Gå til innhold

Kokkejævelen, ny nr 1 på blogg.no


Gjest Barberblad

Anbefalte innlegg

Finlay skrev (29 minutter siden):

Han framstår totalt grenseløs, til tider desperat.

Håper han legger om kursen før dette ender med forferdelse, for en eller annen.

Må si meg enig. Alt dette private utleveres for noen klikk på en blogg? I tillegg takler han ikke kritikk, eller reaksjoner som ikke innebærer hjerter og latter. Hans fanskare er damer over middagsalder som roser og klapper, og kanskje ikke ser alvoret i alt han legger ut om. I tillegg er det uthenging av familie, arbeidsplass/folk, kontakt med "trollenes" arbeidsgiver og ytterst dramatiske beretninger om helse og liv. Dette er verre enn noe annet jeg har sett, og det her ender med katastrofe. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

panzerpølsa skrev (43 minutter siden):

Må si meg enig. Alt dette private utleveres for noen klikk på en blogg? I tillegg takler han ikke kritikk, eller reaksjoner som ikke innebærer hjerter og latter. Hans fanskare er damer over middagsalder som roser og klapper, og kanskje ikke ser alvoret i alt han legger ut om. I tillegg er det uthenging av familie, arbeidsplass/folk, kontakt med "trollenes" arbeidsgiver og ytterst dramatiske beretninger om helse og liv. Dette er verre enn noe annet jeg har sett, og det her ender med katastrofe. 

Han han virkelig gjort det??

Anne Brith etterlot seg et tomrom som kokken knapt kunne vente med å fylle, han skal være glad hvis hun ikke saksøker han for plagiat.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (50 minutter siden):

Han han virkelig gjort det??

Anne Brith etterlot seg et tomrom som kokken knapt kunne vente med å fylle, han skal være glad hvis hun ikke saksøker han for plagiat.

Ja det har han, og han har postet svaret fra arbeidsgiveren på bloggen sin. Jeg skjønner ikke helt hva han håper å oppnå med det? Med mindre de sitter og skriver stygge kommentarer midt i arbeidstiden så er det vel lite arbeidsgiver kan få gjort med denne personen? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå stenger han kommentarfeltet. Men bare for "hetsende" kommentarer. Oftest det vi andre kaller kritikk.

Det vil i praksis si at han kan skrive hva som helst, og stå igjen med kun ❤️ og styrkeklæm!

Hurra for sensur dere!😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pissflaps skrev (På 21.1.2021 den 22.28):

Ja det har han, og han har postet svaret fra arbeidsgiveren på bloggen sin. Jeg skjønner ikke helt hva han håper å oppnå med det? Med mindre de sitter og skriver stygge kommentarer midt i arbeidstiden så er det vel lite arbeidsgiver kan få gjort med denne personen? 

Det han ganske tydelig ønsker å oppnå er mest mulig penger på kontoen. Koste hva det koste vil. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke den hetsegreia bare tull, tro? Første som slo meg... Tenker han har skrevet det sjøl. Det såkalte svaret fra kommunen virka litt uprofesjonelt. Det passer liksom litt for godt for ham med denne såkalte hetseren, mye kronasjer å hente...

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen er jo helt ute å kjøre. Nå har han stengt kommentarfeltet på bloggen. "Jeg tåler kritikk". Eh, nei. Han går rett i forsvar uansett hvordan kritikken arter seg. Nå er det kun hans faste følgerskare av damer på 50+ han vil få kommentarer av på FB-siden sin. Heldigvis kan man fortsatt komme med saklig kritikk her (og jeg vet at kokken leser her inne 😉). 

Når det kommer til trakasseringen og terroren, som han kaller det, er det vel bare prikken over i'en når det kommer til latterlig sympatisanking (slår nesten tiggingen hans). Har vedkommende skrevet noe ulovlig? Nei. Har hun truet ham? Nei. Har hun tatt kontakt med ham en plass han ikke kan overse/slette/blokkere? Nei. Har hun skrevet noe usant? Nei. 

Tro meg, det er mange og mye verre ting som kunne vært skrevet om ham, så han skal være glad terroren (for et hån mot alle de som virkelig blir terrorisert) ikke kom fra noen som virkelig vet hvordan han er og hvordan han opererer. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han melker dette “hatet” og trollet for alt det er verdt, hvor mange innlegg om dette kan han få ut? -tydelig at han er desperat ja

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ene eksempelet hans på "terroren" dette "trollet" utsatte ham for var en rekke klappe-emojis som svar på en annen kommentar, type "👏👏👏👏👏👏👏👏" (uten å vise hvilken kommentar hun applauderer). Hvis han har fått "hundrevis av negative kommentarer" fra vedkommende må han vel ha flere eksempler enn noen klappeemojier?

Og dette tenker han at er en politisak?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lenebu skrev (25 minutter siden):

Det ene eksempelet hans på "terroren" dette "trollet" utsatte ham for var en rekke klappe-emojis som svar på en annen kommentar, type "👏👏👏👏👏👏👏👏" (uten å vise hvilken kommentar hun applauderer). Hvis han har fått "hundrevis av negative kommentarer" fra vedkommende må han vel ha flere eksempler enn noen klappeemojier?

Og dette tenker han at er en politisak?

Og fansen tigger om at navnet på denne personen offentliggjøres.

"Mobberen" oppfordres til å kommentere under sitt egentlige navn.

Det foreslås å tipse lokalavisa og jeg vet ikke hva.

Korsfest! Korsfest!

For et sirkus! Og denne mannen drømmer om å være gjest i Lindmo😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Det er påfallende hvordan han vingler mellom hvordan dette «trollet» påvirker ham. Han veksler mellom å skrive at han er såret og føler seg mobbet og å fremstå som at det ikke biter i det hele tatt. Begge deler kan ikke være sant. 

Det verste er hvordan han drar den konklusjonen at Alta kommune ikke jobber mot mobbing i skolen fordi de ikke tok tak i det ansatte «trollet». Det er virkelig en urimelig og stygg parallell å trekke. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må jo ha et ambivalent forhold til disse “trollene”.

Ingen tvil om at det er slike innlegg, og kommentarene til disse, som fenger flest lesere. Når han nå skal luke bort de “hetsende” kommentarene, vil neppe kommentarfeltet ha den samme fresen framover. Mye av engasjementet på bloggen hans er jo nettopp etter oppskriften:

Innlegg om troll, hat, hets og mobbing.

Kommentarfeltet svarer med støtte og kritikk.

De støttende angriper igjen kritikerne, osv.

Han skriver nytt innlegg, gjerne kosemose, for å roe ned.

Denne grunnpilaren faller jo helt ut når kommentarfeltet sensureres for kritiske røster. Engasjementet blir borte.

Så jeg tipper det ikke tar lang tid før sensureringen oppheves. Han har åpenbart heller ikke forstått forskjellen på hets og kritikk (mtp eksemplene han selv viser til), og vet ikke hva “trolling” på nett egentlig betyr.

Tror nok kritikken går inn på ham i veldig stor grad, når han legger ned såpass mye jobb i å svare “troll” i egne innlegg, (noe han har gjort flere ganger) og å telle hvor mange kommentarer enkelte lesere har skrevet. En kritiker hadde skrevet hele 30-40 kritiske kommentarer. Noe han tydeligvis synes er overveldende mye ila. hans bloggkarriere, altså i et tidsrom på 2-3 år.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo tidligere blitt beskyldt for å sverte Alta og innbyggerne der. Blodfansen roper at der ville de aldri bodd, et så råttent sted osv. Nå har Kokken riktignok gått ut og sagt at Alta er en fin by for barn og unge og vokse opp. Men i neste øyeblikk kritiserer han Alta kommune for å være svak og unnvikende og tillate mobbing. Ser han ikke at han sverter byen barna hans vokser opp i med å skrive sånn? Og hvilken offentlig instans vil noen gang svare han skriftlig igjen, når alt ordrett gjengis på bloggen? Neste blir vel lydfiler med telefonsamtaler...

Problemet er at når bare de positive, hyllende, elskverdige kommentarene kommer gjennom, når skal blodfansen få mulighet til å forsvare han og forstå han ihjel? De innleggene som gir mange sidevisninger og mange kommentarer er de med høy temperatur hvor fansen kan forsvare han mot de såkalte trollene, dvs alle som er kritisk til hans eksponering av barn, utlevering av familiemedlemmer, håndtering av Trollet gjennom å kontakte arbeidsplass, måten han forherliger pillemisbruk osv osv..

Det kommer til å bli få kommentarer. Kokken får panikk og åpner feltet for alle igjen. Under en eller annen forklaring som fansen kjøper.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CecilieX skrev (38 minutter siden):

Det er påfallende hvordan han vingler mellom hvordan dette «trollet» påvirker ham. Han veksler mellom å skrive at han er såret og føler seg mobbet og å fremstå som at det ikke biter i det hele tatt. Begge deler kan ikke være sant. 

Det verste er hvordan han drar den konklusjonen at Alta kommune ikke jobber mot mobbing i skolen fordi de ikke tok tak i det ansatte «trollet». Det er virkelig en urimelig og stygg parallell å trekke. 

 

Ja, i ene øyeblikket har dette Trollet psyket han og hans familie over så lang tid, at han lurer på om målet er at han skal dingle fra et tre.

i neste øyeblikk, så er han en ressurssterk og vellykket mann som får til alt i livet, men som tar kampen for alle de andre mobbeofrene.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at denne bloggeren viser manglende nettvett og selvinnsikt. Han er redaksjonelt ansvarlig for egen blogg. Hvorfor ikke for lengst ha slettet kommentarer i fra dette nettrollet? Han kjenner jo identiteten, men likevel lar han kommentarer som indirekte handler om hans familie/ sønn stå, og bloggeren svarer og utleverer mer. Nesten som om han har samlet på disse kommentarene for så å kunne komme med denne store saken som gir rekordklikk der Alta kommune blir satt i gapestokken. 
Han burde hatt ryggrad til å stoppet dette mye før. I stedet blir det rykter, spekulasjoner og kun tapere. Den eneste vinneren er bloggeren selv som oppnår flere sidevisninger.

Kjøper ikke helt at han  går så hardt ut mot nettrollet er for å stoppe mobbing. Til det må han kritisk lese sin egen blogg. Hvor ofte handler ikke bloggen hans om negativitet til andre? Det være seg mannen i gata som ikke hilser tilbake, eller om nevrokirurgen som også kan ta feil. De er mennesker de også. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Finlay skrev (58 minutter siden):

Han må jo ha et ambivalent forhold til disse “trollene”.

Ingen tvil om at det er slike innlegg, og kommentarene til disse, som fenger flest lesere. Når han nå skal luke bort de “hetsende” kommentarene, vil neppe kommentarfeltet ha den samme fresen framover. Mye av engasjementet på bloggen hans er jo nettopp etter oppskriften:

Innlegg om troll, hat, hets og mobbing.

Kommentarfeltet svarer med støtte og kritikk.

De støttende angriper igjen kritikerne, osv.

Han skriver nytt innlegg, gjerne kosemose, for å roe ned.

Denne grunnpilaren faller jo helt ut når kommentarfeltet sensureres for kritiske røster. Engasjementet blir borte.

Så jeg tipper det ikke tar lang tid før sensureringen oppheves. Han har åpenbart heller ikke forstått forskjellen på hets og kritikk (mtp eksemplene han selv viser til), og vet ikke hva “trolling” på nett egentlig betyr.

Tror nok kritikken går inn på ham i veldig stor grad, når han legger ned såpass mye jobb i å svare “troll” i egne innlegg, (noe han har gjort flere ganger) og å telle hvor mange kommentarer enkelte lesere har skrevet. En kritiker hadde skrevet hele 30-40 kritiske kommentarer. Noe han tydeligvis synes er overveldende mye ila. hans bloggkarriere, altså i et tidsrom på 2-3 år.

 

Jeg har et spørsmål. Han skriver at vedkommende har vært så dum at hen har oppgitt navnet sitt når hen kommenterer. Deretter har kokken sjekket ip-adresse. Meg bekjent kan man ikke lese navnet ut av IP-adressen, så da er det navnet som «trollet» oppgav som gjør at kokken har identifisert vedkommende. 

Betyr ikke det at han ikke egentlig har verifisert navnet? Om jeg kommenterer kan jeg jo kalle meg hva som helst. Kan det være at kokken står i fare for å ha kontaktet Alta kommune på et falskt navn og at den han hang ut ikke er den som jobber oAlta kommune? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ClusterOfGrapes skrev (5 minutter siden):

Synes at denne bloggeren viser manglende nettvett og selvinnsikt. Han er redaksjonelt ansvarlig for egen blogg. Hvorfor ikke for lengst ha slettet kommentarer i fra dette nettrollet? Han kjenner jo identiteten, men likevel lar han kommentarer som indirekte handler om hans familie/ sønn stå, og bloggeren svarer og utleverer mer. Nesten som om han har samlet på disse kommentarene for så å kunne komme med denne store saken som gir rekordklikk der Alta kommune blir satt i gapestokken. 
Han burde hatt ryggrad til å stoppet dette mye før. I stedet blir det rykter, spekulasjoner og kun tapere. Den eneste vinneren er bloggeren selv som oppnår flere sidevisninger.

Kjøper ikke helt at han  går så hardt ut mot nettrollet er for å stoppe mobbing. Til det må han kritisk lese sin egen blogg. Hvor ofte handler ikke bloggen hans om negativitet til andre? Det være seg mannen i gata som ikke hilser tilbake, eller om nevrokirurgen som også kan ta feil. De er mennesker de også. 

Enig! Om de meldingene han fikk fra dette såkalte trollet var så fæle, er det jo enkel sak for han å fjerne dem. 

De meldingene han la ut fra «trollet» handlet jo mer kritikk rundt hans oppførsel, at han hadde hengt ut Alta og at folk hadde reagert på det. Jeg så for meg mer trusler mot han og hans familie og den type meldinger, siden han har kontaktet arbeidsgiver og snakker om politianmeldelse. De sleivsparkene og meldingene blodfansen skriver om dette «trollet», er jo strengt tatt verre. Det er mange spekulasjoner rundt hennes psykiske helse, hun er feig, lite empatisk, bitter, forsmådd, utrivelig menneske og folk syns synd i familien hennes som må forholde seg til ei slik ei. Og de meldingene er det jo Kokkejævel som legger opp til. I tillegg lar han de stå på bloggen. Jeg skjønner ikke at han klarer å rettferdiggjøre det?
 

Og det er jo egentlig helt merkelig logikk å kontakte arbeidsgiver. Dette er jo ikke snakk om noe intern arbeidskonflikt, som må ryddes opp i. Han ønsket at arbeidsgiver skulle ta en samtale med vedkommende, ser jeg. Hva ønsket han egentlig å oppnå med det? At arbeidsgiver skulle kalle inn han selv og den ansatte på et fellesmøte for å megle? Eller rett og slett at arbeidsgiver skulle true med oppsigelse, om ikke den ansatte sluttet å skrive kritikk til det Kokkejævel utleverer på bloggen sin? 
Ser også at Kokkejævel var så «uheldig», at han ikke oppdaget at han ikke hadde sensurert fornavnet til denne lederen han kontaktet, før han publiserte innlegget på bloggen. Noe som gjør det særdeles enkelt å finne ut hvilken leder han var i kontakt med. Jeg skal legge godviljen til, og tro at det sikkert ikke med viten og vilje, med en intensjon om at blodfansen skulle kontakte henne og prøve å legge press på henne om å ta tak i saken...

Og nå skal ha kontakte politi, og anmelde vedkommende. Nå kan det jo tenkes at hun har skrevet langt verre meldinger til han, enn hva han la ut. Kanskje er det noen direkte trusler mot hans familie og han selv der. Men av det han viser frem på bloggen, er det som skrives om henne langt verre og mer spekulativt, enn det hun har skrevet til han. 

 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (15 minutter siden):

Jeg har et spørsmål. Han skriver at vedkommende har vært så dum at hen har oppgitt navnet sitt når hen kommenterer. Deretter har kokken sjekket ip-adresse. Meg bekjent kan man ikke lese navnet ut av IP-adressen, så da er det navnet som «trollet» oppgav som gjør at kokken har identifisert vedkommende. 

Betyr ikke det at han ikke egentlig har verifisert navnet? Om jeg kommenterer kan jeg jo kalle meg hva som helst. Kan det være at kokken står i fare for å ha kontaktet Alta kommune på et falskt navn og at den han hang ut ikke er den som jobber oAlta kommune? 

Man kan helt klart ikke lese navn utav IP-adr. Men han har nok funnet ut at adressen tilhører Alta kommune (kommunehus, helsestasjon, eller noe sånt.). Her tipper jeg på Inside Information fra et familiemedlem som også jobber i kommunen.

Om det er riktig navn kan han ikke vite. Det kan jo være sånn at noen bruker denne personens navn og ikke sitt eget. Kanskje lage en e-postadresse inneholdende dennes navn. Sånn sett kan jo denne personen være helt uskyldig, eller bare nekte i en eventuell samtale med arbeidsgiver eller politi. Da må saken etterforskes av Kripos for å finne svaret, og SÅ mye ressurser tror jeg ikke politiet legger ned i saken😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner meg om den gangen Anne Brith gikk ut og sa at noen hadde truet med mordbrann, mens sannheten var at vedkommende lurte på hvorfor hun lot alt gå opp i røyk (miste huset på grunn av dårlig økonomistyring). I grunnen var det mye hat og hets rettet mot Anne Brith, men hun klarte ikke å fremskaffe bevis for en eneste melding. Selv boka hennes inneholdt kun løsrevne kommentarer klippet fra Kvinneguiden, ikke alle var engang rettet mot henne. 

Oppskriften er jo effektiv, men det er som å pisse i buksa for å holde seg varm. Grunnen til at jeg drar opp Anne Brith igjen og igjen er at hun er selve kroneksempelet på hvordan det går når man lager kvalm og skaper konflikter som content på bloggen. Ikke hvordan det KAN gå, men hvordan det går. For til slutt har man brent såpass mange broer at det ikke er mer å skrive om. Henger han ut nok mennesker, eller drar igang med en anmeldelseskampanje, holder jo folk såpass avstand at han inne får noe innhold. Og det er måte på hvor mange ganger fanskaren hans synes det er interessant å lese om folk som ikke hilser. Selv det publikummet har grenser.

Ser han ikke selv at han er den mannlige utgaven av Anne Brith? Eller tror han at han skal klare å kontrollere kaoset han skaper på en bedre måte enn henne? Kanskje han kan skrive oppfølgeren til boka hennes? Panta forlag sliter nok med å rekruttere forfattere om dagen. Så kan han stille opp i GMN og erklære nytt jordskjelv, mens han klamrer seg til en motvillig programleder.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo gitt mer enn nok opplysninger om dette mennesket til at hun lett kan identifiseres. Skulle hun være uskyldig i anklagene, blir jeg ikke forbauset om det er Kokkejævel som blir anmeldt i dette tilfellet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...