Gå til innhold

CamillaLor

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
refill skrev (18 timer siden):

Man trenger ikke være deprimert/engstelig for å være utslitt. Jeg er autist og får burnouts eller shutdowns  uten depressive episoder også. 

Mener for all del ikke å fjerndiagnostisere Julie altså, var bare en litt merkelig uttalelse fra legen som jeg følte for å nyansere✌️ 

Men er Julie nevrodivergent?

Ikke at man ikke kan få full burnout av andre tilstnder altså.

Jeg kan lite om tilstanden til Julie, men impulskontroll kom opp. Og den er jo en sliter på adhd også.

Så de to diagnosene sammen, som gjerne gir en hard smell med stress/hormoner(barn), lite søvn osv….

Å planlegge 3 tette barn med de to diagnosene hos begge foreldre er å BE om langvarig trøbbel.

Sjansen for at barna arver nevrodivergensen er jo stor = om mulig enda mindre søvn, og det krever jo sitt. 

Poenget mitt er at to foreldre med de utfordringene trenger mer ro enn gjennomsnittet på ulike plan, og overveldes mye lettere.

3 barn er jo oppskriften på i beste fall burnout. 

Men asså uansett den faktoren: håper formen hennes snur 🙏

EDIT: gikk innom snappen og ser de snakker om FIRE barn. 

Jeg skjønner ønsket før man har erfaringen - men de har jo ikke nådd en alder hvor man får reflektert mer over arbeidsmengden det faktisk er å ha 4 unger i skolealder. Hvorav det skal noe til til at ingen har ekstra oppfølgingsbehov ref diagnoser hos begge. 

Endret av AprilLudgate
  • Liker 4
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lorieen skrev (På 23.5.2026 den 0.41):

Jeg tenker nevrodivergent burnout. Ikke rart, det har vært veldig mye for henne lenge nå. 

Gøy å spekulere? 

Nå viser det seg at det var ny reaksjon på allergimedisin. Lite med nevrodivergens og utbrenthet å gjøre, gitt. 😅 

Skrevet
NoaideBiehtar skrev (5 timer siden):

Gøy å spekulere? 

Nå viser det seg at det var ny reaksjon på allergimedisin. Lite med nevrodivergens og utbrenthet å gjøre, gitt. 😅 

Det er jo kjempegode nyheter det da - at det fantes en enkel løsning på noe som til å begynne med så ut som et stort og alvorlig problem, slik det ble fremstilt på deres SoMe-kanaler. Jeg tar for øvrig samme allergimedisin som Julie året rundt og har gjort det i 15 år, så det var interessant for meg å vite at man kan få en slik plutselig reaksjon selv etter mange års bruk.

Skrevet
NoaideBiehtar skrev (6 timer siden):

Gøy å spekulere? 

Men herrejesus som de overdramatiserte dette da 🫠

Jeg skjønner hva de beskriver - men de drar det jo ut i lengder og proporsjoner for å tjene snappenger. 

Lorieen skrev (1 time siden):

Det er jo kjempegode nyheter det da - at det fantes en enkel løsning på noe som til å begynne med så ut som et stort og alvorlig problem, slik det ble fremstilt på deres SoMe-kanaler. Jeg tar for øvrig samme allergimedisin som Julie året rundt og har gjort det i 15 år, så det var interessant for meg å vite at man kan få en slik plutselig reaksjon selv etter mange års bruk.

Åssen type er det? :)

Skrevet
AprilLudgate skrev (1 time siden):

Jeg skjønner hva de beskriver - men de drar det jo ut i lengder og proporsjoner for å tjene snappenger. 

Aerius. 

Vil ikke nødvendigvis si de overdramariserte, de visste jo ikke årsaken og hun var jo ganske dårlig. Men at de greier å dra det ut i lange tider? Absolutt! Unntakstilstand at jeg orka å høre gjennom alt ass. 😂 

Skrevet
AprilLudgate skrev (2 timer siden):

Aerius (desloratadin).

Skrevet
NoaideBiehtar skrev (24 minutter siden):

Aerius. 

Vil ikke nødvendigvis si de overdramariserte, de visste jo ikke årsaken og hun var jo ganske dårlig. Men at de greier å dra det ut i lange tider? Absolutt! Unntakstilstand at jeg orka å høre gjennom alt ass. 😂 

Fem millioner snaps for å forklare hvasomhelst. Merker det på en annen betalt snapper og (line…..husker ikke). De må vel det for å holde oppe antallet snap krever 🤷‍♀️ Jeg bare KOM TIL POENGET 😅

Lorieen skrev (21 minutter siden):

Aerius (desloratadin).

Den tar jeg og, blir som Julie på Zyrtec og den….aaaah hva er navnet. Ja. En annen 😅 CETIRIZINE 🥵 Der virka hjernen.

Skrevet
AprilLudgate skrev (36 minutter siden):

Fem millioner snaps for å forklare hvasomhelst. Merker det på en annen betalt snapper og (line…..husker ikke). De må vel det for å holde oppe antallet snap krever 🤷‍♀️ Jeg bare KOM TIL POENGET 😅

Den tar jeg og, blir som Julie på Zyrtec og den….aaaah hva er navnet. Ja. En annen 😅 CETIRIZINE 🥵 Der virka hjernen.

Jeg tåler heller ikke Zyrtec/Cetirizin. Blir helt amøbe trøtt og sover døgnet rundt.

• Nyttig 1
Skrevet
AprilLudgate skrev (1 time siden):

Cetrizin tok jeg også, og blir helt ødelagt. Må bare sove og sove på den, samme med Zyrtec. Har heldigvis en annen nå som jeg tåler. Så at Julie ble så trøtt av medisinen, skjønner jeg godt. Det går ikke an å ikke sove, så trøtt blir man.

Skrevet

Jeg tåler heller ikke Zyrtec/Cetirizin. Blir helt amøbe trøtt og sover døgnet rundt.

-Pusheen- skrev (14 minutter siden):

Cetrizin tok jeg også, og blir helt ødelagt. Må bare sove og sove på den, samme med Zyrtec. Har heldigvis en annen nå som jeg tåler. Så at Julie ble så trøtt av medisinen, skjønner jeg godt. Det går ikke an å ikke sove, så trøtt blir man.

Dog ikke noe jeg tenkte jeg måtte lage 100 snaps om.

Men så tjener jeg 0 kroner på SoMe og da 😆 Ellers måtte jeg vel snøvlet meg gjennom minutt for minutt. 

Eller bare videoopptak av sovingen som man så legger ut. 12 timers slow action.

Skrevet

Samme her, men aerius blir jeg ikke trett av i det hele tatt. 

Skrevet
AprilLudgate skrev (Akkurat nå):

Dog ikke noe jeg tenkte jeg måtte lage 100 snaps om.

Men så tjener jeg 0 kroner på SoMe og da 😆 Ellers måtte jeg vel snøvlet meg gjennom minutt for minutt. 

Eller bare videoopptak av sovingen som man så legger ut. 12 timers slow action.

Nei, samme her, tror faktisk ikke jeg har nevnt det til noen andre enn min lege og min samboer. Kunne ikke falt meg inn å postet om det på SoMe. Influensere er rare dyr, helt uviktige ting blir så store at det må postes om en million ganger.

• Liker 1
Skrevet

Hva pønsker hu på nå? Så denne på utforsk på snap. 

IMG_6964.jpeg

Skrevet (endret)
Anonym Frøken skrev (1 time siden):

Hva pønsker hu på nå? Så denne på utforsk på snap. 

IMG_6964.jpeg

Gikk raskt gjennom, men tror bare at C skal prøve andre ADHD-medisiner (som kan brukes ved graviditet), og dersom de medisinene fungerer for hennes ADHD så vil hun prøve å bli gravid igjen.

Endret av Soro123
Skrevet (endret)

Hvorfor alt stresset med et fjerde barn? De har jo nettopp fått en nyfødt i hus og begge mødrene virker slitne og ustabile.Skjønner at de stresser med det pga de trenger hjelp for å bli gravide,men er tidspunktet rett?  Vet ikke om jeg synes kjemien mellom dem er så bra,synes de virker mer som venninner enn som kjærester.

Endret av Tears in heaven
  • Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet
Tears in heaven skrev (3 timer siden):

Hvorfor alt stresset med et fjerde barn? De har jo nettopp fått en nyfødt i hus og begge mødrene virker slitne og ustabile.Skjønner at de stresser med det pga de trenger hjelp for å bli gravide,men er tidspunktet rett?  Vet ikke om jeg synes kjemien mellom dem er så bra,synes de virker mer som venninner enn som kjærester.

Du kan så si. Uforståelig for meg som har 6 år mellom alle mine barn. Men - de har jo sagt at de vil gjøre unna småbarnstiden "så fort som mulig". Altså, når de uansett er i tiden med lite søvn, bleieskift og alt det der så er det like greit å gjøre unna så mange som mulig på den tiden. Jeg kan kan til en viss grad forstå dét. Men det er nok lettere å si enn å gjennomføre.

At J&C fremstår som venninner mer enn kjærester syns jeg ikke er så rart. 1) de er i nyfødt/småbarnstiden - hvem er akkurat superkjærester i den tiden? og 2) de viser jo bare en brøkdel av livet sitt utad da

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
Amatariel skrev (1 time siden):

Du kan så si. Uforståelig for meg som har 6 år mellom alle mine barn. Men - de har jo sagt at de vil gjøre unna småbarnstiden "så fort som mulig". Altså, når de uansett er i tiden med lite søvn, bleieskift og alt det der så er det like greit å gjøre unna så mange som mulig på den tiden. Jeg kan kan til en viss grad forstå dét. Men det er nok lettere å si enn å gjennomføre.

At J&C fremstår som venninner mer enn kjærester syns jeg ikke er så rart. 1) de er i nyfødt/småbarnstiden - hvem er akkurat superkjærester i den tiden? og 2) de viser jo bare en brøkdel av livet sitt utad da

Joda,enig med det siste.mine barn er voksne så jeg har glemt,hvordan det var.

Skrevet
Tears in heaven skrev (7 timer siden):

Skjønner heller ikke dette. I tillegg virker jo Julie som hun har gått på en liten smell den siste tiden. Noe som jo er normalt med omstillingen til å få en nyfødt i hus. Og hun selv er jo bare et år post partum. Selv har jeg hatt unntakstilstand hvertfall til ungene har blitt 2 år, både med søvn, amming, klenging, oppfølging osv. Så å skulle diskutere en fjerde oppi dette forstår jeg ikke at de kan ha overskudd til

• Liker 4
Skrevet
Kassiopeia8 skrev (5 minutter siden):

Skjønner heller ikke dette. I tillegg virker jo Julie som hun har gått på en liten smell den siste tiden. Noe som jo er normalt med omstillingen til å få en nyfødt i hus. Og hun selv er jo bare et år post partum. Selv har jeg hatt unntakstilstand hvertfall til ungene har blitt 2 år, både med søvn, amming, klenging, oppfølging osv. Så å skulle diskutere en fjerde oppi dette forstår jeg ikke at de kan ha overskudd til

Nei ville nok vært som du sier,lurt å vente 2 år

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er Camilla som skal gå gravid med neste også, skjønner jeg litt stresset da. Hun blir jo ikke noe yngre, og det er heller ikke sikkert at det sitter på første forsøk, så de trenger kanskje litt tid på å få det til?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...