refill Skrevet i går, 12:14 #1441 Skrevet i går, 12:14 NoaideBiehtar skrev (2 minutter siden): Hva er "vanlige" butikker? Illums er da ganske vanlig det? Man ønsker jo gjerne noe mer enn formløse pull-on bukser? Med seks butikker i Norge og tre av de i og rundt Oslo vil jeg vel ikke kalle det vanlig. Men det var sikkert et dårlig eksempel. Har aldri vært i en, men var eneste butikken hun nevnte. Pull on bukser trenger ikke være formløse ☺️ Og hun hadde sikkert overlevd det en periode eventuelt. Bedre med formløst enn for smått.
NoaideBiehtar Skrevet i går, 12:22 #1442 Skrevet i går, 12:22 refill skrev (5 minutter siden): Med seks butikker i Norge og tre av de i og rundt Oslo vil jeg vel ikke kalle det vanlig. Men det var sikkert et dårlig eksempel. Har aldri vært i en, men var eneste butikken hun nevnte. Pull on bukser trenger ikke være formløse ☺️ Og hun hadde sikkert overlevd det en periode eventuelt. Bedre med formløst enn for smått. Men klærne i Illums er jo likevel helt vanlige merker, det er ikke en nisjenutikk, det er jo en svær kjede fra Danmark. Ja hvis hun kommer til å bli mindre så kan hun overleve i pullons, men det er jo mange på hennes størrelse som forblir i den størrelsen, så jeg skjønner godt frustrasjonen, på generell basis. Og hun liker jo fine klær og ikke bare "enkelt og praktisk", det må vel være greit?
refill Skrevet i går, 12:40 #1443 Skrevet i går, 12:40 NoaideBiehtar skrev (9 minutter siden): Men klærne i Illums er jo likevel helt vanlige merker, det er ikke en nisjenutikk, det er jo en svær kjede fra Danmark. Ja hvis hun kommer til å bli mindre så kan hun overleve i pullons, men det er jo mange på hennes størrelse som forblir i den størrelsen, så jeg skjønner godt frustrasjonen, på generell basis. Og hun liker jo fine klær og ikke bare "enkelt og praktisk", det må vel være greit? Som sagt, sikkert et dårlig eksempel. Det var butikken hun nevnte. Don't shoot the messenger 😅 Jeg vil ikke si jeg kler meg "enkelt og praktisk" selv om jeg handler på kjedebutikkene og har mage. Liker disse godt for eks. https://www.only.com/nb-no/product/15208430_1467_800776/wide-leg-fit-middels-hoey-midje-bukser
NoaideBiehtar Skrevet i går, 12:51 #1444 Skrevet i går, 12:51 refill skrev (7 minutter siden): Som sagt, sikkert et dårlig eksempel. Det var butikken hun nevnte. Don't shoot the messenger 😅 Jeg vil ikke si jeg kler meg "enkelt og praktisk" selv om jeg handler på kjedebutikkene og har mage. Liker disse godt for eks. https://www.only.com/nb-no/product/15208430_1467_800776/wide-leg-fit-middels-hoey-midje-bukser Fint for deg at du finner bukser du liker, men ikke alle ønsker å gå i praktiske bukser du liker. Det er veldig kjedelig å bli avspist med at man bare må kle seg i strikkbukser når man egentlig er en kjole og jeans-person. Jeg forstår veldig godt at det er vanskelig å plutselig befinne seg i grensesjiktet mellom å kunne kle seg i størrelser man finner i vanlige butikker, og å måtte gå over til butikker med utelukkende plus size (som i fysiske butikker har et ganske kjipt utvalg).
Amatariel Skrevet i går, 12:53 #1445 Skrevet i går, 12:53 Jeg liker Camilla og Julie, og syns det er synd hvis en av dem slutter helt med SoMe. Skulle ønske det fantes en mellomting mellom å bli helt borte og det å snappe ALT som skjer hele tiden. Men det virker å være vanskelig for enkelte. At det er alt eller ingenting liksom. Synd 1
refill Skrevet i går, 14:09 #1446 Skrevet i går, 14:09 NoaideBiehtar skrev (1 time siden): Fint for deg at du finner bukser du liker, men ikke alle ønsker å gå i praktiske bukser du liker. Det er veldig kjedelig å bli avspist med at man bare må kle seg i strikkbukser når man egentlig er en kjole og jeans-person. Jeg forstår veldig godt at det er vanskelig å plutselig befinne seg i grensesjiktet mellom å kunne kle seg i størrelser man finner i vanlige butikker, og å måtte gå over til butikker med utelukkende plus size (som i fysiske butikker har et ganske kjipt utvalg). Jeg sier ikke at hun MÅ det? Jeg kommenterer på det hun legger ut på snap og undres. Trodde dette var et sted man diskuterte innholdet deres. Jeg tror bare hun kan finne det hun ønsker i de butikkene hun ikke ønsker å gå i av en eller annen grunn. Blir samme som Astrid Meland som klager over "marengskjoler" i VG og referansebildene hennes er fra Follestad og ByTimo. Gå andre steder enn der "alle andre" går da - som også er Camilla sitt argument nå. Hun vil ha det samme som "alle andre". Hva er det egentlig? Jeans? Får store størrelser i forskjellige fits på Cubus. Siden du nevnte det, hehe. Men om man ikke vil handle der så er det jo helt greit det? Men hun la det jo frem som om det ikke finnes klær i XL/XXL i det hele tatt. Inntil nå da, hvor hun sier at hun ikke vil på HM, Cubus ol. 2
Lizard Skrevet i går, 15:07 #1447 Skrevet i går, 15:07 Hun kan faktisk ikke klage så mye over vekten samtidig som de stapper innpå med kake og redbull... alle så jo at dette ville skje sånn som hun holdt på i graviditeten. 2 1
arctikatt Skrevet i går, 15:16 #1448 Skrevet i går, 15:16 Jeg hadde skjemtes så grøssalt hvis jeg hadde gått ut og erklært meg ferdig med sosiale medier, og AVISENE hadde skrevet om det.. og så hadde jeg kommet med en surkevideo om at "jeg var kanskje litt kjapp på å poste, litt dumt å miste så mye ufortjent inntekt ved å dele svada..bør kanskje bare poste litt til..." Nei jeg har ikke sett videoen, dama er blokkert på Snapchat, jeg bare har bare en drøss med venninner som synes denne dama er så uendelig fascinerende med alt rælet hun poster så jeg får med meg en del helt ufrivillig. 1
NoaideBiehtar Skrevet 23 timer siden #1449 Skrevet 23 timer siden refill skrev (2 timer siden): Jeg sier ikke at hun MÅ det? Jeg kommenterer på det hun legger ut på snap og undres. Trodde dette var et sted man diskuterte innholdet deres. Jeg tror bare hun kan finne det hun ønsker i de butikkene hun ikke ønsker å gå i av en eller annen grunn. Blir samme som Astrid Meland som klager over "marengskjoler" i VG og referansebildene hennes er fra Follestad og ByTimo. Gå andre steder enn der "alle andre" går da - som også er Camilla sitt argument nå. Hun vil ha det samme som "alle andre". Hva er det egentlig? Jeans? Får store størrelser i forskjellige fits på Cubus. Siden du nevnte det, hehe. Men om man ikke vil handle der så er det jo helt greit det? Men hun la det jo frem som om det ikke finnes klær i XL/XXL i det hele tatt. Inntil nå da, hvor hun sier at hun ikke vil på HM, Cubus ol. Jeg diskuterer jo bare jeg også? Er det galt at jeg ikke er enig med deg? Hvilke butikker er det du mener hun ikke vil gå i? Hun sa jo de ikke fant noen butikker på senteret med klær som passer henne. Hun har jo ikke nektet noen butikker, det er en oppfatning du har skapt deg. Jeg bare stusser på at du mener hun bør gå i vanlige butikker når hun går i vanlige butikker. Du prøver jo å diskreditere hennes opplevelse.
refill Skrevet 22 timer siden #1450 Skrevet 22 timer siden NoaideBiehtar skrev (25 minutter siden): Jeg diskuterer jo bare jeg også? Er det galt at jeg ikke er enig med deg? Hvilke butikker er det du mener hun ikke vil gå i? Hun sa jo de ikke fant noen butikker på senteret med klær som passer henne. Hun har jo ikke nektet noen butikker, det er en oppfatning du har skapt deg. Jeg bare stusser på at du mener hun bør gå i vanlige butikker når hun går i vanlige butikker. Du prøver jo å diskreditere hennes opplevelse. Nei? Men er jo du som sier at hva jeg mener ikke er relevant. Hun sier jo at "joda, hun kan gå på HM eller Zizzi, men hvorfor må jeg gå i butikker som ikke fører det samme som alle andre bruker". Litt vanskelig å tolke det som noe annet enn at hun ikke vil i de butikkene spør du meg. Men, hadde hun presisert at hun ønsker designerklær - for det sier hun - så hadde jeg ikke kommentert in the first place. Jeg kommenterte i utgp at hun ikke finner noe større enn XL. Og det finnes jo ☺️
NoaideBiehtar Skrevet 21 timer siden #1451 Skrevet 21 timer siden refill skrev (36 minutter siden): Nei? Men er jo du som sier at hva jeg mener ikke er relevant. Hun sier jo at "joda, hun kan gå på HM eller Zizzi, men hvorfor må jeg gå i butikker som ikke fører det samme som alle andre bruker". Litt vanskelig å tolke det som noe annet enn at hun ikke vil i de butikkene spør du meg. Men, hadde hun presisert at hun ønsker designerklær - for det sier hun - så hadde jeg ikke kommentert in the first place. Jeg kommenterte i utgp at hun ikke finner noe større enn XL. Og det finnes jo ☺️ Jeg sier ikke at det ikke er relevant, jeg sier at det er veldig kjedelig å bli avspist med de holdningene du sitter inne med, at tjukke må finne seg i et mye dårligere utvalg. Det er å diskutere, så ikke kom her og påstå at du ikke får lov til å diskutere, men du må tåle motstand. Ja, tjukke kan finne klær på nettet, men poenget hennes er jo at hun ikke fant noe i fysisk butikk, og de få fysiske butikkene som eksisterer har et mye dårligere utvalg. Det er klart at hvis 2 av 20 klesbutikker tilbyr store nok klesstørrelser så er utvalget mye mer begrenset enn for vanlige størrelser. Forstår du ikke at det oppleves vondt og sårt for noen som virker særlig interessert i klær? Jeg hadde blitt kjempeskuffet hadde jeg funnet masse klær i butikk som jeg likte og som hadde en passform som kler meg, men så hadde alt vært for smått. Da er det ingen trøst at jeg kan finne meg en lavkvalitets strikkbukse på nettet, hvis det er en fin kjole jeg helst vil ha. Akkurat her syns jeg det er fint hun setter ord på det, for jeg tror veldig, veldig mange kjenner seg igjen. 2
AprilLudgate Skrevet 19 timer siden #1452 Skrevet 19 timer siden refill skrev (2 timer siden): Nei? Men er jo du som sier at hva jeg mener ikke er relevant. Hun sier jo at "joda, hun kan gå på HM eller Zizzi, men hvorfor må jeg gå i butikker som ikke fører det samme som alle andre bruker". Litt vanskelig å tolke det som noe annet enn at hun ikke vil i de butikkene spør du meg. Men, hadde hun presisert at hun ønsker designerklær - for det sier hun - så hadde jeg ikke kommentert in the first place. Jeg kommenterte i utgp at hun ikke finner noe større enn XL. Og det finnes jo ☺️ Ja, men: Jeg er på vei forbi XL fordi forebyggende medisiner nr 1 milliard for kronisk vestibulær migrene (spoiler: tusen bivirkninger inkl thiccness). Opp til XL har jeg kunnet velge samme passform og snitt+materialer. Og med endometriosebelly fra helvete kan jeg godt ha bukse med strikk. Men ALT er jo i syntetiske stoffer og sydd snålt. Tenk pærefasong men tykk. Jeg har den samme kropptypen nå som når jeg brukte S-XL. Jeg ønsker egentlig bare en størrelse større i det jeg har fra før. Klær for tykke følger liksom en annen oppskrift og rælete stoffer. Zizzi/Ellos pluss osv har mye støgt - og yttertøy er verstingen. En ting er å bli/være thicc, men jeg blir kjerring og 😅 3 2 2
refill Skrevet 18 timer siden #1453 Skrevet 18 timer siden (endret) NoaideBiehtar skrev (3 timer siden): Jeg sier ikke at det ikke er relevant, jeg sier at det er veldig kjedelig å bli avspist med de holdningene du sitter inne med, at tjukke må finne seg i et mye dårligere utvalg. Det er å diskutere, så ikke kom her og påstå at du ikke får lov til å diskutere, men du må tåle motstand. Ja, tjukke kan finne klær på nettet, men poenget hennes er jo at hun ikke fant noe i fysisk butikk, og de få fysiske butikkene som eksisterer har et mye dårligere utvalg. Det er klart at hvis 2 av 20 klesbutikker tilbyr store nok klesstørrelser så er utvalget mye mer begrenset enn for vanlige størrelser. Forstår du ikke at det oppleves vondt og sårt for noen som virker særlig interessert i klær? Jeg hadde blitt kjempeskuffet hadde jeg funnet masse klær i butikk som jeg likte og som hadde en passform som kler meg, men så hadde alt vært for smått. Da er det ingen trøst at jeg kan finne meg en lavkvalitets strikkbukse på nettet, hvis det er en fin kjole jeg helst vil ha. Akkurat her syns jeg det er fint hun setter ord på det, for jeg tror veldig, veldig mange kjenner seg igjen. *sukk* jeg diskrediterer ikke. Det eneste jeg har hørt er at det ikke finnes klær til hennes kropp. Punktum. Hadde hun vært Julie som faktisk har en litt mer "tricky" stil så hadde jeg skjønt poenget med en gang, for jeg skulle selv gjerne hatt mer fargerike og lekne klær i XXL. Men jeg har utelukkende sett Camilla i tights, jeans, oversized gensere og feminine kjoler, i hvertfall så lenge jeg har fulgt henne. Når hun sier - som i printscreenet jeg la ved - at "jeg hater at de ikke har min nye størrelse noen steder" så kommenterte jeg på det. Det finnes. Mulig jeg bare leser for bokstavelig (et lite problem jeg har som autist ). Jeg har ingen problemer med å forstå at hun syntes det er utfordrende at hun ikke finner noe der hun pleier, og at det er vanskelig med en ny kropp. Jeg var overvektig før jeg begynte medisinering mot endometriose i fjor selv. Jeg hang meg bare opp i "det finnes ingen klær i min størrelse". Og jeg tåler motstand helt fint ☺️ Men nå er vi så farlig nær brukerdebatt (om vi ikke er over), at jeg setter en strek der 🤝 Endret 18 timer siden av refill 1
BeeKind Skrevet 14 timer siden #1454 Skrevet 14 timer siden Lizard skrev (9 timer siden): Hun kan faktisk ikke klage så mye over vekten samtidig som de stapper innpå med kake og redbull... alle så jo at dette ville skje sånn som hun holdt på i graviditeten. Men klager hun over vekten? Eller at det ikke finnes klær til større kropper?
Lizard Skrevet 10 timer siden #1456 Skrevet 10 timer siden BeeKind skrev (3 timer siden): Men klager hun over vekten? Eller at det ikke finnes klær til større kropper? Hun klager over hvordan hun ser ut, at hun ikke føler seg komfortabel i kroppen sin, at hun savner den gamle og at det er vanskelig å være kroppspositiv. Og jeg skjønner det kjempegodt, og den seansen i klesbutikken i går var vond å være vitne til. Men hun har et helt elendig kosthold, det er virkelig ikke rart hun har fått dette resultatet. 1
Viki6 Skrevet 10 timer siden #1457 Skrevet 10 timer siden Jeg slet selv en gang en periode med samme kroppsfasong som hun har. Høy, lange, fine bein, små pupper og stor mage. Umulig å få klær til å sitte pent/passe, selv om man finner en størrelse man får på seg. Det som passer over magen, er alt for stort over puppene. Jeg er selvfølgelig enig i at det bør finnes størrelser for alle. Men nå er det bare 6 uker siden hun fødte, så vil tro at magen hennes blir å krympe litt om hun trener litt og spiser sunt. Kanskje ikke så lurt å kjøpe masse, dyre klær før om noen uker?
Fenomen Skrevet 7 timer siden #1458 Skrevet 7 timer siden Fruus skrev (3 timer siden): Har hun vurdert Careless da🤷♀️ Poenget er vel at hun vil ha fine klær. De aller fleste pluss size klær har forferdelige snitt og stoffer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå