Gå til innhold

Kokkejævelen, ny nr 1 på blogg.no


Gjest Barberblad

Anbefalte innlegg

Felis skrev (39 minutter siden):

Dette minner meg om den gangen Anne Brith gikk ut og sa at noen hadde truet med mordbrann, mens sannheten var at vedkommende lurte på hvorfor hun lot alt gå opp i røyk (miste huset på grunn av dårlig økonomistyring). I grunnen var det mye hat og hets rettet mot Anne Brith, men hun klarte ikke å fremskaffe bevis for en eneste melding. Selv boka hennes inneholdt kun løsrevne kommentarer klippet fra Kvinneguiden, ikke alle var engang rettet mot henne. 

Oppskriften er jo effektiv, men det er som å pisse i buksa for å holde seg varm. Grunnen til at jeg drar opp Anne Brith igjen og igjen er at hun er selve kroneksempelet på hvordan det går når man lager kvalm og skaper konflikter som content på bloggen. Ikke hvordan det KAN gå, men hvordan det går. For til slutt har man brent såpass mange broer at det ikke er mer å skrive om. Henger han ut nok mennesker, eller drar igang med en anmeldelseskampanje, holder jo folk såpass avstand at han inne får noe innhold. Og det er måte på hvor mange ganger fanskaren hans synes det er interessant å lese om folk som ikke hilser. Selv det publikummet har grenser.

Ser han ikke selv at han er den mannlige utgaven av Anne Brith? Eller tror han at han skal klare å kontrollere kaoset han skaper på en bedre måte enn henne? Kanskje han kan skrive oppfølgeren til boka hennes? Panta forlag sliter nok med å rekruttere forfattere om dagen. Så kan han stille opp i GMN og erklære nytt jordskjelv, mens han klamrer seg til en motvillig programleder.

Jeg leser ikke bloggen selv, men ut i fra det jeg leser her får jeg skikkelig AB vibber... Gir ikke noe lyst til å lese denne bloggen for å si det mildt. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ClusterOfGrapes skrev (5 timer siden):

Synes at denne bloggeren viser manglende nettvett og selvinnsikt. Han er redaksjonelt ansvarlig for egen blogg. Hvorfor ikke for lengst ha slettet kommentarer i fra dette nettrollet? Han kjenner jo identiteten, men likevel lar han kommentarer som indirekte handler om hans familie/ sønn stå, og bloggeren svarer og utleverer mer. Nesten som om han har samlet på disse kommentarene for så å kunne komme med denne store saken som gir rekordklikk der Alta kommune blir satt i gapestokken. 
Han burde hatt ryggrad til å stoppet dette mye før. I stedet blir det rykter, spekulasjoner og kun tapere. Den eneste vinneren er bloggeren selv som oppnår flere sidevisninger.

Kjøper ikke helt at han  går så hardt ut mot nettrollet er for å stoppe mobbing. Til det må han kritisk lese sin egen blogg. Hvor ofte handler ikke bloggen hans om negativitet til andre? Det være seg mannen i gata som ikke hilser tilbake, eller om nevrokirurgen som også kan ta feil. De er mennesker de også. 

Den eneste som har hengt ut sønnen og indirekte antydet at han har et rusproblem er..... trommevirvel.... kokken selv. Nå vet hele Norge det. Sikkert heeeeelt ok for sønnen. Selv forsvarer han seg med at Trollet utleverte sønnen, han er glad i sønnen sin og stolt av han, og at det ikke er en hemmelighet at sønnen har slitt. Neivel, men likefullt utleverte han alt for mye om sinn sønn her. Ingen hadde fått med seg kommentarer fra Trollet der dette var nevnt.

Endret av Olle-Bolle
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (25 minutter siden):

Kjerringtanker ville teste ut om hun fikk en helt grei kommentar godkjent, eller om den kom i kategorien "hets".😂

https://kjerringtanker.blogg.no/kokkejaevel-og-kritiske-roster.html#kommentarer

Kjerringtanker kommer nok aldri mer få en eneste kommentar godkjent hos kokken, for som hun sier i innlegget:

Sitat

Som dere alle vet har ikke kjemien mellom meg og Kokkejævel alltid vært like godt.   Han ser på meg som en mobber fordi jeg av og til og relativt ofte har kommet med kritiske betenkninger over mange, eller de aller fleste av hans innlegg. (Ikke min skyld at han er på topp støtt.)
Jeg mener at jeg ikke er en mobber, men bare en kritisk røst.

 

Så kokken avviste kommentaren og ville altså ikke publisere det, som forventet, og tror nok han mest sannsynlig vil publisere fans'n sine innlegg i en periode, men når han ser at det gir liten aktivitet så vil han slippe igjennom mer kritiske røster slik at det blir mer oppmerksomhet igjen 🤣

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (3 timer siden):

Han har jo gitt mer enn nok opplysninger om dette mennesket til at hun lett kan identifiseres. Skulle hun være uskyldig i anklagene, blir jeg ikke forbauset om det er Kokkejævel som blir anmeldt i dette tilfellet. 

Enig

Han har tydeligvis brutt mange personvernlover nå

Det beste hadde vel vært om "trollet" hadde anmeldt han for det

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil jeg bare først presisere, jeg er verken fan eller blodfan, jeg synes faktisk hele bloggen hans (sammen med andres) er ganske slitsom. Men hvis det stemmer at hun jobber med sårbare mennesker synes jeg det er helt rett og rimelig både at hun blir uthengt og st han kontaktet arbeidsgiver. Jeg er psykiatrisk sykepleier og skulle jeg eller noen av mine kollegaer blitt «avslørt» som ett netttroll uavhengig om det er i arbeidstid eller privat hadde det blitt helvete på jord med sjefen og storsjefen og hele HR avdelingen. Fordi det sier noe om hvilke holdninger vi har. Som helsepersonell har vi yrkesetiske retningslinjer vi skal jobbe etter og dette er så langt fra dette man kan komme. Så mange forskjellige mennesker har jeg jobbet med at jeg vet at om du driver en hobbyvirksomhet som nett-troll så skinner det gjennom ellers også. 
 

Jeg skjønner det ikke, hvis man synes det han skriver og står for er så ulidelig,  la vær å les blogg. Han kommer jo ikke til å forandre seg med det han skriver med mindre han tar en AB og legger ned hele bloggen. 
 

Ut i fra det jeg har lest virker han å være en sårbar fyr selv, og heldig for han virker det som både mor 1 og mor 2 ønsker å beskytte barna i større grad enn han selv greier. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masiasi skrev (52 minutter siden):

Men hvis det stemmer at hun jobber med sårbare mennesker synes jeg det er helt rett og rimelig både at hun blir uthengt og st han kontaktet arbeidsgiver. Jeg er psykiatrisk sykepleier

Først må jeg si jeg blir forbløffet over at noen som jobber i psykiatrien mener det er "rett og rimelig at hun blir uthengt". At en psykiatrisk sykepleier mener at offentlig gapestokk er akseptert og sett på som en fortjent straff. Har det streifet deg at han kan gå etter feil person her? Eller at dette mennesket trenger hjelp?

Han har langt på vei identifisert henne. Jeg vet hvem hun er. Håper han er helt, helt sikker i sin sak etter det han har gjort.

Det er nok beklageligvis også folk innen helsevesenet som troller anonymt på nett, uten at denne personen gjør det etter hva vi har sett av “bevis”. Gått over streken - ja. Hat, hets eller mobbing - nei.

Noe av sakens kjerne her er vel den intense trangen hans til å finne ut hvem kritikerne hans er, sjekke IP-adresser, finne ut hvor folk jobber, telle antall meldinger haterne har lagt igjen over en to års-periode osv. Denne besettelsen har vi sett før, hos Anne Brith Davidsen. Det gikk så langt at hun leide inn en hacker til hjelp.

Det beste for kokkejævel er muligens å stenge kommentarfeltet totalt. Å ha det åpent kun for hjerteklemmer blir for dumt. Eller det aller beste - slutte å utlevere sine nærmeste. Da vil nok mesteparten av kritikken stilne av seg selv.

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masiasi skrev (56 minutter siden):

Men hvis det stemmer at hun jobber med sårbare mennesker synes jeg det er helt rett og rimelig både at hun blir uthengt og st han kontaktet arbeidsgiver. Jeg er psykiatrisk sykepleier

 

Finlay skrev (7 minutter siden):

Først må jeg si jeg blir forbløffet over at noen som jobber i psykiatrien mener det er "rett og rimelig at hun blir uthengt". At en psykiatrisk sykepleier mener at offentlig gapestokk er akseptert og sett på som en fortjent straff. Har det streifet deg at han kan gå etter feil person her? Eller at dette mennesket trenger hjelp?

 

En psykiatrisk sykepleier som syns det er helt greit å bli uthengt ja, det var holdningen sin det......sånn ta igjen med samme mynt liksom. Forkastelig 🤯

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

 

Du synes at det er greit at et nettroll blir hengt ut på blogg og fb til spott og skam og underbygger det med at du er psykiatrisk sykepleier. Hvorfor slike hevntanker? Det er mulig dette mennesket sliter, for diagnoser har hun fått i hopetall. Når bloggeren kjenner hennes identitet er det da ikke mer ryddig å gå til henne personlig? Slette kommentarer hun skriver aller først. For å beskytte både ham selv og henne? 

Han er flink å skrive og har flest tilhengere. Noen kritikere må han regne med. Synes han feiler stort ved å gi sistnevnte så stor oppmerksomhet. 

Og at det skal være greit å henge ut noen så til de grader som han gjør... Involvere arbeidsgiver og mistenkliggjøre enhver kvinnelig ansatt i Alta kommune.......er det ikke å overdrive? 
 

Ellers tror jeg at du er naiv i å vite hvem som er nettroll. De er ofte de du tror er det minst. 
Dette var svar til Masiasi

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (17 minutter siden):

 

En psykiatrisk sykepleier som syns det er helt greit å bli uthengt ja, det var holdningen sin det......sånn ta igjen med samme mynt liksom. Forkastelig 🤯

Vi får håpe at det ikke stemmer at vedkommende er psykiatrisk sykepleier. I alle fall er ikke hennes syn representativt for de aller fleste sykepleiere. 

Endret av ClusterOfGrapes
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClusterOfGrapes skrev (4 minutter siden):

Vi får håpe at det ikke stemmer at hun er psykiatrisk sykepleier. I alle fall er ikke hennes syn representativt som sykepleier.

Ja, får håpe det, hvis ikke så vil ikke jeg ha @Masiasisom sykepleier om jeg blir lagt inn på psykiatrisk og samtidig er et nett-troll som sprer om meg med hets, sjikane og hat, for da vet jeg at den sykepleieren som skal ha kontakt med meg syns det er helt greit at jeg blir hengt ut 🤯

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forresten greia med at han ikke er særlig populær i Alta? Har jo vært en del kommentarer om nettopp det, uten at jeg helt har fått med meg bakgrunnen for det.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masiasi skrev (2 timer siden):

Nå vil jeg bare først presisere, jeg er verken fan eller blodfan, jeg synes faktisk hele bloggen hans (sammen med andres) er ganske slitsom. Men hvis det stemmer at hun jobber med sårbare mennesker synes jeg det er helt rett og rimelig både at hun blir uthengt og st han kontaktet arbeidsgiver. Jeg er psykiatrisk sykepleier og skulle jeg eller noen av mine kollegaer blitt «avslørt» som ett netttroll uavhengig om det er i arbeidstid eller privat hadde det blitt helvete på jord med sjefen og storsjefen og hele HR avdelingen. Fordi det sier noe om hvilke holdninger vi har. Som helsepersonell har vi yrkesetiske retningslinjer vi skal jobbe etter og dette er så langt fra dette man kan komme. Så mange forskjellige mennesker har jeg jobbet med at jeg vet at om du driver en hobbyvirksomhet som nett-troll så skinner det gjennom ellers også. 
 

Jeg skjønner det ikke, hvis man synes det han skriver og står for er så ulidelig,  la vær å les blogg. Han kommer jo ikke til å forandre seg med det han skriver med mindre han tar en AB og legger ned hele bloggen. 
 

Ut i fra det jeg har lest virker han å være en sårbar fyr selv, og heldig for han virker det som både mor 1 og mor 2 ønsker å beskytte barna i større grad enn han selv greier. 

Jeg håper du ikke jobber i psykiatrien. I så fall bør du jobbe med å utvikle din etiske bevissthet, holdninger og verdier. 

 Jeg jobber også med mange av de svakeste i samfunnet (ikke i psykiatrien, men i mange tilfeller en nær samarbeidspartner), og håper at ingen av mine klienter eller familien rundt blir hengt ut på sosiale medier eller bloggere, uansett hva de gjør. Og skulle noen av mine kollegaer bli såpas syk, at de troller skikkelig en blogger (nå sier jeg ikke at det faktisk har skjedd Kokkejævel, vi har kun hans versjon her!), så håper jeg de får hjelp før de blir hengt ut på noen blogger slik som Kokkejævel nå gjør.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrottefar skrev (3 timer siden):

Hva er forresten greia med at han ikke er særlig populær i Alta? Har jo vært en del kommentarer om nettopp det, uten at jeg helt har fått med meg bakgrunnen for det.

Jeg studerte i Alta for mange år siden. På den tiden var kokken kjøkkensjef på Alfa og omega, en veldig populær plass med veldig god mat. Allerede da var det tydelig at han var en ganske selvgod type, men det hadde kanskje jeg også vært om jeg var en stor grunn til stedets popularitet. 

Ettersom jeg har bodd der og er der innimellom ifm. jobb, er jeg medlem av diverse lokale sider på SoMe. Han har vel gjort en del ting som fører til at folk i byen ser litt skjevt på ham. Sist ut (bortsett fra dette med å henge ut "terroristen"), var før jul, der han gikk MEGET hardt ut mot folk som hadde "stand" hvor de solgte spekemat (noe som er vanlig mange plasser rundt juletider). De ødelegger jo for hardtarbeidende folk som ham, må vite. 🙄 Samme med fiskebilen, som visstnok står på torget innimellom. Ifølge ham går de ham i næringen. En ting er å tenke det, noe annet er å skrive harmdirrende innlegg om dette på diverse lokale FB-sider. Tror rett og slett han bare har blitt for høy på seg selv og etter mitt syn er altaværingene hyggelige, åpne folk, men når noen blir såpass uspiselige, blir nok ryktet hans deretter. 

Endret av Cesil
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (10 timer siden):

Først må jeg si jeg blir forbløffet over at noen som jobber i psykiatrien mener det er "rett og rimelig at hun blir uthengt". At en psykiatrisk sykepleier mener at offentlig gapestokk er akseptert og sett på som en fortjent straff. Har det streifet deg at han kan gå etter feil person her? Eller at dette mennesket trenger hjelp?

Han har langt på vei identifisert henne. Jeg vet hvem hun er. Håper han er helt, helt sikker i sin sak etter det han har gjort.

Det er nok beklageligvis også folk innen helsevesenet som troller anonymt på nett, uten at denne personen gjør det etter hva vi har sett av “bevis”. Gått over streken - ja. Hat, hets eller mobbing - nei.

Noe av sakens kjerne her er vel den intense trangen hans til å finne ut hvem kritikerne hans er, sjekke IP-adresser, finne ut hvor folk jobber, telle antall meldinger haterne har lagt igjen over en to års-periode osv. Denne besettelsen har vi sett før, hos Anne Brith Davidsen. Det gikk så langt at hun leide inn en hacker til hjelp.

Det beste for kokkejævel er muligens å stenge kommentarfeltet totalt. Å ha det åpent kun for hjerteklemmer blir for dumt. Eller det aller beste - slutte å utlevere sine nærmeste. Da vil nok mesteparten av kritikken stilne av seg selv.

Ja ikke sant , skremmende at man mener offentlig gapestokk er greit

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte ham en kort periode, rett før han begynte å blogge. Men så tok det helt av, jeg orket ikke følge ham mer, og nå virker han jo faktisk direkte forstyrret. Får crazy vibes av å lese innleggene hans. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lama_Drama

Jeg tror folk i Alta synes han var et frisk pust til han tok helt av. Han begynte å tigge penger i stedet for å skaffe seg forsikring. han sutra om at folk handla på Bunnpris og ikke hos han, han begynte å blande inn dødsfall med baguetter.. osv. Altaværinger er nokså jordnære folk, men de fikk vel nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cesil skrev (20 timer siden):

 

. 🙄 Samme med fiskebilen, som visstnok står på torget innimellom. Ifølge ham går de ham i næringen. En ting er å tenke det, noe annet er å skrive harmdirrende innlegg om dette på diverse lokale FB-sider. Tror rett og slett han bare har blitt for høy på seg selv og etter mitt syn er altaværingene hyggelige, åpne folk, men når noen blir såpass uspiselige, blir nok ryktet hans deretter. 

rett skal være rett... fiskebil kommentaren hans på oppslagstavla , var at folk burde bruke fiskedisken på BUNNPRIS for det er den eneste som er igjen i byen:) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vedkommende "hetser" er identifisert, slik at hele bygda vet hvem det er så er jo det for jævlig. Har lest litt i kommentarfeltet på bloggen, og vedkommende er jo tillagt sikkert 20 forskjellige diagnoser av hobbypsykologene der inne. Stakkar menneske.. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (På 23.1.2021 den 16.55):

Jeg leser ikke bloggen selv, men ut i fra det jeg leser her får jeg skikkelig AB vibber... Gir ikke noe lyst til å lese denne bloggen for å si det mildt. 

Jeg leser ikke fast, men har kikket innom av og til. Mitt inntrykk er at han er mye verre enn AB, så at han fortsatt holder på, synes jeg er, tja, spesielt. Mulig at jeg tar feil, men jeg har inntrykk av at han har en fangjeng bestående av (sikkert litt eldre) damer, typen som synes det er fantastisk at menn kan koke poteter osv ....

Når det er sagt, så gir ikke bloggen hans andre fribillett til å drive regelrett hets og spre falske rykter om ham, men han er jo ganske god til å fyre oppunder og kaste bensin på bålet ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...