elisabeth30 Skrevet 24. april #1181 Skrevet 24. april KaffekoppQueen skrev (19 minutter siden): Jeg visste faktisk ikke jeg kunne det! Da skal jeg og markere det som uønsket!! På Snapchat kan du blokkere. Ganske deilig egentlig 💪🏼 1
Melkebart1 Skrevet 24. april #1182 Skrevet 24. april Smurf26 skrev (9 timer siden): Jeg er skeptisk, før de tjente penger på snap så var jo fødselen skikkelig hemmeligholdt, til og med termindato var hemmelig. Hvilken annen motivasjon har de fra å holde alt skjult (mtp. fødsel) til å dele absolutt alt? Grådighet er motivasjonen, mye vil ha mer. Nemlig!!! 2 1
Kleppmelk Skrevet 25. april #1183 Skrevet 25. april Jeg bryr meg nada om de delte fødsel eller ikke, det er ikke barneksponering. Men det jeg reagerer på er faktisk antall snaps hver dag, fra begge to. Jeg kan ikke fatte å begripe at de er tilstede for de andre to når det snappes gjennom hele døgnet for det der er tidkrevende greier. 9 4
Melkebart1 Skrevet 25. april #1184 Skrevet 25. april Kleppmelk skrev (4 minutter siden): Jeg bryr meg nada om de delte fødsel eller ikke, det er ikke barneksponering. Men det jeg reagerer på er faktisk antall snaps hver dag, fra begge to. Jeg kan ikke fatte å begripe at de er tilstede for de andre to når det snappes gjennom hele døgnet for det der er tidkrevende greier. Ja det er ganske trist! Tenk å ha foreldre som konstant snakker til telefonen. Bare det å klare å dra ut i detaljer på den måten.. Jeg fatter ikke at det er mulig. På engelsk og norsk. Det ta mye tid ja! stakkars unger… money talks🙄 2 5
AprilLudgate Skrevet 25. april #1185 Skrevet 25. april elisabeth30 skrev (12 timer siden): Hva de tjente på fødselen er ikke publisert ennå. 180 000 kr er det de tjente på en dag noen dager FØR fødselen Ah ok. Da publiserte de feil i media. (Husker ikke hvem, var en av de store avisene i artikkel på FB).
AprilLudgate Skrevet 25. april #1186 Skrevet 25. april Kleppmelk skrev (2 timer siden): Jeg bryr meg nada om de delte fødsel eller ikke, det er ikke barneksponering. Men det jeg reagerer på er faktisk antall snaps hver dag, fra begge to. Jeg kan ikke fatte å begripe at de er tilstede for de andre to når det snappes gjennom hele døgnet for det der er tidkrevende greier. Dette er et viktig poeng. De har jo 3 barn nå, enormt kaotisk opplegg for enhver. Folk er forskjellige, men om jeg skulle brukt de få ledige sekundene på jobb hadde jeg blitt utbrent. Snapchat krever jo ganske høy aktivitet for betaling - er jo derfor alle poster så mye ræl gjennom dagen og bruker lang tid på å komme til poenget. Dette kan funke med en sovebaby - men 3 tette 🫠 De har tross alt råd til å ta seg en liten pause i første par ukene. Men det er vel Snap som kanskje er hinderet der 🤷♀️ 6 1
AprilLudgate Skrevet 25. april #1187 Skrevet 25. april NoaideBiehtar skrev (12 timer siden): Hvordan skal du kjenne igjen dette barnet om 4 år? Og hvordan skal du vite navnet? De deler nesten ingenting om barna sine. Jeg er enig i at øyeblikket på brystet bør holdes mellom mor og barn, men jeg savner argumenter for hvorfor fødselen ikke skal deles. Det er jo fødselen elskersommer kritiserer, men med null argumenter. Det er jo argument selv om du er uenig? Og apropos kjenne igjen folk på gata: jeg har gått forbi disse to damene på gata. Om barn er med klarer man skjønne forskjell på alderen og hvem som er født av hvem og alt annet som formidles. Synes du argumenterer underlig her, for DET sier jo seg selv uavhengig av eksponeringsmengde. 2 3
Tessa12 Skrevet 25. april #1188 Skrevet 25. april AprilLudgate skrev (42 minutter siden): Ah ok. Da publiserte de feil i media. (Husker ikke hvem, var en av de store avisene i artikkel på FB). Det som stod i media var « i dagene før fødsel. « 1
AprilLudgate Skrevet 25. april #1189 Skrevet 25. april Så forøvrig Martine Halvs var inne i kommentarfeltet til han derre….aaaaah dere vet hvem jeg mener. Troy? Sammenliknet fødselsdokuer på statskanaler med da fødsel på Snap. Eller: stilte spørsmål om forskjellen. Jeg tenker umiddelbart at ikke alle programmer og dokuer er etiske i alle kanter- men man har et helt team, må forholde seg til Vær Varsom plakaten, har lengre redugeringsjobb = refleksjonstid i etterkant osv. Folk lønnes jo for dokuene og sånn sett. Men de livestreamer ikke/legger raskt ut på Snapchats premisser. 4 3
otilie Skrevet 25. april #1190 Skrevet 25. april For å tjene penger på snap og opprettholde den luksuriøse hverdagen, er de nødt til å snappe MYE! Jeg leste litt om det. Husker ikke helt hvordan det var, men jo mer man snappet, jo mer penger. Det hsr noe med de annonsene innimellom å gjøre, og er derfor mange lager sånne ekstremt lange prate-snapper hvor de aldri kommer til poenget. For da må seeren klikke seg igjennom massevis av annonser, og dette tjener de penger på. Også var det en ting til og som omhandlet antall snaps eller noe, husker ikke helt. Disse to damene har jo kjøpt svært hus som sikkert er svindyrt og ønsker vel å ha en luksuriøs livsstil. De har ikke RÅD til å ikke snappe. Og jo mer kontroversielt, jo mer penger. Sykt! Skjønner heller ikke at de har tid. Jeg har selv to barn og hadde aldri hatt tid til å snappe så ekstremt som de gjør. Stakkars unger som bare må sitte og glo på at foreldrene deres stirrer i skjermen. 3 4
Kollontaj Skrevet 25. april #1191 Skrevet 25. april Følger ikke med på dem, men så innlegget til Troy. Liker ikke å kritisere influencere jeg ikke kjenner til, men jeg må si at snap-fødsel fremstår som galematias. Egentlig veldig forstemmende at vi har kommet dit at influencere kan tjene så vilt på noe som egentlig er veldig, veldig privat. Tenk om noe hadde gått galt? Påvirkningen på andre skal heller ikke underdrives; hvor langt kan det strekkes? hva blir det neste? 8
NoaideBiehtar Skrevet 25. april #1192 Skrevet 25. april AprilLudgate skrev (9 timer siden): Det er jo argument selv om du er uenig? "Jeg liker ikke" er ikke et argument.
NeverSayNever Skrevet 25. april #1193 Skrevet 25. april (endret) K_mb skrev (På 24.4.2026 den 20.01): Det er jeg også glad for, og det er også mine barn glad for. Mine to eldste (og etterhvert mitt yngste) hadde nok vridd seg i forargelse hvis jeg fortalte at fødslene deres og mitt svangerskap med de lå ute til spott og spe og at jeg tjente masse penger på det. Men å se forsvaret til disse damene at de tar en for laget og deler noe intimt som kan hjelpe andre!? Det er noe av det største sprøytet jeg har hørt, Vi alle kjenner noen som har født, vi går til jordmor og lege og får masse faglig informasjon. Og at det å dele fødsel minutt for minutt er en "kampsak" mange influencere nå har 'påtatt" seg, CL er kun en i rekken. For å kalle en spade for en spade: klikk, flere følgere og dermed mer penger i kassa. Ganske så kynisk og motbydelig. Camilla Lorentzen og kone går de fleste influnecere en høy gang i å melke, overdrive og å sette en aldri så liten unødvendig skrekk i utvitende mennesker som tar alt influencere sier og gjør for god fisk. Jeg anbefaler alle som lurer på svangerskap og fødsel og å snakke med fagfolk og mennesker i eget nettverk som har opplevd det og som kan fortelle deres opplevlser på en ærlig måte uten å ha en økonomisk agenda bak. Det du skriver her,er spot on 💯! Og utifra C’s «svar»på snapp,virker det som hun bare er skikkelig sånn»kul/tøff i kjeften»som vanlig når noen faktisk stiller spørsmål om det etiske/utnyttelse/kyniske opplegget rundt veldig store inntekter osv rundt dette. Hadde de vist alt dette uten og tjene penger på tiden på sykehuset,hadde det vært en helt annen sak. Men hvordan kan disse to gjemme seg bak unnskyldningen om og vise alt»rått og autentisk»både før,under og etter fødsel?? Mener J og C at folk virkelig ikke vet mere,at folk ikke har peiling,at de kommer med helt ny info rundt en fødsel??? Helt sprøtt men de føler vel de må ha en unnskyldning for og tjene så rått med penger på den lille,nydfødte jenta! Endret 25. april av NeverSayNever 2
Soro123 Skrevet 25. april #1194 Skrevet 25. april Jeg forstår ikke helt problemet her. Andre influensere deler "alt" om barna sine; sykdom, navn, noen også bilder, diagnoser og utfordringer, følgere vet hva barna liker å spise og hva de foretrekker å leke med. Julie og Camilla har delt SIN opplevelse av blant annet fødsel. Jeg tenker at de har delt mye mer enn jeg selv hadde vært komfortabel med å dele. Men jeg opplever ikke at de har utlevert noen av barna - som tross alt er det viktige her. Noen skriver selvbiografi og "selger livet sitt" på den måten (og deler sannsynligvis mer om barna sine i en sånn sammenheng enn det J og C gjør på SC), noen lar Se&Hør komme og lage en reportasje om familien, og andre er gjester på God morgen Norge. Jeg har fulgt dem begge litt til og fra på både IG og SC over ganske lang tid. Jeg har helt klart ikke fått med meg alt de deler, men jeg vet nesten ikke noe om de barna. Hva er det så mange av dere vet om disse barna som gjør at dere tenker de utleverer barna sine og tjener penger på barna sine? Jeg hadde på ingen måte delt graviditet og fødsel på samme måte, og det er kvalmende hvor mye det ser ut for at de kommer til å tjene på å dele det. Og de deler mye uten "filter" og en del drøyt som jeg selv ikke hadde valgt å dele. Men jeg har ingen problemer med at de tjener penger på det og jeg opplever ikke at de utleverer barna sine på noen måte. Hadde min mamma delt fra svangerskapet sitt med meg og fødselen der jeg ble født, hadde det da ikke gjort noe for meg, jeg hadde ikke blitt utlevert på noen måte. Forklar meg gjerne hva som er problemet med at de har delt som de har gjort fra fødselen, og hvordan de har utlevert barna sine gjennom denne delingen - jeg forstår det ikke. 8 2
Soro123 Skrevet 25. april #1195 Skrevet 25. april NeverSayNever skrev (4 timer siden): Det du skriver her,er spot on 💯! Og utifra C’s «svar»på snapp,virker det som hun bare er skikkelig sånn»kul/tøff i kjeften»som vanlig når noen faktisk stiller spørsmål om det etiske/utnyttelse/kyniske opplegget rundt veldig store inntekter osv rundt dette. Hadde de vist alt dette uten og tjene penger på tiden på sykehuset,hadde det vært en helt annen sak. Men hvordan kan disse to gjemme seg bak unnskyldningen om og vise alt»rått og autentisk»både før,under og etter fødsel?? Mener J og C at folk virkelig ikke vet mere,at folk ikke har peiling,at de kommer med helt ny info rundt en fødsel??? Helt sprøtt men de føler vel de må ha en unnskyldning for og tjene så rått med penger på den lille,nydfødte jenta! Men konkret hva er problemet med at de tjener penger på å dele fødselen? Noen lager et løpeprogram og tjener penger på det, noen drar rundt og holder konserter og tjener penger på det, andre gir ut bøker og tjener penger på det, noen er skuespiller og spiller i film og tjener penger på det. Hva er problemet med at noen deler fra livet sitt, som en nokså stor gjeng med andre mennesker vil følge med på, og de tjener penger på det. Konkret hva er problemet med at de tjener penger på det? 4 2
forkjølajente Skrevet 25. april #1196 Skrevet 25. april Soro123 skrev (23 minutter siden): Jeg forstår ikke helt problemet her. Andre influensere deler "alt" om barna sine; sykdom, navn, noen også bilder, diagnoser og utfordringer, følgere vet hva barna liker å spise og hva de foretrekker å leke med. Julie og Camilla har delt SIN opplevelse av blant annet fødsel. Jeg tenker at de har delt mye mer enn jeg selv hadde vært komfortabel med å dele. Men jeg opplever ikke at de har utlevert noen av barna - som tross alt er det viktige her. Noen skriver selvbiografi og "selger livet sitt" på den måten (og deler sannsynligvis mer om barna sine i en sånn sammenheng enn det J og C gjør på SC), noen lar Se&Hør komme og lage en reportasje om familien, og andre er gjester på God morgen Norge. Jeg har fulgt dem begge litt til og fra på både IG og SC over ganske lang tid. Jeg har helt klart ikke fått med meg alt de deler, men jeg vet nesten ikke noe om de barna. Hva er det så mange av dere vet om disse barna som gjør at dere tenker de utleverer barna sine og tjener penger på barna sine? Jeg hadde på ingen måte delt graviditet og fødsel på samme måte, og det er kvalmende hvor mye det ser ut for at de kommer til å tjene på å dele det. Og de deler mye uten "filter" og en del drøyt som jeg selv ikke hadde valgt å dele. Men jeg har ingen problemer med at de tjener penger på det og jeg opplever ikke at de utleverer barna sine på noen måte. Hadde min mamma delt fra svangerskapet sitt med meg og fødselen der jeg ble født, hadde det da ikke gjort noe for meg, jeg hadde ikke blitt utlevert på noen måte. Forklar meg gjerne hva som er problemet med at de har delt som de har gjort fra fødselen, og hvordan de har utlevert barna sine gjennom denne delingen - jeg forstår det ikke. Soro123 skrev (19 minutter siden): Men konkret hva er problemet med at de tjener penger på å dele fødselen? Noen lager et løpeprogram og tjener penger på det, noen drar rundt og holder konserter og tjener penger på det, andre gir ut bøker og tjener penger på det, noen er skuespiller og spiller i film og tjener penger på det. Hva er problemet med at noen deler fra livet sitt, som en nokså stor gjeng med andre mennesker vil følge med på, og de tjener penger på det. Konkret hva er problemet med at de tjener penger på det? SÅ enig!! Tror folk er misunnelige på alle pengene de tjener, rett og slett... 3
Plantemas Skrevet 26. april #1197 Skrevet 26. april Soro123 skrev (6 timer siden): Men konkret hva er problemet med at de tjener penger på å dele fødselen? Noen lager et løpeprogram og tjener penger på det, noen drar rundt og holder konserter og tjener penger på det, andre gir ut bøker og tjener penger på det, noen er skuespiller og spiller i film og tjener penger på det. Hva er problemet med at noen deler fra livet sitt, som en nokså stor gjeng med andre mennesker vil følge med på, og de tjener penger på det. Konkret hva er problemet med at de tjener penger på det? Tenker du at det finnes et objektivt svar på dette som alle vil akseptere siden du spør igjen og igjen? Noen vil ha et problem med det, og kanskje spesielt det at de pakker det inn i at Camilla ønsker å vise en naturlig og rå fødsel. Det finnes ikke en objektiv grense for hva som konkret er problemet med denne veldig kyniske bransjen for hvert enkelt individ. 3
Piggsopp Skrevet 26. april #1198 Skrevet 26. april Soro123 skrev (6 timer siden): Men konkret hva er problemet med at de tjener penger på å dele fødselen? Noen lager et løpeprogram og tjener penger på det, noen drar rundt og holder konserter og tjener penger på det, andre gir ut bøker og tjener penger på det, noen er skuespiller og spiller i film og tjener penger på det. Hva er problemet med at noen deler fra livet sitt, som en nokså stor gjeng med andre mennesker vil følge med på, og de tjener penger på det. Konkret hva er problemet med at de tjener penger på det? Men dette er jo ikke et produkt de har laget eller en prestasjon de har trent på. Det er fødselen til deres felles barn. Det er et veldig intimt øyeblikk som de aldri vil få oppleve igjen. De velger å kringkaste det live minutt for minutt med alle mulige detaljer. Jeg synes det er trist for dem at de velger det, men først og fremst krenkende for integriteten til barnet. Et annet aspekt er at man sjelden er alene på fødeavdelingen. Det er helsepersonell, andre fødende og pårørende. De har ikke samtykket til å være med, slik man ville gjort med en dokumentar. 7
otilie Skrevet 26. april #1199 Skrevet 26. april (endret) Soro123 skrev (6 timer siden): Jeg forstår ikke helt problemet her. Andre influensere deler "alt" om barna sine; sykdom, navn, noen også bilder, diagnoser og utfordringer, følgere vet hva barna liker å spise og hva de foretrekker å leke med. Julie og Camilla har delt SIN opplevelse av blant annet fødsel. Jeg tenker at de har delt mye mer enn jeg selv hadde vært komfortabel med å dele. Men jeg opplever ikke at de har utlevert noen av barna - som tross alt er det viktige her. Noen skriver selvbiografi og "selger livet sitt" på den måten (og deler sannsynligvis mer om barna sine i en sånn sammenheng enn det J og C gjør på SC), noen lar Se&Hør komme og lage en reportasje om familien, og andre er gjester på God morgen Norge. Jeg har fulgt dem begge litt til og fra på både IG og SC over ganske lang tid. Jeg har helt klart ikke fått med meg alt de deler, men jeg vet nesten ikke noe om de barna. Hva er det så mange av dere vet om disse barna som gjør at dere tenker de utleverer barna sine og tjener penger på barna sine? Jeg hadde på ingen måte delt graviditet og fødsel på samme måte, og det er kvalmende hvor mye det ser ut for at de kommer til å tjene på å dele det. Og de deler mye uten "filter" og en del drøyt som jeg selv ikke hadde valgt å dele. Men jeg har ingen problemer med at de tjener penger på det og jeg opplever ikke at de utleverer barna sine på noen måte. Hadde min mamma delt fra svangerskapet sitt med meg og fødselen der jeg ble født, hadde det da ikke gjort noe for meg, jeg hadde ikke blitt utlevert på noen måte. Forklar meg gjerne hva som er problemet med at de har delt som de har gjort fra fødselen, og hvordan de har utlevert barna sine gjennom denne delingen - jeg forstår det ikke. Jeg var sammen med en kjent person en gang. Ikke like kjent som de største influenserne, men kjent nok til at han tjente (og tjener) til livets opphold og mer enn det på sosiale medier, sponsorer og oppdrag han får. Han hadde ikke noe vanlig 8-15 jobb, han holdt jo på med alle prosjektene sine og sosiale medier. Den gangen kunne man ikke tjene penger på snap, men han var jo nødt til å holde seg aktuell og oppdatere på insta, facebook, nettsider, forum osv for å tjene penger. Vet ikke om han tjener noe på snap i dag, jeg følger ikke så mye med på han... Men vet at han har blitt mer og mer kjent og tjener mer og mer penger. Og innimellom sender han meg link til ett eller annet han har lagt ut for å få klikk eller stemme på han i en konkurranse. Selv om vi ikke har kontakt lenger. Uansett så satt han med nesa nedi mobilen eller dataskjermen HELE tiden. Og han jaktet alltid på måter å komme i rampelyset på. Han kontaktet aviser, og har bl.a vært i VG flere ganger. Og se&hør noen ganger. Ekstremt mange ganger i lokalavisa. Var mer opptatt av å bli kjent og å tjene penger på det enn venner og familie. Å være influenser eller å leve av å være rampelyset - og spesielt om man skal bli rik av det - krever like mye jobb som alle oss andre. Og da er det trist at 8t hver dag går til å glo i mobilen og booste egoet sitt. Jeg kjenner igjen exen min i disse influenserne.. det er akkurat samme jaget etter berømmelse og penger. Det er overfladisk og egoistisk og det er alltid viktigere enn alt annet. De snapper jo så sinnsykt mye gjennom dagen. Og tro meg, å sitte på siden av sånne prosjekter er ganske trist. Man blir skjøvet vekk og nedprioritert. Disse barna til C og J kan ikke ha mye øyekontakt med foreldrene sine som snapper flere timer om dagen. Jeg jobber også på skole og jeg har hatt barn av en av norges største influensere som elev. Og det er egentlig et ganske trist skue. Dette er en forelder som ikke er til stede for barnet sitt. Selv om det ikke virker sånn i sosiale medier. Vi ser det jo fra barnets side. Og sånn er det garantert mes C og J også. Hvertfall bra at de innimellom (i hvertfall har gjort det tidligere) tar pauser fra sosiale medier. Endret 26. april av otilie 8 4
Soro123 Skrevet 26. april #1200 Skrevet 26. april otilie skrev (11 minutter siden): Jeg var sammen med en kjent person en gang. Ikke like kjent som de største influenserne, men kjent nok til at han tjente (og tjener) til livets opphold og mer enn det på sosiale medier, sponsorer og oppdrag han får. Han hadde ikke noe vanlig 8-15 jobb, han holdt jo på med alle prosjektene sine og sosiale medier. Den gangen kunne man ikke tjene penger på snap, men han var jo nødt til å holde seg aktuell og oppdatere på insta, facebook, nettsider, forum osv for å tjene penger. Vet ikke om han tjener noe på snap i dag, jeg følger ikke så mye med på han... Men vet at han har blitt mer og mer kjent og tjener mer og mer penger. Og innimellom sender han meg link til ett eller annet han har lagt ut for å få klikk eller stemme på han i en konkurranse. Selv om vi ikke har kontakt lenger. Uansett så satt han med nesa nedi mobilen eller dataskjermen HELE tiden. Og han jaktet alltid på måter å komme i rampelyset på. Han kontaktet aviser, og har bl.a vært i VG flere ganger. Og se&hør noen ganger. Ekstremt mange ganger i lokalavisa. Var mer opptatt av å bli kjent og å tjene penger på det enn venner og familie. Å være influenser eller å leve av å være rampelyset - og spesielt om man skal bli rik av det - krever like mye jobb som alle oss andre. Og da er det trist at 8t hver dag går til å glo i mobilen og booste egoet sitt. Jeg kjenner igjen exen min i disse influenserne.. det er akkurat samme jaget etter berømmelse og penger. Det er overfladisk og egoistisk og det er alltid viktigere enn alt annet. De snapper jo så sinnsykt mye gjennom dagen. Og tro meg, å sitte på siden av sånne prosjekter er ganske trist. Man blir skjøvet vekk og nedprioritert. Disse barna til C og J kan ikke ha mye øyekontakt med foreldrene sine som snapper flere timer om dagen. Her bruker du jo bare et helt annet eksempel for å begrunne at du mener at det J og C gjør ikke kan være sunt. Det er jo ikke sånn at fordi din ex var sånn og gjorde sånn, så må barna til Julie og Camilla ha det så fælt? 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå