Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Gjest hulillerunde
Skrevet

Syntes Hans-Petter Nygård Hansen hadde veldig gode argumenter i forhold til bloggere og reklamebyråene etc som pøser på med penger til bloggere som SE. Det er viktig å faktisk ta en skikkelig opprydning i bloggverden og de som betaler GODT for å holde det gående med uetiske og ukritiske holdninger og formidlinger. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hun en perfekt nakke?

• Liker 2
Gjest Kariannne
Skrevet

Han virker bra for hun han nye kjæresten. 

Skrevet

Motgang føles nok mye sterkere for slike som SE. 

De som ikke har følt på en økonomisk krise i løpet av livet, eller alvorlig mobbing som varer gjennom hele skolegangen, kanskje ut i voksenlivet også. De som kan streve med å få tiden til å strekke til. De som må ordne alt selv og som ikke har mulighet til vaskedame og middag ute flere ganger i uken.

Ting vi hadde sett på som bagateller føles nok alvorlige for de som har levd et skjermet og lett liv. Ting vi hadde tenkt kanskje var litt vanskelige kan føles nesten uoverkommelige for disse menneskene. Hun er egentlig voldsomt heldig som har havnet i den situasjonen hun er i. Men hun har neppe forståelse for hva en ekte depresjon er. 

Nå har jeg heldigvis aldri lidd av noen depresjon eller noen av disse andre mentale plagene SE skryter på seg selv. Men en depresjon er mer enn at ting er litt kjipt. Men uten å ha opplevd the real life så har hun ikke noe sammenligningsgrunnlag. 

Og hun kommer åpenbart ikke så langt i det kognitive spekteret at hun skjønner at å glorifisere disse påståtte mentale problemene sine er skadelig for flere enn henne selv.

Argumentet med at folk velger selv om de vil lese det hun skriver eller ikke, så hun er ikke være ansvarlig for hvilken effekt hun har på folk er oppbrukt. Det er barn vi snakker om her. Barn ned i ti års alderen. Hvis de overhører noen snakke om hvor kul eller flott eller hva enn SE er, så vil de selvfølgelig begynne å lese og se opp til denne dama. Barn kan ikke stoles på til å kun lese blogger eller videoer på YouTube som er sunne for de. De er barn. På mange måter er SE et barn selv. Hun har jo ikke opplevd et ekte voksenliv.

• Liker 6
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
58 minutter siden, Ellatin skrev:

Motgang føles nok mye sterkere for slike som SE. 

De som ikke har følt på en økonomisk krise i løpet av livet, eller alvorlig mobbing som varer gjennom hele skolegangen, kanskje ut i voksenlivet også. De som kan streve med å få tiden til å strekke til. De som må ordne alt selv og som ikke har mulighet til vaskedame og middag ute flere ganger i uken.

Ting vi hadde sett på som bagateller føles nok alvorlige for de som har levd et skjermet og lett liv. Ting vi hadde tenkt kanskje var litt vanskelige kan føles nesten uoverkommelige for disse menneskene. Hun er egentlig voldsomt heldig som har havnet i den situasjonen hun er i. Men hun har neppe forståelse for hva en ekte depresjon er. 

Nå har jeg heldigvis aldri lidd av noen depresjon eller noen av disse andre mentale plagene SE skryter på seg selv. Men en depresjon er mer enn at ting er litt kjipt. Men uten å ha opplevd the real life så har hun ikke noe sammenligningsgrunnlag. 

Og hun kommer åpenbart ikke så langt i det kognitive spekteret at hun skjønner at å glorifisere disse påståtte mentale problemene sine er skadelig for flere enn henne selv.

Argumentet med at folk velger selv om de vil lese det hun skriver eller ikke, så hun er ikke være ansvarlig for hvilken effekt hun har på folk er oppbrukt. Det er barn vi snakker om her. Barn ned i ti års alderen. Hvis de overhører noen snakke om hvor kul eller flott eller hva enn SE er, så vil de selvfølgelig begynne å lese og se opp til denne dama. Barn kan ikke stoles på til å kun lese blogger eller videoer på YouTube som er sunne for de. De er barn. På mange måter er SE et barn selv. Hun har jo ikke opplevd et ekte voksenliv.

Hun ble veldig mye mobbet da hun var yngre

Skrevet
2 minutter siden, Jegskulleønskeat said:

Hun ble veldig mye mobbet da hun var yngre

Hun ble mobbet. Er mange som sier, henne selv også, at hun ble selv utviklet seg til å bli en mobber.

Det er stor forskjell i å bli mobbet i en periode, og å bli mobbet gjennom hele skolegangen. Min hensikt er ikke å bagatellisere hennes periode som mobbeoffer. Men hun bruker mobbeoffer kortet daglig for å rettferdiggjøre hennes egen oppførsel. Jeg vet om mange mobbeofre som ble mobbet hardt og brutalt både fysisk og psykisk gjennom hele skolegangen som har vokst opp og kommet langt, uten en eneste gang å trekke frem mobbeoffer kortet.

• Liker 10
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet (endret)
På 9.3.2018 den 19.07, Ellatin skrev:

Hun ble mobbet. Er mange som sier, henne selv også, at hun ble selv utviklet seg til å bli en mobber.

Det er stor forskjell i å bli mobbet i en periode, og å bli mobbet gjennom hele skolegangen. Min hensikt er ikke å bagatellisere hennes periode som mobbeoffer. Men hun bruker mobbeoffer kortet daglig for å rettferdiggjøre hennes egen oppførsel. Jeg vet om mange mobbeofre som ble mobbet hardt og brutalt både fysisk og psykisk gjennom hele skolegangen som har vokst opp og kommet langt, uten en eneste gang å trekke frem mobbeoffer kortet.

Folk er forskjellige og reagerer ulikt på omstendighetene. Samtidig er jeg enig med deg i at man ikke skal bruke utfordringene sine som unnskyldning, og hvertfall ikke i hver situasjon noe butter imot. Der er vi helt enige. 

Endret av Jegskulleønskeat
Gjest orfeus
Skrevet

Er det søtt eller merkelig at man skryter av å ha vært ofte i Paris, men ikke kan stave Eiffeltårnet eller har giddet Google hvorfor det ble bygget - og bare syns det er et rart bygg? Eller kanskje det er helt vanlig å være så uvitende? Jeg har aldri opplevd at venner eller familie har vært så lite interessert i å tilegne seg kunnskap om steder man besøker, som det SE tydeligvis er. Men, som sagt, kanskje det er helt «normalt».

Gjest Eidsbergingen
Skrevet
48 minutter siden, orfeus skrev:

Er det søtt eller merkelig at man skryter av å ha vært ofte i Paris, men ikke kan stave Eiffeltårnet eller har giddet Google hvorfor det ble bygget - og bare syns det er et rart bygg? Eller kanskje det er helt vanlig å være så uvitende? Jeg har aldri opplevd at venner eller familie har vært så lite interessert i å tilegne seg kunnskap om steder man besøker, som det SE tydeligvis er. Men, som sagt, kanskje det er helt «normalt».

Hun har ikke ytret noe om debatten på NRK? 

Gjest Fridakahlo
Skrevet

Sofie Elise er som et lite barn som gjemmer seg i klesskapet til mor, tar på seg klær, sko og sminke. Ser voksen ut, men innerst inne...

Gjest hulillerunde
Skrevet
1 time siden, orfeus skrev:

Er vel kanskje ikke så "kult" i Sophie Elises verden (i dobbel betydning) å faktisk ha kunnskap om noe... Mye kulere å kunne skryte av at man har vært et sted, enn å faktisk ha kunnskap om stedet man har besøkt. 

Gjest orfeus
Skrevet
53 minutter siden, Eidsbergingen skrev:

Hun har ikke ytret noe om debatten på NRK? 

Hun syns det var synd hun måtte si nei fordi hun var i Paris, og mente hun hadde hatt mye bra å bidra med.

Skrevet
18 minutter siden, orfeus skrev:

Hun syns det var synd hun måtte si nei fordi hun var i Paris, og mente hun hadde hatt mye bra å bidra med.

Oh no she didn’t!😵

Satser og håper på dette er en sak som opptar media framover slik at hun får sjansen til å bidra med sitt.

• Liker 6
Skrevet
11 timer siden, orfeus skrev:

Mye bra å bidra med? Sorry at jeg ler :skratte:

• Liker 3
Gjest Eidsbergingen
Skrevet (endret)

https://bloggomtoppbloggere.com/2018/03/11/bloggere-og-deres-pavirkningskraft/ (SE nevnes og skjermdump fra blogg) 

http://www.kristingjelsvik.no/offerrolle-bevisstgjoring-regelverk/

Er jeg naiv som håper på at Sophie vil sette seg inn hva som skrives og gjøre opp synspunkter til en debatt? Jeg håper SE stiller opp, og ikke er utilgjengelig for all fremtid.

https://www.nrk.no/kultur/linnea-myhre_-_-jeg-synes-reklame-for-plastisk-kirurgi-bor-forbys-1.13954783 (klipp og lim fra SEs blogg)

Endret av Eidsbergingen
Gjest hulillerunde
Skrevet
13 timer siden, orfeus skrev:

:fnise:

Igjen er hun bedre enn alle andre...hun påstår at hun ser saken (i forhold til plastisk kirurgi) fra begge sider og at det ikke er så mange som gjør det...Tror hun forsøker å lure seg selv med den der. Hadde hun faktisk sett saken fra begge sider så hadde hun ikke blitt så "butt hurt" hver gang noen kommer med en kronikk som generelt går på det, eller generelt i forhold til bloggere. Da hadde hun klart å reflektert rundt det i stedet for å skrike ut "jeg får ALDRI lov til å mene noe" eller "jeg ble mobba så..."

Skrevet
2 minutter siden, hulillerunde skrev:

:fnise:

Igjen er hun bedre enn alle andre...hun påstår at hun ser saken (i forhold til plastisk kirurgi) fra begge sider og at det ikke er så mange som gjør det...Tror hun forsøker å lure seg selv med den der. Hadde hun faktisk sett saken fra begge sider så hadde hun ikke blitt så "butt hurt" hver gang noen kommer med en kronikk som generelt går på det, eller generelt i forhold til bloggere. Da hadde hun klart å reflektert rundt det i stedet for å skrike ut "jeg får ALDRI lov til å mene noe" eller "jeg ble mobba så..."

I motsetning til de andre som deltok i debatten så har hun jo fått utført plastisk kirurgi flere ganger, og det hadde derfor vært interessant å få hennes synspunkt rundt dette temaet.

• Liker 2
Gjest orfeus
Skrevet (endret)

Rosabloggere er ikke kloke, innsiktsfulle, reflekterte mennesker med evne til å se egne begrensninger. Tvert om, de tror seg klokere, mer reflekterte enn andre, og har ingen begrensninger. De ser på seg selv som samtidens renessansemennesker, de som ikke trenger utdannelse fordi de kan skrive, til og med skrive bøker, ta suverene bilder, er vakrere enn andre (selv om det har kostet flesk), og er elsket av horder med mennesker (under 13 år). Da er det ikke rart SE mener hun kunne gjort det bra i en debatt.

Endret av orfeus
Gjest orfeus
Skrevet
3 minutter siden, Jenki skrev:

I motsetning til de andre som deltok i debatten så har hun jo fått utført plastisk kirurgi flere ganger, og det hadde derfor vært interessant å få hennes synspunkt rundt dette temaet.

Hun syns ikke andre skal operere seg. 🙄

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
1 time siden, Eidsbergingen skrev:

https://bloggomtoppbloggere.com/2018/03/11/bloggere-og-deres-pavirkningskraft/ (SE nevnes og skjermdump fra blogg) 

http://www.kristingjelsvik.no/offerrolle-bevisstgjoring-regelverk/

Er jeg naiv som håper på at Sophie vil sette seg inn hva som skrives og gjøre opp synspunkter til en debatt? Jeg håper SE stiller opp, og ikke er utilgjengelig for all fremtid.

https://www.nrk.no/kultur/linnea-myhre_-_-jeg-synes-reklame-for-plastisk-kirurgi-bor-forbys-1.13954783 (klipp og lim fra SEs blogg)

Kronikken til Kristin Gjeldsvik var svært interresant. Jeg er helt enig. Man har et enormt ansvar når man har så mye påvirkningskraft, om man vil det eller ikke. Kroppspress, kosmetiske operasjoner, glorifisering av psykiske lidelser og latterliggjøring av innleggelse på psykiatrisk, i tillegg til dobbelt moral, er ikke gunstig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...