Gå til innhold

CamillaLor

Fremhevede innlegg

Skrevet
elskersommer skrev (1 time siden):

Alle vet da hvordan en fødsel foregår 🙄 er det også blitt en "folkeopplysning"?

Her selger paret sitt nyfødte barn på internett. Skammelig er hele opplegget 😡

Eh, nei, langt fra alle vet det.

Jeg har født to ganger og lærte også mye, blant annet hvordan partner kan støtte under fødsel. Synd det for sent for min del. 😂 

Hvor er det du mener "alle" lærer alt om fødsel? 

elskersommer skrev (1 time siden):

Så att de tjener mange hundre tusen på fødselen av sitt barn er helt greit? Det er helt greit og vise frem den første tiden med barnet i armene å tjene penger på det?

Jeg mener det er helt greit å tjene penger på å vise frem sin egen fødselsopplevelse, ja. Why not? De har jo ikke krevd betaling av følgerne, jeg har ikke betalt en krone for å se dette, men når enkelte medier først er lagt opp til at produsentene av innhold faktisk skal tjene penger på innholdet, og ikke bare produsenten av plattformen, så ja, hva er problemet? 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

200 000 kun for 20 april! Og barnet ble født 23? Herlighet så mye penger de har tjent. Blir interessant å høre hvor mye totalen ender opp på. Camilla sier til VG at hun deler med glede «fordi hun får betalt for det». Godt hun er ærlig der da i det minste 😅 Jeg synes det var kjempespennede å følge med på fødselen. Jeg hadde ikke delt meg selv i fødsel om jeg hadde fått 1 mill for det da, men jeg er hakket mer privat enn disse to 😂 

Kan derimot spare seg for å legge ut bilder av slimpropp, bek og blod dog. Det er bare superspess. 

• Liker 3
Skrevet
elisabeth30 skrev (19 timer siden):

Og nå skal fødselen melkes! 🤮

IMG_2984.png

Det ned 4-5 dager, er det under «spotlight»? (Innrømmer at jeg ikke helt forstår alt om SnapChat).  Men leste i et innlegg i annen tråd (Sara Emilie) at nye regler for SC for å få maksimalt utbetalt er at det må sendes 100 timer på «spotlight». Uavhengig av dette synes jeg det er underlig (og søkt) hvordan de klarer den mentale akrobatikken om å gå fra total beskyttelse av førstemann (fødsel ble først annonsert flere uker etterpå) til nå: live fødsel og oppdatering på betalt Snapchat. 

• Liker 7
Skrevet
Amatariel skrev (4 timer siden):

Ikke hele livet. Selve fødselen, som jeg skrev. Den tror jeg de ville delt selv om det ikke hadde betalt noe. De virker genuint interessert å vise hvordan en fødsel er. Både til dem som aldri har født, men også til dem som har det - for å vise hvor forskjellige de kan være.

Tja, jeg tror ikke de hadde delt fødselen hvis de ikke fikk noe som helst i retur for det (i form av penger). Men det er jo uansett ikke ting vi får svar på og er jo bare spekulasjoner fra min side 😅.

• Liker 8
Skrevet
Laia skrev (58 minutter siden):

Det ned 4-5 dager, er det under «spotlight»? (Innrømmer at jeg ikke helt forstår alt om SnapChat).  Men leste i et innlegg i annen tråd (Sara Emilie) at nye regler for SC for å få maksimalt utbetalt er at det må sendes 100 timer på «spotlight». Uavhengig av dette synes jeg det er underlig (og søkt) hvordan de klarer den mentale akrobatikken om å gå fra total beskyttelse av førstemann (fødsel ble først annonsert flere uker etterpå) til nå: live fødsel og oppdatering på betalt Snapchat. 

Det er bare så merkelig at enkelte mener dette er helt greit. En naturlig fødsel må tross alt vises.

Hva var det med hennes fødsel som var naturlig? Det har jeg ikke fått svar på.  (Mener ikke deg)

• Liker 5
Skrevet
Laia skrev (1 time siden):

Det er nok fordi denne gangen var det Camilla som var gravid og dermed bestemmer hva som skal deles. 

• Liker 2
Skrevet
elskersommer skrev (26 minutter siden):

Hva var det med hennes fødsel som var naturlig? Det har jeg ikke fått svar på.

Jeg antar du mener hennes fødsel var kunstig, siden du stiller dette spørsmålet? Det er jo langt mer interessant å få svar på det, enn at andre mener en naturlig fødsel var naturlig.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Undrende123 skrev (8 minutter siden):

Jeg antar du mener hennes fødsel var kunstig, siden du stiller dette spørsmålet? Det er jo langt mer interessant å få svar på det, enn at andre mener en naturlig fødsel var naturlig.

Julie har hatt to naturlige, spontane vaginale fødsler. Camillas ble indusert, først med hinneløsning og deretter drypp. Hun fødte vaginalt, men naturlig var det ikke. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Undrende123 skrev (34 minutter siden):

Men de fleste har jo en naturlig fødsel. Med mindre det er keisersnitt.

Alle vet jo hvordan en fødsel er.. det er mye smerter å det må da alle kvinner vite. Men ingen fødsler er like. Å det må da også kvinner vite? Er det ingen som googler mer? 

• Liker 5
Skrevet
Amatariel skrev (6 timer siden):

De tjente 200.000 kr på de snappene de delte i forbindelse med fødselen. Syyykt. Jeg syns fortsatt det er sykt å tenke på at folk kan tjene penger på snap (selv om jeg vet de gjør det). Men virker jo som de selv også mener dette. Jeg tror på dem når de sier at de har delt fødselen for å dele opplevelsen, ikke for å tjene penger :nikke:

Jeg tror ikke på det,dette er kynisk utnyttelse av ett lite både ufødt og nå født barn for og få penger i kassa! 

• Liker 8
Skrevet (endret)
elskersommer skrev (4 minutter siden):

Alle vet jo hvordan en fødsel er.. det er mye smerter å det må da alle kvinner vite. Men ingen fødsler er like. Å det må da også kvinner vite? Er det ingen som googler mer? 

Jeg forstår ærlig talt ikke denne kritikken. Er problemet at det blir for mye  folkeopplysning? Hvordan kan det være negativt?

"Du kan jo bare google" er jo en glimrende løsning for mange av samfunnets problemer og utfordringer, ja. Hva skal vi med leger, lærere, jurister og andre kunnskapsformidlere, når man bare kan google :) 

Endret av Undrende123
Skrivefeil
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Lorieen skrev (31 minutter siden):

Julie har hatt to naturlige, spontane vaginale fødsler. Camillas ble indusert, først med hinneløsning og deretter drypp. Hun fødte vaginalt, men naturlig var det ikke. 

elskersommer skrev (4 minutter siden):

Kunstig fødsel har jeg aldri hørt om.

Naturlig henspeiler til uten noen former for medikamenter, indusering, epidural, blokader osv.

Slik som beskrevet av Lorieen.

Jeg gjennomgikk samme som beskrevet bortsett fra at de tok vannet med en gang+drypp+vakuum+epidural på slutten.

Vaginal fødsel - men ikke naturlig. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
elskersommer skrev (3 timer siden):

Hva var så spesielt med hennes fødsel? Hvorfor mener du den var naturlig?

Og det er bare og google litt,så kan både de som har og ikke har født,se filmer og bilder av det. Dessuten,hadde det ikke vært for denne babyen,hadde det ikke blitt hverken»rått og autentisk» eller penger i kassa. Og hvorfor understreker C dette skulle og skal være så»rått og ærlig»?? Skulle tro hun og J er de første ever til og legge ut story om svangerskap og fødsel?? 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er ikke slik at det er en enkel sak å dele noe så personlig fra sitt liv for hele verdenen. Bare se på kommentarene her. Se på kommentarene på r/julieeandcamilla. Jeg stiller heller større spørsmålstegn ved de som bruker tid på å følge noen for å konstant avsky innholdet de produserer. 

At de tjener mye penger på dette er ikke rart. Vi har levd med sosiale medier ganske lenge nå, det burde ikke være sjokkerende. Og hun tjener grovt på dere som hater også - så det er bare å fortsette, å gi de penger i kassa. 

Er selv barnløs og fulgte med på snapchat fordi jeg syns fødsler er interessante. Jeg syns det var fint hun delte, tøft gjort også. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Så fødevideoen nå og er veeeeeldig glad jeg ikke så den før jeg skulle føde selv 😅

Ser ut som sånn klassisk fødekvinne i rolige omgivelser type «drømmefødsel». 

Asså, jeg skjønner vi fikk se bare noen minutter og at gjennomsnittlig fødsel er satans vondt - men jeg er glad jeg ikke filmet min egen 😆

Men ja. Jeg vet ikke jeg.

Det var jo veldig skjermet, men læringsutbyttet er jo 0% om de ønsket formidle noe.

Men IG aksepterer vel ikke mer eksplisitte realistiske fødebilder. 

• Nyttig 3
Skrevet
elskersommer skrev (12 minutter siden):

Den er naturlig i form av at den ikke er tilgjort for å se bedre ut på sosiale medier eller bilder eller noe sånt. Den har gått sin gang. 

De fikk jo mange spørsmål underveis så det er jo åpenbart mange som lærte mye av fødselen. Som sagt jeg også selv om jeg har født. Så nøyaktig HVA er det det du mener "alle vet" som de ikke trenger å vite mer om? At fødsel er vondt er jo langt fra mye kunnskap. 

De fikk blant annet flere spørsmål fra sjokkerte amerikanere som ikke forstod hvordan C kunne GÅ etter hun hadde fått epidural. Der var de vant med at epidural lammer beina og man blir sengeliggende. Er ikke det nyttig folkeopplysning at det ikke er nødvendig så vet ikke jeg! 

Da jeg var gravid elsket jeg å se Jordmødrene, Barselavdelingen etc på tv, og høre på podcasts om fødsel. Dette er informasjon mange gravide finner interessant. De siste årene har det vært produsert svært lite i videoformat om fødsel (disse seriene er vel over 10 år gamle nå), og antall som har sett disse snappene viser jo at behovet og ønsket om realistisk framstilling av fødsel fortsatt er enormt der ute. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Zephyra skrev (1 minutt siden):

Det er ikke slik at det er en enkel sak å dele noe så personlig fra sitt liv for hele verdenen. Bare se på kommentarene her. Se på kommentarene på r/julieeandcamilla. Jeg stiller heller større spørsmålstegn ved de som bruker tid på å følge noen for å konstant avsky innholdet de produserer. 

At de tjener mye penger på dette er ikke rart. Vi har levd med sosiale medier ganske lenge nå, det burde ikke være sjokkerende. Og hun tjener grovt på dere som hater også - så det er bare å fortsette, å gi de penger i kassa. 

Er selv barnløs og fulgte med på snapchat fordi jeg syns fødsler er interessante. Jeg syns det var fint hun delte, tøft gjort også. 

Viste de mer på snap?

Det jeg så på IG viser jo ingenting egentlig. 
Litt rolige lyder, klarer snakke, et par press og så ute. 

Sånn ang fødselsrealiteter. 

Men de ville kanskje ikke formidle noe spesifikt - og det er jo helt greit. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
NoaideBiehtar skrev (3 minutter siden):

Den er naturlig i form av at den ikke er tilgjort for å se bedre ut på sosiale medier eller bilder eller noe sånt. Den har gått sin gang. 

De fikk jo mange spørsmål underveis så det er jo åpenbart mange som lærte mye av fødselen. Som sagt jeg også selv om jeg har født. Så nøyaktig HVA er det det du mener "alle vet" som de ikke trenger å vite mer om? At fødsel er vondt er jo langt fra mye kunnskap. 

De fikk blant annet flere spørsmål fra sjokkerte amerikanere som ikke forstod hvordan C kunne GÅ etter hun hadde fått epidural. Der var de vant med at epidural lammer beina og man blir sengeliggende. Er ikke det nyttig folkeopplysning at det ikke er nødvendig så vet ikke jeg! 

Da jeg var gravid elsket jeg å se Jordmødrene, Barselavdelingen etc på tv, og høre på podcasts om fødsel. Dette er informasjon mange gravide finner interessant. De siste årene har det vært produsert svært lite i videoformat om fødsel (disse seriene er vel over 10 år gamle nå), og antall som har sett disse snappene viser jo at behovet og ønsket om realistisk framstilling av fødsel fortsatt er enormt der ute. 

Den på IG viser jo ingenting. Viste snap mer? 

• Nyttig 1
Skrevet
AprilLudgate skrev (Akkurat nå):

Den på IG viser jo ingenting. Viste snap mer? 

Mye mer ja, ingen viser noe særlig på IG i dag. IG er jo bare en reklame for å klikke seg inn på snap. 

• Liker 2
Skrevet
Undrende123 skrev (18 minutter siden):

Jeg forstår ærlig talt ikke denne kritikken. Er problemet at det blir for mye  folkeopplysning? Hvordan kan det være negativt?

"Du kan jo bare google" er jo en glimrende løsning for mange av samfunnets problemer og utfordringer, ja. Hva skal vi med leger, lærere, jurister og andre kunnskapsformidlere, når man bare kan google :) 

Selve fødselen er jo greit nok, men det jeg reagerer på er at de skal VISE alt og kalle det folkeopplysning. Mor som tar klyster, slimproppen, blodige bleier, babyens første bæsjebleie. Dette er utlevering. Hadde de fortalt om det ville det vært informativt, men det at de skal vise alt er jo bare ekkelt.

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...