Gå til innhold

Kokkejævelen, ny nr 1 på blogg.no


Gjest Barberblad

Anbefalte innlegg

Viki6 skrev (43 minutter siden):

Han skrev det i forbindelse med å sende julegave, tror jeg det var. At han ble for sein til å sende i posten, så hab måtte vippse penger. Hvorfor gapskratter du? 

Beklager!

Visste ikke at han hadde en sønn i Australia, så er nok ikke helt oppdatert på kokkens familieforhold :) 

Trodde han hadde alle barna sine i Alta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finlay skrev (14 minutter siden):

Beklager!

Visste ikke at han hadde en sønn i Australia, så er nok ikke helt oppdatert på kokkens familieforhold :) 

Trodde han hadde alle barna sine i Alta.

Ikke uvanlig at voksne barn flytter på seg 🙂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dalila skrev (1 time siden):

Selvfølgelig, men nå refererte jeg til en artikkel, og jeg har lest maaaaaange av dem. Han er over alt, og livet hans er knust av alle tapene. Forståelig nok.


Om jeg var han så hadde jeg når jeg skulle snakke om farsrollen og livet mitt som en selvfølge nevnt at jeg også har store barn som ikke ønsker oppmerksomhet, men som jeg er så heldig å få være pappa til og som gjør all motgangen litt enklere bare fordi de finnes. For så å nevne at jeg ikke har klart å være en så god pappa som jeg burde.
 

Jeg hadde ikke nevnt dem som en slags fotnote om at jeg var dårlig da, men NÅ skal jeg endelig være bra! Hurra for nye barn liksom. 
 

jeg skjønner at du er uenig med meg, og det er greit. 

Helt enig med deg.

Jeg har ingen døde søsken, men jeg er av kull nummer to. Faren min har alltid vært ærlig på at han var en bedre far for meg, enn for mine søstre og fremdeles uttrykker han glede over at han fikk "en ny sjanse". Han bruker vårt forhold som et bevis for at han duger som far, han føler sannsynligvis at han tar selvkritikk for sin fraværenhet i deres liv i samme slengen. Jeg krymper meg hver gang han nevner dette, for han bommer totalt. Søstrene mine blir på ingen måte imponert over at han til slutt fant farsgenet, de kjenner kun på hva de gikk glipp av. Og selvfølgelig er de sjalu på lillesøsteren som "fikk alt". 

Jeg er så glad faren min ikke har en blogg og en drøss med ukeblader hvor han fikk uttale seg uhindret. Søstrene mine og jeg har et godt forhold i dag, men hvis hele Norge skulle tatt del i forskjellsbehandlingen tror jeg ikke det hadde vært redning.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (12 timer siden):

Helt enig med deg.

Jeg har ingen døde søsken, men jeg er av kull nummer to. Faren min har alltid vært ærlig på at han var en bedre far for meg, enn for mine søstre og fremdeles uttrykker han glede over at han fikk "en ny sjanse". Han bruker vårt forhold som et bevis for at han duger som far, han føler sannsynligvis at han tar selvkritikk for sin fraværenhet i deres liv i samme slengen. Jeg krymper meg hver gang han nevner dette, for han bommer totalt. Søstrene mine blir på ingen måte imponert over at han til slutt fant farsgenet, de kjenner kun på hva de gikk glipp av. Og selvfølgelig er de sjalu på lillesøsteren som "fikk alt". 

Jeg er så glad faren min ikke har en blogg og en drøss med ukeblader hvor han fikk uttale seg uhindret. Søstrene mine og jeg har et godt forhold i dag, men hvis hele Norge skulle tatt del i forskjellsbehandlingen tror jeg ikke det hadde vært redning.

Godt skrevet. I denne artikkelen står det f.eks "I dag føles det endelig meningsfullt for Asbjørn å åpne øynene på morgenen igjen. Før kunne han ligge i to-tre timer for å kjempe seg opp av senga. Den eneste motivasjonen var å få betalt regningene sine og datteren Isabella". 

Datteren, igjen... Hva med sønnene hans? Var ikke de motivasjon? Greit nok at de er voksne, men de må jo være motivasjon de også? Jeg hadde ikke reagert på dette om det var første gang. Men det er jo nesten gjennomgående i alt han skriver, at det er datteren (og nå babyen) som betyr noe. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt rystet når jeg leser den artikkelen Cecil la ut litt over her. Hva i all verden må sønnene tenke hvis de leser dette, men de er nok klar over det fra før av.

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cesil skrev (11 timer siden):

Godt skrevet. I denne artikkelen står det f.eks "I dag føles det endelig meningsfullt for Asbjørn å åpne øynene på morgenen igjen. Før kunne han ligge i to-tre timer for å kjempe seg opp av senga. Den eneste motivasjonen var å få betalt regningene sine og datteren Isabella". 

Datteren, igjen... Hva med sønnene hans? Var ikke de motivasjon? Greit nok at de er voksne, men de må jo være motivasjon de også? Jeg hadde ikke reagert på dette om det var første gang. Men det er jo nesten gjennomgående i alt han skriver, at det er datteren (og nå babyen) som betyr noe. 

Det må være vondt for dem å lese dette, selv om de er voksne.

Én ting er at de ikke vil på bloggen og at han respekterer det, men dette er en artikkel, og i en setting der det er naturlig å nevne de andre barna også. Skulle bare mangle liksom.

Må være utrolig sårende å lese at datteren og det yngste barnet nevnes som det eneste som gjør livet meningsfullt. Gang på gang.

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cesil skrev (11 timer siden):

Godt skrevet. I denne artikkelen står det f.eks "I dag føles det endelig meningsfullt for Asbjørn å åpne øynene på morgenen igjen. Før kunne han ligge i to-tre timer for å kjempe seg opp av senga. Den eneste motivasjonen var å få betalt regningene sine og datteren Isabella". 

Datteren, igjen... Hva med sønnene hans? Var ikke de motivasjon? Greit nok at de er voksne, men de må jo være motivasjon de også? Jeg hadde ikke reagert på dette om det var første gang. Men det er jo nesten gjennomgående i alt han skriver, at det er datteren (og nå babyen) som betyr noe. 

 

Endret av Finlay
Feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cesil skrev (12 timer siden):

Godt skrevet. I denne artikkelen står det f.eks "I dag føles det endelig meningsfullt for Asbjørn å åpne øynene på morgenen igjen. Før kunne han ligge i to-tre timer for å kjempe seg opp av senga. Den eneste motivasjonen var å få betalt regningene sine og datteren Isabella". 

Datteren, igjen... Hva med sønnene hans? Var ikke de motivasjon? Greit nok at de er voksne, men de må jo være motivasjon de også? Jeg hadde ikke reagert på dette om det var første gang. Men det er jo nesten gjennomgående i alt han skriver, at det er datteren (og nå babyen) som betyr noe. 

I forbindelse med at han brettet ut om datterens valg om å flytte til mor, nevnte han at han så sønnen maks to ganger i året og at det var sønnens valg. Jeg vet ikke om farens svært offentlige tilbedelse av datteren (lyset i hans liv) og nå den nye babyen har noe med saken å gjøre. En ting er sikkert, han legger ikke noen innsats i å forhindre søskensjalusi.

Endret av Felis
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CMarie skrev (1 time siden):

Hvor mange sønner har Kokken? Altså de voksne.

2, en som bor i Australia og en som bor/bodde i Alta.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinkee skrev (7 minutter siden):

2, en som bor i Australia og en som bor/bodde i Alta.

Tre sønner og en datter fra første forhold har han fortalt på bloggen, pluss han de mistet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winther
Felis skrev (3 timer siden):

I forbindelse med at han brettet ut om datterens valg om å flytte til mor, nevnte han at han så sønnen maks to ganger i året og at det var sønnens valg. Jeg vet ikke om farens svært offentlige tilbedelse av datteren (lyset i hans liv) og nå den nye babyen har noe med saken å gjøre. En ting er sikkert, han legger ikke noen innsats i å forhindre søskensjalusi.

Han nevne den ene sønnen for et par uker siden, da han var så snill å lånte han noen tusen til innskudd til leilighet. Men bare et lån på avbetaling. Han er så gnadden at han ikke kunne gi sønnen pengene. Så han har skrevet en blogg om det, der den ene er nevnt 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sommer65 skrev (2 timer siden):

Han nevne den ene sønnen for et par uker siden, da han var så snill å lånte han noen tusen til innskudd til leilighet. Men bare et lån på avbetaling. Han er så gnadden at han ikke kunne gi sønnen pengene. Så han har skrevet en blogg om det, der den ene er nevnt 😀

Igjen, hvorfor må han brette ut den lille kontakten han har med sønnen på bloggen. Tenk hvor glad sønnen hadde blitt hvis han fikk disse pengene som en startkapital. Men nei, han anser seg selv som hjelpsom og snill, men hver en krone skal tilbakebetales. Jeg har også mange ganger reagert på at livet hans består av datter og baby og kjærest. Og nå ymter han stadig frempå om at det er store vanskeligheter i livet hans, men det kan han ikke fortelle om for det berører andre. Jammen så la være å hinte om ting som skal holdes privat. Det skaper ihvertfall bare spekulasjoner. Enten er det denne rusavhengige sønnen som skaper bekymring, eller så er det utfordringer når det gjelder samarbeidet med eks ang datter. 
Også dette innlegget om at han tok kritikk. Tok han kritikk egentlig? Han holdt en følelsesladet tale til Datter hvor han tok kritikk på at han hadde lagt ut et bilde mot hennes vilje. Bildet var så nydelig, men datter ville ikke legge det ut. Men han, pappaen, forsto. Datter begynte å se «voksen» ut, og det var grunnen. Flott, da har han fortalt det datter ikke ville legge ut til hele Norge 🙄🙄🙄

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger kokkejævel og stolt av at han er kjendisen i byen min!!

Endret av Entotrefirfem
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Entotrefirfem skrev (2 minutter siden):

Det må være misunnelse

Selvfølgelig, er man kritisk så er det misunnelse det er.......det er noe av det mest oppbrukte argumentet man kan komme med 🤣

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (4 minutter siden):

Selvfølgelig, er man kritisk så er det misunnelse det er.......det er noe av det mest oppbrukte argumentet man kan komme med 🤣

Misunnelseskortet er noe av det teiteste som brukes og så innmari oppbrukt. Er kun de som ikke har noe annet fornuftig å komme med som bruker det kortet der.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...