Gå til innhold

CamillaLor

Fremhevede innlegg

Skrevet
-Pusheen- skrev (16 minutter siden):

Hvor har de det fra? Interessant😅

Aner ikke🤷‍♀️ Men det lille jeg har lest på nettet så kan det ha en liten sammenheng 🫣

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
-Pusheen- skrev (18 minutter siden):

Hvor har de det fra? Interessant😅

Mener de sa det er fordi fars gener påvirker morkaka, og den kan påvirke om man føder for tidlig. Eller så blander jeg. De snakker utrolig mye om masse, umulig å huske alt 😅 

Skrevet
Villanelle skrev (19 minutter siden):

Mener de sa det er fordi fars gener påvirker morkaka, og den kan påvirke om man føder for tidlig. Eller så blander jeg. De snakker utrolig mye om masse, umulig å huske alt 😅 

Stemmer at de sa det, men vil tro det er forskjell på hvilket egg som blir befruktet også, dette er jo Julie sitt egg, de to de har er jo C sine egg. 

Skrevet
FeraVera skrev (32 minutter siden):

Aner ikke🤷‍♀️ Men det lille jeg har lest på nettet så kan det ha en liten sammenheng 🫣

Har personlig lest mer sammenheng mellom når mor eller mormor har født og når datter har født. Både terminmessig og lengemessing på selve fødsel. Mulig fars gener også spiller en eller annen rolle, skal ikke avskrive det. Tror dog mors familie/gener har mer å si enn barnets fars familie. Men igjen, mulig barnefars gener også har noe å si. Har bare aldri lest om det, så kan ikke si noe om det.

– Dersom mor eller andre i familien har hatt en rask fødsel, er det ofte grunn til å tro at du også kan få det. 

Babyverden

Villanelle skrev (29 minutter siden):

Ja, jeg henger ikke med så ofte på det de babler om😅

• Liker 1
Skrevet

Selv om det er donor her, skriver jeg far for enkelhets skyld. 

Morkaken består 50/50 av mors og fars gener. Fars sykdommer, livsstil, genetikk osv kommer i spill, ikke bare i barnet. Forskning viser at hvordan hans mor har hatt det i svangerskapet også kan påvirke hennes "svigerdatter" sitt svangerskap. Genetikk 🤌 

Skrevet
refill skrev (2 timer siden):

Selv om det er donor her, skriver jeg far for enkelhets skyld. 

Morkaken består 50/50 av mors og fars gener. Fars sykdommer, livsstil, genetikk osv kommer i spill, ikke bare i barnet. Forskning viser at hvordan hans mor har hatt det i svangerskapet også kan påvirke hennes "svigerdatter" sitt svangerskap. Genetikk 🤌 

Kult. Aldri hørt om fars "bidrag" til det før. Kun den klassiske "spør din mor hvordan hennes fødsel var".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...