Gå til innhold

Skravletråd for de som strever med alkoholkonsumet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle er ulike. Det blir veldig tydelig i denne tråden. Ser jeg skiller meg stort fra mange også - er overrasket over de som drikker når de har noe å gjøre (blant annet hun som nevner husarbeid - da gjør jeg jo noe, og føler ikke behovet), samt de som drikker og mister fullstendig kontroll. 

Er det noe spesielt som skjer disse dagene for deg? Noe som gjør at behovet blir trigget? 

-E

Anonymkode: a6a6a...b9a

Takk for svar :) Jeg spør for å lære og å se om jeg kan øke min bevissthet rundt alkoholbruken min. Jeg drikker heller ikke når jeg gjør noe, som husarbeid el.

Jeg vet ikke men tror jeg har laget meg et eget mønster. Jeg sliter med stress fra ptsd og er bla veldig urolig hjemme. Det å være hjemme er en enorm trigger for meg(mishandling oppvekst), men jeg må jo strengt tatt være der, så etter noen uker er jeg så sliten av jaget at jeg trenger en pause virker det som. Jeg bruker verktøy som trening, turer i skogen osv, men alkohol er liksom min havn der jeg kan få noen timer med ro i sjelen... Når jeg drikker så drikker jeg til jeg ikke husker noen ting, alt i minnet er fullstendig svart..

Jeg vil ikke drikke. Overraskende? :) :) :) Arbeidet må vel gå på å klare å finne en måte å skifte fokus på når suget kommer.. Skulle ønske jeg hadde en fritidsinteresse som opptok tiden min noe.

 Elisabeth

Anonymkode: 08a06...aae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Anonymanda skrev:

Da satt man her med en flaske rødvin og litt sjokolade , har skrevet på en novelle jeg holder på med, og skal nå begynne å lese en ny bok .

Og det føles bare godt for å være ærlig .

Jeg liker rett og slett følelsen av rusen.

Er det lov å si ? 🤷 

Jeg elsker å drikke mens jeg ser på film/annen underholdning, leser eller skriver. Det er min store guilty pleasure 🙄

Imorgen vet jeg at jeg ikke kan drikke da jeg kommer til å være opptatt hele dagen.

-Amanda

Jeg blir ikke trigget av det, men vet ikke hva andre mener? Blir det for mange detaljer rundt kosen, kan det trigge andres sug. 

Jørid

Anonymkode: 1d646...bca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Takk for svar :) Jeg spør for å lære og å se om jeg kan øke min bevissthet rundt alkoholbruken min. Jeg drikker heller ikke når jeg gjør noe, som husarbeid el.

Jeg vet ikke men tror jeg har laget meg et eget mønster. Jeg sliter med stress fra ptsd og er bla veldig urolig hjemme. Det å være hjemme er en enorm trigger for meg(mishandling oppvekst), men jeg må jo strengt tatt være der, så etter noen uker er jeg så sliten av jaget at jeg trenger en pause virker det som. Jeg bruker verktøy som trening, turer i skogen osv, men alkohol er liksom min havn der jeg kan få noen timer med ro i sjelen... Når jeg drikker så drikker jeg til jeg ikke husker noen ting, alt i minnet er fullstendig svart..

Jeg vil ikke drikke. Overraskende? :) :) :) Arbeidet må vel gå på å klare å finne en måte å skifte fokus på når suget kommer.. Skulle ønske jeg hadde en fritidsinteresse som opptok tiden min noe.

 Elisabeth

Anonymkode: 08a06...aae

Vi er flere her med PTSD som drikker, og alkohol gir meg den freden jeg trenger for å døyve det verste stresset, for å komme gjennom og overleve kveldene, alene..

Jeg vil heller ikke drikke nå, alkohol er den verste medisinen ever..drakk aldri mye, eller for mye, før traumene kom og ødela hele livet!

Sender deg en stor og god klem her klem..❤️

Pia..

Anonymkode: 273df...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir ikke trigget av det, men vet ikke hva andre mener? Blir det for mange detaljer rundt kosen, kan det trigge andres sug. 

Jørid

Anonymkode: 1d646...bca

Jeg kjenner ingenting annet enn at jeg er glad det ikke er meg som sitter med rødvinen i kveld. Vi trigges på så ulike vis... 

Elisabeth

Anonymkode: 08a06...aae

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg blir ikke trigget av det, men vet ikke hva andre mener? Blir det for mange detaljer rundt kosen, kan det trigge andres sug. 

Jørid

Anonymkode: 1d646...bca

Blir ikke trigget av det overhodet, hater rusen, hater å drikke, hater å være avhengig, hater å ødelegge livet mitt totalt med å misbruke alkohol..

Meg om det, andre kan syns det er fantastisk å drikke, jeg er vel bare hakket nærmere bunnen enn andre her, antar jeg...

Anonymkode: 273df...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk for å roe tankene og nerva før jeg traff eksen min, og i allefall etter. De timene med alkohol føltes som å tråkke av karusellen fra helvete, og jeg fikk roet meg litt og slappet litt av fra meg selv og stresset. Er selv diagnosert med Ptsd, og når det har vært for mange dager med stress og tanker på rad, er det da jeg er nærmest å sprekke. 

 

-Alice

Anonymkode: 0ab49...9be

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er flere her med PTSD som drikker, og alkohol gir meg den freden jeg trenger for å døyve det verste stresset, for å komme gjennom og overleve kveldene, alene..

Jeg vil heller ikke drikke nå, alkohol er den verste medisinen ever..drakk aldri mye, eller for mye, før traumene kom og ødela hele livet!

Sender deg en stor og god klem her klem..❤️

Pia..

Anonymkode: 273df...b94

Takk for gode ord :) Klem til deg også❤️ 

Elisabeth

Anonymkode: 08a06...aae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg drakk for å roe tankene og nerva før jeg traff eksen min, og i allefall etter. De timene med alkohol føltes som å tråkke av karusellen fra helvete, og jeg fikk roet meg litt og slappet litt av fra meg selv og stresset. Er selv diagnosert med Ptsd, og når det har vært for mange dager med stress og tanker på rad, er det da jeg er nærmest å sprekke. 

 

-Alice

Anonymkode: 0ab49...9be

Ja skjønner deg godt!!❤️

Samtidig tenker jeg at det at jeg drikker, og ødelegger livet mitt enda mer nå, pga alt hva faenskap andre menn(esker)har utsatt meg for, er at jeg fortsetter å la dem ødelegge meg, at de vinner..

Og den seieren er jeg faktisk ikke villig til å la dem få, så jeg skal bli edru, og reise meg igjen!!

Jeg ønsker ingen, den sakte døden det er å drikke seg fra alt, ja verst av alt, fra seg selv og det mennesket vi var, FØR alkoholen startet å styre våre liv..

Anonymkode: 273df...b94

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det plass til en som har det som dere men med reseptbelagte tabletter? 

Mina

Anonymkode: 6d036...f31

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det plass til en som har det som dere men med reseptbelagte tabletter? 

Mina

Anonymkode: 6d036...f31

Avhengighet er avhengighet, så jeg ønsker deg i alle fall velkommen hit, selv om jeg ikke er ts❤️

Anonymkode: 273df...b94

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det plass til en som har det som dere men med reseptbelagte tabletter? 

Mina

Anonymkode: 6d036...f31

Det må være takhøyde her, rus er rus. 

Jørid

Anonymkode: 1d646...bca

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir ikke trigget av det, men vet ikke hva andre mener? Blir det for mange detaljer rundt kosen, kan det trigge andres sug. 

Jørid

Anonymkode: 1d646...bca

I NA er det slik at hvis man har ruset seg den aktuelle dagen så oppfordres man til å lytte og ikke si noe den dagen, men jeg personlig blir ikke trigget av å lese om det. Kan bli trigget hvis jeg treffer noen som er rusa derimot. 

--- 

Mitt sug kommer i mange situasjoner/følelser. Den største er ensomheten som jeg har veldig veldig mye av. Så er det sorg, depresjon, håpløshet, når jeg har trang til å selvskade, når det skjer noe som blir veldig tungt som for eksempel når eksen min har brutt kontaktforbudet. Ja listen er lang. Det er sjeldent jeg går på en smell når jeg er i godt humør siden jeg har så sterkt fokus på å ikke ruse meg. Jeg er jo da ikke en høytfungerende rusavhengig. Jeg KAN ikke ruse meg. Selv om jeg har hatt flere kvelder med alkohol i sommer hvor jeg bare har drukket seks øl og gått og lagt meg. Jeg tar likevel en risiko hver gang for at jeg ender med å dra på byen og drikke til jeg besvimer eller går over til amfetamin i løpet av kvelden. Akkurat det med å unngå narkotika har jeg blitt flink til, men alkoholen sitter igjen. 

Jeg vurderer å drikke til helgen igjen. Prøver å finne en motivasjon til å la det være. 

- C 

Anonymkode: 1ead6...708

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må være takhøyde her, rus er rus. 

Jørid

Anonymkode: 1d646...bca

Nå er det jo helt sikkert sånn at mange her som drikker også tar ulike piller som sovemedisiner, beroligende osv så dette gjelder nok flere her inne ja. Jeg har ikke gjort det men drømmer mange ganger om å kunne ta piller som roer hele systemet så jeg kunne unngått å bli så jævlig mongolid drita å drite meg ut høyt og lavt..........

 

Elisabeth

Anonymkode: 08a06...aae

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det jo helt sikkert sånn at mange her som drikker også tar ulike piller som sovemedisiner, beroligende osv så dette gjelder nok flere her inne ja. Jeg har ikke gjort det men drømmer mange ganger om å kunne ta piller som roer hele systemet så jeg kunne unngått å bli så jævlig mongolid drita å drite meg ut høyt og lavt..........

 

Elisabeth

Anonymkode: 08a06...aae

Jeg skjønner den, men jeg håper du klarer å unngå det. For det vil bare føre til enda en avhengighet hvor du da veksler og/eller kombinerer rusmidlene. 

- C 

Anonymkode: 1ead6...708

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da forsøker jeg å skrive, bare for å få det ut et sted kanskje? 

Jeg er en relativt vellykket kvinne i min beste alder, god jobb, flotte barn og en fantastisk samboer. 

Det ingen vet er at jeg er periodemisbruker av tabletter. 

Pillene er min kos og min tid. Det er de eneste timene jeg kan slappe av.. slik har jeg holdt det gående i snart 15 år.. tenk det. Jeg kan gå månedsvis uten piller lg uten å savne det. Men har jeg piller- så må de tas.

Mina

Anonymkode: 6d036...f31

Ryddet for medisintips. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

I NA er det slik at hvis man har ruset seg den aktuelle dagen så oppfordres man til å lytte og ikke si noe den dagen, men jeg personlig blir ikke trigget av å lese om det. Kan bli trigget hvis jeg treffer noen som er rusa derimot. 

--- 

Mitt sug kommer i mange situasjoner/følelser. Den største er ensomheten som jeg har veldig veldig mye av. Så er det sorg, depresjon, håpløshet, når jeg har trang til å selvskade, når det skjer noe som blir veldig tungt som for eksempel når eksen min har brutt kontaktforbudet. Ja listen er lang. Det er sjeldent jeg går på en smell når jeg er i godt humør siden jeg har så sterkt fokus på å ikke ruse meg. Jeg er jo da ikke en høytfungerende rusavhengig. Jeg KAN ikke ruse meg. Selv om jeg har hatt flere kvelder med alkohol i sommer hvor jeg bare har drukket seks øl og gått og lagt meg. Jeg tar likevel en risiko hver gang for at jeg ender med å dra på byen og drikke til jeg besvimer eller går over til amfetamin i løpet av kvelden. Akkurat det med å unngå narkotika har jeg blitt flink til, men alkoholen sitter igjen. 

Jeg vurderer å drikke til helgen igjen. Prøver å finne en motivasjon til å la det være. 

- C 

Anonymkode: 1ead6...708

Min motivasjon for å la det være, er ganske enkelt at jeg ikke ønsker å ødelegge livet mitt mer med rusmidler, jeg ønsker å LEVE, og leve et godt liv..

Tenk på hva som gir deg glede, som virkelig betyr noe for deg, som gir deg mening, i ditt liv?!

Anonymkode: 273df...b94

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det mest praktiske med piller er jo at det ikke lukter. Jeg er livredd for å bli oppdaget og at folk skal ta fra meg den eneste 'kosen'jeg har. Uansett så kjente jeg meg så igjen i innleggene deres. Forskjellen er stoffet

Anonymkode: 6d036...f31

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er flere her med PTSD som drikker, og alkohol gir meg den freden jeg trenger for å døyve det verste stresset, for å komme gjennom og overleve kveldene, alene..

Jeg vil heller ikke drikke nå, alkohol er den verste medisinen ever..drakk aldri mye, eller for mye, før traumene kom og ødela hele livet!

Sender deg en stor og god klem her klem..❤️

Pia..

Anonymkode: 273df...b94

Ville det ikke vært hjelpsomt å vite hva som skjer kjemisk i kroppen som gjør at du føler du mestrer stress bedre ? 

Dopamin er stikkordet og det er gjeldende for feks over-etende også. 

 

Anonymkode: f6f07...662

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir ikke trigget av det, men vet ikke hva andre mener? Blir det for mange detaljer rundt kosen, kan det trigge andres sug. 

Jørid

Anonymkode: 1d646...bca

Jeg synes det er greit og fint om man kan skrive uansett hvor man er i prosessen, også om kosen rundt det å drikke. Det kan blant annet hjelp oss andre i å gjenkjenne og bli bevisst egne mønstre. Det er jo også noe man ikke kan snakke med andre om. 

-Sara 

Anonymkode: 74710...152

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ville det ikke vært hjelpsomt å vite hva som skjer kjemisk i kroppen som gjør at du føler du mestrer stress bedre ? 

Dopamin er stikkordet og det er gjeldende for feks over-etende også. 

 

Anonymkode: f6f07...662

Jeg vet nøyaktig hva som skjer kjemisk i kroppen, men er likevel avhengig av alkohol, selv om jeg vet godt at hard trening gir meg samme rusen, dog uten bivirkninger og ditto ødelagt helse..!

For å være ærlig her så har jeg drukket meg selv avhengig, fordi det var det eneste som fungerte, som gjør at jeg holder ut, et på alle måter utholdelig liv, men jeg vet det livet ikke vil vare lenge hvis jeg ikke slutter å drikke som jeg gjør nå..

Anonymkode: 273df...b94

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...