Gå til innhold

CamillaLor

Fremhevede innlegg

Skrevet

Selv om jeg selv har hatt 3 styrtfødsler, som var helt jævlig (😅), er jeg glad jeg har sluppet så mange timer med rier når jeg ser dette. Stakkars 😅 Syns hun er tøff som i tillegg tåler å bli tatt på, filmet og snakket til. Jeg hadde klikket om noen skulle drevet å stryke på meg under en rie 😡😂

• Liker 4
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Armarillo skrev (40 minutter siden):

Selv om jeg selv har hatt 3 styrtfødsler, som var helt jævlig (😅), er jeg glad jeg har sluppet så mange timer med rier når jeg ser dette. Stakkars 😅 Syns hun er tøff som i tillegg tåler å bli tatt på, filmet og snakket til. Jeg hadde klikket om noen skulle drevet å stryke på meg under en rie 😡😂

Enig. For noe tull å påstå at hun ikke er tøff nok til å føde. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette blir dessverre skikkelig eksempel på hvorfor man ikke skal strippe før det er modent. Da kan man risikere at fødselen blir mye tøffere enn den hadde trengt å være dersom kroppen fikk nok tid til å modnes. Er jo snakk om hormoner også her. Veldig kjedelig for dem at det ble så tøffe tak. Hun kjemper på💪
Født tre barn selv, men kan med hånden på hjerte si at jeg ikke har hatt det så heftig under noen av fødslene (bortsett fra akkurat i trykkefasen). 
Får håpe for deres del at det nærmer seg nå!

• Nyttig 3
Skrevet
monroe927 skrev (15 minutter siden):

Dette blir dessverre skikkelig eksempel på hvorfor man ikke skal strippe før det er modent. Da kan man risikere at fødselen blir mye tøffere enn den hadde trengt å være dersom kroppen fikk nok tid til å modnes. Er jo snakk om hormoner også her. Veldig kjedelig for dem at det ble så tøffe tak. Hun kjemper på💪
Født tre barn selv, men kan med hånden på hjerte si at jeg ikke har hatt det så heftig under noen av fødslene (bortsett fra akkurat i trykkefasen). 
Får håpe for deres del at det nærmer seg nå!

Allerede når hun hadde så vondt før hun nådde 4 cm, tenkte jeg at den damen kommer til å ha en svært slitsom fødsel. Jeg har selv hadd kjappe fødsler så jeg synes synd på henne, men er enig i at dette er et godt eksempel på at en ikke bør stresse igang fødsel før kroppen er moden for det.

• Liker 1
Skrevet

Dette bør alle som vil induseres, se! 
Kroppen er ikke klar og da kan det ende sånn. 
Verdens lengste graviditet endte i også verdens lengste fødsel mens «hele» Norge følger med og pengene renner inn. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde en sånn indusert fødsel 2 uker på overtid. Dette trenger absolutt ikke å hanoe med at de har tuklet med naturlige prosesser før de skulle. 

Min første ble indusert to uker over termin. Og det var et helvete som til slutt endte med hastesnitt da jeg var 10 cm åpen. Babyen var stresset, fostervannet var en sørpe med mekonium og babyen hadde skrudd seg skrått inn i bekkenet og stanget i bekkenkanten. 

Det er ikke helt utenkelig at det blir noe slik her også. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
HMK skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde en sånn indusert fødsel 2 uker på overtid. Dette trenger absolutt ikke å hanoe med at de har tuklet med naturlige prosesser før de skulle. 

Min første ble indusert to uker over termin. Og det var et helvete som til slutt endte med hastesnitt da jeg var 10 cm åpen. Babyen var stresset, fostervannet var en sørpe med mekonium og babyen hadde skrudd seg skrått inn i bekkenet og stanget i bekkenkanten. 

Det er ikke helt utenkelig at det blir noe slik her også. 

100% enig om at dette kan bli utfallet selvom ting får gå sin gang. Sånn er jo dessverre bare situasjonen rundt fødsler, men det er samtidig en grunn for at flere og flere jordmødre ikke lengre stripper gravide. Spesielt ikke før termindato. 
Det finnes nok av kvinner som går på full overtid og uansett ender i keisersnitt. Men å begynne og stimulere en kvinne som ikke er moden (spesielt førstegangsfødende) er faktisk en risiko man da må ta. 

• Nyttig 1
Skrevet
DunningKruger skrev (2 timer siden):

Allerede når hun hadde så vondt før hun nådde 4 cm, tenkte jeg at den damen kommer til å ha en svært slitsom fødsel. Jeg har selv hadd kjappe fødsler så jeg synes synd på henne, men er enig i at dette er et godt eksempel på at en ikke bør stresse igang fødsel før kroppen er moden for det.

Rier er jo sykt forskjellige. Med nr 2 gikk vannet å begynte rett på rier, mtp smertene var jeg sikker på at jeg hadde minst 6-7 cm. Skuffelsen var stor når jeg kom på sykehuset å hadde knapt 2 cm… Med nr 1 så hadde jeg bare masse smårier som ikke var så alt for vonde frem til 4 cm

• Nyttig 1
Skrevet

Der var babyen ute. Så flott at det gikk bra!

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
Lorieen skrev (9 minutter siden):

Ble det keisersnitt?

Skrevet
Lorieen skrev (10 minutter siden):

Julie sin snap forsvant hos meg plutselig. Har hun slettet snappen sin?

Skrevet

Herregud så fint å se 🥹 Kjente jeg holdt pusten selv da hun trykket ut ungen 😅 Noe så gjenkjennbart er det lenge siden jeg har sett! Og ikke var det så utleverende som jeg trodde de kom til å filme. Så det er jo bra 🙂

• Liker 3
  • Hjerte 4
Skrevet
Katten89 skrev (9 minutter siden):

Ble det keisersnitt?

Nei☺️ 

Skrevet
Katten89 skrev (15 minutter siden):

Ble det keisersnitt?

Nei, det gikk fort på slutten og Camilla trykket ut babyen på 3-4 pressrier.

Skrevet
DunningKruger skrev (14 minutter siden):

Julie sin snap forsvant hos meg plutselig. Har hun slettet snappen sin?

Nei, den er der.

Skrevet

Man kan si mye om dem, men kjærligheten Julie viser Camilla, den er fin den. Skulle ønske jeg hadde en like caring partner :) 

Kan ikke fatte at man overlever så lenge med smerter. Her har det vært 3 styrtfødsler før termin, hvor sistemann tok de vannet bare, hadde ikke ordentlige rier, men jaggu kom han 1t17m senere. Så for de som mener Camilla ikke er tøff, så lurer jeg egentlig hva som regnes som «tøff». Det er ganske tøft å gå gravid og føde i det store og hele. Så fint å se at hun var så tilstede og klar. Og ikke utleverende i det hele tatt.

Hva jeg mener om dem generelt er veldig delt, spesielt etter dramaet med fødselsfotografen de hadde sist og hvor shitty de behandlet henne i ettertid. Og måten de svarer enkelte på er hårreisende. En veldig «ovenfra ned» holdning. Samtidig som de virkelig får til dette med Mila osv.

jeg er glad det gikk bra!

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

De la det ut med C sitt personnummer veldig synlig først så det ble tatt ned igjen og sensurert. 

All kritikk til side; å komme seg gjennom en fødsel med vonde rier i nesten to døgn er bare til å ta av seg hatten for. Uansett om det er C eller andre. 

Glad alt gikk bra, og baby Bob er trygt ute. Gratulerer til familien 🥰 

• Liker 4
Skrevet
Marlenene skrev (20 minutter siden):

Man kan si mye om dem, men kjærligheten Julie viser Camilla, den er fin den. Skulle ønske jeg hadde en like caring partner :) 

Kan ikke fatte at man overlever så lenge med smerter. Her har det vært 3 styrtfødsler før termin, hvor sistemann tok de vannet bare, hadde ikke ordentlige rier, men jaggu kom han 1t17m senere. Så for de som mener Camilla ikke er tøff, så lurer jeg egentlig hva som regnes som «tøff». Det er ganske tøft å gå gravid og føde i det store og hele. Så fint å se at hun var så tilstede og klar. Og ikke utleverende i det hele tatt.

Hva jeg mener om dem generelt er veldig delt, spesielt etter dramaet med fødselsfotografen de hadde sist og hvor shitty de behandlet henne i ettertid. Og måten de svarer enkelte på er hårreisende. En veldig «ovenfra ned» holdning. Samtidig som de virkelig får til dette med Mila osv.

jeg er glad det gikk bra!

Hva var det med den fødselsfotografen? Ikke fått med meg.

• Liker 1
Skrevet
Lorieen skrev (27 minutter siden):

Hva var det med den fødselsfotografen? Ikke fått med meg.

De godkjente publisering av spesifikke bilder fra fødselen. Og de brukte Norges beste fødselsfotograf og doula. Så var visst det ene bildet ikke greit likevel (viste bittelitt siden av ansiktet men ikke til gjenkjennelse). Fotografen postet, ble deretter ringt ned, skjelt ut av en høylytt Camilla og deretter hengt ut på Snap hvor de satte henne, fotografer og doula rollen i et dårlig lys generelt.

Mind you at dette er folk som får slike tjenester gratis eller billigere fordi de kjenner folk eller fordi det er for reklame osv. Denne damen fikk så mye potensielt ødelagt over et bilde de selv hadde plukket ut, og som hun etter beste evne hadde gjort «IG vennlig» for mennesker som ikke ønsker å eksponere barna sine. 
De gikk regelrett inn for å ødelegge noens karriere og livsverk pga en feil DE gjorde, på et bilde som lå ute en knapp time, av en baby som ikke kunne gjenkjennes, på hennes profesjonelle kanal. Helt villt. 

De tjente sikkert fett på dramaet, mens det stakkars mennesket som hadde gitt så mye av seg selv, og virkelig stod på, skapte nydelige bilder og hjalp Julie på så mange måter, hun fikk navnet sitt svertet. 

kvalmt 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Marlenene skrev (1 minutt siden):

De godkjente publisering av spesifikke bilder fra fødselen. Og de brukte Norges beste fødselsfotograf og doula. Så var visst det ene bildet ikke greit likevel (viste bittelitt siden av ansiktet men ikke til gjenkjennelse). Fotografen postet, ble deretter ringt ned, skjelt ut av en høylytt Camilla og deretter hengt ut på Snap hvor de satte henne, fotografer og doula rollen i et dårlig lys generelt.

Mind you at dette er folk som får slike tjenester gratis eller billigere fordi de kjenner folk eller fordi det er for reklame osv. Denne damen fikk så mye potensielt ødelagt over et bilde de selv hadde plukket ut, og som hun etter beste evne hadde gjort «IG vennlig» for mennesker som ikke ønsker å eksponere barna sine. 
De gikk regelrett inn for å ødelegge noens karriere og livsverk pga en feil DE gjorde, på et bilde som lå ute en knapp time, av en baby som ikke kunne gjenkjennes, på hennes profesjonelle kanal. Helt villt. 

De tjente sikkert fett på dramaet, mens det stakkars mennesket som hadde gitt så mye av seg selv, og virkelig stod på, skapte nydelige bilder og hjalp Julie på så mange måter, hun fikk navnet sitt svertet. 

kvalmt 

Å herregud. Jeg kjenner vedkommende (E.R), hun har aldri nevnt noe om dette. Hun er proff, i motsetning til enkelte andre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...