerne i Norge ikke bor i Oslo. At de som ikke bor i Oslo er lei av dumme forslag som kun får konsekvenser for dem, og ikke for dem som bor i byen, skjønner jeg veldig godt. Har du forresten tenkt tanken at selv om ikke du trives i bygda du kommer fra så finnes det folk som trives der? Det er en grunn til at Norge er som det er. Vi har bosatt oss i alle kriker og kroker, der ingen skulle tru at nokon kunne bu. Vi er, generelt sett, et introvert folkeslag. Likevel er vi varme og omtenksomme når man først blir kjent med oss. At de som kommer utenfra sliter med dette skjønner jeg godt. Jeg har utenlandsk kjæreste og vi så "Welcome to Sweden" (tv-serie) da han flyttet hit. Og han mente at den serien virkelig tok oss på kornet. "Det er AKKURAT sånn dere er!" fikk jeg beskjed om. Og det stemmer. Vi slår ikke av en prat med absolutt alle som bor i oppgangen. Vi har vanligvis "corona-avstand" på busstoppet, selv før corona. Jeg er sånn selv, jeg liker generelt ikke folk, annet enn de jeg er glad i. Anonymkode: 04d5a...029 Jeg tror dette beskriver svært godt hvordan nordmenn er. Anonymkode: f4612...2af 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #109 Skrevet 29. april 2020 (endret) Jeg skjønner ikke hvorfor du opprettet en tråd om dette temaet, om det kun skal handle om å rakke ned på norsk selvgodhet, uten motforestillinger. Vi på tråden har forsøkt å gi grundige svar, men du svarer med å skildre nordmenn som en gjeng selvisolerte bondetullinger. Selvfølgelig skjønner jeg det er satt på spissen, men slike stereotypier har jo ofte en kjerne av sannhet. Sånn er nordmenn. Anonymkode: f4612...2af Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 2. mai 2020 av Perelandra 3
Gjest tullingfranord Skrevet 29. april 2020 #110 Skrevet 29. april 2020 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skjønner ikke hvorfor du opprettet en tråd om dette temaet, om det kun skal handle om å rakke ned på norsk selvgodhet, uten motforestillinger. Vi på tråden har forsøkt å gi grundige svar, men du svarer med å skildre nordmenn som en gjeng selvisolerte bondetullinger. Selvfølgelig skjønner jeg det er satt på spissen, men slike stereotypier har jo ofte en kjerne av sannhet. Sånn er nordmenn. Anonymkode: f4612...2af Jeg startet tråden uten å angripe noen og ville dele noen erfaringer jeg hatt og helt ærlig når jeg får slengt om rase rett i trynet og at jeg er en rotløst utlending uten kultur DA BLIR JEG forbanna og hvis du faen ikke skjønner hvorfor da gidder jeg ikke å diskutere dette noe mer. Så ja dette sårer og er en av grunnene til det siste året mitt siden jeg flyttet hjem igjen har vært for jævlig. Så derfor jeg lagde tråden og er til informasjon halvt Norsk og har ei Norsk mor så du veit det. Endret 29. april 2020 av tullingfranord
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #111 Skrevet 29. april 2020 På 28.4.2020 den 10.39, tullingfranord skrev: Nei jeg har sitti å tenkt mye på dette i koronatiden nå og har allerede snakket med huseier at jeg skal si opp leiligheten når restriksjonene begynner å løfte seg har allerede satt en del av sakene hos foreldrene mine. Jeg tror det at jeg reiste "hjem" igjen var en stor feiltagelse. Og som den Romerske filosofen Secundus sa : Home is where the heart is. Dette gode sitatet tror jeg vi alle på tråden kan være enige om. Det kan være en fin måte å runde av tråden på, nettopp å minne om det allmennmenneskelige behovet for tilhørighet. Anonymkode: f4612...2af 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #112 Skrevet 29. april 2020 1 minutt siden, tullingfranord skrev: Jeg startet tråden uten å angripe noen og ville dele noen erfaringer jeg hatt og helt ærlig når jeg får slengt om rase rett i trynet og at jeg er en rotløst utlending uten kultur DA BLIR JEG forbanna og hvis du faen ikke skjønner hvorfor da gidder jeg ikke å diskutere dette noe mer. Jeg har forsøkt å forklare hvorfor nordmenn er skeptisk til å date utlendinger. Det er noe helt annet enn å karakterisere deg som et rotløst individ uten kultur, noe ingen på tråden har gjort. Anonymkode: f4612...2af 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #113 Skrevet 29. april 2020 (endret) Det er vanskelig å gi deg en god forklaring uten å trekke inn globaliseringen som et større samfunnsmessig fenomen. Beklager det. Anonymkode: f4612...2af Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod Endret 2. mai 2020 av Perelandra
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #114 Skrevet 29. april 2020 Alle mennesker har et grunnleggende behov for tilhørighet og forankring. Når folk føler at globalismen kommer nærmere og nærmere, blir de usikre. Anonymkode: f4612...2af
Gjest tullingfranord Skrevet 29. april 2020 #115 Skrevet 29. april 2020 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker said: Alle mennesker har et grunnleggende behov for tilhørighet og forankring. Når folk føler at globalismen kommer nærmere og nærmere, blir de usikre. Anonymkode: f4612...2af Ja globalismen gir folk en rett til å behandle andre mennesker som dritt er det du sier nå. Så vennligst slutt jeg kjøper ikke pisset ditt min Norske familie som ikke en gang kondolerte meg da min far døde er typisk Norsk altså, som ikke sa til en 18 åring som plutselig fikk vite at faren hans hadde fått hjertestans og døde på jobb hvordan går det eller kondolerer min famile på farsiden derimot gjorde det. Så hvis det er den Norske folksjela og det vet jeg at det ikke er men hvis det er landet du vil ha så la oss bare være enige om å være uenige. Endret 29. april 2020 av tullingfranord
Gjest padawan Skrevet 29. april 2020 #116 Skrevet 29. april 2020 Du har nok bare vært veldig uheldig med de du har møtt TS.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #117 Skrevet 29. april 2020 3 minutter siden, tullingfranord skrev: Ja globalismen gir folk en rett til å behandle andre mennesker som dritt er det du sier nå. Så vennligst slutt jeg kjøper ikke pisset ditt min Norske familie som ikke en gang kondolerte meg da min far døde er typisk Norsk altså, som ikke sa til en 18 åring som plutselig fikk vite at faren hans hadde fått hjertestans og døde på jobb hvordan går det eller kondolerer min famile på farsiden derimot gjorde det. Så dårlig tror jeg ikke om Nordmenn det er gode mennesker her i landet. Jeg tror denne diskusjonen er temmelig fruktesløs. Perspektivene blir for forskjellige. Ingen har noen rett til å behandle deg eller andre som dritt. Det er bare det at folk ubevisst eller bevisst søker noen i sin egen etniske gruppe å være sammen med som kjærester. Jeg kan ikke se at nordmenn skiller seg ut i noen måte her. Globalismen og innvandringen gjør bare at nordmenn blir mer bevisst på egen etnisitet. Noen føler seg usikre i et samfunn med stadig flere fremmede. Du ER ingen fremmed (du har jo vokst opp her), men du ser slik ut. Du kan ikke bare avfeie dette som et tegn på at nordmenn er slemme rasister. Anonymkode: f4612...2af 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #118 Skrevet 29. april 2020 (endret) Det er nok like greit å bare avrunde diskusjonen på en vennlig måte. Anonymkode: f4612...2af Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 2. mai 2020 av Perelandra
Gjest tullingfranord Skrevet 29. april 2020 #119 Skrevet 29. april 2020 Just now, AnonymBruker said: Det er nok like greit å bare avrunde diskusjonen på en vennlig måte. Anonymkode: f4612...2af Jeg føler meg alt annet enn vennlig akkurat nå tror aldri jeg vært så sint i mitt liv før har aldri hatt ett temperament men du har jaggu fått blodet mitt til å koke. Så jeg logger av nå før jeg skriver noe jeg kommer til å angre på.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #120 Skrevet 29. april 2020 11 minutter siden, tullingfranord skrev: Så vennligst slutt jeg kjøper ikke pisset ditt min Norske familie som ikke en gang kondolerte meg da min far døde er typisk Norsk altså, som ikke sa til en 18 åring som plutselig fikk vite at faren hans hadde fått hjertestans og døde på jobb hvordan går det eller kondolerer min famile på farsiden derimot gjorde det. Så hvis det er den Norske folksjela og det vet jeg at det ikke er men hvis det er landet du vil ha så la oss bare være enige om å være uenige. Det er ingen her som har sagt at dette er den norske folkesjela. Dette er informasjon du nettopp har kommet med, ingen andre i denne tråden, utenom deg selv, var klar over dette. Dette er ikke sånn nordmenn generelt oppfører seg, men snarere din familie tydeligvis. Hvorfor din familie på morssiden ikke sendte kondolanser da din far døde er det ingen her som vet. Og det er heller ikke normal oppførsel. Hverken for nordmenn eller noen andre. Anonymkode: 04d5a...029 1
Fremhevede innlegg