refill Skrevet tirsdag kl. 21:47 #1041 Skrevet tirsdag kl. 21:47 Fremdeles bare 3 cm. Skal visst ta epidural nå for å få søvn/hvile. I'm out for the night. Håper hun er født når jeg våkner i morgen. 1
HMK Skrevet tirsdag kl. 21:47 #1042 Skrevet tirsdag kl. 21:47 Chlypa skrev (30 minutter siden): De er slitne. Jeg hadde nok også vært sliten om jeg skulle være påskudd underholdning for følgerne omtrent 24/7. 4
HMK Skrevet tirsdag kl. 21:48 #1043 Skrevet tirsdag kl. 21:48 refill skrev (Akkurat nå): Fremdeles bare 3 cm. Skal visst ta epidural nå for å få søvn/hvile. I'm out for the night. Håper hun er født når jeg våkner i morgen. Hun er så sliten at kroppen ikke produserer effektive rier. Her blir det pitocin også, etterhvert. #klarsynt 4
NoaideBiehtar Skrevet 23 timer siden #1044 Skrevet 23 timer siden Amatariel skrev (9 timer siden): Jeg også 😅 Dette er SÅ annerledes enn alle mine fire fødsler. Mine var alle sammen styrtfødsler, der babyen ble født 1-4 timer etter det første tegnet overhodet. Så å høre om så mange tegn dagevis (ukesvis!) på forhånd, og ikke minst timene på sykehuset er så merkelig for meg å se. Noen som husker når nr.2 ble født i fjor? Må jo ha vært i disse dager 🤔 Haha, samme her. Så lenge de holder seg unna gule clickbaits og gjør seg til for å skape mer innhold (som jeg føler de gjorde med testingen), syns jeg dette er helt fint innhold! Irja skrev (8 timer siden): Det kan ikke hende. Det er skjer. Fest setebeltet og gjør dere klare for en fødselshistorie med masse drama, kroppen etter fødsel minutt for minutt, amming, amming, amming, brystspreng, brystbetennelser, ammepress, ammehjelp, pumping, såre brystvorter, ammeskam, sorg over å ikke kunne amme, tårer over morsmelkerstatning osv osv Vel, så lenge det er reelt ser jeg ikke problemet, så lenge de greier å gjøre det uten å utlevere barna. Det treffer selvfølgelig ikke alle, men det er ingen tvil om at denne type innhold treffer mange. Faren er jo at ikke alt de deler er helt reelt, men overdrives og tilpasses for å skape engasjement. Jeg føler ikke de gjør det akkurat nå under fødselen (de har vel ikke tid), men i tiden fremover kan det jo fort bli sånn igjen. Og da grenser det over i det uetiske. Det verste er at jeg tror det for slike influensere etterhvert blir vanskelig å kjenne etter på hva som er reelt og ikke, fordi man er så blendet av at det skal være salgbart. 4
Fenomen Skrevet 21 timer siden #1045 Skrevet 21 timer siden Amatariel skrev (11 timer siden): Jeg også 😅 Dette er SÅ annerledes enn alle mine fire fødsler. Mine var alle sammen styrtfødsler, der babyen ble født 1-4 timer etter det første tegnet overhodet. Så å høre om så mange tegn dagevis (ukesvis!) på forhånd, og ikke minst timene på sykehuset er så merkelig for meg å se. Noen som husker når nr.2 ble født i fjor? Må jo ha vært i disse dager 🤔 Ja, det er i disse dager. Hun har fått spørsmål om det er i dag han har bursdag de siste dagene.
refill Skrevet 20 timer siden #1046 Skrevet 20 timer siden Fenomen skrev (17 minutter siden): Ja, det er i disse dager. Hun har fått spørsmål om det er i dag han har bursdag de siste dagene. Ser ut som han er født 23/4.
Kassiopeia8 Skrevet 20 timer siden #1047 Skrevet 20 timer siden refill skrev (11 timer siden): Nei seriøst? Hos Julie eller Camilla? Jeg følger ikke C nettopp pga attituden hennes. Jeg skjønner frustrasjonen med å få råd man ikke har bedt om. Altså om man har baby og sier at den har sovet dårlig, også får man 100 sovetips. Men samtidig så legger jo de (influencere) opp til dialog. De VIL jo ha innspill og engasjement (💰). Da kan de ikke forvente at de utelukkende får det når de stiller et direkte spm. Camilla er jo ikke så åpen for andre synspunkt heller. Julie som blokket meg. Har fulgt dem i mange år, så synes det er meget spess. Jeg var jo ikke frekk eller spydig eller noe, men hun har tydeligvis svæææært lav terskel for hva hun ønsker i sin kanal.
refill Skrevet 19 timer siden #1048 Skrevet 19 timer siden Kassiopeia8 skrev (27 minutter siden): Julie som blokket meg. Har fulgt dem i mange år, så synes det er meget spess. Jeg var jo ikke frekk eller spydig eller noe, men hun har tydeligvis svæææært lav terskel for hva hun ønsker i sin kanal. Det er spesielt ja. Hat støtter jeg 100% at man blokker, men genuine spørsmål eller råd bør man jo tåle. Jeg syntes det er veldig vanskelig å vite når egentlig begge de to er sarkastisk/ironisk. ----- Update uten klikk til folk 😅 Nå har de tatt vannet, men ingen progresjon så hun settes på drypp. 2
LullaSkrulla Skrevet 19 timer siden #1049 Skrevet 19 timer siden Kassiopeia8 skrev (36 minutter siden): Julie som blokket meg. Har fulgt dem i mange år, så synes det er meget spess. Jeg var jo ikke frekk eller spydig eller noe, men hun har tydeligvis svæææært lav terskel for hva hun ønsker i sin kanal. Hvordan vet man at man er blokket?
Lorieen Skrevet 19 timer siden #1050 Skrevet 19 timer siden refill skrev (7 minutter siden): Det er spesielt ja. Hat støtter jeg 100% at man blokker, men genuine spørsmål eller råd bør man jo tåle. Jeg syntes det er veldig vanskelig å vite når egentlig begge de to er sarkastisk/ironisk. ----- Update uten klikk til folk 😅 Nå har de tatt vannet, men ingen progresjon så hun settes på drypp. Det blir nok keisersnitt. 1 2
Katten89 Skrevet 19 timer siden #1051 Skrevet 19 timer siden Lorieen skrev (Akkurat nå): Det blir nok keisersnitt. Ja, den dama der er ikke tøff nok til å presse ut babyen. Og jeg tror alt styret og stresset er med på å hemme fødselsprosessen. Fødehormonene er avhengig av fred og ro 2 3
Lorieen Skrevet 19 timer siden #1052 Skrevet 19 timer siden Katten89 skrev (6 minutter siden): Ja, den dama der er ikke tøff nok til å presse ut babyen. Og jeg tror alt styret og stresset er med på å hemme fødselsprosessen. Fødehormonene er avhengig av fred og ro Tøff nok er hun sikkert, men de har ødelagt for den naturlige prosessen med å tukle og styre før kroppen er klar. Hormonene er ikke der, de riene hun har er maserier som er framprovosert av hinneløsning og brystpumping og jeg vet ikke hva. Kroppen hennes var ikke klar. Nå vil den ikke spille på lag. 3 6
anonymLala Skrevet 19 timer siden #1054 Skrevet 19 timer siden Blå tyggis skrev (1 minutt siden): Hva er greia med å snakke engelsk? De har mange følgere i utlandet
Tran09 Skrevet 19 timer siden #1055 Skrevet 19 timer siden Katten89 skrev (10 minutter siden): Ja, den dama der er ikke tøff nok til å presse ut babyen. Og jeg tror alt styret og stresset er med på å hemme fødselsprosessen. Fødehormonene er avhengig av fred og ro "Ikke tøff nok" hold kjeft. Jeg har født med både hk og vaginalt, vaginalt er forjævlig mye lettere skal jeg si deg. Ble klippet, revnet, 2 timer pressfase, og holdt på med aktive rier i 10 timer før den tid. Vaginalt var fremdeles lettere. 2 8
Shias Skrevet 19 timer siden #1056 Skrevet 19 timer siden Lorieen skrev (2 minutter siden): Tøff nok er hun sikkert, men de har ødelagt for den naturlige prosessen med å tukle og styre før kroppen er klar. Hormonene er ikke der, de riene hun har er maserier som er framprovosert av hinneløsning og brystpumping og jeg vet ikke hva. Kroppen hennes var ikke klar. Nå vil den ikke spille på lag. Minner meg veldig mye om min første fødsel. Jeg startet med rier i uke 32. Ble sendt på sykehus og fikk vite jeg hadde 1-2 cm åpning, men ikke modent ellers? Fikk i alle fall beskjed om å ta det med ro til uke 36, men mest sannsynlig kom babyen til å komme før det. Baby var ikke født til uke 36. Så når jeg bikket uke 37 så startet jeg med akupunktur, stimulering av brystvortene mm.. Det endte bare opp i masse maserier og 3 cm åpning. Opplevde også at det «forvannet» gikk. Når jeg kom til uke 39 var jeg dausliten, å sykehuset ville sette meg i gang, delvis for jeg var sliten å delvis for at baby var estimert til å bli stor. (4,5 kilo til termin). Ble lagt inn, å ble strippet. Fikk beskjed om at siden jeg hadde såpass til åpning ville det starte av seg selv på skikkelig vis. Lå hele natta med vonde rier. Dagen etterpå hadde jeg knapt 4 cm. Ble satt på drypp siden hodet ikke var festa. Til tross for drypp brukte jeg 7-8 timer på å komme meg opp til 6 cm. Da ble vannet tatt, og etter det så gikk det 7 timer før jeg hadde full åpning.. Var tett før det endte i KS. Kom omsider ut etter flere forsøk med vakuum og ett med tang. Med nr 2 tok jeg det helt med ro. Da var det litt småkynnere og maserier dagen før vannet gikk, det var 5 dager over termin. Lang fødsel det også til å vær nr 2, og satt fast på 4 cm så måtte til med drypp der også. Men helt annen opplevelse en med nr 1, der jeg nærmest tvingte kroppen til å gå i fødsel. 2
Kassiopeia8 Skrevet 19 timer siden #1057 Skrevet 19 timer siden LullaSkrulla skrev (25 minutter siden): Hvordan vet man at man er blokket? Jeg får ikke tilgang til kontoen lenger og når jeg søker opp står det at kontoen ikke eksisterer. Noe den jo gjør. 1
Kassiopeia8 Skrevet 19 timer siden #1058 Skrevet 19 timer siden Lorieen skrev (13 minutter siden): Tøff nok er hun sikkert, men de har ødelagt for den naturlige prosessen med å tukle og styre før kroppen er klar. Hormonene er ikke der, de riene hun har er maserier som er framprovosert av hinneløsning og brystpumping og jeg vet ikke hva. Kroppen hennes var ikke klar. Nå vil den ikke spille på lag. Forstår virkelig ikke hvorfor hun var så obsessed på å føde før termin. Det er da svært mange førstegangsfødende som går over termindato? Først var hun helt sikker på at hun skulle føde prematurt, og når det ikke skjedde ble hun mer desperat for hver dag som gikk. Jeg begynte ikke å gjøre kjerringråd for å få ting til å skje før uke 40, og var litt småstressa når jeg var bikka uke 41, men hva skal man gjøre liksom. Tvinge kroppen til å føde er ikke lurt - noe man ser resultatet av nå. Syns også det virker som at Julie har gitt helt urealistiske forventninger. At hun fødet spontant i uke 37 med superraske fødsler betyr jo ikke at det er normalen. 4 2
Lorieen Skrevet 18 timer siden #1059 Skrevet 18 timer siden Kassiopeia8 skrev (28 minutter siden): Forstår virkelig ikke hvorfor hun var så obsessed på å føde før termin. Det er da svært mange førstegangsfødende som går over termindato? Først var hun helt sikker på at hun skulle føde prematurt, og når det ikke skjedde ble hun mer desperat for hver dag som gikk. Jeg begynte ikke å gjøre kjerringråd for å få ting til å skje før uke 40, og var litt småstressa når jeg var bikka uke 41, men hva skal man gjøre liksom. Tvinge kroppen til å føde er ikke lurt - noe man ser resultatet av nå. Syns også det virker som at Julie har gitt helt urealistiske forventninger. At hun fødet spontant i uke 37 med superraske fødsler betyr jo ikke at det er normalen. Dette shitshowet er et klassisk eksempel på «the cascade of interventions» som gjerne skjer når man prøver å fremprovosere en fødsel før kroppen er klar. 5 3
Armarillo Skrevet 18 timer siden #1060 Skrevet 18 timer siden Katten89 skrev (55 minutter siden): Ja, den dama der er ikke tøff nok til å presse ut babyen. Og jeg tror alt styret og stresset er med på å hemme fødselsprosessen. Fødehormonene er avhengig av fred og ro Altså, "ikke tøff nok"? Wtf.. Man kan si mye og kritisere dem for mye, men "ikke tøff nok til å presse ut babyen"? Ærlig talt. Hvis du tror keisersnitt er mye bedre enn å føde naturlig, så er jeg ganske sikker på at du tar grundig feil. Man er tøff uansett måte man føder på. Så den setningen der ville jeg ha slettet hadde jeg vært deg. 5 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå