Gå til innhold

Firebarnsmor: – Vi lever på 4000 kroner i måneden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg imponeres stadig av de som er uføre som både har og planlegger flere barn.

Anonymkode: 917fe...ae2

Man kan bli ufør etter man har fått barn. Det betyr ikke at de skal måtte gis bort. 😉

Det å planlegge nye barn som ufør, virker korttenkt. Et barn koster mye, og noen tenker kanskje ikke over at dette nye barnet kan få utfordringer som krever økonomiske ressurser. Et nytt barn krever også at man fysisk og psykisk skal være i stand til å følge det opp.

Anonymkode: 066e1...a9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjemmefarging er fullt mulig å gjøre!

Ved å la være, er det ca 100 kr spart.

Anonymkode: 066e1...a9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest commeilfaut
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

i tillegg til dette kommer bostøtte på kanskje 1-2000, dobbel barnetrygd på alle barna = 8000 dvs at hun minst får utbetalt 28000kr i måneden på seg selv og sine 4 barn. Hvordan i alle dager kan de kalle seg fattige da?

Jeg føler meg ikke spesielt rik, men må si at tanken på å fostre opp 4(!) barn på 25.000 i mnd høres veldig lite ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4000 i mnd på en voksen og 4 barn. De kan umulig spise ordentlig. Jeg klarer meg knapt 3 uker på den summen alene. Mat er vanvittig dyrt i Norge. Jeg skal ha ordentlige råvarer, og minst 5 forskjellige grønnsaker hver uke.

Anonymkode: 7592c...c22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å kritisere ett ukjent menneske som en ikke har noe fakta om. Livet har vel ikke forandret seg for enkelte på 18 år.

Anonymkode: 78d1e...7c7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fint å kritisere ett ukjent menneske som en ikke har noe fakta om. Livet har vel ikke forandret seg for enkelte på 18 år.

Anonymkode: 78d1e...7c7

Korrekt.

Og 4000 kroner til mat, klær, aktiviteter og drivstoff for en voksen og fire barn er snaut. 

Selv om mange tydeligvis mener familien må sløse for å komme dit at de fattige.

Anonymkode: 310e6...34b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ved å la være, er det ca 100 kr spart.

Anonymkode: 066e1...a9b

Vel, selv fattigfolk har lov til å prioritere eget velvære og hvis det kun er snakk om hårfarge til en hundrings, så er det jo ingen som kan si noe på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er uføretrygdet og aleneforsørger for 1 barn. Jeg har utbetalt 30500kr pr måned; ung ufør tillegg, grunnstønad 1, kommunal og statlig bostøtte, barnetilleg og barnebidrag. Jeg vil si jeg har god økonomisk sans, etter mange år på laveste sats AAP før uføretygd ble innvilget. Jeg tørte såvidt å få 1  barn, etter mange års fattigdom. Jeg tør kanskje å få 1 til, siden barnefar har god økonomi. Men, dama i artikkelen fikk kanskje barn før hun fikk dårlig råd, kanskje har eksmannen svindlet henne, kanskje mistet hun alt pga naturkatastrofe - vi vet ikke. Det som er synd er barna som må vokse opp i elendighet. Og tro meg, å vokse opp som fattig er fælt. Særlig når foreldre heller ikke har energi eller andre ressurser til å veie opp. Jeg syns vi som samfunn burde ta oss råd til å ha mer gratisordninger for barn. De skal få slippe å lide under foreldres dårlige økonomiske sans og sykdom og uflaks.

Anonymkode: 11b4d...687

Gratulerer! Du har mer utbetalt i måneden enn min kone som er sykepleier med over 20 års erfaring og full ansiennitet! 

At folk våger å klage når de får utbetalt over 30k i måneden er så frekt og utidig at jeg ikke finner ord 😡

Anonymkode: f37cd...c97

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er uføretrygdet og aleneforsørger for 1 barn. Jeg har utbetalt 30500kr pr måned; ung ufør tillegg, grunnstønad 1, kommunal og statlig bostøtte, barnetilleg og barnebidrag. Jeg vil si jeg har god økonomisk sans, etter mange år på laveste sats AAP før uføretygd ble innvilget. Jeg tørte såvidt å få 1  barn, etter mange års fattigdom. Jeg tør kanskje å få 1 til, siden barnefar har god økonomi. Men, dama i artikkelen fikk kanskje barn før hun fikk dårlig råd, kanskje har eksmannen svindlet henne, kanskje mistet hun alt pga naturkatastrofe - vi vet ikke. Det som er synd er barna som må vokse opp i elendighet. Og tro meg, å vokse opp som fattig er fælt. Særlig når foreldre heller ikke har energi eller andre ressurser til å veie opp. Jeg syns vi som samfunn burde ta oss råd til å ha mer gratisordninger for barn. De skal få slippe å lide under foreldres dårlige økonomiske sans og sykdom og uflaks.

Anonymkode: 11b4d...687

Hmm, du har for mye i uføre til å få bostøtte, barnetillegg og grunnstønad..... 

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

4000 i mnd på en voksen og 4 barn. De kan umulig spise ordentlig. Jeg klarer meg knapt 3 uker på den summen alene. Mat er vanvittig dyrt i Norge. Jeg skal ha ordentlige råvarer, og minst 5 forskjellige grønnsaker hver uke.

Anonymkode: 7592c...c22

Du må lære deg forskjell på "klarer meg" og "skal ha"

Anonymkode: 917fe...ae2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fint å kritisere ett ukjent menneske som en ikke har noe fakta om. Livet har vel ikke forandret seg for enkelte på 18 år.

Anonymkode: 78d1e...7c7

Jeg tror det er et fåtall som kritiserer denne kvinnen, rett og slett fordi artikkelen ikke gir noen relevante opplysninger.

Anonymkode: 066e1...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun kunne spart mye ved å ikke bleke håret sitt blondt da, noe som mest sannsynlig er gjort hos frisør og da snakker vi fort 2000+ PR gang.

(Hvis dere ser bildet av hun i artikkelen)

Anonymkode: 2072c...219

Tror du oppriktig at hun bruker 2000 kr på frisør når barna sulter?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er uføretrygdet og aleneforsørger for 1 barn. Jeg har utbetalt 30500kr pr måned; ung ufør tillegg, grunnstønad 1, kommunal og statlig bostøtte, barnetilleg og barnebidrag. Jeg vil si jeg har god økonomisk sans, etter mange år på laveste sats AAP før uføretygd ble innvilget. Jeg tørte såvidt å få 1  barn, etter mange års fattigdom. Jeg tør kanskje å få 1 til, siden barnefar har god økonomi. Men, dama i artikkelen fikk kanskje barn før hun fikk dårlig råd, kanskje har eksmannen svindlet henne, kanskje mistet hun alt pga naturkatastrofe - vi vet ikke. Det som er synd er barna som må vokse opp i elendighet. Og tro meg, å vokse opp som fattig er fælt. Særlig når foreldre heller ikke har energi eller andre ressurser til å veie opp. Jeg syns vi som samfunn burde ta oss råd til å ha mer gratisordninger for barn. De skal få slippe å lide under foreldres dårlige økonomiske sans og sykdom og uflaks.

Anonymkode: 11b4d...687

Har du UTBETALT 30500 i måneden OG har bostøtte? Hvordan i hule helvete klarer du å få til det? 
Og hvordan er du en aleneforsørger som planlegger å få et barn til? Da er du vel ikke aleneforsørger dersom barnefaren du planlegger har god økonomi? Eller lever dere fra hverandre slik at du skal kunne få den enorme utbetalingen du får hver måned?

Anonymkode: c31b1...103

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, SupaWoman skrev:

Tror du oppriktig at hun bruker 2000 kr på frisør når barna sulter?

Vet du om barna sulter fordi hun får for lite utbetalt, eller sulter barna fordi hun prioriterer utbetalingen feil?

Jeg vet ikke. Fint om du har mer informasjon enn artikkelen gir!

Anonymkode: 066e1...a9b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fint å kritisere ett ukjent menneske som en ikke har noe fakta om. Livet har vel ikke forandret seg for enkelte på 18 år.

Anonymkode: 78d1e...7c7

Hun har jo selv valgt å gå ut i media. Tror hun da at alt hun får er sympatierklæringer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må lære deg forskjell på "klarer meg" og "skal ha"

Anonymkode: 917fe...ae2

Man skal ikke bare klare seg. Da lever man jo i tortur hver eneste dag. Jeg skal ha det godt. Ikke spise junk og bli syk, bare pga noen hundrelapper spart. Da er det jo bedre å bli eremitt.

Anonymkode: 7592c...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, MorTil2 skrev:

Jeg har ikke lest alle meningene i denne tråden, men lest artikkelen.

Umiddelbart tenker jeg at 4000 er knapt for en voksen og 4 barn (riktig er den ene barnet også voksen, 18 år, og kunne få seg en jobb). Men som uføretrygdet selv, med aleneomsorg for 2 barn, savner jeg mer info om hvilket regninger det refereres til (det står at de har 4000 igjen etter at alle regninger er betalt).

Moren har uføretrygd, pluss barnebidrag, pluss barnetrygd for ett barn xtra. Det blir en del penger av det. Så hvilket regninger er det som betales : husleie, strøm, mobil, trening, kredittkort, abonnement på avis, blader, netflix ? Som hovedregel har de fleste et sted de kan stramme inn. F eks bytte mobilabonnement, kjøpe mindre klær og sko, avslutte abonnement osv.

Syns artikkel blir for lettvint i favør den uføre og hennes barn. Det er fullt mulig å ha et godt liv, også økonomisk, fordi om en er uføretrygdet. Men det krever at man vurderer nøye hvor pengene går, og tar det ansvaret og den jobben det er å vurderer priser opp mot hverandre før man handler.

Du snakker jo som om kvinnen i artikkelen er dum som et brød, og ikke har gått gjennom økonomien sin kanskje titalls ganger allerede, og kuttet inntil beinet alle steder der det går! Det vet du ingenting om, men du burde kanskje la tvilen komme henne til gode, og ikke gå ut fra at hun sitter og betaler for masse unødvendigheter. Hun er bare ufør, ikke blind og dum.

 

Anonymkode: fe3e1...e9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, O.G. skrev:

Vel, selv fattigfolk har lov til å prioritere eget velvære og hvis det kun er snakk om hårfarge til en hundrings, så er det jo ingen som kan si noe på det.

Da trenger man ikke dytte barna sine foran.

100 kr her, 50 kr der, en brus til 20 kr....

De aller fleste av oss kan spare inn på unødvendigheter.

Anonymkode: 066e1...a9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da trenger man ikke dytte barna sine foran.

100 kr her, 50 kr der, en brus til 20 kr....

De aller fleste av oss kan spare inn på unødvendigheter.

Anonymkode: 066e1...a9b

Nå må du begynne å slutte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Korrekt.

Og 4000 kroner til mat, klær, aktiviteter og drivstoff for en voksen og fire barn er snaut. 

Selv om mange tydeligvis mener familien må sløse for å komme dit at de fattige.

Anonymkode: 310e6...34b

man ha bil dersom man bor i Drammen?

Anonymkode: 066e1...a9b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...