Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Se sophie i begynnelsen. Hun ser da ut som en gjennomsnittsjente. Pen på bloggen med redigering, riktig lys, vinkel. Helt normal pen i virkeligheten. Synes hun ser så annerledes ut på bloggen og på TV.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har litt sansen for Sophie Elise. Hun er smartere enn mange andre bloggere, og er mer ærlig og ekte. Synes hun viser de fleste sidene av seg selv, på godt og vondt. 

Men hun er helt ekstremt opptatt av seg selv. Hva hun tenker, føler, og ikke minst hvordan hun ser ut til enhver tid. Det kan ikke være sunt å dyrke seg selv og sine følelser og tanker så til de grader.

Jeg tror hun hadde hatt godt av å flytte fokuset. Hvorfor vil hun ikke ta seg en utdannelse? Engasjere seg skikkelig i noe? Hun er absolutt smart nok. Og det ville gjort henne godt.

 

  • Liker 30
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sophie Elise har hele veien vært åpen og ærlig med hva hun har "fikset" på. For en person som bare titter innom bloggen hennes og raskt scroller nedover, vil hun kunne oppfattes som selvopptatt og utseendefiksert. Dette er i grunn veldig trist. Det blir alltid fokusert på utseendet hennes, og ikke det faktum at blant toppbloggerne i dag så er hun den som har mest vett mellom ørene.

Sophie har vært i bloggverdenen i mange år, og vet hvordan hun skal få klikk, men blir likevel ikke "klikkhore" som enkelte andre bloggere blir omtalt som. Hun er svært oppegående, er engasjert i ting som mange på samme alder ikke bryr seg om å lære mer om, og hun virker som en genuint snill og god jente. Dessverre er det mange som ønsker å snakke nedlatende om henne på grunn av utseende, som om uttalelsene hennes ikke er validerte fordi hun bryr seg om hvordan hun ser ut. I mine øyne er hun et godt forbilde, som fokuserer på ting som er viktige å ta opp. Spesielt unge jenter vil kunne kjenne seg igjen i det hun skriver, og de kan på den måten forstå at de ikke er alene om å f.eks. slite med psykiske problemer. Hun snakker åpent og ærlig om dette, til tross for at mange mener at hele bloggverdenen er overfladisk og prøver å fremstå som et perfekt glansbilde.

Et forbilde er hun, og et godt et som sådan. At ungdommer i dag ser opp til denne unge jenta, som startet på jenterommet sitt i Harstad og nå er kjent over hele landet og har opparbeidet seg makt til å sette dagsorden, ser jeg ingenting galt med.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Blomst69 skrev:

Sophie Elise har hele veien vært åpen og ærlig med hva hun har "fikset" på. For en person som bare titter innom bloggen hennes og raskt scroller nedover, vil hun kunne oppfattes som selvopptatt og utseendefiksert. Dette er i grunn veldig trist. Det blir alltid fokusert på utseendet hennes, og ikke det faktum at blant toppbloggerne i dag så er hun den som har mest vett mellom ørene.

Sophie har vært i bloggverdenen i mange år, og vet hvordan hun skal få klikk, men blir likevel ikke "klikkhore" som enkelte andre bloggere blir omtalt som. Hun er svært oppegående, er engasjert i ting som mange på samme alder ikke bryr seg om å lære mer om, og hun virker som en genuint snill og god jente. Dessverre er det mange som ønsker å snakke nedlatende om henne på grunn av utseende, som om uttalelsene hennes ikke er validerte fordi hun bryr seg om hvordan hun ser ut. I mine øyne er hun et godt forbilde, som fokuserer på ting som er viktige å ta opp. Spesielt unge jenter vil kunne kjenne seg igjen i det hun skriver, og de kan på den måten forstå at de ikke er alene om å f.eks. slite med psykiske problemer. Hun snakker åpent og ærlig om dette, til tross for at mange mener at hele bloggverdenen er overfladisk og prøver å fremstå som et perfekt glansbilde.

Et forbilde er hun, og et godt et som sådan. At ungdommer i dag ser opp til denne unge jenta, som startet på jenterommet sitt i Harstad og nå er kjent over hele landet og har opparbeidet seg makt til å sette dagsorden, ser jeg ingenting galt med.

Jeg tenker at noe av det som skiller SE fra en del andre toppbloggere er nettopp at hun på bloggen fremstår som så åpen og ærlig. Det er så forfriskende når hun på en måt sier "ja jeg er både selvopptatt og utseendefiksert, det kan jeg gjerne både innrømme og snakke om, men jeg har også andre ting å komme med." Hun kommer sjeldent med åpenbare klikbaits, og hun fremstår ikke som noe glansbilde. Bloggen er ikke noe glanset magasin, og immaget hennes er ikke så pollert.

 

Det er selvsagt lov til å være kritisk til det usunne kropps- og utseendeidealet hun fronter, man man kan da ikke bruke det mot henne i en debatt der meningene hennes er det som diskuteres. Da må man skille snørr og barter.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen gode juledager hvor jeg har sett alle sesongene av bloggerne, og jeg må si jeg er imponert av hvordan hun har vokst fra første sesong til hvordan hun er i dag. 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels
Den 22.12.2015 at 22.00, Klaveret skrev:

Siste innlegget Sophie Elise har skrevet ("Jeg ser ut som et annet menneske") er i mine øyne komisk, men også veldig misvisende for de unge jentene som ser og tror de kan få en slik forandring med bare årene til hjelp. Hun legger ut et bilde fra hun var fjorten og ett fra nåtiden og er overrasket over hvor mye hun har forandret seg! Hallo, jenta har operert nesen, pumpet lepper og kinnben full av hva det nå enn er, i tillegg til botox og jeg vet ikke hva. Hun ser bra ut, men det er jo så skrekkelig mye fake. Er det slike forbilder vi vil ha?

Hun er ei typisk jentunge som ikke klarer å leve med den hun virkelig er. Skikkelig dårlig selvbilde. Alt hun har gjort er et sterkt tegn til svakhet. Trist at unge jenter blir sånn nå for tiden. De ødelegger seg selv mer. Bra for hennes at det finnes gutter/menn der ute som liker så mye falskhet og får håpe det er ekte kjærlighet og ikke bare tenner på henne for alt det falske. Sånne som tenner på dukker og at mennesker gjør seg selv til dukker. Verden er gal og syk. På tide å gjøre den frisk, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.kjendis.no/2016/01/01/kjendis/sophie_elise_isachsen/sophie_elise/blogg/blogger/42591506
/#_ga=1.248324551.1906320452.1446511134


Liker Sophie Elise, pen og fornuftig jente med meninger, men litt rart å stikke rett på fest når hunden som er det kjæreste hun har (som hun påstår) blir borte under nyttårsaften bare noen få timer før midnatt...

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære alle nye dyre- og hundeeiere og kjære Sophie Elise!

 

Når man skaffer seg et dyr har man et stort ansvar. Nyttårsaften kan være en enorm påkjenning for ALLE firbente vesener, og hvert eneste år skjer det svært mange ulykker og dødsfall som følge av uvitende eiere. Er det hundens første leveår gjør man følgende; lange turer den 30 januar og tidlig den 31. Man kjøper inn tyggeben og er HJEMME sammen med hunden, eventuelt tar man den med til et sted hvor man kan skjerme den for raketter og bråk. Jeg hadde aldri i min villeste fantasi forlatt en unghund eller valp på en slik kveld, nettopp fordi jeg vil se hvordan hunden reagerer. Man skal ikke gjøre noe stort nummer ut av det og man skal forholde seg rolig under smellene, men hunden må få lov til å bli trygg sammen med folk den stoler på. 

 

Ansvarsløst og svært kunnskapsløst. 

 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det er slutt mellom SE og Robin. Begge har fjernet hjertene med R og S på insta og slettet alle nylige bildene av hverandre der. Litt trist egentlig da de virket lykkelige sammen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rose11
2 timer siden, Vitulina skrev:

Kjære alle nye dyre- og hundeeiere og kjære Sophie Elise!

 

Når man skaffer seg et dyr har man et stort ansvar. Nyttårsaften kan være en enorm påkjenning for ALLE firbente vesener, og hvert eneste år skjer det svært mange ulykker og dødsfall som følge av uvitende eiere. Er det hundens første leveår gjør man følgende; lange turer den 30 januar og tidlig den 31. Man kjøper inn tyggeben og er HJEMME sammen med hunden, eventuelt tar man den med til et sted hvor man kan skjerme den for raketter og bråk. Jeg hadde aldri i min villeste fantasi forlatt en unghund eller valp på en slik kveld, nettopp fordi jeg vil se hvordan hunden reagerer. Man skal ikke gjøre noe stort nummer ut av det og man skal forholde seg rolig under smellene, men hunden må få lov til å bli trygg sammen med folk den stoler på. 

 

Ansvarsløst og svært kunnskapsløst. 

 

Enig. Skikkelig uansvarlig. Hvor mange dyr har den jenta skaffet seg og end opp med å gi de vekk?  Pga hun ikke har tid osv. Glemmer aldri da hun tok med seg 2 kattunger fra Spania og måtte gi de til foreldrene sine like etter de kom hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at kattene måtte gis bort sist var at hun hadde skaffet dem sammen med den daværende typen og nå ikke hadde tid til dem alene. Nå som hun nok engang ser ut til å være i samme situasjon(ref blogg og instagram) så skjer vel det samme dette året også at foreldrene må ta vare på denne hunden også. Dersom det skjer håper jeg hun neste gang heller henter seg tilbake ett av de omplasserte dyrene istedefor å kjøpe nytt dersom hun får samboer. Eller er det slik at denne selverklærte dyreelskeren kun er opptatt av dyrene når de er "babyer" og mister interessen når de vokser..

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Vitulina skrev:

Kjære alle nye dyre- og hundeeiere og kjære Sophie Elise!

 

Når man skaffer seg et dyr har man et stort ansvar. Nyttårsaften kan være en enorm påkjenning for ALLE firbente vesener, og hvert eneste år skjer det svært mange ulykker og dødsfall som følge av uvitende eiere. Er det hundens første leveår gjør man følgende; lange turer den 30 januar og tidlig den 31. Man kjøper inn tyggeben og er HJEMME sammen med hunden, eventuelt tar man den med til et sted hvor man kan skjerme den for raketter og bråk. Jeg hadde aldri i min villeste fantasi forlatt en unghund eller valp på en slik kveld, nettopp fordi jeg vil se hvordan hunden reagerer. Man skal ikke gjøre noe stort nummer ut av det og man skal forholde seg rolig under smellene, men hunden må få lov til å bli trygg sammen med folk den stoler på. 

 

Ansvarsløst og svært kunnskapsløst. 

 

Nå måtte jeg inn på bloggen for å se hva dette dreide seg om. 

Jeg må si jeg ble overrasket og skuffet over det manglende ansvaret Sophie Elise viste i forhold til hunden sin. Jeg har hatt hund store deler av livet selv, trent aktivt med hund, og kjenner mange "hundefolk". Flere av de jeg kjenner drar bort fra byen nyttårsaften hvis de har en skuddredd hund, for å komme unna det verste bråket. Man forlater hvertfall ikke hunden hos andre. 

Nå trodde vel Sophie Elise at hunden ikke var redd, men når det så viser seg at den er det, OG stikker av, så drar hun allikevel på fest? Synes det er helt hårreisende. Det hadde jeg faktisk ikke trodd om henne.

I den tiden jeg hadde hund, hadde jeg satt himmel og jord i bevegelse om den forsvant nyttårsaften. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjermdumpinsta

 

Ser visst ut til at det er trøbbel i paradis igjen. Det er jo ikke første gang de trøbler og han beklager seg i sosiale media. Håper at de får ordnet opp. Hun har tross alt tattovert R i et hjerte på rumpa!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rose11
1 time siden, Tarese skrev:

Grunnen til at kattene måtte gis bort sist var at hun hadde skaffet dem sammen med den daværende typen og nå ikke hadde tid til dem alene. Nå som hun nok engang ser ut til å være i samme situasjon(ref blogg og instagram) så skjer vel det samme dette året også at foreldrene må ta vare på denne hunden også. Dersom det skjer håper jeg hun neste gang heller henter seg tilbake ett av de omplasserte dyrene istedefor å kjøpe nytt dersom hun får samboer. Eller er det slik at denne selverklærte dyreelskeren kun er opptatt av dyrene når de er "babyer" og mister interessen når de vokser..

Eksen var vel ikke med henne til Spania? Hun dro med moren og fikk vondt av kattene da hun var i butikken. Hun burde ikke skaffe seg dyr. Det hun gjorde på nyttårsaften var helt forferdelig. Huff, stakkars hund :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner utrolig mange som skaffer seg hund uten å lese seg opp, spesielt på rase, valp og behov osv. Vet ingenting hvorvidt Sophie har gjort det (hun har jo en hund i Harstad fra før?), men i denne situasjonen syns jeg bare veldig synd på henne. Hun hadde sikkert tenkt at det ikke gjorde noe at Charlie bare var med familien hjemme når hun selv var ute, og når du bor på et lite sted uten noe særlig bebyggelse rundt, er det fort å tenke at det ikke gjør "så mye" at et dyr som ikke er kjent der slippes løs, selvom det ikke var meningen at dette skulle skje.

Hun vet nok veldig godt selv at det ikke var riktig nå, og det gikk heldigvis godt med Charlie :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, mm456 skrev:

Jeg kjenner utrolig mange som skaffer seg hund uten å lese seg opp, spesielt på rase, valp og behov osv. Vet ingenting hvorvidt Sophie har gjort det (hun har jo en hund i Harstad fra før?), men i denne situasjonen syns jeg bare veldig synd på henne. Hun hadde sikkert tenkt at det ikke gjorde noe at Charlie bare var med familien hjemme når hun selv var ute, og når du bor på et lite sted uten noe særlig bebyggelse rundt, er det fort å tenke at det ikke gjør "så mye" at et dyr som ikke er kjent der slippes løs, selvom det ikke var meningen at dette skulle skje.

Hun vet nok veldig godt selv at det ikke var riktig nå, og det gikk heldigvis godt med Charlie :) 

Det hadde selvfølgelig ikke vært noe problem dersom hunden hadde vært med familien og hun var på fest. Men hunden hadde jo stukket av. Og ingen, hverken sophie eller familien visste hvor charlie var. Hu  burde vært igjen og hjelpet til med å lete.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor korka kan man bli når man lufter en hund på nyttårsaften uten bånd??

 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke Robin og jeg vet ingenting om deres forhold. Men, Sophie Elise er en ung kvinne med hele livet sitt foran seg. 2015 var et BRA år for henne, og jeg kan ikke tenke meg at 2016 blir noe annerledes. Det vil alltid være mennesker som vil rive andre ned fra tronen, ødelegge, såre og forhindre deg i oppleve nye ting. Spesielt vondt er det når det er personer som står deg nærmest. Håper virkelig SE kan vise fingeren og gå videre med hodet hevet. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Holititten

Synes egentlig det bare er kleint av Robin å legge ut en slik unnskyldning på insta. Dersom det hadde vært en veldig offentlig skandale eller krangel, hadde det nok gitt mer mening, men for meg virker det bare som en måte for Robin å melke situasjonen og få fler likes. For et oppmerksomhetsbehov!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rose11
44 minutter siden, Holititten skrev:

Synes egentlig det bare er kleint av Robin å legge ut en slik unnskyldning på insta. Dersom det hadde vært en veldig offentlig skandale eller krangel, hadde det nok gitt mer mening, men for meg virker det bare som en måte for Robin å melke situasjonen og få fler likes. For et oppmerksomhetsbehov!

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...