Gå til innhold

Firebarnsmor: – Vi lever på 4000 kroner i måneden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 23.8.2019 den 0.39, AnonymBruker skrev:

https://www.nrk.no/buskerud/firebarnsmor_-_-vi-lever-pa-4000-kroner-i-maneden-1.14669880

Jeg skjønner ikke hvorfor de kaller seg for fattige. Alenemoren er altså uføretrygdet og har da ca 20500 kr brutto, kanskje 18000 netto utbetalt, i tillegg til dette kommer bostøtte på kanskje 1-2000, dobbel barnetrygd på alle barna = 8000 dvs at hun minst får utbetalt 28000kr i måneden på seg selv og sine 4 barn. Hvordan i alle dager kan de kalle seg fattige da? De kan umulige prioritere pengene særlig rett..

Anonymkode: 2072c...219

4000 til mat, klær, drivstoff og aktiviteter skulle da være rikelig om man prioriterer litt. Kanskje kan hun finne mer om hun reduserer de faste utgiftene, men klart det er lettere å klage i mediene på at man ikke får ta mer av andres inntekter

Anonymkode: 7f851...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

4000 til mat, klær, drivstoff og aktiviteter skulle da være rikelig om man prioriterer litt. Kanskje kan hun finne mer om hun reduserer de faste utgiftene, men klart det er lettere å klage i mediene på at man ikke får ta mer av andres inntekter

Anonymkode: 7f851...caf

Vær så snill, del hemmeligheten om hvordan man kjøper mat til fem for mindre enn 4000 i måneden.

Anonymkode: a3353...3ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje de faktisk må bruke klærne til de er utslitte, det ville være bra isåfall. Ingen menneskerett å ha splitter nye moteklær slik mange ser ut til å tru.

Anonymkode: 7f851...caf

«Alle andre» har jo det.... 😉

Anonymkode: 066e1...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær så snill, del hemmeligheten om hvordan man kjøper mat til fem for mindre enn 4000 i måneden.

Anonymkode: a3353...3ed

Vær så snill, forklar hvordan du vet at utbetalingen er prioritert på en fornuftig måte, slik at man ender opp med 4000 kr.

Anonymkode: 066e1...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær så snill, forklar hvordan du vet at utbetalingen er prioritert på en fornuftig måte, slik at man ender opp med 4000 kr.

Anonymkode: 066e1...a9b

Vedkommende skrev at 4000 til mat, klær og aktiviteter skulle være rikelig.

Anonymkode: a3353...3ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun bare har 4000,- til mat, etter at faste, NØDVENDIGE utgifter er betalt har hun rett på økonomisk sosialstønad. 

Anonymkode: 6af48...142

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har man dårlig råd så forsikrer man huset og innbo. Alskens andre forsikringer for 4000 kr mnd er jo hinsides. Gjenbruk er ikke på hvert hjørne nei, men facebook har mange En hjelpende hånd side. Man må finne løsninger. Ikke klage til media. Ingen vet hvorfor hun ikke klarer å jobbe. Er man skral fra før så popper man ikke ut 4-5 unger, men det er en annen debatt. 

Anonymkode: a19d8...a68

Du vet man kan bli "skral" ETTER at barna er født sant?

 

Anonymkode: 61813...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke om den lønnsinntekter er fra en stilling i det offentlige

Anonymkode: 7ab2a...762

Der har du dessverre feil, prinsippet for alle arbeidsforhold er at den som betaler lønnen får mer igjen en det som betales ut. Det offentlige har mer bruk for jobben en hjelpepleier gjør en prisen som betales for arbeidet (lønnen). På samme måte må jeg føle at jeg får mer igjen fra arbeidsgiver en det koster meg å gå på jobb, ellers gidder jeg ikke. 

Forskjellen er altså at det som betales ut til en ansatt i det offentlige, har blitt byttet i verdiskapende arbeid. Det er helt nødvendig i vårt samfunn at vi her mulighet til å få hjelp fra NAV, men det er ikke verdiskapende arbeid. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke sikkert hun får en krone i bidrag. Selv får jeg skarve 3,000kr måneden til sammen for tre barn uten samvær.

Anonymkode: fb775...f25

Nå må jeg spørre fordi jeg ikke vet, ikke for å være vanskelig... Hvordan bærer man seg ad for å ikke få en krone i bidrag for 4 barn?

Antar at dersom barnefar er død så blir det ingenting, men da får man vel noe ekstra støtte fra NAV?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tiuren skrev:

Nå må jeg spørre fordi jeg ikke vet, ikke for å være vanskelig... Hvordan bærer man seg ad for å ikke få en krone i bidrag for 4 barn?

Antar at dersom barnefar er død så blir det ingenting, men da får man vel noe ekstra støtte fra NAV?

Hvis barnefar ikke har bidragsevne får man ingenting. Ved lav inntekt kan man få forskudd fra nav, men det er ikke særlig mye. Interessant nok hadde barnefar og jeg omtrent samme inntekt i en periode, han slapp bidrag, men jeg fikk ikke engang fullt forakudd, det var vel ca 600 kroner måneden. Så han hadde ifølge nav ikke råd til å forsørge barna sine, mens jeg på den samme inntekten skulle betale både hans og min del.

Anonymkode: a3353...3ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis barnefar ikke har bidragsevne får man ingenting. Ved lav inntekt kan man få forskudd fra nav, men det er ikke særlig mye. Interessant nok hadde barnefar og jeg omtrent samme inntekt i en periode, han slapp bidrag, men jeg fikk ikke engang fullt forakudd, det var vel ca 600 kroner måneden. Så han hadde ifølge nav ikke råd til å forsørge barna sine, mens jeg på den samme inntekten skulle betale både hans og min del.

Anonymkode: a3353...3ed

Dette kan du tydeligvis mer om en meg, og jeg føler med de som kommer i en slik situasjon. Det høres ikke rettferdig ut, ble denne avgjørelsen etterprøvd av NAV? 

Mener at tidligere ble bidragsatsene satt fra inntektsevne, og ikke det man faktisk tjente? 

 

Men tilbake til saken 4*600 =2400. Og det er endel mer en "ingenting" som Anonymkode: fb775...f25 nevnte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Tiuren skrev:

Dette kan du tydeligvis mer om en meg, og jeg føler med de som kommer i en slik situasjon. Det høres ikke rettferdig ut, ble denne avgjørelsen etterprøvd av NAV? 

Mener at tidligere ble bidragsatsene satt fra inntektsevne, og ikke det man faktisk tjente? 

 

Men tilbake til saken 4*600 =2400. Og det er endel mer en "ingenting" som Anonymkode: fb775...f25 nevnte. 

Den ble ikke etterprøvd av nav. Den ble tatt av nav.

tjener man over en grense som ikke er spesielt høy, er forskuddet 0. Så snart jeg var ferdig utdannet og i jobb fikk jeg 0.

Anonymkode: a3353...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, O.G. said:

Hmm, du har for mye i uføre til å få bostøtte, barnetillegg og grunnstønad..... 

Stemmer ikke. Overgangsordning. 30500 er totalt. Ikke at jeg har alt det andre i tillegg.

Anonymkode: 11b4d...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke at folk ikke bare kan flytte på seg til billigere steder.

Anonymkode: e210d...755

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke at folk ikke bare kan flytte på seg til billigere steder.

Anonymkode: e210d...755

Som vi alle vet er det gratis å flytte.

Det er dyrt å være fattig, man har ikke alltid midlene til å gjøre de økonomisk beste valgene.

Anonymkode: a3353...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke råd til å ha fire barn så skjønner godt hun blir fattig med så stor familie.

Anonymkode: df8ad...2f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 23.8.2019 den 0.39, AnonymBruker skrev:

https://www.nrk.no/buskerud/firebarnsmor_-_-vi-lever-pa-4000-kroner-i-maneden-1.14669880

Jeg skjønner ikke hvorfor de kaller seg for fattige. Alenemoren er altså uføretrygdet og har da ca 20500 kr brutto, kanskje 18000 netto utbetalt, i tillegg til dette kommer bostøtte på kanskje 1-2000, dobbel barnetrygd på alle barna = 8000 dvs at hun minst får utbetalt 28000kr i måneden på seg selv og sine 4 barn. Hvordan i alle dager kan de kalle seg fattige da? De kan umulige prioritere pengene særlig rett..

Anonymkode: 2072c...219

SLUTT! SLUTT! SLUTT!

Hvor kommer dette ryktet fra?

Det heter UTVIDET BARNETRYGDET! Alle som er ALENE med et barn får EN ekstra barnetrygd. ¨

(sikkert noen flere som har sagt noe om det, men fuck... blir så irritert når det kommer sånne åpenbare faktafeil!)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sylveon skrev:

SLUTT! SLUTT! SLUTT!

Hvor kommer dette ryktet fra?

Det heter UTVIDET BARNETRYGDET! Alle som er ALENE med et barn får EN ekstra barnetrygd. ¨

(sikkert noen flere som har sagt noe om det, men fuck... blir så irritert når det kommer sånne åpenbare faktafeil!)

Hele tråden er basert på ukvalifisert synsing.

Anonymkode: 066e1...a9b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo klare seg på 4000kr når alt annet er betalt.

Anonymkode: f3613...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den ble ikke etterprøvd av nav. Den ble tatt av nav.

tjener man over en grense som ikke er spesielt høy, er forskuddet 0. Så snart jeg var ferdig utdannet og i jobb fikk jeg 0.

Anonymkode: a3353...3ed

Grensene er helt greie. Med fire barn så får hun enten forhøyet forskudd (1.640) eller ordinært forskudd (1.230). Hun har ikke mulighet til å få redusert forskudd på grunn av antall barn og for å få ingenting så må hun tjene over 524.800 kr i året som hun ikke har mulighet til på uføretrygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...