AprilLudgate Skrevet i går, 15:58 #1161 Skrevet i går, 15:58 NoaideBiehtar skrev (3 minutter siden): Mye mer ja, ingen viser noe særlig på IG i dag. IG er jo bare en reklame for å klikke seg inn på snap. Ja, og jeg tror det blir slettet av IG. Åkei, men det synes jeg kan være bra. Sist var vel…..før jeg fødte min 12åring. Om jeg husker rett. Da på TV.
elskersommer Skrevet i går, 16:11 #1162 Skrevet i går, 16:11 Undrende123 skrev (33 minutter siden): Jeg forstår ærlig talt ikke denne kritikken. Er problemet at det blir for mye folkeopplysning? Hvordan kan det være negativt? "Du kan jo bare google" er jo en glimrende løsning for mange av samfunnets problemer og utfordringer, ja. Hva skal vi med leger, lærere, jurister og andre kunnskapsformidlere, når man bare kan google Det jeg mener er at de selger barnets rett på privatliv ved og selge denne "naturlige" fødsel for store summer på Snapchat Å de siste linjene svarer jeg ikke på fordi jeg tror du innerst inne skjønte hva jeg mente 1 2
elskersommer Skrevet i går, 16:14 #1163 Skrevet i går, 16:14 AprilLudgate skrev (34 minutter siden): Kunstig fødsel har jeg aldri hørt om. Naturlig henspeiler til uten noen former for medikamenter, indusering, epidural, blokader osv. Slik som beskrevet av Lorieen. Jeg gjennomgikk samme som beskrevet bortsett fra at de tok vannet med en gang+drypp+vakuum+epidural på slutten. Vaginal fødsel - men ikke naturlig. Takk for svar. Jeg tenkte jo egentlig på at det ikke var naturlig fordi det ble brukt epidural. Dette med at de strippet henne og tok vannet var jeg ikke klar over Da har jeg hatt en naturlig fødsel. Null smertelindring. 2
Undrende123 Skrevet i går, 16:16 #1164 Skrevet i går, 16:16 elskersommer skrev (2 minutter siden): Det jeg mener er at de selger barnets rett på privatliv ved og selge denne "naturlige" fødsel for store summer på Snapchat Å de siste linjene svarer jeg ikke på fordi jeg tror du innerst inne skjønte hva jeg mente Det er kvinnens graviditet og kvinnens fødselsopplevelse som er delt. Det kan ikke være slik at idet kvinner blir gravide og føder, mister de rett til å snakke om eller vise sitt eget liv i offentligheten, fordi det da liksom er "utlevering av barnet". 7 3
AprilLudgate Skrevet i går, 16:17 #1165 Skrevet i går, 16:17 (endret) elskersommer skrev (2 minutter siden): Takk for svar. Jeg tenkte jo egentlig på at det ikke var naturlig fordi det ble brukt epidural. Dette med at de strippet henne og tok vannet var jeg ikke klar over Da har jeg hatt en naturlig fødsel. Null smertelindring. Asså jeg er ikke helsepersonell. Men tenk gamle ABC Ullevål 😅 Valget når jeg fødte på Ullevål var ingenting eller epidural. ——————- Så på snap på, fikk se bleieinnhold. Det var mer enn jeg hadde behov for 😆 Men…..jeg har tenkt kritikerne her inne er i overkant meggete. Den må jeg nok rygge litt tilbake på, for dette på snap er sjukt mye oppdateringer. Det er jo pengedrevet og 0% lystdrevet. Hadde selv blitt utbrent av å måtte holde det snapkjøret oppe 24/7. Endret i går, 16:20 av AprilLudgate 3 3
elskersommer Skrevet i går, 16:19 #1166 Skrevet i går, 16:19 Undrende123 skrev (1 minutt siden): Det er kvinnens graviditet og kvinnens fødselsopplevelse som er delt. Det kan ikke være slik at idet kvinner blir gravide og føder, mister de rett til å snakke om eller vise sitt eget liv i offentligheten, fordi det da liksom er "utlevering av barnet". En influencer kan si "jeg er gravid" "jeg har født" Så kan de spørre poden om 18 år om de vil være på mammas Snapchat. Da selger de ikke noe av deres liv 3
Undrende123 Skrevet i går, 16:23 #1167 Skrevet i går, 16:23 elskersommer skrev (1 minutt siden): En influencer kan si "jeg er gravid" "jeg har født" Så kan de spørre poden om 18 år om de vil være på mammas Snapchat. Da selger de ikke noe av deres liv Ok, men ingen influensere kan dele mer av sin egen graviditet, fødsel eller liv enn dette... Denne innskrenkingen av kvinners rett til å ytre seg finnes heldigvis ikke i virkeligheten. "Poden" er ikke jo ikke delt på snapchat, kun kvinnen som føder og hennes opplevelse av det hele. 3 3
elskersommer Skrevet i går, 16:45 #1168 Skrevet i går, 16:45 Undrende123 skrev (20 minutter siden): Ok, men ingen influensere kan dele mer av sin egen graviditet, fødsel eller liv enn dette... Denne innskrenkingen av kvinners rett til å ytre seg finnes heldigvis ikke i virkeligheten. "Poden" er ikke jo ikke delt på snapchat, kun kvinnen som føder og hennes opplevelse av det hele. Men hvorfor må de involvere barnet? Hvorfor må de legge ut de første minuttene på mors bryst? 2
Palmemor Skrevet i går, 16:49 #1169 Skrevet i går, 16:49 elskersommer skrev (3 minutter siden): Men hvorfor må de involvere barnet? Hvorfor må de legge ut de første minuttene på mors bryst? Antageligvis fordi de tjente 200.000 TO dager før ungen ble født. De har sikkert håva inn over en halv mill. På noe mødre gjør over hele verden hver dag. Penga rår!! Blir nok stas for ungene når de blir større 🤢 4
elskersommer Skrevet i går, 16:58 #1170 Skrevet i går, 16:58 Palmemor skrev (4 minutter siden): Antageligvis fordi de tjente 200.000 TO dager før ungen ble født. De har sikkert håva inn over en halv mill. På noe mødre gjør over hele verden hver dag. Penga rår!! Blir nok stas for ungene når de blir større 🤢 Så klart de gjør dette pga penger. Å det er jo det som er trist. Også har vi da mange (ikke bare på KG) som mener at De viser det naturlige rundt en fødsel. Så derfor er det tydeligvis greit og tjene mange hundre tusen 4
NoaideBiehtar Skrevet i går, 17:16 #1171 Skrevet i går, 17:16 elskersommer skrev (29 minutter siden): Men hvorfor må de involvere barnet? Hvorfor må de legge ut de første minuttene på mors bryst? Men er det deling av fødselen du kritiserer, eller tiden på mors bryst? Du begrunner jo ingenting, du bare slenger rundt med kjeft uten å forklare hvorfor du mener at kvinner ikke skal dele sin opplevelse av fødsel. Veldig vanskelig å ha en konstruktiv diskusjon da. 5 1
MiominMio Skrevet i går, 17:26 #1172 Skrevet i går, 17:26 Damene har oppnådd det de ønsker. Folk som klikker seg inn på deres kanaler. Her må alle som klikker seg inn for å se også ta selvkritikk. Jeg har faktisk markert innhold fra damene soM uønsket i min feed for evigheter siden og har ikke fått opp annet enn det som står som headliner i media eller som diskuteres her på KG. 3
AprilLudgate Skrevet i går, 17:48 #1173 Skrevet i går, 17:48 elskersommer skrev (1 time siden): Men hvorfor må de involvere barnet? Hvorfor må de legge ut de første minuttene på mors bryst? Ja, den hadde ikke jeg lagt ut med det første. Den delen er noe helt for seg selv, det er jo det største man kan oppleve i livet. Men de tjente visst 180.000 kr på fødselen alene, så. 3
Palmemor Skrevet i går, 17:51 #1174 Skrevet i går, 17:51 elskersommer skrev (52 minutter siden): Så klart de gjør dette pga penger. Å det er jo det som er trist. Også har vi da mange (ikke bare på KG) som mener at De viser det naturlige rundt en fødsel. Så derfor er det tydeligvis greit og tjene mange hundre tusen Det er så drøyt. Og all den tida som går med på å være oppslukt i telefon, istedenfor å bare nyte… 2
AprilLudgate Skrevet i går, 17:54 #1175 Skrevet i går, 17:54 NoaideBiehtar skrev (32 minutter siden): Men er det deling av fødselen du kritiserer, eller tiden på mors bryst? Du begrunner jo ingenting, du bare slenger rundt med kjeft uten å forklare hvorfor du mener at kvinner ikke skal dele sin opplevelse av fødsel. Veldig vanskelig å ha en konstruktiv diskusjon da. Akkurat det spørsmålet er jo relevant? Inntil barnet er ute av kroppen er det et foster i mors kropp - hun er fødekvinne. Når barnet er ute - dette er et øyeblikk som snur om rollene helt. Så de perspektivene og første øyeblikkene kan man jo diskutere: Skal mor og medmor få ta del alene? Og så barnet få se bilder som større? Nå er det jo vist til et enormt publikum. Jeg kan gå ned gata om 4 år, peke på barna og si «Hei navn X! Jeg så deg ble født!» Barnet vil nok synes det er gøy om det er jordmoren de treffer på helsetasjonen, men kanskje ikke fremmede uten noen kjennskap til foreldrene 🤷♀️ 3
K_mb Skrevet i går, 18:01 #1176 Skrevet i går, 18:01 (endret) Bibbi_ skrev (På 23.4.2026 den 10.54): Jeg er så glad min fødsel og barndom ikke ligger ute på nett hvor alle kan se. Jeg lurer på hva dette kommer til å gjøre med disse stakkars barna. Eller om de følger sine foreldres fotspor og fortsetter å selge seg selv når de blir store nok... Jeg klarer heller ikke å forstå at det er interessant alt de legger ut. Slimpropp, rumpehull og renselseblod. Hvem synes dette er noe å følge med på? Det er jeg også glad for, og det er også mine barn glad for. Mine to eldste (og etterhvert mitt yngste) hadde nok vridd seg i forargelse hvis jeg fortalte at fødslene deres og mitt svangerskap med de lå ute til spott og spe og at jeg tjente masse penger på det. Men å se forsvaret til disse damene at de tar en for laget og deler noe intimt som kan hjelpe andre!? Det er noe av det største sprøytet jeg har hørt, Vi alle kjenner noen som har født, vi går til jordmor og lege og får masse faglig informasjon. Og at det å dele fødsel minutt for minutt er en "kampsak" mange influencere nå har 'påtatt" seg, CL er kun en i rekken. For å kalle en spade for en spade: klikk, flere følgere og dermed mer penger i kassa. Ganske så kynisk og motbydelig. Camilla Lorentzen og kone går de fleste influnecere en høy gang i å melke, overdrive og å sette en aldri så liten unødvendig skrekk i utvitende mennesker som tar alt influencere sier og gjør for god fisk. Jeg anbefaler alle som lurer på svangerskap og fødsel og å snakke med fagfolk og mennesker i eget nettverk som har opplevd det og som kan fortelle deres opplevlser på en ærlig måte uten å ha en økonomisk agenda bak. Endret i går, 19:07 av K_mb 3 3
-Pusheen- Skrevet i går, 18:56 #1177 Skrevet i går, 18:56 elskersommer skrev (2 timer siden): Men hvorfor må de involvere barnet? Hvorfor må de legge ut de første minuttene på mors bryst? 💵💵💵 Å ta bilde/video til eget bruk - ok. At barnets første minutt i denne verden allerede deles for allmennheten... Well... 3
KaffekoppQueen Skrevet i går, 19:16 #1178 Skrevet i går, 19:16 MiominMio skrev (1 time siden): Damene har oppnådd det de ønsker. Folk som klikker seg inn på deres kanaler. Her må alle som klikker seg inn for å se også ta selvkritikk. Jeg har faktisk markert innhold fra damene soM uønsket i min feed for evigheter siden og har ikke fått opp annet enn det som står som headliner i media eller som diskuteres her på KG. Jeg visste faktisk ikke jeg kunne det! Da skal jeg og markere det som uønsket!! 3
NoaideBiehtar Skrevet i går, 19:31 #1179 Skrevet i går, 19:31 AprilLudgate skrev (1 time siden): Akkurat det spørsmålet er jo relevant? Inntil barnet er ute av kroppen er det et foster i mors kropp - hun er fødekvinne. Når barnet er ute - dette er et øyeblikk som snur om rollene helt. Så de perspektivene og første øyeblikkene kan man jo diskutere: Skal mor og medmor få ta del alene? Og så barnet få se bilder som større? Nå er det jo vist til et enormt publikum. Jeg kan gå ned gata om 4 år, peke på barna og si «Hei navn X! Jeg så deg ble født!» Barnet vil nok synes det er gøy om det er jordmoren de treffer på helsetasjonen, men kanskje ikke fremmede uten noen kjennskap til foreldrene 🤷♀️ Hvordan skal du kjenne igjen dette barnet om 4 år? Og hvordan skal du vite navnet? De deler nesten ingenting om barna sine. Jeg er enig i at øyeblikket på brystet bør holdes mellom mor og barn, men jeg savner argumenter for hvorfor fødselen ikke skal deles. Det er jo fødselen elskersommer kritiserer, men med null argumenter. 5 1
elisabeth30 Skrevet i går, 19:35 #1180 Skrevet i går, 19:35 AprilLudgate skrev (1 time siden): Ja, den hadde ikke jeg lagt ut med det første. Den delen er noe helt for seg selv, det er jo det største man kan oppleve i livet. Men de tjente visst 180.000 kr på fødselen alene, så. Hva de tjente på fødselen er ikke publisert ennå. 180 000 kr er det de tjente på en dag noen dager FØR fødselen 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå