Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Gjest Klaveret

Siste innlegget Sophie Elise har skrevet ("Jeg ser ut som et annet menneske") er i mine øyne komisk, men også veldig misvisende for de unge jentene som ser og tror de kan få en slik forandring med bare årene til hjelp. Hun legger ut et bilde fra hun var fjorten og ett fra nåtiden og er overrasket over hvor mye hun har forandret seg! Hallo, jenta har operert nesen, pumpet lepper og kinnben full av hva det nå enn er, i tillegg til botox og jeg vet ikke hva. Hun ser bra ut, men det er jo så skrekkelig mye fake. Er det slike forbilder vi vil ha?

Endret av Klaveret
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Honeyblossom

99% av norges befolkning er klar over at hun har fikset på det meste da.

Dessuten så skriver hun jo også selv at det ikke er naturlig, så ser ikke noe grunn til å kalle henne et dårlig forbilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ser veldig annerledes ut nå ja, men hun er i alle fall ærlig om det. Finnes nok av kjendiser som later som alt er naturlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Klaveret skrev:

Siste innlegget Sophie Elise har skrevet ("Jeg ser ut som et annet menneske") er i mine øyne komisk, men også veldig misvisende for de unge jentene som ser og tror de kan få en slik forandring med bare årene til hjelp. Hun legger ut et bilde fra hun var fjorten og ett fra nåtiden og er overrasket over hvor mye hun har forandret seg! Hallo, jenta har operert nesen, pumpet lepper og kinnben full av hva det nå enn er, i tillegg til botox og jeg vet ikke hva. Hun ser bra ut, men det er jo så skrekkelig mye fake. Er det slike forbilder vi vil ha?

Utseendemessig _er_ hun jo blitt et annet menneske. Utrolig hva man kan få til bare man har cash nok. 

Meeeen, det hun sier om at hun er mer seg selv nå - er både en pussig og usann kommentar. Mulig hun er mer fornøyd med seg selv (hvem ville ikke vært det etter så mye renovering?), men at hun er "seg selv" er som sagt en merkelig påstand. Jeg lurer også veldig på hva intensjonen er ... Feedback i form av "positive" kommentarer til nåværende look?

Fanskaren er småjenter i en alder da sånne utsagn slukes rått, derfor er hun et elendig forbilde. Hun har omskapt seg selv fra en helt normal jente til noe jeg ikke vil si her i fare for å bli slettet. 

Til dere som sier at vi bare kan la være å lese rosablogger: Vi som frekventerer Kvinneguiden  er vel stort sett voksne og er ikke målgruppen hennes, men har vi ikke et ansvar for å følge med på slike nettfenomener slik at vi vet hva småjentene idealiserer? Vi må lære jentene å være kritiske, til å forstå at den type blogger(e) representerer det ekstreme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emma Sophie
8 timer siden, Klaveret skrev:

Gjør jeg?

Du gjør vel det om du vet hva innlegget hennes bestod av? Det er jo det hele innlegget ditt handler om. Hvordan vet du ikke det selv?

Endret av Emma Sophie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hun har operert nesa og tatt en del injeksjoner i ansiktet, men halloo? Alle forandrer seg mye fra tidlig i tenårene til man er i begynnelsen av 20årene, selv uten kirurgi og injeksjoner. For det første så endrer ansiktet seg fordi man blir eldre- man får mer voksne trekk. For det andre så endrer man syn på hva som er pent og ikke, med tanke på hvordan man styler håret, hvordan man  sminker seg og hvordan man napper brynene osv. 

Jeg har forandret meg mye fra tenårene til 20årene og jeg har ikke tatt noe injeksjoner eller operert noe. Jeg blir heller ikke overrasket når jeg ser på gamle bilder av meg selv. Det blir nesten som om en 12åring skal bli overrasket når h*n ser på babybilder av seg selv O.o

edit: hun bruker kanskje photoshop litt oftere enn før også? ;)

Endret av Missy1
Lagt til tekst
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klaveret
3 timer siden, Emma Sophie skrev:

Du gjør vel det om du vet hva innlegget hennes bestod av? Det er jo det hele innlegget ditt handler om. Hvordan vet du ikke det selv?

Selvsagt leste jeg det innlegget. Men hva vet du om jeg fortsetter å lese bloggen. Det var ordlyden jeg svarte på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emma Sophie
2 minutter siden, Klaveret skrev:

Selvsagt leste jeg det innlegget. Men hva vet du om jeg fortsetter å lese bloggen. Det var ordlyden jeg svarte på ;)

Det er sant, det vet jeg ikke. Fikk ikke med meg at det sto. Var bare litt rart om du mente at du ikke hadde lest innlegget. Daså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Missy1 skrev:

Vet hun har operert nesa og tatt en del injeksjoner i ansiktet, men halloo? Alle forandrer seg mye fra tidlig i tenårene til man er i begynnelsen av 20årene, selv uten kirurgi og injeksjoner. For det første så endrer ansiktet seg fordi man blir eldre- man får mer voksne trekk. For det andre så endrer man syn på hva som er pent og ikke, med tanke på hvordan man styler håret, hvordan man  sminker seg og hvordan man napper brynene osv. 

Jeg har forandret meg mye fra tenårene til 20årene og jeg har ikke tatt noe injeksjoner eller operert noe. Jeg blir heller ikke overrasket når jeg ser på gamle bilder av meg selv. Det blir nesten som om en 12åring skal bli overrasket når h*n ser på babybilder av seg selv O.o

edit: hun bruker kanskje photoshop litt oftere enn før også? ;)

Enig med deg, de fleste forandrer seg ganske mye i løpet av tenårene, men _ingen_ endrer seg (naturlig) på den måten som SE har gjort. Hun har skulpturert seg om til et helt annet menneske, noe hun jo sier selv også. Det er ingen ting igjen av den gamle SE bortsett fra fargen på iris.

Det trådstarter påpeker er at vi ikke ønsker slike forbilder for unge jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke hun er gjenkjennelig etter alle operasjonene... Altså, vanligvis kan man jo se at det er en selv på bilder da man var fjorten liksom. Men ikke i dette tilfellet...

Jeg synes hun så normalt søt ut før... Litt uheldig med hårfarge og bryn (men hvem var vel ikke det som fjortis). Nå synes jeg hun har blitt mer fotogen - i hvert fall på det bildet hun linker til for eksempel. Men på bloggerne på TV, så synes jeg faktisk ikke hun er noe slående vakker akkurat. Hun trenger liksom et tonn med sminke og extentions... og riktig lyssetting. Ellers ser jeg jo langt penere jenter hver dag - naturlig pene jenter.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns faktisk hun ser bedre ut nå. Tror folk svarer at hun ser verre ut fordi hun har gjort litt med utseende sitt. Som at det ikke er godtatt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ser jo ut som to ulike personer på TV og på bloggen. Jeg liker veldig godt Sophie, så er ikke ment som hets, bare at hun kanskje er litt uheldig når hun er med på talkshows, med lyssetting og sminke.. Og hun har riktig lyssetting og redigerer bildene på bloggen. Blir så stor kontrast, for jeg syns hun virker som en veldig søt og pen jente egentlig :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 12/22/2015 at 13.27, ambivalentReaction skrev:

Jeg synes hun er et eksempel å etterstrebe.

Må bare si , jeg flirer ofte godt av innleggene dine. Er noe med måten du uttrykker deg på-:).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er not med det utseende til den jenta der jeg ikke liker. Så hun engang på TV og der så hun helt annerledes ut for å si det sånn.. på bloggen kan hun ta bilder i den vinkelen hun vil og ellers gjøre det best mulig. 

Nå ser hun falsk ut og mindre pen for å si det sånn. Tror faktisk hun hadde vært mye penere om hun aldri endret noe på utseende sitt -- annet enn å vokse opp. 

 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på facebooksiden hennes at boken hun skriver er en selvbiografi.

Synes dette er litt merkelig. Hun er 21 år gammel. Har hun levd nok til å skrive en selvbiografi? Synes det er merkelig at disse unge rosabloggerne får støtte fra forlag til å skrive selvbiografier.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge Linnea Myhres bøker er selvbiografiske (om ikke direkte selvbiografier). Det samme kan man si om f.eks Hamsuns På gjengrodde stier. Uten sammenligning forøvrig, men det at kjendiser skriver selvbiografier kan knapt kalles nytt. Det eneste nye i denne sammenhengen er type kjendiser. 

@BeverTramp ovenfor får det til å høres ut som om bloggerne mottar statlig støtte. De ser en kommersiell mulighet, kombinert med at f.eks Sophie Elise og Linnea Myhre skriver godt, innenfor sin sjanger. Når du har en kjendis som kan skrive (i motsetning til de selvbiografiene av kjendiser som *ikke* kan skrive), er det ikke så rart at kommersielle aktører ønsker å være involverte. Ikke noe galt i det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...