Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet
16 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Helt enig. Jeg betviler heller ikke at hun har det vondt med seg selv og søker bekreftelse fra andre. Det er mulig at hun også har en psykisk lidelse. Men akkurat den kommentaren om den rosa champagnen, ble rett og slett så altfor dum. Jeg har ikke noe imot henne som person. Hun er akkurat like verdifull som alle andre, men den kommentaren var virkelig upassende. Helt serriøst 

Ja, absolutt, hun er like mye verdt som alle andre, og hun har nok noen positive sider også. Men som du sier, den uttalelsen var direkte forkastelig.  

Videoannonse
Annonse
Skrevet
14 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Takk. Ja, har kompleks PTSD og går i behandling. Har masse utfordringer. Alt fra en ren kognitiv ting, til kommunikasjonsproblemer, til separasjonsangst, ustabilitet og tvangstanker osv. Har ifølge behandler en del depressive symptomer, som nedstemthet, tretthet, lavt selvbilde, av og på matlyst, søvnproblemer osv. Men jeg gjør så godt jeg kan, og får livet til å gå rundt med mye støtte. Sånn sett er vi veldig heldige i Norge. Vi kan få hjelp når vi faktisk er syke. 

Skal hun være med i farmen? Trodde hun skrev enten det eller legge seg inn på psykiatrisk. Ikke at det ga så mye mening. Å ligge på psykiatrisk er ikke som å ljosere inn på et hotell. Har ikke vært innlagt selv, men altså, det er ikke et hotell hvertfall.

Kan skrive under på det. Det er vel litt annerledes fra sted til sted, og avhenger nok av om man er frivillig eller tvangs-innlagt. Dog er ingen innleggelser som å ta seg en spa ferie i Gdansk. Har blitt innlagt både frivillig og på tvang, og det var gåturer/musikkterapi, samtaler med psykiater, samtaler med sykepleiere etc. Psykiatrisk kan fungere godt som "timeout", men det vil likevel være nokså intensiv terapi, og hvis man har et behov for å bare slappe av litt, så er nok psykiatrisk avdeling feil plass. 

Skrevet (endret)
16 minutter siden, aell skrev:

Kan skrive under på det. Det er vel litt annerledes fra sted til sted, og avhenger nok av om man er frivillig eller tvangs-innlagt. Dog er ingen innleggelser som å ta seg en spa ferie i Gdansk. Har blitt innlagt både frivillig og på tvang, og det var gåturer/musikkterapi, samtaler med psykiater, samtaler med sykepleiere etc. Psykiatrisk kan fungere godt som "timeout", men det vil likevel være nokså intensiv terapi, og hvis man har et behov for å bare slappe av litt, så er nok psykiatrisk avdeling feil plass. 

Bevegar oss kanskje litt vel off topic her, men vil berre kommentera litt på det siste du skriv. Det der er veldig ulikt frå stad til stad, det er avdelingar der ein får såkalla miljøterapi, med daglegstove som kan vera ganske koseleg og heimlege, i den grad det går på ein institusjon. Der vil det vera individuelt kor mykje terapi ein får utanom avdelinga, men hovedfokus er på miljøterapi og for mange er det å vera på ei slik avdeling eit avbrekk frå kaos heime. Nokre har rom dedikert til «gjengangarar» som kan melda inn viss dei kjenner dei har vanskeleg for å takla til dømes sjølvskading, mat, søvn og depresjon heime. Det er jo ulikt frå stad til stad, og avdeling til avdeling, og ikkje minst iht til diagnosar, men som sagt er det mange som får henta seg inn i rolege omgivelsar. 

Endret av decker
Skrivefeil
  • Liker 1
Skrevet

Hva er det hun har gjort med øyenlokkene sine? Hun hadd slike «heng» øyenlokk, nå er de borte!

Gjest Eidsbergingen
Skrevet
1 time siden, Jegskulleønskeat skrev:

Skal hun være med i farmen? Trodde hun skrev enten det eller legge seg inn på psykiatrisk. Ikke at det ga så mye mening. Å ligge på psykiatrisk er ikke som å ljosere inn på et hotell. Har ikke vært innlagt selv, men altså, det er ikke et hotell hvertfall.

Er der jeg blir usikker om det stemmer at hun skal være med når det er løst snakket om det. Jeg plukket det opp fra andre kommentarfelt, men jeg vet ikke om det er sant.

Skrevet
45 minutter siden, jentefranorge skrev:

Hva er det hun har gjort med øyenlokkene sine? Hun hadd slike «heng» øyenlokk, nå er de borte!

Har vel operert det da?

• Liker 2
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet (endret)

I episode tre av serien slenger hun ut, "har jeg sosial angst?", "sosial angst på Snapchat?". 

Endret av Jegskulleønskeat
Gjest hulillerunde
Skrevet

Hun slenger om seg med diagnoser som om det er konfetti 

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
6 minutter siden, hulillerunde skrev:

Det er så frustrende 

Skrevet
1 time siden, jentefranorge skrev:

Hun er altfor ung til å ha hengeøyelokk.

• Liker 1
Gjest Eidsbergingen
Skrevet (endret)

Slettet. Fant det jeg lettet etter 

Endret av Eidsbergingen
Skrevet
2 timer siden, jentefranorge skrev:

Hun hadde "hooded eyelids"(aner ikke hva det heter på norsk), men hun har nok ikke operert, men brukt botox for å løfte brynene(ganske vanlig) som igjen løfter øyelokkene. Hun har definitivt overdrevet med botoxen for øyelokkene ser veldig dratt ut, ser nesten litt asiatisk ut av og til.

• Liker 4
Gjest Eidsbergingen
Skrevet

Botox er testet på dyr? Jeg setter spørsmåltegn siden artiklene jeg fikk opp først, er et par år gammel. 

https://www.dyrevern.no/dyreforsok/i_laboratoriet/bruker_mus_til_fremstilling_av_botox (2011)

https://www.nrk.no/livsstil/forbud-mot-dyretestet-kosmetikk-1.10939921 : "Mandag blir det forbudt å selge kosmetikk som er testet på levende dyr. Men Botox er unntatt". (2013)

klikket innom et innlegg på bloggen hennes siden jeg googlet og leste først: Screenshot_20180307-213730_1.jpg.229a6fcdc952bc9da9fc0b3af08279b1.jpg

Trodde det var et innlegg skrevet av Sophie, men var en leser som kommenterte under 

Screenshot_20180307-213349.thumb.jpg.1cf0e0da2493c6f814a1151edb32d1e5.jpg

En dansk artikkel om botox uten dyreforsøk: https://anima.dk/forsøgsdyr/botox-uden-dyreforsøg#.WqBOoL2h00M (2013)

Gjest orfeus
Skrevet
24 minutter siden, Anonym2467 skrev:

Hun hadde "hooded eyelids"(aner ikke hva det heter på norsk), men hun har nok ikke operert, men brukt botox for å løfte brynene(ganske vanlig) som igjen løfter øyelokkene. Hun har definitivt overdrevet med botoxen for øyelokkene ser veldig dratt ut, ser nesten litt asiatisk ut av og til.

De som kjører full pakke med botox rundt øyebrynene ser konstant overrasket/uforstående ut. Den halvåpne munnen sender signaler om at man ikke forstår - eller er klar for en runde, og øyebrynene er spørrende eller overrasket. Det er ikke lett å forstå hva disse kvinnene mener når ansiktsmusklene er strammet og lammet ...

Skrevet
10 hours ago, orfeus said:

Man kan få slike øyelokk av for mye/feil botoxbehandling. Det går over når botoxen slutter å virke.

Se pkt 7 http://listcrux.co/10-effects-getting-botox-pros-cons/

10 hours ago, Anonym2467 said:

Ok, takk for svar! Hooded eyes var det ja 🙈glemte helt navnet når jeg skrev.

ja, er nok botox. Det har hun også sagt hun tar regelmessig,  For ung for øyelokk plastikk .

Skrevet

Når man faktisk får hooded eyes av Botox, så bør man tenke at det har gått for langt og roe ned. Hvis hun har fått det pga for mye Botox 

Synes det burde bli aldersgrense for å ta Botox. 25 år kanskje. 

• Liker 4
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet (endret)
På 7.3.2018 den 20.22, hulillerunde skrev:

Jeg skjønner ikke poenget.  Mistenker man en diagnose, så går man og får det utredet. Da slipper man å lure. 

Endret av Jegskulleønskeat
Skrevet

Dagens episode synes jeg faktisk var ganske hyggelig.

K virker som en oppriktig og fin fyr.

Melkeinnlegget synes jeg virket rimelig blåst.

"Jeg drikker egentlig ikke melk (pga dyrene/melkeindustrien),men det er jo så godt at nå drikker jeg 1 liter pr dag"

Løst sitert.

Men igjen - dyrevelferd/vegansk livsstil ryker ut vindu over en lav sko..

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...