Gå til innhold

Skravletråd for de som strever med alkoholkonsumet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Følger!

Anonymkode: 273df...b94

Skriv noe! Hvem er du? hvorfor er det her? Vet det er vanskelig, men kanskje du kan få hjelp av noen her, kanskje du kan hjelpe. 

TS

Anonymkode: a69ef...525

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med både alkohol og andre rusmidler. Har akkurat avsluttet langtids rusbehandling. Det er hardt å holde seg. Psykisk syk og lite nettverk. For syk til å jobbe. 

- C 

Anonymkode: 1ead6...708

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter med både alkohol og andre rusmidler. Har akkurat avsluttet langtids rusbehandling. Det er hardt å holde seg. Psykisk syk og lite nettverk. For syk til å jobbe. 

- C 

Anonymkode: 1ead6...708

Velkommen, C! Hvor lenge har du «holdt deg»?

-Andrea

Anonymkode: a69ef...525

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Velkommen, C! Hvor lenge har du «holdt deg»?

-Andrea

Anonymkode: a69ef...525

Akkurat nå en måned i dag, men det er fordi jeg har vært i behandling (hadde en sprekk da jeg var hjemme på perm). Jeg hadde nok ikke holdt så lenge hvis det ikke var for det. Skaffet meg benzo her om dagen, men har ikke rørt det enda. Fordi jeg fortsatt har "etter-oppfølging" fra rusbehandlingen. Om 16-17 dager er det helt avsluttet og da står jeg mye mer alene. Selv om jeg har oppfølging da også, men ikke så tett som nå. Det er tungt at psyken ikke har blitt så mye bedre og at jeg fortsatt er så skjør med tanke på å holde meg rusfri etter ett år i behandling. Det får meg til å tenke at jeg er håpløs. 

- C 

Anonymkode: 1ead6...708

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Andrea. 

Hva føler du når du drikker? Hva føler du før du tar den første vinen ut av kjøleskapet for å starte kveldsdrikkingen? 

❤️

Anonymkode: 53291...a29

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, SupaWoman skrev:

Hvordan fungerer man som mor når man drikker 1,5 l vin hver kveld?  

Det er etter at barnet har sovnet, men ja. Barna er jo en stor motivasjon for å ikke drikke så mye. 

-Andrea

Anonymkode: a69ef...525

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei Andrea. 

Hva føler du når du drikker? Hva føler du før du tar den første vinen ut av kjøleskapet for å starte kveldsdrikkingen? 

❤️

Anonymkode: 53291...a29

Avslapping, pause, glede, lykke.

-Andrea

Anonymkode: a69ef...525

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er etter at barnet har sovnet, men ja. Barna er jo en stor motivasjon for å ikke drikke så mye. 

-Andrea

Anonymkode: a69ef...525

Tenker mest på dagen derpå (er du ikke fyllesyk), og hva du gjør hvis det skjer ungen noe om natta og du er full. 

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er etter at barnet har sovnet, men ja. Barna er jo en stor motivasjon for å ikke drikke så mye. 

-Andrea

Anonymkode: a69ef...525

Hva skjer hvis barnet våkner? Hvis en brann oppstår? Etter 1 flaske vin er man absolutt ikke ved sine fulle 5. Du bør for barnets skyld søke ordentlig hjelp, ikke bare søke «trøst» på kg. Jeg vet jeg virker krass, men du drikker seriøst 1-1,5 flaske vin med et barn i huset! Det er såppas alvorlig at bvtj ville ha satt inn hjelpetiltak hvis de ble meldt. 

Anonymkode: 9c5cf...072

  • Liker 32
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg heter Indianer (i denne sammenhengen;). Saken er at jeg drikker ikke mye i det hele tatt, men tåler ingenting. Jeg blir full og dårlig (fyllesyk) selv av 1-2 flasker i uka (spredd over flere dager). Jeg også har barn. Jeg syns jeg får til så mye mer når jeg drikker 1-2 glass vin også lager mat og rydder, og vasker. Men selv med et sånt konsum merker jeg at jeg sover dårligere, får kortere lunte (til jeg drikker igjen) og er en sliten og nedkjørt utgave av meg selv. Jeg misunner barnefar som er i grenseland for fungerende alkoholiker; han merkes aldri av at han drikker. Merker ikke at han er full, han er litt tregere om morgenen dagen derpå , ellers ingenting. Jeg kaller meg Indianer fordi jeg lurer på om jeg må ha dårligere anlegg for å tåle alkohol enn andre? Har 1 alkoholiker i slekta, ellers er de fleste svært moderate.

Anonymkode: 9bf15...12f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, SupaWoman skrev:

Tenker mest på dagen derpå (er du ikke fyllesyk), og hva du gjør hvis det skjer ungen noe om natta og du er full. 

Nei, blir ikke særlig fyllesyk lenger. Ja, det er ikke en god tanke om noe skulle skje om natten. Hittil har vi aldri opplevd at det har skjedd noe brått og uventet om natten. Vi har hatt våre runder med sykdom, selvsagt, men da har det begynt på dagen/kvelden og da har vi bare ikke drukket. 

-Andrea

Anonymkode: a69ef...525

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Avslapping, pause, glede, lykke.

-Andrea

Anonymkode: a69ef...525

Kanskje du må begynne med yoga, tai chi, turer i skog og mark, musikk - et eller annet som får deg avslappet og glad uten å drikke.

Anonymkode: 9bf15...12f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du må begynne med yoga, tai chi, turer i skog og mark, musikk - et eller annet som får deg avslappet og glad uten å drikke.

Anonymkode: 9bf15...12f

Hehe, har jo gjort masse av det, men det er dessverre ingenting som måler seg med alkohol. 

-Andrea

Anonymkode: a69ef...525

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hehe, har jo gjort masse av det, men det er dessverre ingenting som måler seg med alkohol. 

-Andrea

Anonymkode: a69ef...525

Ok. For min del stopper det seg selv, fordi kostnaden er så høy. Men, jeg hadde gjerne gått dagen lang god-brisen hvis jeg ikke hadde blitt dårlig av så lite. Føler du det er verdt det, for deg, hvis man glemmer hvor galt det er å drikke så mye? Isåfall er det jo vanskeligere å finne motivasjon til å slutte..

Anonymkode: 9bf15...12f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg heter Indianer (i denne sammenhengen;). Saken er at jeg drikker ikke mye i det hele tatt, men tåler ingenting. Jeg blir full og dårlig (fyllesyk) selv av 1-2 flasker i uka (spredd over flere dager). Jeg også har barn. Jeg syns jeg får til så mye mer når jeg drikker 1-2 glass vin også lager mat og rydder, og vasker. Men selv med et sånt konsum merker jeg at jeg sover dårligere, får kortere lunte (til jeg drikker igjen) og er en sliten og nedkjørt utgave av meg selv. Jeg misunner barnefar som er i grenseland for fungerende alkoholiker; han merkes aldri av at han drikker. Merker ikke at han er full, han er litt tregere om morgenen dagen derpå , ellers ingenting. Jeg kaller meg Indianer fordi jeg lurer på om jeg må ha dårligere anlegg for å tåle alkohol enn andre? Har 1 alkoholiker i slekta, ellers er de fleste svært moderate.

Anonymkode: 9bf15...12f

Hei, Indianer, og velkommen!  Kjenne meg godt igjen i det du beskriver. Min mann er som din samboer. Han merkes ikke så godt av alkohol som meg. Er du selv bekymret for inntaket ditt? 

-Andrea

Anonymkode: a69ef...525

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, blir ikke særlig fyllesyk lenger. Ja, det er ikke en god tanke om noe skulle skje om natten. Hittil har vi aldri opplevd at det har skjedd noe brått og uventet om natten. Vi har hatt våre runder med sykdom, selvsagt, men da har det begynt på dagen/kvelden og da har vi bare ikke drukket. 

-Andrea

Anonymkode: a69ef...525

Du skriver "vi". Drikker både du og barnefar/den du er sammen med?

Anonymkode: c680a...b42

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...