Gå til innhold

......

Gjest tullingfranord

Fremhevede innlegg

Gjest tullingfranord
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenker du har vært uheldig. Enten det eller at du somehow pusher hudfargetemaet, og at folk dermed blir ukomfortable og sier dumme ting fordi de ikke er interessert. 
Type om en blond gutt pushet med spm/flørting om jeg ikke likte blonde gutter, kunne jeg sikkert sagt nei, og så noe halvfrekt om hvorfor ikke, som ikke nødvendigvis er sant, men det er en avvisning personen som pusher legger opp til selv. 
Håper for øvrig du har vært uheldig, for min kjæreste er helt fra Brasil, og liker ikke å tro at alle her i dette landet er huleboere som har holdninger som du har blitt utsatt for. Har heldigvis aldri opplevd noe som ligner holdningene du snakker om selv, men så har de fleste i min omgangskrets høyere utdanning og generelt oppegående. Det høres ut som du er offer for idioter..

Anonymkode: 4b74d...b2f

Nei bruker aldri å pushe temaet overhodet mange av dem spørr meg hvor jeg er fra og jeg kan ikke akkurat skjule hvilken hudfarge jeg har lol så svarer ærlig og sier Brasiliansk far og Norsk mor født og oppvokst her.

Neste spørsmål er vanligvis om jeg kan portugesisk noe jeg ikke kan for jeg har aldri vært i Brasil eller Portugal.

Ellers så er det en vanlige samtaler jeg er ikke en avsosial idiot jeg har reist over hele verden og liker å prate med folk.

Jeg har bare liksom ikke opplevd dette andre steder enn her i landet og siden jeg bor her så må jeg forholde meg til det.

Men som sagt vurderer egentlig å flytte utenlands igjen.

Endret av tullingfranord
Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er vel hva de kaller oss for ''utlendinger'' og jeg har aldri vært tiltrukket av etniske nordmenn fordi jeg foretrekker egentlig mørkhudet mer. Men kanskje fordi jeg ikke er etnisk norsk så er jeg slik. Har likevel datet en engelskmann og flørtet med noen svenske før, men er enig det er noe med holdningen til fleste nordmenn mot utlendere. At du er halvt brasiliansk er bare pluss for meg.

Anonymkode: 88930...2a1

Men hør på deg selv da. Hvorfor skal det være greit at du ikke foretrekker etniske nordmenn, men når etniske nordmenn ikke foretrekker "utlendere" så har vi et holdningsproblem? Argumentasjonen din er jo fullstendig urimelig og hyklersk. Preferanser er preferanser, og det er helt i orden. Noen liker tykke, høye, lave, nette, rødhåra, mørkhudede, lyshudede osv. Slik er det bare. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så fordi han skriver om sine opplevelser ved å ha hørt at en kvinne er ''rasebevisst'' så gjør det han til en rasist? Tror vel det er du som er siden du reagerer slik.

Anonymkode: 88930...2a1

Jeg refererte til ett sitat, ikke til TS. 

Endret av vikilLJA
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, tullingfranord skrev:

Nei bruker aldri å pushe temaet overhodet mange av dem spørr meg hvor jeg er fra og jeg kan ikke akkurat skjule hvilken hudfarge jeg har lol så svarer ærlig og sier Brasiliansk far og Norsk mor født og oppvokst her.

Neste spørsmål er vanligvis om jeg kan portugesisk noe jeg ikke kan for jeg har aldri vært i Brasil eller Portugal.

Ellers så er det en vanlige samtaler jeg er ikke en avsosial idiot jeg har reist over hele verden og liker å prate med folk.

Jeg har bare liksom ikke opplevd dette andre steder enn her i landet og siden jeg bor her så må jeg forholde meg til det.

Men som sagt vurderer egentlig å flytte utenlands igjen.

Få deg tinder igjen. Bare prøv igjen 🙏

Anonymkode: ca8d9...912

• Liker 1
Gjest tullingfranord
Skrevet
7 minutter siden, HalldirV2 said:

Men hør på deg selv da. Hvorfor skal det være greit at du ikke foretrekker etniske nordmenn, men når etniske nordmenn ikke foretrekker "utlendere" så har vi et holdningsproblem? Argumentasjonen din er jo fullstendig urimelig og hyklersk. Preferanser er preferanser, og det er helt i orden. Noen liker tykke, høye, lave, nette, rødhåra, mørkhudede, lyshudede osv. Slik er det bare. 

Jepp helt enig og som jeg påpekte jeg har hatt mange dates der kjemien ikke var der og vi hadde null connection og der flere sa ikke interessert som er helt greit.

Det som frustrerte meg var at etter kveld der man har hatt en lang samtale om alt og igenting der man virkelig føler man har kjemi så kommer den kommentaren jeg nevnte ut av ingensteder og hun som sa ikke rasist men rasebevist, men ville at vi fortsatt skulle være venner.

Kunne bare sagt ikke interessert i ett forhold eller at jeg ikke var hennes type som er helt greit,  men hvorfor ta opp rasebevisthet ? det var det jeg reagerte på og har opplevd.

Hvorfor skal det være nødvendig og poengtere ? jeg tok det ikke opp

Skrevet
1 minutt siden, tullingfranord skrev:

Jepp helt enig og som jeg påpekte jeg har hatt mange dates der kjemien ikke var der og vi hadde null connection og der flere sa ikke interessert som er helt greit.

Det som frustrerte meg var at etter kveld der man har hatt en lang samtale om alt og igenting der man virkelig føler man har kjemi så kommer den kommentaren jeg nevnte ut av ingensteder og hun som sa ikke rasist men rasebevist, men ville at vi fortsatt skulle være venner.

Kunne bare sagt ikke interessert i ett forhold eller at jeg ikke var hennes type som er helt greit,  men hvorfor ta opp rasebevisthet ? det var det jeg reagerte på og har opplevd.

Hvorfor skal det være nødvendig og poengtere ? jeg tok det ikke opp

Som jeg skrev tidligere er dette patetisk å ta opp. Hva hun ville oppnå med en slik bemerkning vet jeg ikke, men sosiale antenner kan hun umulig ha hatt. 

• Liker 3
Gjest tullingfranord
Skrevet (endret)

Ville bare presisere igjen til alle som har svart på tråden at jeg vill bare dele noen tanker om dette og ville ikke angripe noen.

Jeg satt bare aleine og vill dele noen tanker de hadde bare rumlet rundt i hodet mitt så lenge så jeg tenkte  hvorfor ikke bare lage en tråd for å dele disse tankene.

Alle har vært svært respekfulle så langt og det skal dere ha takk for, til tross for ett litt vanskelig tema som for mange her inne er sikkert svært vanskelig å forholde seg til.

Endret av tullingfranord
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, tullingfranord skrev:

Ofte når det gjelder sjekking eller flørting så har jeg ofte hatt erfaringen og kommentaren er enten dette:  er ikke rasist men rasebevist (kan noe vennligst forklare hva det betyr) 

Det betyr at de vil ha hvit unge. Og er rasist. Og er dum nok til å tro at de er et catch med de holdningene 😄 Altså folk med preferanser for gult hår etc. sier jo bare at det ikke er kjemi. 

Eneste som kunne holdt meg fra å date deg er at jeg kanskje uten å kjenne deg ville tenkt at du var ny innvandrer eller adoptert. Og at jeg ville holdt meg unna, ikke fordi det i og for seg hadde plagd meg, men fordi jeg før data en mørkere utlending og det forholdet endte dårlig. Og før det var jeg sammen med en mann som er adoptert og mørk. Jeg prøvde faktisk å unngå alle med litt mørkere hud på datingapper i fjor, av den grunn. Hadde bestemt meg for å date en hvit og "normal" mann fordi jeg var sur på eksene mine som dumpa meg 🤣

Nå dater jeg faktisk uansett en utlending da, eller han kaller seg norsk innimellom fordi han har bodd her hele voksenlivet og kjenner mange av kodene, men han er ikke etnisk norsk og han hører bla på sitt lands musikk. Han er ikke brun, men har likevel trekk som gjør at han ser ikke typisk norsk ut. Og det visste jeg ikke før jeg traff ham, for han hadde valgt å ikke ha særlig bilder, så jeg hadde bare en vag idé om hvordan han kunne se ut. Det er jeg faktisk glad for. For da blei jeg kjent med den han er inni, først, og hans indre blei jeg raskt betatt av. Og da vi traff hverandre så var det ok, visste ikke at han var utlending men det er jo fortsatt han. Pluss han er jo dritsexy da 😄 

Kjæresten min sa at hans erfaring med å date i Norge før meg var at folk gjerne ville møte ham for sex, men at han bare har hatt én norsk kjæreste før. Han syntes som deg at å date i utlandet var lettere. 

Er ikke så lett alltid denne kjærligheta. Kanskje du kan prøve å bli kjent med folk på nye måter? 

Anonymkode: e877a...3f3

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Ufordragelig skrev:

jo lenger nord man kommer i detta landet jo mer "fy faen den svarte jævelen" tendenser har de innavla.

selv har jeg vokst opp i Oslo og har null merninger om hudfarge annet enn att er man mulat så er man vanligvis også veldig vakker, så det så. Ta med deg det i steden, de som avviser deg for "rasebevist" eller annet fjas er jo idioter inni skallen, de er jo sånn som sitter med sine hvite venner og slenger ifra seg "den jævla svartingen" etc

Jeg må si du jaggu var veldig flink til å fremstå som lite fordomsfull og dømmende, med det innlegget der. Jeg er målløs!

Anonymkode: 04d5a...029

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, tullingfranord skrev:

så svarer ærlig og sier Brasiliansk far og Norsk mor født og oppvokst her.

Er dette feil? Altså er oppfølgingsspørsmålet her feil?

Gjest tullingfranord
Skrevet (endret)
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Er dette feil? Altså er oppfølgingsspørsmålet her feil?

Nei det er vanlig small talk kanskje lese resten av det jeg skrev også

Endret av tullingfranord
Gjest tullingfranord
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det betyr at de vil ha hvit unge. Og er rasist. Og er dum nok til å tro at de er et catch med de holdningene 😄 Altså folk med preferanser for gult hår etc. sier jo bare at det ikke er kjemi. 

Eneste som kunne holdt meg fra å date deg er at jeg kanskje uten å kjenne deg ville tenkt at du var ny innvandrer eller adoptert. Og at jeg ville holdt meg unna, ikke fordi det i og for seg hadde plagd meg, men fordi jeg før data en mørkere utlending og det forholdet endte dårlig. Og før det var jeg sammen med en mann som er adoptert og mørk. Jeg prøvde faktisk å unngå alle med litt mørkere hud på datingapper i fjor, av den grunn. Hadde bestemt meg for å date en hvit og "normal" mann fordi jeg var sur på eksene mine som dumpa meg 🤣

Nå dater jeg faktisk uansett en utlending da, eller han kaller seg norsk innimellom fordi han har bodd her hele voksenlivet og kjenner mange av kodene, men han er ikke etnisk norsk og han hører bla på sitt lands musikk. Han er ikke brun, men har likevel trekk som gjør at han ser ikke typisk norsk ut. Og det visste jeg ikke før jeg traff ham, for han hadde valgt å ikke ha særlig bilder, så jeg hadde bare en vag idé om hvordan han kunne se ut. Det er jeg faktisk glad for. For da blei jeg kjent med den han er inni, først, og hans indre blei jeg raskt betatt av. Og da vi traff hverandre så var det ok, visste ikke at han var utlending men det er jo fortsatt han. Pluss han er jo dritsexy da 😄 

Kjæresten min sa at hans erfaring med å date i Norge før meg var at folk gjerne ville møte ham for sex, men at han bare har hatt én norsk kjæreste før. Han syntes som deg at å date i utlandet var lettere. 

Er ikke så lett alltid denne kjærligheta. Kanskje du kan prøve å bli kjent med folk på nye måter? 

Anonymkode: e877a...3f3

Helt ærlig så synes jeg det å bli kjent med folk i andre land var mye enklere og kanskje jeg har forandret meg pga backpackingen jeg gjorde når jeg var yngre der jeg reiste verden ut og hengte med forskjellige folk.

Kanskje jeg bare har vært i utlandet alt for lenge og jeg rett og slett ikke skjønner meg på Norge lenger og kanskje det er cluet til at det er på tide å dra avgårde igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å være stygg mot briter, men de ser styggere ut der borte. Mange flere har grovere trekk. Er ikke det som er problemet da? Du ser rett og slett bedre ut i storibritannia? Og hvis du også er veldig "på" kan jo og det sette skrekk i nordmenn. 

Er du en av dem som alltid prater og ikke slipper noen til?

Anonymkode: 03423...03b

Gjest tullingfranord
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ikke for å være stygg mot briter, men de ser styggere ut der borte. Mange flere har grovere trekk. Er ikke det som er problemet da? Du ser rett og slett bedre ut i storibritannia? Og hvis du også er veldig "på" kan jo og det sette skrekk i nordmenn. 

Er du en av dem som alltid prater og ikke slipper noen til?

Anonymkode: 03423...03b

Nei har blitt fortalt at jeg er en god lytter som liker å høre på folk på prate jeg har i den siste tiden blitt mer var på å faktisk prate med folk etter disse opplevelsene.

Og jeg bodde i London som er en av det meste internasjonale byene i Europa så jeg traffe mennesker av alle bakgrunner der.

Engelske jenter feks ute på landsbygda har grovere trekk men stygge er de ikke har selvfølgelig preferanser som andre men hun må ikke være blond, crossfitt, høy og se ut som en modell heller som er stereotypen britiske menn har av Norske jenter:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har venner fra flere etnisiteter, men må innrømme at jeg aldri har opplevd å bli fysisk tiltrukket av noen som ikke har vært etnisk nordiske. Gjør det meg til en rasist? jeg kan nok finne svært menge etniske norske som jeg heller ikke er tiltrukket av. Jeg tenker det mest er tilfeldig. Men ja, jeg har nok overfladiske preferanser nåår det gjelder utseendet til menn som gjør at jeg veldger bort de som er mer eksotiske.

Anonymkode: cf3fa...d40

• Liker 2
Skrevet

Syns det er synd det du har opplevd @tullingfranord. Sånne kommentarer er så unødvendige og helt bak mål. 

Når jeg har sagt det så føler jeg at sitter i et lite glasshus.  På den måten, at det er sjelden jeg finner menn med utenlandsk bakgrunn (er det innafor å si? ...) tiltalende. MEN: unntak finnes!  Og da har jeg lagt merke til at det gjelder samme der, som for "etniske nordmenn" (også et rart uttrykk...) : det har med energi og utstråling og gjøre.  Vært på date med menn fra mange forskjellige bakgrunner, og kjipe menn er kjipe menn uansett hvor de kommer fra eller hva slags etnisitet de har. Og omvendt om er er greie. Men skal ikke se bort i fra at jeg er litt overfladisk i mine valg noen ganger, jeg kan innrømme det. 

Men dog, selv om jeg var på en date med en med en annen bakgrunn ville jeg aldri nevnt noe om det! Jeg har da tross alt valgt å gå på date med den mannen, så hvorfor skulle "rase" og sånne ting plutselig bli et tema?  Det henger ikke på greip. 

Så, ikke flytt da. Det kan hende du er heldig allikvel ;)

• Liker 3
Gjest tullingfranord
Skrevet (endret)
44 minutter siden, Måneskinn said:

Syns det er synd det du har opplevd @tullingfranord. Sånne kommentarer er så unødvendige og helt bak mål. 

Når jeg har sagt det så føler jeg at sitter i et lite glasshus.  På den måten, at det er sjelden jeg finner menn med utenlandsk bakgrunn (er det innafor å si? ...) tiltalende. MEN: unntak finnes!  Og da har jeg lagt merke til at det gjelder samme der, som for "etniske nordmenn" (også et rart uttrykk...) : det har med energi og utstråling og gjøre.  Vært på date med menn fra mange forskjellige bakgrunner, og kjipe menn er kjipe menn uansett hvor de kommer fra eller hva slags etnisitet de har. Og omvendt om er er greie. Men skal ikke se bort i fra at jeg er litt overfladisk i mine valg noen ganger, jeg kan innrømme det. 

Men dog, selv om jeg var på en date med en med en annen bakgrunn ville jeg aldri nevnt noe om det! Jeg har da tross alt valgt å gå på date med den mannen, så hvorfor skulle "rase" og sånne ting plutselig bli et tema?  Det henger ikke på greip. 

Så, ikke flytt da. Det kan hende du er heldig allikvel ;)

Nei har tenkt på dette nå under karantenen og har allerede planer om å kvitte meg med leiligheten Norge er bare for lite og jeg passer ikke inn her så tror jeg drar til Berlin igjen.

Får lett jobb siden jeg kjenner folk og tror det å komme tilbake hit var en stor feiltagelse.

Ser egentlig bare fram til å legge Norge bak meg på dette tidspunket skal faktisk bli godt bare vente på at det jævla viruset får herja ferdig først.

Hadde det ikke vært for det så hadde jeg mest sansynlig allerede vært i Berlin for å skaffe meg ett sted å bo igjen.

Endret av tullingfranord
Skrevet
13 timer siden, tullingfranord skrev:

Men ofte når det gjelder sjekking eller flørting så har jeg ofte hatt erfaringen og kommentaren er enten dette:  er ikke rasist men rasebevist (kan noe vennligst forklare hva det betyr

Dette var en merkelig ting å si, men personlig kan jeg i hvert fall meddele at det ikke er alle etnisiteter som tenner meg seksuelt og som jeg finner attraktive.

Generelt sett tiltrekkes jeg utelukkende av kvinner som er lyse i huden, men det må ikke nødvendigvis være europeere. Jeg har, i tillegg til typisk europeisk etnisitet, også sansen for koreanere, lyse arabere (type iranere osv.) og lyse hispanics og brasilianere.

Dette har ingenting med personlighet, da jeg har fantastiske venner fra alle verdens hjørner, men det bunner rett og slett i at jeg ikke tenner seksuelt på alt.

Det finnes dog flust av jenter i Norge som elsker menn med mørkere hudfarger, så jeg kan ikke forstå at dette skal være et hinder i seg selv.

AnonymBruker
Skrevet

De største forskjellene er hovedsakelig mellom by og bygd, mer enn mellom land. Jeg regner med at en flyvning til Alta og det å sitte på en bar på Løkka gir to ganske ulike opplevelser.

I datinglivet kan jo folk velge hva de vil, så man kan nesten ikke "si noe" på slike preferanser. Det jeg stusser litt over de som klager over å bli ekskludert, og hvorvidt de ikke selv har noen preferanser. 

Jeg ser selv flere som er halvt eller helt utenlandske som selv velger spesifikke trekk hos en partner. En bekjent av meg er halv asiatisk (men ser veldig asiatisk ut) og etter hun ble skilt har slitt litt med dating og klager mye over at hun ikke finner den rette, at alle er imot henne, og at nordmenn har fordommer mot asiatiske kvinner. Hennes eks er "helnorsk" (blond og blåøyd) og det virker ikke som om hun er særlig interessert i asiatiske menn selv. I tillegg til at hun har andre preferanser selvsagt, for utseende og alder.

Jeg har også opplevd at mange helt eller halvt syd-europeiske menn er veldig begeistret for blonde kvinner. Har man selv en preferanse, snevrer man jo klart inn utvalget av de som gjengjelder interessen.

Anonymkode: cabd5...bb1

Gjest tullingfranord
Skrevet
7 minutter siden, edwardnigma said:

Dette var en merkelig ting å si, men personlig kan jeg i hvert fall meddele at det ikke er alle etnisiteter som tenner meg seksuelt og som jeg finner attraktive.

Generelt sett tiltrekkes jeg utelukkende av kvinner som er lyse i huden, men det må ikke nødvendigvis være europeere. Jeg har, i tillegg til typisk europeisk etnisitet, også sansen for koreanere, lyse arabere (type iranere osv.) og lyse hispanics og brasilianere.

Dette har ingenting med personlighet, da jeg har fantastiske venner fra alle verdens hjørner, men det bunner rett og slett i at jeg ikke tenner seksuelt på alt.

Det finnes dog flust av jenter i Norge som elsker menn med mørkere hudfarger, så jeg kan ikke forstå at dette skal være et hinder i seg selv.

Tror jeg har funnet ut hva greia er jeg har reist rundt og har bodd i flere land med andre sosiale normer snakket med ei venninne fra Spania for ett par timer siden, hun var utvekslingselev her hun sa det jeg går igjennom nå var slik det var for henne når hun var her.

Hun er veldig ongjengelig og sosial gir klemmer til folk hun knapt nok kjenner og er en person som lett kan begynne å prate med vilt fremmede (slik vi møttes) plutselig hadde vi vært venner i over 6 år og backpacket sammen i Asia.

Hun derimot sa at Norge for henne var svært ensomt og opplevde folk som avisende pga av det ene eller det andre og hun gikk bare ett år selv om hun hadde tenkt å gå to år her, vi møttes bare noen måneder før hun skulle dra hjem igjen så hun spurte om jeg ville bli med så jeg forlot Norge og tok ett reiseår og ende opp med å bo i forskjellige land.

Så begynner å lure på at jeg kanskje har vært for lenge i utlandet har blitt vant til andre sosiale normer det er en clique mentalitet her i Norge som er veldig spesiell og vanskelig for de som ikke er her fra å skjønne selv ikke jeg gjør det lenger nå,

Og derfor tror jeg det er på tide å røre på seg igjen når korona viruset er over passer ikke inn her generellt.

Pokker ta A4 livet skal reise så lenge jeg klarer og møte så mange nye folk som jeg kan, men Norge tror jeg står over som reisemål fra nå av ikke mitt hjem lenger.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...