Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
3 minutter siden, Korsihalsen skrev:

Ble nok ikke det store tapet for verden at man skulle gå glipp av noe sånt mesterverk...

Det var ikke hyggelig sagt... 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Det var ikke hyggelig sagt... 

Nei. Men så heldig var vi ikke. Makkverket ble reddet leste jeg.

• Liker 7
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
7 minutter siden, Korsihalsen skrev:

Nei. Men så heldig var vi ikke. Makkverket ble reddet leste jeg.

Synes det er dårlig gjort av deg å forhåndsdømme. Du kan ikke si at den nye boka er dårlig uten å ha lest den, selvom du kanskje ikke likte den forrige 

Skrevet
7 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Synes det er dårlig gjort av deg å forhåndsdømme. Du kan ikke si at den nye boka er dårlig uten å ha lest den, selvom du kanskje ikke likte den forrige 

Siden fanskaren hennes er 12 år blir det vel ikke til at voksne folk kommer til å like den.  Det er sjelden voksne folk finner bøker som er laget for barn særlig interessante. 

• Liker 19
Skrevet
12 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Jo det kan jeg si helt klart, uten å ha lest det forrige makkverket. Kun fattige utdrag. Hva har noen sånne å komme med? Ingenting. 

• Liker 1
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
3 minutter siden, Korsihalsen skrev:

Jo det kan jeg si helt klart, uten å ha lest det forrige makkverket. Kun fattige utdrag. Hva har noen sånne å komme med? Ingenting. 

Hvordan vet du at hun ikke har noenting å komme med?

Skrevet
1 minutt siden, Jegskulleønskeat skrev:

Hvordan vet du at hun ikke har noenting å komme med?

Hun har jo ikke det på bloggen av det lille jeg har lest, hvorfor skulle hun da komme med noe vettugt i bokform?

• Liker 6
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
1 time siden, Peonjenta skrev:

Hun har jo ikke det på bloggen av det lille jeg har lest, hvorfor skulle hun da komme med noe vettugt i bokform?

Hva skal hun skrive om?

Gjest Vitting
Skrevet

Av egen erfaring fra franske myndigheter så snakker de ekstremt lite engelsk. I call BS on that story.

Skrevet

Jeg bor i Frankrike, og bodde to år i Paris. Ble selv frastjålet lommeboka mi en gang. Jeg snakker riktig nok fransk, men har sett flere turister som sliter med å forklare seg til politiet, da de aller fleste snakker svært dårlig engelsk. 

I tillegg har ikke politiet i Paris mulighet til å bruke masse tid på én enkeltperson. Hver eneste dag blir hundrevis av turister frastjålet verdisaker. Paris er en enormt stor by (selv om SE kanskje ikke vet det, da hun alltid henger i de samme områdene hver gang hun er der). 

Blir man offer for pickpocketing i Paris, gjør politiet følgende :

1. Henviser deg til politistasjonen og ber deg fylle ut papirer. 

2. Ber deg beskrive hvordan tyven(e) så ut og hvordan det hele skjedde. Politiet noterer også hva du har på deg og din høyde, hårfarge etc slik at de senere kan prøve å finne deg og tyven på video fra overvåkingskamera. 

3. De viser deg bilder av alle i registeret som er ettersøkt, for å se om det var en av dem som stjal fra deg. 

4. De ber deg beskrive alt du har mistet. Fra punkt til prikke. Selv kortnummeret på det frastjålne bankkortet, og absolutt alt annet som lå i lommeboka. 

5. Du gir dem et tlf nummer som du kan nås på. De reiser seg opp. Du reiser deg opp. Takk, farvel, lykke til. 

That's it. Ingen spesialbehandling, biljakt, løping etter tyver sammen med deg. 

• Liker 40
Skrevet
7 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:

Hva skal hun skrive om?

Om kjærlighet og drt å være forelsket. Mye handlet om Thodesen, da det var første gang hun opplevde å ikke få det hun ønsket på kjærlighetsfronten.

Nå som hun er så stupende forelsket passer det kanskje fint at kapitler om gamle flammer blir stjålet...:plystre:

• Liker 10
Skrevet

Boken ble nok ikke så bra som hun hadde forestilt seg. Negative tilbakemeldinger fra forlaget kanskje? Kanskje hun selv var misfornøyd men ikke klarer å innrømme at hun har laget et dårlig produkt.

Hun har jo helt sikkert backup. Men dette er jo en hendig unnskyldning til å ikke utgi boken. 

Og biljakt og sivil politi er jo bare for å skape spenning. Hun lever jo av at folk syntes livet hennes er spennende. Hva høres kulest ut? "Jeg tok en uber til politiet for å annmelde." eller "Sivil politiet kom og tok meg med på en vill biljakt i hele Paris for å finne mine dyrebare eiendeler!"

Målgruppen er 12 år gamle jenter og 50 shades tilhengere. Selvfølgelig skriver hun om det slik. 

• Liker 17
Skrevet

Gud, som den jenta lyver!! Jeg blir så flau over henne. Skal du lyver, så bør du komme på en bedre løgn enn det Sophie Elise

De som har litt peiling vet at franskmenn snakker nesten ikke engelsk. Hun satt i politibilen og de jakta etter tyven? Yeah right :hoho: Høres ut som en film.

Hun ble da IKKE ranet!! Forskjell på tak og tyveri. Dramaqueen og løgner. Hun må dikte opp løgner for å få mediaplass og oppmerksomhet 

• Liker 11
Skrevet

Og da var det rett til topps på blogglisten :Knegg: 

• Liker 3
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
2 timer siden, BeverTramp skrev:

Om kjærlighet og drt å være forelsket. Mye handlet om Thodesen, da det var første gang hun opplevde å ikke få det hun ønsket på kjærlighetsfronten.

Nå som hun er så stupende forelsket passer det kanskje fint at kapitler om gamle flammer blir stjålet...:plystre:

Det kan være ting som treffer ungdom da, kjærlighet og forelskelse er viktige temaer for mange i denne alderen. Skuffelser, ikke-gjensidig kjærlighet og kjærlighetssorg, er en vanlig del av mange ungdommers hverdag. Det kan være bra å skrive noe rundt dette

Skrevet (endret)
7 minutter siden, Jegskulleønskeat said:

Det kan være ting som treffer ungdom da, kjærlighet og forelskelse er viktige temaer for mange i denne alderen. Skuffelser, ikke-gjensidig kjærlighet og kjærlighetssorg, er en vanlig del av mange ungdommers hverdag. Det kan være bra å skrive noe rundt dette

Men hvis vi nå tenker tilbake på det hun skrev i den første boken sin så blir nok boken heller skadelig for barn å lese.

Rosa champagne i begravelsen når hun tar selvmord. Bare det ene eksempelet her er jo skadelig for barn og ungdom å lese. Jeg har ikke lest boken hennes, og kommer ikke til å gjøre det. Men har lest nok anmeldelser og utdrag av den til å vite at den burde ha aldersgrense. 

Hvis hun klarer å skrive en bok som ikke er direkte farlig og skadelig å lese for målgruppen hennes, da fortjener hun skryt. Så langt har hun ikke klart dette. Men er jo lov å håpe. Jeg unner henne å bli voksen og komme ut av den ego sentrerte boblen hun lever i. Det er ikke godt for henne å ha det virkelighets synet hun har. Og ikke sunt for våre barn og ungdom å lese om den og bli påvirket av den.

Endret av Ellatin
  • Liker 8
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
Akkurat nå, Ellatin skrev:

Men hvis vi nå tenker tilbake på det hun skrev i den første boken sin så blir nok boken heller skadelig for barn å lese.

Rosa champagne i begravelsen når hun tar selvmord. Bare det ene eksempelet her er jo skadelig for barn og ungdom å lese. Jeg har ikke lest boken hennes, og kommer ikke til å gjøre det. Men har lest nok anmeldelser og utdrag av den til å vite at den burde ha aldersgrense. 

Hvis hun klarer å skrive en bok som ikke er direkte farlig og skadelig å lese for målgruppen hennes, da fortjener hun skryt. Så langt har hun ikke klart dette. Men er jo lov å håpe. Jeg unner henne å bli voksen og komme ut av den ego sentrerte boblen hun lever i. Det er ikke godt for henne å ha det virkelighets synet hun har. Og ikke sunt for våre barn og ungdom å lese om den og bli påvirket av den.

Enig i dette. Den rosa-champagne greia var helt blåst, og laaaaangt over streken. Det er skikkelig offensivt for de som faktisk har mistet noen i selvmord

Skrevet
1 time siden, Mädchen skrev:

Og da var det rett til topps på blogglisten :Knegg: 

Så planen funket 

• Liker 5
Gjest orfeus
Skrevet
39 minutter siden, Aurora** skrev:

Så planen funket 

Når man ikke kan bruke noe av det som er oppe i media, lager man en god røverhistorie, og bæng! Der var man øverst!

Jeg lurer veldig på hvorfor hun må fortelle så mye og så mange ganger om sine underlivsplager. Andre kvinner ville tatt operasjonen og holdt kjeft, det er da virkelig ikke noe som angår andre enn henne selv og hennes nærmeste.

Skrevet

"... og ut hoppet tre menn med våpen" "...viste seg å være sivil-politiet."

Går sivilt politi med våpen?

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...