Gå til innhold

......

Gjest tullingfranord

Fremhevede innlegg

Gjest tullingfranord
Skrevet
Just now, Ufordragelig said:

jo lenger nord man kommer i detta landet jo mer "fy faen den svarte jævelen" tendenser har de innavla.

selv har jeg vokst opp i Oslo og har null merninger om hudfarge annet enn att er man mulat så er man vanligvis også veldig vakker, så det så. Ta med deg det i steden, de som avviser deg for "rasebevist" eller annet fjas er jo idioter inni skallen, de er jo sånn som sitter med sine hvite venner og slenger ifra seg "den jævla svartingen" etc

Jeg er Oslo gutt men vokste opp i Nord med Oslo dialekt så har vært med på den runden men de aller fleste som var sånn har faktisk beklaget til meg i ettertid og flere av dem er gode venner av meg nå.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror du rett og slett har vært veldig uheldig. Er selv halvt norsk og halvt brasiliansk, og er mørk i huden (kvinne). Har jeg møtt på støtende kommentarer og merkelige holdninger? Ja, jeg kan nevne i fleng. Tror man vil møte på slike holdninger hvor enn du drar, spesielt i land som ikke er like vant til å leve sammen i et multikulturelt samfunn (jeg mener personlig at Norge ikke er der helt enda). Har for.eks aldri blitt spurt om «men hvor kommet du egentlig fra???» i Frankrike, England etc. Uansett, mennesker med slike holdninger er ikke ment for deg. De vil ikke komme til å kunne berike livet ditt med noe som helst, fordi de ikke ønsker å omfavne deg for den du er. Beste tipset er å trekke på skuldrene og gå videre. Det er ikke verdt å dvele sånn på. Du er både norsk og brasiliansk. Ei det, og bruk tankene og energien din på folk som ønsker å bli kjent med deg for den du er, uansett hudfarge og etnisitet. 

Anonymkode: 6d138...9f9

• Liker 7
Gjest tullingfranord
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Tror du rett og slett har vært veldig uheldig. Er selv halvt norsk og halvt brasiliansk, og er mørk i huden (kvinne). Har jeg møtt på støtende kommentarer og merkelige holdninger? Ja, jeg kan nevne i fleng. Tror man vil møte på slike holdninger hvor enn du drar, spesielt i land som ikke er like vant til å leve sammen i et multikulturelt samfunn (jeg mener personlig at Norge ikke er der helt enda). Har for.eks aldri blitt spurt om «men hvor kommet du egentlig fra???» i Frankrike, England etc. Uansett, mennesker med slike holdninger er ikke ment for deg. De vil ikke komme til å kunne berike livet ditt med noe som helst, fordi de ikke ønsker å omfavne deg for den du er. Beste tipset er å trekke på skuldrene og gå videre. Det er ikke verdt å dvele sånn på. Du er både norsk og brasiliansk. Ei det, og bruk tankene og energien din på folk som ønsker å bli kjent med deg for den du er, uansett hudfarge og etnisitet. 

Skal gjøre det men begynner bare å bli litt lei av dette helt ærlig.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, tullingfranord skrev:

Skal gjøre det men begynner bare å bli litt lei av dette helt ærlig.

Prøv å begynne med å jobbe for å få selvtilliten opp. Gjør ting i livet som gjør deg glad og får deg til å føle deg bra uten å ha fokus på dating. 

Gjest tullingfranord
Skrevet
6 minutter siden, HalldirV2 said:

Er det rart med preferanser? Vi tiltrekkes av det vi tiltrekkes av, slik som personen under her som foretrekker mørkere menn. Det som derimot er rart er å poengtere det overfor en som ber deg ut, slik Ts har opplevd. Det er bare ufint. 

Ts: Det er mange kvinner i Norge som liker menn med mørkt utseende, jeg kan ikke begripe at dette skal være et reelt problem for deg. Jeg er helt sikker på at du ender opp med en flott dame. Lykke til! 

Vil påpeke at ingen av disse opplevelsene har skjedd i Oslo men Trondheim, Bodø og Bergen.

Jeg har ikke bodd i Oslo siden jeg var 20.

Skrevet (endret)

Har ikke så mye jeg kan kommentere med, men jeg synes blandede "raser"/mulatto osv er nydelige! Kjenner et par som har barn som er halvt filippinske og halvt norsk, og de er så fine. 

Jeg har personlig ingenting i mot mørkhudede eller utenlandske, og jeg tenker bare det er flott at vi kan ha et land med flere kukturer. 

Forøvrig tror jeg "rasebevisst" er et annet ord å si "rasist" på. Det høres mildere ut. Hørte mange snakke om det da jeg var yngre og de hadde egentlig samme holdninger som rasister. 

Jeg er sikker på at du har gode egenskaper og du skal ikke skamme deg over "blandingen" din. Drittsekker finnes blant alle raser og kulturer. Så at de var drittsekker på flyplassen, burde du lagt fra deg der 😊

Ps, jeg dater ikke, men jeg hadde ikke brydd meg om rase om jeg skulle datet noen dersom vi har like verdier, holdninger og kjemi. 

Endret av Missbehave
  • Liker 2
Gjest tullingfranord
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Prøv å begynne med å jobbe for å få selvtilliten opp. Gjør ting i livet som gjør deg glad og får deg til å føle deg bra uten å ha fokus på dating. 

Har egentlig gjort det siden jeg fullstendig droppet dating for ett år siden men tenkte jeg skulle bare dele noen tanker her og dette er ikke ett angrep på noen. det var bare meg som måtte dele noen tanker jeg har hatt og setter pris på ærligheten til dere alle.

Jeg endte opp med å gruble for mye på dette så måtte bare få det ut.

Endret av tullingfranord
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, tullingfranord skrev:

Vil påpeke at ingen av disse opplevelsene har skjedd i Oslo men Trondheim, Bodø og Bergen.

Jeg har ikke bodd i Oslo siden jeg var 20.

Kom tilbake til Oslo igjen :hjertesmil:

Anonymkode: ca8d9...912

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, tullingfranord skrev:

Har egentlig gjort det siden jeg fullstendig droppet dating for ett år siden men tenkte jeg skulle bare dele noen tanker her og vær så snill og tro at dette er ikke ett angrep på noen. det var bare meg som måtte dele noen tanker jeg har hatt og setter pris på ærligheten til dere alle.

Jeg endte opp med å gruble for mye på dette så måtte bare få det ut.

Jeg forstår ikke at noen sier dette på tinder etter at de har match deg? Egentlig er tinder et bra sted sånn sett fordi du kan ta kontakt med folk som i utgangspunktet liker deg og trynet ditt 😊 så rart om de du matcher med er rasister.. da er det jo de som tuller ting til der inn. Men bare brur rapporter knappen om folk begynner å være rasistiske, fordi det er ikke innanfor. 

Jeg tenker at du bare må tilbake på hesten, ikke at "du må jobbe med deg selv" fordi det er ikke deg det er noe feil på her.. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vel hva de kaller oss for ''utlendinger'' og jeg har aldri vært tiltrukket av etniske nordmenn fordi jeg foretrekker egentlig mørkhudet mer. Men kanskje fordi jeg ikke er etnisk norsk så er jeg slik. Har likevel datet en engelskmann og flørtet med noen svenske før, men er enig det er noe med holdningen til fleste nordmenn mot utlendere. At du er halvt brasiliansk er bare pluss for meg.

Anonymkode: 88930...2a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle har preferanser, men det er ufint og merkelig å kommentere at man er «rasebevisst», da hadde jeg stemplet vedkommende som rasist. 

Men det jeg ikke syns er merkelig, er å spørre om hvor vedkommende opprinnelig er fra. Det handler ikke om rasisme eller fordommer, men interesse. Det er spennende med ulike kulturer, osv. 

Anonymkode: afc84...1bd

• Liker 5
Gjest tullingfranord
Skrevet

Jeg forstår ikke at noen sier dette på tinder etter at de har match deg? Egentlig er tinder et bra sted sånn sett fordi du kan ta kontakt med folk som i utgangspunktet liker deg og trynet ditt 😊 så rart om de du matcher med er rasister.. da er det jo de som tuller ting til der inn. Men bare brur rapporter knappen om folk begynner å være rasistiske, fordi det er ikke innanfor. 

Jeg tenker at du bare må tilbake på hesten, ikke at "du må jobbe med deg selv" fordi det er ikke deg det er noe feil på her.. 

Tinder synes jeg var weird men jeg hadde bare en negativ opplevelse der, de andre opplevelsene var på byen.

Gjest tullingfranord
Skrevet

Alle har preferanser, men det er ufint og merkelig å kommentere at man er «rasebevisst», da hadde jeg stemplet vedkommende som rasist. 

Men det jeg ikke syns er merkelig, er å spørre om hvor vedkommende opprinnelig er fra. Det handler ikke om rasisme eller fordommer, men interesse. Det er spennende med ulike kulturer, osv. 

Det er helt okay og har ingen problemer med det men noen av disse kommentarene kom etter at jeg hadde fortalt det.

Skrevet (endret)

Tror du har vært uheldig bare, jeg vil da tro fleste kvinner liker blanding/utlendere. Folk har preferanser dessverre selv om det er fælt å skrive at man er rasebevisst. Personlig er ikke nordmenn min type men så er det mange nordmenn som ikke liker asiatere heller, så det går begge veier. Ikke mist motet.

Endret av kimchi wasabi
  • Liker 2
Skrevet
26 minutter siden, Ufordragelig skrev:

jo lenger nord man kommer i detta landet jo mer "fy faen den svarte jævelen" tendenser har de innavla.

Jeg er fra Nord. Kjenner meg ikke igjen i det du skriver. Tror heller det er Du som er rasistisk her

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, kimchi wasabi skrev:

Tror du har vært uheldig bare, jeg vil da tro fleste kvinner liker blanding/utlendere. Folk har preferanser dessverre selv om det er fælt å skrive at man er rasebevisst. Personlig synes jeg ikke nordmenn er min type men så er det mange nordmenn som ikke liker asiatere heller så det går begge veier. Ikke mist motet.

Sant, men jeg tror også at "utenlandske" menn kan oppleve å få mer hat og fordommer en "utenlandske" kvinner. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du har vært uheldig. Enten det eller at du somehow pusher hudfargetemaet, og at folk dermed blir ukomfortable og sier dumme ting fordi de ikke er interessert. 
Type om en blond gutt pushet med spm/flørting om jeg ikke likte blonde gutter, kunne jeg sikkert sagt nei, og så noe halvfrekt om hvorfor ikke, som ikke nødvendigvis er sant, men det er en avvisning personen som pusher legger opp til selv. 
Håper for øvrig du har vært uheldig, for min kjæreste er helt fra Brasil, og liker ikke å tro at alle her i dette landet er huleboere som har holdninger som du har blitt utsatt for. Har heldigvis aldri opplevd noe som ligner holdningene du snakker om selv, men så har de fleste i min omgangskrets høyere utdanning og generelt oppegående. Det høres ut som du er offer for idioter..

Anonymkode: 4b74d...b2f

Gjest tullingfranord
Skrevet
Just now, vikilLJA said:

Jeg er fra Nord. Kjenner meg ikke igjen i det du skriver. Tror heller det er Du som er rasistisk her

Jeg vokste opp i Nord og fikk gjennomgå men mye av det var bare dumme ting som skjer blant unger og tenåringer og jeg påpekte tidlig at mange av de som var sånn har beklaget og har blitt venner meg flere av dem.

Så det er ikke noe stress nå for meg folk flest her oppe er stort sett greie folk her I Nord er dønn ærlige og går ikke rundt grøten og det er en ting jeg setter pris på her oppe.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, tullingfranord skrev:

Det er helt okay og har ingen problemer med det men noen av disse kommentarene kom etter at jeg hadde fortalt det.

Ja, og det er en veldig rar ting å si. Vanlig, oppegående mennesker lirer ikke av seg slikt. Jeg kommer fra en liten bygd og det var aldri greit med slike holdninger, og jeg har aldri hørt noen snakke om å være rasebevisst. For et dumt ord. Men det er helt OK å ha preferanser, alle har det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, vikilLJA said:

Så fordi han skriver om sine opplevelser ved å ha hørt at en kvinne er ''rasebevisst'' så gjør det han til en rasist? Tror vel det er du som er siden du reagerer slik.

Anonymkode: 88930...2a1

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...